Sherlock Holmes: Tajemnica Mumii - poradnik do gry - Katarzyna "Kayleigh" Michałowska - ebook
PROMOCJA

Sherlock Holmes: Tajemnica Mumii - poradnik do gry ebook

Katarzyna "Kayleigh" Michałowska

0,0
7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Sherlock Holmes jedzie dorożką do domu lorda Montcalfe'a, który niedawno zginął w tajemniczych okolicznościach. W trakcie podróży czyta list od jego córki Elisabeth. Kobieta prosi o wyjaśnienie sprawy tajemniczego zniknięcia ojca oraz o dyskrecję.

Sherlock Holmes: Tajemnica Mumii - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Opis przejścia] Część pierwsza (1)
  • [Opis przejścia] Część pierwsza (2)
  • [Opis przejścia] Część pierwsza (3)
  • [Opis przejścia] Część druga (1)
  • [Opis przejścia] Część trzecia (4)
  • [Opis przejścia] Część trzecia (3)
  • [Opis przejścia] Część trzecia (2)
  • [Opis przejścia] Część trzecia (1)
  • [Opis przejścia] Część druga (4)
  • [Opis przejścia] Część druga (3)

Informacja o grze

Przygodówka ukraińskiego zespołu Frogwares. Wcielamy się w najsłynniejszego detektywa wszech czasów, czyli Holmesa, który tym razem został on poproszony przez pannę Elisabeth Montcalfe o wyjaśnienie tajemniczego zaginięcia jej ojca. Zabawa polega na eksplorowaniu lokacji, zbieraniu dowodów i rozwiązywaniu zagadek.

Gra Adventures of Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 44

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Sherlock Holmes:Tajemnica Mumiiporadnik do gry

autor: "Katarzyna "Kayleigh" Michałowska"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=782

[email protected]

Spis treści

Wstęp

[Opis przejścia] Część pierwsza (1)

[Opis przejścia] Część pierwsza (2)

[Opis przejścia] Część pierwsza (3)

[Opis przejścia] Część druga (1)

[Opis przejścia] Część druga (2)

[Opis przejścia] Część druga (3)

[Opis przejścia] Część druga (4)

[Opis przejścia] Część trzecia (1)

[Opis przejścia] Część trzecia (2)

[Opis przejścia] Część trzecia (3)

[Opis przejścia] Część trzecia (4)

[Opis przejścia] Część trzecia (5)

[Opis przejścia] Część trzecia (6)

[Opis przejścia] Część czwarta (1)

[Opis przejścia] Część czwarta (2)

[Opis przejścia] Część czwarta (3)

[Opis przejścia] Część czwarta (4)

[Opis przejścia] Część czwarta (5)

[Opis przejścia] Część piąta (1)

[Opis przejścia] Część piąta (2)

[Opis przejścia] Część piąta (3)

[Opis przejścia] Część piąta (4)

Wstęp

Wstęp

Sherlock Holmes jedzie dorożką do domu lorda Montcalfe'a, który niedawno zginął w tajemniczych okolicznościach. W trakcie podróży czyta list od jego córki Elisabeth. Kobieta prosi o wyjaśnienie sprawy tajemniczego zniknięcia ojca oraz o dyskrecję, nawet przed swym przyszłym mężem Andrew, notabene, kuzynem detektywa.

Gra ma rzadko już stosowany w przygodówkach sposób sterowania imitujący trójwymiarową swobodę, ale tak naprawdę jest to jedynie możliwość obracania postaci o pełne 360 stopni. Po lokacjach poruszasz się skokowo za kursorem, który w takich momentach przybiera kształt wskazującej kierunek dłoni. Możliwość zabrania potrzebnego w dalszej rozgrywce przedmiotu (te wyróżnione są w tekście kolorem zielonym) sygnalizuje przybierająca stosowny kształt ręka. Konieczność zadziałania przedmiotem na obiekcie zewnętrznym czy innej znajdźce w ekwipunku sugeruje dłoń trzymająca klucz francuski. Jeśli zaś natrafisz na obiekt, przy którym w ręku Holmesa pojawi się lupka, będziesz mógł go obejrzeć bądź przeczytać, może też dokonać zbliżenia, wymagającego wykonania dalszych czynności, np. użycia jakiejś rzeczy z ekwipunku, który w takich momentach umiejscowiony jest w lewym górnym rogu ekranu. Natomiast przez większą część gry sakwojaż detektywa widnieje w dole po lewej, a obok niego mieści się notes czy też zeszyt, stanowiący wejście do menu. W nim, pod zakładką "Notatki", możesz przejrzeć wszystkie kartki, listy, książki - słowem - całość zebranych dokumentów (wyróżnionych w tekście kolorem niebieskim), z których większość stanowi podpowiedź do zagadek. Zaś (nieco wbrew logice) w zakładce "Dokumenty" znajdziesz wszystkie komentarze wygłoszone przez Sherlocka.

Kilkakrotnie z prawej strony ekranu pojawi się wskaźnik "życia" Holmesa, oznaczający, że dana sytuacji może zakończyć się dla naszego bohatera niefajnie, jeśli z wykonaniem zadania (np. zorganizowaniem oświetlenia w ciemnościach czy poradzeniem sobie z biegającymi po pomieszczeniu skorpionami) nie zdążysz przed wyczerpaniem się niebieskiej zawartości wskaźnika. Dlatego warto w takich momentach robić zapis stanu gry.

Choć oprawa tej, jakby nie było, powstałej w 2002 roku gry może wydać się nieco archaiczna, warto przeżyć pierwszą przygodę Holmesa, chociażby ze względu na wcale interesujące zagadki i tradycyjnie zagmatwaną intrygę. Miłej zabawy.

Katarzyna "Kayleigh" Michałowska

[Opis przejścia] Część pierwsza (1)

Część pierwsza

Wpuszczony przez lokaja do posiadłości lorda Montcalfe'a, Holmes otrzymuje od niego kolejny list od kuzynki. Zabiera się więc za jego lekturę (w tym celu kliknij zielony zeszyt widoczny w lewym dolnym rogu ekranu - to wejście do menu. Lewy górny folder to "Notatki". Kliknąwszy boczną strzałkę, odnajdź w nich drugi list od Elisabeth i przeczytaj go). Holmes dowiaduje się, że będzie musiał włamywać się do kolejnych pomieszczeń, ponieważ Elisabeth nie dysponuje kluczami oraz że dom najeżony jest pułapkami i zagadkami.

Po obu stronach drzwi wejściowych znajdują się rzeźby sfinksów. Detektyw bada tę po lewej (w usytuowaniu twarzą do wejścia), co powoduje otwarcie mechanizmu w ścianie nad sfinksem. (Pojawia się plansza zagadki, ale na razie brak Ci danych, by ją rozwikłać. Zamknij ją zatem, klikając z prawej strony). Pora rozejrzeć się po holu.

We wnękach w lewej części holu znajdują się posągi-sarkofagi, pochodzenie których opisane jest na stojących przy nich tabliczkach. Są to kolejno okresy: Epoka Późna, Nowe Państwo, Średnie Państwo i XIX Dynastia. Podobna wnęka z posągiem znajduje się także na prawo od drzwi - tym razem tylko jedna, związana z okresem: Stare Państwo. Plansza z zagadką zawiera natomiast następujące symbole: SP, ŚP, NP, EP. Są to oczywiście skróty nazw czterech epok (SP - Stare Państwo, ŚP - Średnie Państwo, NP - Nowe Państwo, EP - Epoka Późna), obok których należy ustawić datę, będącą końcem każdego z owych okresów. Klikając górne strzałki, przewijasz cyfry rosnąco, dolne - malejąco. Rozwiązanie zagadki brzmi zatem:

SP: 2200; ŚP: 1650; NP: 1069; EP: 0332.

Po wciśnięciu przycisku po prawej z lewej strony prowadzących na piętro schodów (w usytuowaniu twarzą do nich) otwiera się skrytka. W skrytce znajduje się klucz. Zabrawszy go, Holmes wędruje na prawo od schodów. Tam w rogu stoi duża donica z rośliną o długich liściach. W owej donicy Sherlock dostrzega pierwszą pieczęć.