Resident Evil Zero HD - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Resident Evil Zero HD - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

5,0

Opis

Nieoficjalny poradnik do gry Resident Evil Zero HD zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis jej przejścia. W opisie znajdują się informacje na temat najlepszej kolejności eksploracji lokacji, odnajdywania ważnych przedmiotów, rozwiązywania zagadek oraz pokonywania napotykanych potworów. Sam opis przejścia wzbogacony jest ponadto licznymi obrazkami prezentującymi ważne lokacje czy kolejne kroki potrzebne do zaliczania zagadek, jak również mapkami badanych obszarów z informacjami na temat tego co w każdym z nich można zrobić lub odnaleźć. Kolejny duży rozdział niniejszego poradnika koncentruje się w całości na temacie staczania walk z bossami, czyli z wyjątkowymi silnymi elitarnymi potworami. W rozdziale tym znajdują się zestawienia ataków poszczególnych bossów jak i podpowiedzi odnośnie tego jak każdego z nich najłatwiej można pokonać. Całość uzupełnia rozdział dotyczący kolekcjonowania osiągnięć / trofeów. Resident Evil Zero HD to zremasterowana wersja gry, która pierwotnie ukazała się w 2002 roku na konsoli Nintendo Gamecube. Jest to jedna z części bardzo popularnej serii survival horrorów, w której musimy stawić czoła hordom zombiaków i innych zmutowanych kreatur. W tej części serii sterujemy na przemian dwiema różnymi postaciami - Rebeccą Chambers oraz Billym Coenem. Każda z tych postaci ma swoje unikalne cechy i dodatkowo niekiedy muszą one ze sobą ściśle współpracować.

Oznaczenia kolorystyczne

W poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

  • Kolorem pomarańczowym oznaczane są imiona bohaterów, do których odwołuje się opis przejścia. Mowa tu o tych miejscach, w których dana scena lub grupa scen jest zarezerwowana dla konkretnego bohatera, a nie obowiązuje w niej pełna dowolność wyboru grywalnej postaci.
  • Kolorem brązowym oznaczeni zostali elitarni przeciwnicy (np. bossowie) oraz napotykane w trakcie gry postacie niezależne (np. inni członkowie oddziału S.T.A.R.S.).
  • Kolorem zielony oznaczone zostały odnajdywane w trakcie gry unikalne przedmioty potrzebne do otwierania przejść czy rozwiązywania zagadek (np. klucze czy artefakty).
  • Kolorem niebieskim oznaczone są miejsca odnajdywania w świecie gry dokumentów nadających się do przeczytania (część z nich otrzymuje się też automatycznie w miarę postępów w grze).

Dodatkowo w opisie przejścia znajdują się odwołania do naszych map. Przykładowo, oznaczenie (M1,5) informuje, że na mapie M1 (Pociąg) musisz odnaleźć punkt o numerze 5.

Poradnik do gry Resident Evil 0 HD to rozbudowana solucja do odświeżonej wersji tego klasycznego horroru. Znajdziesz w niej szczegółowy opis każdej misji i występujących w grze zagadek, a także poznasz podstawowe mechanizmy rozgrywki.

Resident Evil Zero HD - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Początek eksploracji (Ośrodek szkoleniowy Umbrella [M2])
  • Dalsza eksploracja pociągu (Pociąg Ecliptic Express [M1])
  • Odblokowanie przejścia do piwnicy (Ośrodek szkoleniowy Umbrella [M2])
  • Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem (Pociąg Ecliptic Express [M1])
  • Rozwiązanie zagadki z posągami zwierząt (Piwnica ośrodka szkoleniowego [M3])
  • Pozyskanie niebieskiego artefaktu (Blue Leech Charm) (Laboratorium [M4])
  • Ośrodek szkoleniowy Umbrella [M2]
  • Pierwsze wagony (Pociąg Ecliptic Express [M1])
  • Rozwiązanie zagadki z zegarem (Ośrodek szkoleniowy Umbrella [M2])
  • Przedostanie się do wnętrza ośrodka badawczego (Laboratorium [M4])

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 148

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (2 oceny)
2
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Resident EvilZero HDporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-315-8

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1671

[email protected]

Spis treści

Resident Evil Zero - poradnik do gry

Sterowanie

PlayStation 4

Xbox One

Podstawy

Poruszanie się, celowanie i atakowanie wrogów

Inwentarz

Przełączanie się pomiędzy grywalnymi postaciami

Zapisywanie stanu gry

Garść porad na start

Opis przejścia

Pociąg Ecliptic Express [M1]

Pierwsze wagony

Początek współpracy z Billym

Boss Stinger (ogromny skorpion)

Dalsza eksploracja pociągu

Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem

Ośrodek szkoleniowy Umbrella [M2]

Początek eksploracji

Boss Centurion (ogromna stonoga)

Rozwiązanie zagadki z zegarem

Rozwiązanie zagadki w pomieszczeniu konferencyjnym

Rozwiązanie zagadki z szachownicą

Odblokowanie przejścia do piwnicy

Piwnica ośrodka szkoleniowego [M3]

Początek eksploracji

Uratowanie Rebecci

Rozwiązanie zagadki z posągami zwierząt

Zbadanie obszaru do przeprowadzania testów

Ośrodek szkoleniowy Umbrella - powrót

Odblokowanie drzwi w obserwatorium

Laboratorium [M4]

Początek eksploracji

Boss Infected Bat (zainfekowany nietoperz)

Przedostanie się do wnętrza ośrodka badawczego

Pozyskanie niebieskiego artefaktu (Blue Leech Charm)

Pozyskanie zielonego artefaktu (Green Leech Charm)

Odblokowanie dostępu do obszaru z kolejką linową

Uruchomienie kolejki linowej

Fabryka [M5]

Uruchomienie dużej windy w fabryce

Boss Proto Tyrant - pierwsze starcie

Opuszczenie fabryki

Oczyszczalnia [M6]

Przywrócenie dostaw prądu

Uratowanie Billy'ego

Rozwiązanie zagadki ze skrzyniami

Dotarcie do miejsca ukrycia płyty głównej

Boss Proto Tyrant - drugie starcie

Odnalezienie i użycie płyty głównej

Zbudowanie działającego akumulatora

Umieszczenie akumulatora w wózku widłowym

Dotarcie do legowiska królowej pijawek

Boss Queen Leech (Królowa pijawek) - pierwsze starcie

Przygotowania przed finałowym starciem

Boss Queen Leech (Królowa pijawek) - drugie starcie

Dodatkowe tryby gry

Odblokowanie dodatkowych trybów

Tryb Leech Hunter

Tryb Wesker Mode

Walki z bossami

Boss 1 - Stinger (ogromny skorpion)

Boss 2 - Centurion (ogromna stonoga)

Boss 3 - Infected Bat (zainfekowany nietoperz)

Boss 4 - Proto Tyrant - pierwsze starcie

Boss 5 - Proto Tyrant - drugie starcie

Boss 6 - Queen Leech (Królowa pijawek) - pierwsze starcie

Boss 7 - Queen Leech (Królowa pijawek) - drugie starcie

Znajdźki i osiągnięcia

Dokumenty (Files)

Osiągnięcia / Trofea

Resident Evil Zero HD - wymagania sprzętowe

Resident Evil Zero - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Resident Evil Zero HD zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis jej przejścia. W opisie znajdują się informacje na temat najlepszej kolejności eksploracji lokacji, odnajdywania ważnych przedmiotów, rozwiązywania zagadek oraz pokonywania napotykanych potworów. Sam opis przejścia wzbogacony jest ponadto licznymi obrazkami prezentującymi ważne lokacje czy kolejne kroki potrzebne do zaliczania zagadek, jak również mapkami badanych obszarów z informacjami na temat tego co w każdym z nich można zrobić lub odnaleźć. Kolejny duży rozdział niniejszego poradnika koncentruje się w całości na temacie staczania walk z bossami, czyli z wyjątkowymi silnymi elitarnymi potworami. W rozdziale tym znajdują się zestawienia ataków poszczególnych bossów jak i podpowiedzi odnośnie tego jak każdego z nich najłatwiej można pokonać. Całość uzupełnia rozdział dotyczący kolekcjonowania osiągnięć / trofeów. Resident Evil Zero HD to zremasterowana wersja gry, która pierwotnie ukazała się w 2002 roku na konsoli Nintendo Gamecube. Jest to jedna z części bardzo popularnej serii survival horrorów, w której musimy stawić czoła hordom zombiaków i innych zmutowanych kreatur. W tej części serii sterujemy na przemian dwiema różnymi postaciami - Rebeccą Chambers oraz Billym Coenem. Każda z tych postaci ma swoje unikalne cechy i dodatkowo niekiedy muszą one ze sobą ściśle współpracować.

Oznaczenia kolorystyczne

W poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

Kolorem

pomarańczowym

oznaczane

są imiona bohaterów, do których odwołuje się opis przejścia. Mowa tu o tych miejscach, w których dana scena lub grupa scen jest zarezerwowana dla konkretnego bohatera, a nie obowiązuje w niej pełna dowolność wyboru grywalnej postaci.

Kolorem

brązowym

oznaczeni

zostali elitarni przeciwnicy (np. bossowie) oraz napotykane w trakcie gry postacie niezależne (np. inni członkowie oddziału S.T.A.R.S.).

Kolorem

zielony

oznaczone

zostały odnajdywane w trakcie gry unikalne przedmioty potrzebne do otwierania przejść czy rozwiązywania zagadek (np. klucze czy artefakty).

Kolorem

niebieskim

oznaczone

są miejsca odnajdywania w świecie gry dokumentów nadających się do przeczytania (część z nich otrzymuje się też automatycznie w miarę postępów w grze).

Dodatkowo w opisie przejścia znajdują się odwołania do naszych map. Przykładowo, oznaczenie (M1,5) informuje, że na mapie M1 (Pociąg) musisz odnaleźć punkt o numerze 5.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PlayStation 4

W grze Resident Evil Zero HD możesz wybrać pomiędzy pięcioma typami sterowania (rozmieszczenie przycisków na padzie). Oprócz tego możesz ustalić czy chcesz alternatywny (domyślny) czy oryginalny wariant sterowania. W wariancie alternatywnym postać udaje się zawsze w tę stronę, w którą wychyliło się gałkę analogową. W wariancie oryginalnym wychylenie gałki w lewo lub w prawo sprawia z kolei, że zaczyna się ona obracać. Dodatkowo przy wybraniu oryginalnego wariantu sterowania bieg postaci aktywowany jest dopiero po przytrzymaniu określonego przycisku na padzie. Więcej informacji na temat sterowania znajdziesz w kolejnym rozdziale poradnika.

Typ A

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Wyświetlenie mapy

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ B

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Wyświetlenie mapy

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ C

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Wyświetlenie mapy

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ D

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Potwierdzenie akcji

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Zmiana celu

Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Wyświetlenie mapy

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ E

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Wyświetlenie mapy

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Zmiana grywalnej postaci

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Xbox One

W grze Resident Evil Zero HD możesz wybrać pomiędzy pięcioma typami sterowania (rozmieszczenie przycisków na padzie). Oprócz tego możesz ustalić czy chcesz alternatywny (domyślny) czy oryginalny wariant sterowania. W wariancie alternatywnym postać udaje się zawsze w tę stronę, w którą wychyliło się gałkę analogową. W wariancie oryginalnym wychylenie gałki w lewo lub w prawo sprawia z kolei, że zaczyna się ona obracać. Dodatkowo przy wybraniu oryginalnego wariantu sterowania bieg postaci aktywowany jest dopiero po przytrzymaniu określonego przycisku na padzie. Więcej informacji na temat sterowania znajdziesz w kolejnym rozdziale poradnika.

Typ A

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Wyświetlenie mapy

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ B

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Wyświetlenie mapy

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ C

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Wyświetlenie mapy

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ D

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Potwierdzenie akcji

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Zmiana grywalnej postaci

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Zmiana celu

Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Wyświetlenie mapy

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Typ E

Poruszanie główną postacią

Poruszanie partnerem (tylko jeśli znajduje się w tej samej lokacji)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Przeładowanie (podczas celowania) / w oryginalnym trybie sterowania dodatkowo Bieganie (przytrzymaj przycisk)

Akcja / Atak (najpierw trzeba przytrzymać przycisk celowania)

Wyświetlenie mapy

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Poruszanie główną postacią

Zmiana celu

Zmiana grywalnej postaci

Celowanie (możesz wychylać dodatkowo gałkę żeby celować w górę lub w dół)

Otwarcie okna statusu (domyślnie wyświetlony zostanie inwentarz)

Wydawanie komend podwładnemu: pozostań w miejscu lub podążaj za mną

Pauza

Podstawy

Poruszanie się, celowanie i atakowanie wrogów

Gdy tylko jest to możliwe strzelaj do potworów z bezpiecznej odległości

Jeszcze przed rozpoczęciem gry powinieneś ustalić szczegóły jej sterowania. Możesz przede wszystkim wybrać pomiędzy pięcioma typami sterowania (Type A - Type E), czyli sugerowanymi rozmieszczeniami przycisków. Domyślny typ A jak najbardziej sprawdza się i możesz przy nim pozostać.