Serce, inteligencja, odwaga i szczęście - Richard Harrington, Anthony K. Tjan, Tsun-Jan Hsieh - ebook
Wydawca: MT Biznes Kategoria: Specjalistyczne Język: polski Rok wydania: 2013

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 321 Przeczytaj fragment ebooka

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Serce, inteligencja, odwaga i szczęście - Richard Harrington, Anthony K. Tjan, Tsun-Jan Hsieh

JAKI JEST TWÓJ PROFIL PRZEDSIĘBIORCY?

 

Czy dysponujesz cechami niezbędnymi do zbudowania wspaniałej firmy?

 

Trzej znani przedsiębiorcy i liderzy – obecnie inwestorzy kapitałowi i doradcy kadry kierowniczej – dzielą się w tej książce swoimi doświadczeniami i wnioskami z wieloletniej obserwacji różnych przedsiębiorców. Okazuje się, iż osoby, które z sukcesem osiągają swoje cele mają ze sobą wiele wspólnego. Powszechne cechy? Serce, inteligencja, odwaga i szczęście.

 

Po przeprowadzeniu wywiadów i przeanalizowaniu setek przedsiębiorców z całego świata, autorzy doszli do wniosku, iż wszyscy – od młodych założycieli swoich firm po doświadczonych prezesów – łączą w sobie w jakimś stopniu wszystkie te cztery atrybuty. W każdym z nas któryś z tych elementów przeważa – jeden zawsze jest dominujący i ma największy wpływ na podejmowane przez nas decyzje. Zrozumienie, który jest to element pozwoli ci zyskać większą samoświadomość i zwiększy szanse na sukces w próbie otworzenia i rozwoju własnej firmy.

 

A więc, czy kierujesz się przede wszystkim:

 

sercem, tak jak uznana mistrzyni kuchni Alice Waters lub Howard Schultz, prezes sieci Starbucks?

 

inteligencją, tak jak Jeff Bezos z Amazon lub legendarny inwestor Warren Buffett?

 

odwagą, tak jak Nelson Mandela lub twórca VirginGroup, Richard Branson?

 

a może najistotniejsze w twoim przypadku jest szczęście, które sprzyjało takim ludziom, jak Tony Hsieh, prezesowi firmy Zappos (oraz zaskakująco wielu innym przedsiębiorcom odnoszącym sukcesy)?

 

 

Niniejsza książka zawiera także pierwszy test atrybutów przedsiębiorczości, EntrepreneurialAptitude Test (E.A.T.), który pozwoli ci zbadać swój profil.

 

Chociaż nie ma jednego słusznego przepisu na osiągnięcie sukcesu w biznesie, ta książka pomoże zrozumieć, które cechy należy „podkręcić”, a które nieco „wygasić”, aby móc w pełni wykorzystać swój potencjał. Dowiesz się także, które cechy są najbardziej i najmniej przydatne (a czasem nawet szkodliwe) na różnych etapach rozwoju firmy. Nauczysz się nie tylko tego, w jaki sposób szybciej zbudować lepszą firmę, ale też jak przenieść swój naturalny styl przywódczy na wyższy poziom.

 

O Autorach

 

ANTHONY K. TJANjest Partnerem Zarządzającym firmy typu venture capitalCue Ball oraz założycielem pionierskiej grupy doradczej w Internecie ZEFER. Anthony był także partnerem i wiceprezesem ParthenonGroup.

 

RICHARD J. HARRINGTON jest prezesemfirmy Cue Ball. Dig rozpoczął karierę jako właściciel niewielkiej firmy;gdy został prezesem Thomas Corporation przekształcił ten zdywersyfikowany holding w Thomson Reuters, największą na świecie korporację świadczącą usługi informacyjne.

 

TSUN-YAN HSIEH to szanowane guru w świecie biznesu, który dzięki swojej trzydziestoletniej karierze, między innymi na stanowisku dyrektora McKinsey i prezesa LinHartGroup, stał się cenionym doradcą założycieli, prezesów i członków zarządów firm w obu Amerykach i w Azji.

Opinie o ebooku Serce, inteligencja, odwaga i szczęście - Richard Harrington, Anthony K. Tjan, Tsun-Jan Hsieh

Cytaty z ebooka Serce, inteligencja, odwaga i szczęście - Richard Harrington, Anthony K. Tjan, Tsun-Jan Hsieh

Jeżeli więc jesteś zahipnotyzowany przez kogoś, kto rozprawia o swoim pomyśle, to najprawdopodobniej masz do czynienia z osobą, której dominującą cechą jest serce. Niewiele firm odnoszących prawdziwy sukces zaczyna bez takiej osoby u steru.
W naszej pracy zaobserwowaliśmy wiele ich typów – od stereotypowych „moli książkowych”, poprzez „znawców ludzi”, „cwaniaków”, czyli znawców życia, oraz kreatywnych „artystów”. Wspólną cechą ich wszystkich jest zdolność dostrzegania schematów
Umiejętność rozpoznawania wzorców i ich klasyfikowania – metodą prób i błędów, na podstawie doświadczenia biznesowego i strzępków wiedzy akademickiej oraz dzięki znajomości tajników ludzkiego zachowania – prowadzi do utworzenia praktycznych, powtarzalnych nawyków, które z czasem stają się drugą naturą przedsiębiorcy i bezpośrednio decydują o sukcesie jego firmy.
Odwaga może różnić się także pod względem czasu jej wykazywania i przybierać formę odwagi trwałej lub epizodycznej . Odwaga trwała wymaga wytrwałości i odporności. Szwedzki dziennikarz, Stieg Larsson, napisał trzy tomy powieści, którą miał nadzieję pewnego dnia przekształcić w dziesięciotomową serię, bez wcześniejszej umowy z wydawcą.
Odwaga nazwana przez nas epizodyczną dotyczy podejmowania trudnych, ale właściwych decyzji w momentach, które często okazują się chwilami prawdy. „Śmiałek” pokazuje swoją wartość w sytuacjach, gdy zostaje zmuszony do szybkich i zdecydowanych reakcji.
„Wszyscy ludzie się boją” – stwierdził kiedyś generał George S. Patton. „Im są inteligentniejsi, tym większe są ich obawy. Odważny człowiek to taki, który zmusza samego siebie do pokonania strachu i dalszych działań”.
Ludzie aspirujący do posiadania własnej firmy zbyt często zastanawiają się nad tym, w jaki sposób powinni rozpocząć działalność. Zadają sobie przeróżne pytania: Jak duży jest rynek dla tej okazji biznesowej? Jaki należy założyć udział w rynku po pierwszym roku? Jaki kształt ma mieć mój pięcioletni plan finansowy?
Z naszych obserwacji wynika, iż są takie punkty w cyklu życiowym firmy, gdy właściwym działaniem i sposobem „badań” jest „Just Nike It”, czyli po prostu to zrób , jak zachęca slogan reklamowy firmy Nike. Innymi słowy, należy zacząć, wprowadzić korekty, rozwijać się i ewoluować, a następnie wykorzystać zebrane w ten sposób doświadczenia jako „materiał badawczy”, na podstawie którego rozpoczniemy opracowywanie planu.
Absolwenci studiów MBA poświęcają wiele czasu na poszukiwanie na zewnątrz pomysłu, który zapewniłby im dobry plan, zamiast wejrzeć w głąb siebie i znaleźć tam cel i pasję, na których można oprzeć wielkie wizje.
Absolwenci studiów MBA poświęcają wiele czasu na poszukiwanie na zewnątrz pomysłu, który zapewniłby im dobry plan, zamiast wejrzeć w głąb siebie i znaleźć tam cel i pasję, na których można oprzeć wielkie wizje. Na tym właśnie polega różnica między prawdziwym założycielem firmy i kimś, kto tylko chce otworzyć własny biznes.
Napędzana pasją metoda prób i błędów jest powszechniejsza niż arkusze kalkulacyjne czy górnolotne refleksje. Larry Page, współzałożyciel i prezes Google, powiedział, iż nie ma czegoś takiego jak dobre powoli dojrzewające decyzje. Dobre decyzje to szybkie decyzje.
Trzy cechy wyróżniają ludzi kierujących się sercem: Cel (i pasja, która jest z nim związana): serca nie można sobie zaplanować, nie da się też „zapłodnić metodą in vitro ” naprawdę udanego biznesu. Podstawą sukcesu firmy jest jej cel.
Co więc może być twoim celem i pasją? Zastanów się nad następującymi pytaniami: Co wychodzi ci w sposób naturalny i bez większego starania lepiej niż innym ludziom? W jaki sposób lubisz spędzać czas wolny? Gdybyś miał nieograniczone zasoby finansowe, czym byś się zajmował?
Profesor Harvard Business School, Bill Sahlman, definiuje przedsiębiorczość jako „nieustanne wykorzystywanie okazji bez zważania na zasoby” 4 . Osoba kierująca się sercem nie zwraca zbytniej uwagi na to, czego jej brakuje;
„Cel przed produktem, a produkt przed zyskiem”. Wytłumaczmy to: podstawą każdej wielkiej firmy jest cel, czyli pełne zrozumienie, dlaczego robi się to, co się robi, i jakie ma to znaczenie dla nas samych oraz w szerszym ujęciu – dla całego społeczeństwa.
Nazywamy go dostrzeganiem niuansów . Co zrobić, aby być w czymś najlepszym? Odpowiedzią na to pytanie jest właśnie umiejętność dostrzegania niuansów. W przypadku świetnych przedsiębiorców, założycieli firm i innych ludzi sukcesu wynika ona z autentyczności (płynącej z serca) połączonej ze zdolnością rozpoznawania i wydobywania na światło dzienne tego, czego inni nie zauważają, choć okazuje się to istotne.
W biznesie niuans jest „tym czymś”, „drobiazgiem”, który wyróżnia firmę, produkt lub markę. Porównaj dwa różne wykonania tego samego utworu symfonicznego – obie orkiestry mogą wznieść się na wyżyny technicznej perfekcji, ale jedno z tych wykonań będzie wydawało nam się odmienne tonalnie, pełne duszy i bardziej spójne
Najmniejszy element produktu, określone i świadomie wybrane połączenie dwóch odcieni lub też minimalna zmiana interfejsu użytkownika na stronie internetowej to przykłady tych elementów, które mogą mieć decydujące znaczenie. Wiedzą o tym tylko wielcy założyciele i twórcy biznesów. Niuans pozwala wyróżnić się z tłumu i jednocześnie coraz wyżej stawiać poprzeczkę – klienci dostrzegają i natychmiast doceniają te wyróżniki firmy, ale też coraz więcej oczekują.
Ograniczenie 2: Serce to nie marzenie. Chociaż pasja i umiejętność prowadzenia odpowiedniej narracji to podstawowe wymagania wobec kierujących się sercem założycieli firm, to jednak muszą oni jeszcze potrafić przetłumaczyć tę pasję na język praktycznego, jasnego planu działania.
Czasem przedsiębiorca, kierujący się przede wszystkim sercem, sądzi, iż jego pomysł jest tak wielki, że trzeba go zrealizować od razu z wielkim rozmachem. Czasem tak rzeczywiście jest, ale jest to raczej wyjątek niż norma. W kwestii wyboru realistycznego, praktycznego i mądrego punktu startu wierzymy w słuszność następującej zasady: myśl szeroko, ale spróbuj zacząć od czegoś małego.