Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Sniper Elive V2 zawiera wzbogacony licznymi mapami, dokładny opis ukończenia wszystkich zadań głównych dostępnych w kampanii dla pojedynczego gracza. Opracowanie zostało stworzone w oparciu o najwyższy poziom trudności – Snajper.
Sniper Elite V2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Druga odsłona serii Sniper Elite pozwala graczom wcielić się w rolę tytułowego snajpera z okresu II wojny światowej. Z zabójczą precyzją przyjdzie im wykonać szereg niebezpiecznych misji.
Gra Sniper Elite V2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3, PC, WiiU. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 80
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1241
Ogólne
Prolog; Misja 1
Misja 2
Misja 3
Misja 4
Misja 5
Misja 6
Misja 7
Misja 8
Misja 9
Misja 10
Poradnik do gry Sniper Elive V2 zawiera dokładny opis ukończenia wszystkich zadań głównych dostępnych w kampanii dla pojedynczego gracza. Poradnik napisany został w oparciu o najwyższy poziom trudności - Snajper.
Opis przejścia
- solucja przedstawiająca jak ukończyć poszczególne zadania w możliwie najcichszy sposób - nie zawsze wymagającym eliminacji wszystkich przeciwników. Niekiedy zostało podane więcej niż jedno możliwe ukończenie pewnego fragmentu. Wewnątrz każdej misji dodatkowo znajduje się wzmianka o pobliskich przedmiotach kolekcjonerskich w danym momencie zadania.
Poradnik zawiera również opis przejścia wyzwania dodatkowego-
Zamach na Fuhrera
.
Butelki i sztaby złota
- oznaczone oraz opisane lokalizacje wszystkich 137 przedmiotów kolekcjonerskich, które można znaleźć w grze (sztabki - 100) czy też należy zestrzelić (butelki - 37).
W poradniku zostały zastosowane następujące oznaczenia na mapach:
[#1] - liczba na niebiesko w tekście oznacza cel główny (na mapie oznaczenie kolorem białym);
Czerwone kropki wskazują lokalizację żołnierzy;
Niebieskie kropki to snajperzy (w większości przypadków znajdują się oni na dachach i podobnych wysokich pozycjach);
Zielonymi kropkami zostały oznaczone pojazdy (czołg, pojazd opancerzony, ciężarówka).
Kolorempomarańczowym w tekście zostały oznaczone pomniejsze rzeczy takie jak wzmianka o skrzyni z amunicją czy tez użyciu kamienia / miny pułapki itp.
W przypadku przedmiotów kolekcjonerskich oznaczenia są następujące:
[#1] - czerwona liczba oznacza butelkę wina;
[#1] - pomarańczowa liczba oznacza sztabę złota.
Artur "Arxel" Justyński (www.gry-online.pl)
W grze znajdują się trzy poziomy trudności: kadet, strzelec wyborowy orazsnajper. Istnieje również możliwość niestandardowego ustawienia kilku opcji w zależności od upodobań. Na niższym poziomie trudności, poza faktem, że przeciwnicy strzelają dużo gorzej, otrzymujesz kilka udogodnień, jak chociażby "ducha", czyli pozostawianie kopii bohatera w miejscu, w którym wrogowie Cię zauważyli. Ponadto, pod postacią wyświetlają się okręgi informujące o ewentualnym wykryciu. Podczas celowania masz również możliwość oznaczania wrogów, dzięki czemu bezproblemowo będziesz w stanie ich zlokalizować nawet przy największym przybliżeniu lunetą.
Na najniższym poziomie trudności nie działa również grawitacja oraz nie ma wiatru, tak więc - gdzie wystrzelisz, tak poleci pocisk. W przypadku najwyższego poziomu trudności, gra zbliża swój poziom do realistycznego. Przede wszystkim - nie mamy możliwości oznaczania wrogów, co skutecznie utrudnia ewentualne zestrzeleniu kilku przeciwników jeden po drugim przy największym przybliżeniu. Ponadto działa grawitacja - im wyżej i dalej znajduje się przeciwnik, tym wyżej gracz musi wycelować. Jeśli to Ty zajmujesz wyższą pozycję, wtedy korekta pionowa nie będzie taka duża. Dodatkowo dochodzi wiatr - im silniejszy, tym większą korektę poziomą musimy wprowadzić.
W przypadku gry na najwyższym poziomie trudności ogromne znaczenie odgrywa odległość od celu jak i wiatr aktualnie panujący. Istnieje oczywiście kilka ustępstw od tej reguły - jeśli przykładowo znajdujesz się na wyższej pozycji od przeciwnika, nawet w przypadku sporej odległości nie musisz tak bardzo korygować celownika. Analogicznie jest w przypadku, gdy to przeciwnik znajduje się wyżej - musisz jeszcze bardziej podnieść celownik.
Jeśli chodzi o prawidłowe czytanie wskaźnika pomiaru wiatru - jeśli biały wskaźnik odchylony jest w lewo - musisz bardziej przesunąć celownik w prawo. Jeśli zaś wskaźnik wysunął się na prawo - ustaw celownik na lewo od ofiary.
W grze nie ma zbyt wielu rodzajów karabinów snajperskich, jednak każdy z nich różni się minimalnie siatką celowniczą. Z biegiem czasu nauczysz się oceniać odległość od wroga porównując jego rozmiar w stosunku do podziałek na siatce. W przypadku misji, gdzie zagłuszane są Twoje strzały, można to wykorzystać na "przetestowanie" gdzie poleci pocisk celując gdzieś obok wroga, a następnie dokonując odpowiednich korekt.
Poniżej znajdziesz kilka dodatkowych, dość uniwersalnych, wskazówek, o których powinien wiedzieć każdy strzelec wyborowy.
Co prawda w poradniku zostały zawarte informacje o konkretnych snajperach, których możemy napotkać podczas wykonywania poszczególnych misji, lecz może się zdarzyć, że pewien fragment zadania został przedstawiony nieco inaczej, niż decyzja gracza. Dlatego warto wyrobić sobie nawyk przyglądania się dachom i oknom - zarówno w budynkach blisko naszej pozycji jak i tym bardzo oddalonym. Należy również zaznaczyć, że często niektórzy przeciwnicy pojawiają się dopiero po określonym fragmencie gry, więc tam gdzie wcześniej było pusto - w każdej chwili może być kryjówką snajpera.
W kilku misjach będziesz mógł skorzystać z niewielkiego "ułatwienia" eksterminacji wrogów, a mianowicie w tle rozlegną się zagłuszające strzały dźwięki. Tego typu "zagłuszacze" mogą być różne - głównie natrafisz na wybuchające bomby czy innego rodzaju ataki artyleryjskie, ale nie zabraknie również dzwonów kościelnych, ogłoszeń wydawanych przez megafon itp. Tego typu dźwięk ilustrowany jest dodatkowo na ekranie w prawym górnym rogu, więc szanse jego przegapienia są nikłe. Niekiedy, w przypadku bomb można usłyszeć charakterystyczny świst spadającego pocisku. Jeśli wystrzelisz w momencie takiego zagłuszającego dźwięku, wróg w żadnym wypadku nie zorientuje się, że coś się właśnie stało. Wyjątkiem mogą być zauważone przez innych żołnierzy ciała.
Kolejnym nawykiem, który warto sobie wyrobić jest przeszukiwanie ciał, przynajmniej tych, do których bezproblemowo możesz podejść i nie zostaniesz zauważony w momencie, gdy będziesz klęczał (każdorazowo bohater na klęczkach przeszukuje zwłoki). Pomimo, że w grze natrafisz na skrzynie z amunicją, niektóre fragmenty wymagają zużycia sporej liczby naboi - w szczególności musisz uważać na pistolet z tłumikiem.
Czasami warto odciągnąć ciało zabitego żołnierza w inne miejsce, aby nie zaalarmować innych. Co prawda w przypadku spostrzeżenia martwego kompana żołnierze przeważnie próbują odszukać Cię na własną rękę - nie podnoszą wtedy alarmu. Niekiedy pozostawienie ciała jest dość przydatne, gdyż pozwala na przyciągnięcie bliżej dogodnej linii strzału kolejnej ofiary.
W grze prócz dwóch typów granatów możesz korzystać także z innych materiałów wybuchowych. Dynamit możesz podkładać na przykład na drodze patrolu, aby następnie go zdetonować zabijając od razu większą liczbę przeciwników. Zarówno mina lądowa jak i mina pułapka (tzw. "potykacz") najlepiej nadają się do obstawiania wszelkiej maści przejść, które masz za plecami i nie jesteś w stanie chronić (aby zapobiec zajściu od tyłu), gdyż musisz zająć się akcją przed sobą. Jednym z najbardziej przydatnych "gadżetów" jest zwykły kamień - dzięki niemu możesz wysłać wroga w miejsce, które najlepiej Ci odpowiada (w celu na przykład jego późniejszej eliminacji), bądź odciągnąć go od drzwi, do których musisz wejść.
Butelki
Sztaby złota