Serwuj, aby wygrać - Novak Djoković - ebook
Wydawca: Bukowy Las Kategoria: Styl życia Język: polski

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 167 Przeczytaj fragment ebooka

Odsłuch ebooka dostępny w abonamencie „Legimi bez limitu+” w aplikacji Legimi z:

Androida
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Odtwórz fragment audiobooka:

Czas: 4 godz. 56 min

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Serwuj, aby wygrać - Novak Djoković

Czołowy tenisista świata zdradza plan diety bezglutenowej, dzięki któremu osiągnął szczytową formę i z bombardowanego Belgradu dotarł na sam szczyt rankingu ATP. Djoković przekonuje, że w ciągu zaledwie 14 dni można poprawić kondycję fizyczną i psychiczną, stosując się do sprawdzonych przez niego sposobów na odżywianie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie. Autorem wstępu jest William Davis, autor bestsellerowej książki Dieta bez pszenicy.

Opinie o ebooku Serwuj, aby wygrać - Novak Djoković

Cytaty z ebooka Serwuj, aby wygrać - Novak Djoković

kiedy nic cię nie boli, wrzuć sobie do buta kamyk i idź. Zawsze trzeba o tym pamiętać, aby mieć świadomość trudności, z jakimi zmagają się inni. Nie jesteśmy bowiem na ziemi sami; stworzono nas, byśmy uczyli się od innych i próbowali uczynić to miejsce lepszym.
Płuca: 3.00–5.00. Niektórzy wierzą, że powodem nocnego kaszlu, który budzi nas w nocy (nawet jeśli nie palimy tytoniu i dbamy o nasz organizm), jest właśnie to, że w trakcie snu nasze płuca się oczyszczają. Zła dieta utrudnia im to zadanie. Jelito grube: 5.00–7.00. Ważne jest, by zaraz po przebudzeniu napić się wody, ponieważ o tej porze dnia jelito grube próbuje usunąć toksyny z naszego organizmu. Woda ułatwia ten proces. Żołądek: 7.00–9.00. To doskonały czas na śniadanie, bo żołądek pracuje najbardziej efektywnie. Śledziona: 9.00–11.00. Serce: 11.00–13.00. Jelito cienkie: 13.00–15.00.
Jeśli przyjmujemy niewłaściwe pokarmy, o tej porze dnia nasze ciało wysyła najsilniejsze sygnały. Niestrawność, bóle, wzdęcia wczesnym popołudniem to znak, że organizm jest wrażliwy na jeden lub więcej produktów, którym go karmimy, musimy więc lepiej przyjrzeć się swojej diecie. Nerki i pęcherz: 15.00–19.00. Powszechnie uważa się, że uczucie zmęczenia i otępienia o tej porze dnia to wyraźny sygnał, iż przyjmuje się za dużo jakiegoś produktu odrzucanego przez organizm. W tym czasie człowiek powinien mieć energię, a nie zbierać się do drzemki. Trzustka: 19.00–21.00. Trzustka kontroluje wydzielanie insuliny, która reguluje poziom cukru we krwi. Zła dieta może sprawić, że organizm zacznie łaknąć słodyczy właśnie o tej porze dnia. Naczynia krwionośne i tętnice: 21.00–23.00. Wątroba i pęcherzyk żółciowy: 23.00–3.00. Problemy
Wątroba i pęcherzyk żółciowy: 23.00–3.00. Problemy ze snem również mogą oznaczać alergie pokarmowe. Kłopoty z zaśnięciem o tej porze mogą być spowodowane faktem, że wątroba pracuje zbyt intensywnie, by pozbyć się toksyn.
Badanie to nazywane „kinezjologicznym badaniem ręki” od dawna stosowane jest jako narzędzie diagnostyczne przez uzdrowicieli. Opisano je szerzej w książce Siła czy moc. Ukryte determinanty ludzkiego zachowania Davida R. Hawkinsa. [Wyd. polskie: Virgo 2010, przekład Katarzyna Dumińska – przyp. tłum.].
Oto odpowiedź: dietetycy liczą kalorie w produkcie, sumując gramy białka, tłuszczu i węglowodanów. Każdy gram białka zawiera 4 kalorie. Podobnie jest z węglowodanami. Za to gram tłuszczu zawiera 9 kalorii. Jeśli więc spojrzeć na łączną wagę (w gramach) białek i węglowodanów i pomnożyć ją przez 4, a potem na łączną wagę tłuszczu i pomnożyć ją przez 9, otrzyma się finalną ilość kalorii na porcję. Bazując na tym równaniu, można po przeczytaniu etykietki przeliczyć, ile kalorii z cukru znajduje się w jednej porcji produktu.
Przeanalizujmy więc tę szklankę 1-procentowego mleka. Według informacji Departamentu Rolnictwa USA zawiera ona: Białko: 8 gramów. Mnożąc to przez 4, otrzymujemy 32 kalorie z protein. Tłuszcz: 2 gramy. Mnożąc je przez 9, otrzymujemy 18 kalorii z tłuszczu. Węglowodany: 13 gramów (z cukru). Pomnożone przez 4 dają 52 kalorie.
Łącznie: 102 kalorie. A połowa z nich bierze się z cukru. Nie twierdzę oczywiście, że nie powinniśmy pić mleka. Twierdzę, że ja nie powinienem. Stąd przechodzimy do następnego fragmentu książki i zasady, która jest niezbędna w każdej rozsądnej diecie: umiar.