Siła zdrowych nawyków. Proste codzienne czynności, które pomogą wzmocnić odporność, zapobiec chorobom i żyć dłużej - Joseph Mercola - ebook
Wydawca: ILLUMINATIO Łukasz Kierus Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2015

Siła zdrowych nawyków. Proste codzienne czynności, które pomogą wzmocnić odporność, zapobiec chorobom i żyć dłużej ebook

Joseph Mercola

4.1 (10)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 18000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 311 Przeczytaj fragment ebooka

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Siła zdrowych nawyków. Proste codzienne czynności, które pomogą wzmocnić odporność, zapobiec chorobom i żyć dłużej - Joseph Mercola

Czy wiesz, że śniadanie wcale nie musi być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia? A wrzucanie kostki lodu do wypijanej codziennie szklanki wody wzmacnia odporność, pomaga spalać tłuszcz i nawadnia organizm bardziej niż woda bez lodu? Z kolei podczas śmiechu rozszerzają się naczynia krwionośne, a organizm spala tłuszcz, więc zamiast ćwiczyć – po prostu możesz się dużo śmiać.

Niesamowite? To nie są cudowne triki, które odkrywają naukowcy w najnowszych badaniach. To siła samouzdrawiania, która drzemie w twoim organizmie - wystarczy, że pozwolisz mu działać. Doktor Joseph Mercola, słynny lekarz, niekwestionowany autorytet w dziedzinie medycyny naturalnej i autor bestsellerów, w książce „Siła zdrowych nawyków” ujawnia dziewięć prostych kroków do zdrowia. To zbiór cennych wskazówek, które pomogą wzmocnić odporność i sprawią, że bez specjalnego wysiłku i wyrzeczeń, będziesz dbał o swoje ciało każdego dnia.

Z książki dowiesz się m. in., że:

  • Masło wcale nie jest tak niezdrowe, jak próbują ci wmówić wszyscy wokół;
  • Niektóre gazowane napoje zawierają substancje, które mogą uszkadzać komórki mózgu;
  • Kiszonki nie tylko wzmacniają system odpornościowy, ale tez poprawiają nastrój i działają antydepresyjnie;
  • Chodzenie boso uzdrawia stany zapalne w całym organizmie (i jest po prostu przyjemne).

Skorzystaj z wiedzy doktora Mercoli i odkryj, że dzięki drobnym zmianom codziennych nawyków można radykalnie poprawić zdrowie i życie… bez wysiłku.

Opinie o ebooku Siła zdrowych nawyków. Proste codzienne czynności, które pomogą wzmocnić odporność, zapobiec chorobom i żyć dłużej - Joseph Mercola

Cytaty z ebooka Siła zdrowych nawyków. Proste codzienne czynności, które pomogą wzmocnić odporność, zapobiec chorobom i żyć dłużej - Joseph Mercola

Dodaj dla orzeźwienia cząstki świeżej limonki lub cytryny, plasterki ogórka albo nawet obrany korzeń imbiru. Dodaj 1 lub 2 krople ekstraktu z mięty lub kilka zgniecionych listków mięty ze swojego ziołowego ogródka. Użyj ekstraktu
JAK NADAĆ WODZIE STRUKTURĘ Jeśli zaciekawił Was pomysł picia wody strukturalnej, przedstawiam 4 wskazówki, jak ją znaleźć lub stworzyć: Surowe warzywa lub soki warzywne. Świeże warzywa i owoce zawierają mnóstwo wody strukturalnej, lecz zwykle tracą ją po ugotowaniu lub podgrzaniu. Jedz zatem dużo surowych owoców i warzyw lub wyciskaj z nich soki. Woda ze strumienia. Woda głębinowa, na przykład ze strumienia, to kolejne dobre źródło. Im jest głębiej położona, tym lepiej, ponieważ ciśnienie powoduje strukturyzację wody. Minerały zawarte w wodzie źródlanej także wspomagają budowanie struktury. Zimna woda. Schłodzenie wody do około 4° C nadaje jej pewną strukturę, choć cząsteczki nie są tak kompaktowe – a więc przystosowane do naszych komórek – jak w wodzie źródlanej czy wirowanej.
Odstaw napoje gazowane (również dietetyczne), sportowe oraz ulepszone wody i zastąp je czystą wodą. Zainwestuj w dobrej jakości filtr, aby uzyskać najefektywniejsze źródło czystej wody. Jeśli możesz sobie pozwolić tylko na 1, wybierz prysznicowy lub na cały dom (który także będzie oczyszczał wodę pod prysznicem). Jeśli możesz kupić 2, również wybierz prysznicowy lub na cały dom, a do tego filtr odwróconej osmozy przy zlewie kuchennym, aby usunąć większość fluoru z wody pitnej i używanej do gotowania. Gdy potrzebujesz odmiany, wybieraj spośród organicznych herbat i kaw, świeżych surowych soków warzywnych oraz świeżej wody kokosowej. By uzyskać jeszcze więcej korzyści zdrowotnych z wody, poszukaj wody strukturalnej. Najprościej: zimnej wody ze
wybór. Pamiętajcie: zwykle im bardziej zielone lub ciemniejsze warzywo, tym bardziej odżywcze. Ważne jest też, by jeść głównie warzywa bez skrobi (czyli szpinak i ogórek zamiast ziemniaków), ponieważ te bogate w skrobię zaraz po zjedzeniu są przetwarzane w glukozę, powodując, że organizm wydziela insulinę. A przecież naszym głównym celem w drodze do
największą objętościowo porcją na naszym talerzu będą warzywa , ponieważ zawierają tak niewiele kalorii. Tłuszcz za to jest bardzo kaloryczny. Pomysł ten opiera się na pasjonujących badaniach dra Thomasa Seyfreida i jego pracach dotyczących leczenia padaczki i raka 97 . Pierwszym krokiem, by
Największą zaletą tego sposobu odżywiania jest to, że nie należy się głodzić. Wcale nie trzeba zmniejszać ilości spożywanego jedzenia – wystarczy wybierać zdrowe produkty, ograniczyć węglowodany i zastąpić je zdrowymi tłuszczami.
Najprostszy sposób wdrożenia w życie naturalnego jedzenia polega na wytworzeniu nawyku pomijania lub opóźniania śniadania tak, aby całe jedzenie zmieścić w przedziale 8 do 10 godzin. Unikanie jedzenia przez długie okresy w
cukier. Jednak kiedy zaczniemy już spalać tłuszcz jako podstawowe paliwo, z łatwością wytrzymamy 14 do 16 godzin bez uczucia głodu. Nie będzie to zatem „dieta”, tylko skuteczna zmiana stylu życia, którą naturalnie utrzymamy już na zawsze, przechodząc cyklicznie od trybu uczty do głodówki
Na początek nie jedz śniadania tak długo, jak możesz komfortowo wytrzymać. Zapisuj czas i stopniowo wydłużaj go każdego dnia aż do momentu, w którym pierwszy posiłek zjadasz około 14-16 godzin po poprzednim. Gdy zaczniesz pomijać śniadanie, prawdopodobnie będziesz odczuwać głód i brak energii. Nie zrażaj się – to minie. Tylko w tym czasie naturalne jedzenie nie jest wcale takie naturalne ani łatwe i trzeba będzie wykorzystać nieco samodyscypliny oraz silnej woli. Lecz jeśli podołasz, wtedy – możesz mi
W godzinach jedzenia ogranicz węglowodany takie jak makaron, chleb czy ziemniaki i zamień je na zdrowe zielone liściaste warzywa oraz zdrowe tłuszcze: masło, jaja, awokado, olej kokosowy, oliwę, a z orzechów – makadamia i pekan, ponieważ mają mniej białka. Pamiętaj, że podczas poszczenia prawidłowe odżywianie jest jeszcze ważniejsze , a więc pierwszym krokiem powinno być rozsądne wybieranie produktów. Źródła wysokojakościowych tłuszczów: oliwki i oliwa; kokosy i olej kokosowy; masło z nieprzetworzonego organicznego mleka od krów karmionych trawą; nieprzetworzone orzechy, zwłaszcza te o niskiej zawartości białka, jak makadamia czy pekan; organiczne jaja – im mniej ugotowane, tym lepiej, ponieważ wiele składników odżywczych w żółtku jest podatnych na uszkodzenie w wysokich temperaturach (najlepsze będą na miękko i w koszulkach); awokado.
Jeśli dokuczają ci jakiekolwiek objawy hipoglikemii, jak bóle głowy, osłabienie, drżenia czy drażliwość, można je zwalczać olejem kokosowym. Niebezpieczne objawy hipoglikemii rosną tym bardziej, im dłużej nie dostarczamy sobie składników wyrównujących stężenie cukru we krwi.
Innym sposobem pobudzenia organizmu do spalania więcej tłuszczów jest wystawienie go na niskie temperatury. Sprawdzi się zatem picie wody z lodem, zanurzanie dolnych partii ciała w najzimniejszej wodzie, jaką zniesie (zbyt zimna woda lub zanurzenie zbyt dużej części ciała może wywołać szok – kieruj się swoją wytrzymałością i nie przesadzaj!), a także praca lub ćwiczenia na świeżym powietrzu zimą. Zimno pobudza wytwarzanie brązowego tłuszczu – odpowiedzialnego za spalanie kalorii przy generowaniu ciepła. Ten korzystny wpływ przebywania w niskich temperaturach jest kolejną przyczyną, dla której warto ruszyć się z domu zimą i poćwiczyć na dworze lub dołączyć do morsów pływających w morzu w Nowy Rok.
Jeśli ćwiczymy podczas postu, pół godziny po treningu należy zjeść regeneracyjny posiłek. Ograniczy to utratę mięśni i uszkodzenia tkanek. Najlepiej sprawdzi się szybko przyswajalna dobrej jakości odżywka z białkiem serwatkowym. Gdy już dostosujemy się do spalania tłuszczów, możemy płynnie przechodzić od trybu uczty do postu. Spróbuj jeść przed posiłkiem zdrowe świeże owoce (nie soki) – organizm zużyje cukier jako paliwo i nie odłoży go w postaci tłuszczu. W ten sposób ograniczymy problemy związane z nadmiarem fruktozy, a zarazem możemy się cieszyć biologicznymi korzyściami oraz przyjemnością jedzenia świeżych owoców.
Podczas gdy firmy farmaceutyczne przeznaczają na reklamę ponad 21 mln rocznie, przemysł spożywczy wydaje 2 razy tyle, aby przekonać nas i nasze dzieci do wybierania mocno przetworzonych gotowych dań, które przyspieszą ogromne pogorszenie zdrowia (i zwiększą zapotrzebowanie na leki uśmierzające objawy).
Jak na ironię, te same postępy świadczące o nowoczesności naszego świata – odkażacze do rąk, dezynfekowana woda, chów przemysłowy – stworzyły nowe choroby. Udowodniono na przykład, że triklosan – antybakteryjna substancja chemiczna stosowana w wielu rodzajach mydła i odkażaczy do rąk – zabija ludzkie komórki 25 i nawet FDA przyznaje, że powoduje on zaburzenia hormonalne u zwierząt 26 . W połączeniu z chlorowaną wodą tworzy chloroform 27 – zdaniem EPA, prawdopodobnie rakotwórczy 28
Jeśli zapewnicie sobie optymalną dietę i będziecie unikać narażenia na rosnące zagrożenie toksynami, wasz organizm, zgodnie ze swoim przeznaczeniem, naturalnie i bez świadomego wysiłku zażegna choroby i będzie zdrowy.
książce. Polecam oszacować te 7 klinicznie potwierdzonych wskaźników teraz, a następnie kontrolować je co około pół roku: Stężenie insuliny na czczo. Stężenie witaminy D. Współczynnik WHR (stosunek obwodu talii do obwodu bioder). Procentowy udział tkanki tłuszczowej. Stężenie cholesterolu i HDL. Ciśnienie krwi. Stężenie kwasu moczowego we krwi. Choć zwykle nie zalecam biegania do
WSKAŹNIK ZDROWIA: STĘŻENIE WITAMINY D Choć badanie krwi w celu kontrolowania witaminy D może się zdawać kłopotliwe, z pełnym przekonaniem twierdzę, że to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie można zrobić dla swojego zdrowia (więcej na ten temat w 5. zasadzie leczenia). Upewnijcie się, że prosicie o odpowiednie badanie – chodzi o 25 (OH) D zwaną też 25-hydroksywitaminą D. W Stanach możecie również zamówić test bez skierowania lekarskiego z organizacji non-profit www.grassrootshealth.net. Optymalne stężenie witaminy D wynosi około 50-70 ng/ml. Jeśli otrzymacie wyniki i nie będą należały do tego przedziału, niech ich osiągnięcie będzie dla was priorytetem – wystarczy zastosować reguły podane w 5. zasadzie leczenia.
nieprawda. W 2014 roku badacze z Harvardzkiej Szkoły Medycznej dodali wręcz fluor do listy najniebezpieczniejszych neurotoksyn rozwojowych 61 . Zdziwi was pewnie, że fluor dodawany do naszej kranówki to w rzeczywistości kwas heksafluorokrzemowy – niebezpieczny odpad z natryskowych aparatów absorpcyjnych w przemyśle nawozowym. Fluor jest jedynym lekiem narzuconym masowo bez żadnej kontroli dawkowania. W dodatku 99% fluoru nigdy nie dotyka naszych zębów. Dosłownie spuszczamy go z wodą (przez zmywarki, zlewy i wanny) do środowiska. Mimo że tak niewiele fluoru trafia do naszych ust, CDC przyznało, że w wyniku nadmiaru fluoru w pożywieniu i diecie 41% dorosłych Amerykanów cierpi na fluorozę – schorzenie wywołane nadwyżką fluoru 62 . Stany Zjednoczone są bardzo zacofane, jeśli chodzi o fluoryzację. W Europie Zachodniej wodę bez fluoru pije 97% populacji 63 . Wedle badań zebranych przez Światową Organizację Zdrowia i Fluoride Action Network, nie ma zauważalnych różnic w niszczeniu zębów między rozwiniętymi krajami, które fluoryzują wodę, a tymi, które tego nie robią 64 . Nawet w Ameryce Północnej fluoryzacja
JAK NADAĆ WODZIE STRUKTURĘ Jeśli zaciekawił Was pomysł picia wody strukturalnej, przedstawiam 4 wskazówki, jak ją znaleźć lub stworzyć: Surowe warzywa lub soki warzywne. Świeże warzywa i owoce zawierają mnóstwo wody strukturalnej, lecz zwykle tracą ją po ugotowaniu lub podgrzaniu. Jedz zatem dużo surowych owoców i warzyw lub wyciskaj z nich soki. Woda ze strumienia. Woda głębinowa, na przykład ze strumienia, to kolejne dobre źródło. Im jest głębiej położona, tym lepiej, ponieważ ciśnienie powoduje strukturyzację wody. Minerały zawarte w wodzie źródlanej także wspomagają budowanie struktury. Zimna woda. Schłodzenie wody do około 4° C nadaje jej pewną strukturę, choć cząsteczki nie są tak kompaktowe – a więc przystosowane do naszych komórek – jak w wodzie źródlanej czy wirowanej. Woda wirowana. Pomysł wirowania