Ratchet  Clank: A Crack in Time - poradnik do gry - Szymon Liebert - ebook

Ratchet Clank: A Crack in Time - poradnik do gry ebook

Szymon Liebert

0,0

Opis

Poradnik do gry Ratchet & Clank Future: A Crack in Time zawiera kompletny opis przejścia, uwzględniający nowe bronie i ulepszenia do nich, tajemnicze potworki Zoni, złote śrubki, punkty umiejętności, trofea oraz schemat budowy potężnej wyrzutni rakiet.

Ratchet & Clank: A Crack in Time - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Krell Canyon (Opis przejścia)
  • Tombli Outpost (Opis przejścia)
  • Korthos Sector - Zadania poboczne (Sekrety)
  • Axiom City (Opis przejścia)
  • Agorian Battleplex – Gold Tournament (Opis przejścia)
  • Vorselon’s Ship (Opis przejścia)
  • Korthos Sector IV (Opis przejścia)
  • The Great Clock IV (Opis przejścia)
  • Bernilius Sector II (Opis przejścia)
  • Nefarious Space Station (Opis przejścia)

Informacja o grze

Insomniac Games kontynuuje historię opowiedzianą w Tools of Destruction i Quest for Booty. Clank ponownie ma kłopoty, z których raz jeszcze wyciągnie go sprytny Ratchet. Przed bohaterami postawione zostają ważne pytania egzystencjalne.

Gra Ratchet & Clank Future: A Crack in Time, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 101

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Ratchet & Clank:A Crack in Timeporadnik do gry

autor: "Szymon Liebert"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=944

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Opis przejścia

The Great Clock

Zolar Forest

Phylax Sector I

Vorselon's Ship

Phylax Sector II

The Great Clock II

Vela Sector I

Molonoth Fields

Vela Sector II

Axiom City

Vela Sector III

The Great Clock III

Korthos Sector I

Krell Canyon

Korthos Sector II

Agorian Battleplex - Bronze Tournament

Agorian Battleplex - Silver Tournament

Agorian Battleplex - Gold Tournament

Korthos Sector III

Tombli Outpost

Vorselon's Ship

Korthos Sector IV

The Great Clock IV

Bernilius Sector I

Valkyrie Citadel

Bernilius Sector II

Nefarious Space Station

Gimlick Valley

Nefarious Space Station II

The Great Clock - Finał

Sekrety

Wstęp

The Great Clock I

The Great Clock II

The Great Clock III

The Great Clock IV

Phylax Sector - Zadania poboczne

Phylax Sector - Quantos, Zolar Forest

Phylax Sector - Pozostałe planety

Vela Sector - Zadania poboczne

Vela Sector - Molonoth Fields

Vela Sector - Terachnos, Axiom City

Vela Sector - Pozostałe planety

Korthos Sector - Zadania poboczne

Korthos Sector - Tombli Outpost

Korthos Sector - Lumos, Krall Canyon

Korthos Sector - Agorian Battleplex - turniej Raritanium

Korthos Sector - Pozostałe planety

Bernilius Sector - Zadania poboczne

Bernilius Sector - Valkyrie Citadel

Bernilius Sector - Nefarious Space Station

Bernilius Sector - Pozostałe planety

Corvus Sector - Zadania poboczne

Corvus Sector - Gimlick Valley

Corvus Sector - Pozostałe planety

Corvus Sector - Inne

Arsenał

Punkty umiejętności

Trofea

Wprowadzenie

Poradnik do gry Ratchet & Clank Future: A Crack in Time zawiera kompletny opis przejścia najnowszej przygody bohaterskiego duetu. Ratchet i Clank poszukują między innymi nowych broni i ponad dwudziestu ulepszeń do nich, tajemniczych potworków Zoni, złotych śrubek, punktów umiejętności, Trofeów i planów zawierających schemat stworzenia potężnej wyrzutni rakiet. Wszystkie te elementy zostały dokładnie opisane na kolejnych stronach niniejszego poradnika.

Szymon "Hed" Liebert

Opis przejścia

The Great Clock

The Great Clock

Na początku przygody wcielamy się w porwanego Clanka, któremu musimy pomóc w ucieczce. Ruszamy dzielnym malcem przed siebie, by spaść piętro niżej po zawaleniu się podłogi. [1] Skręcamy w lewo biegnąc szklanym mostem i uważamy na odpadające fragmenty powierzchni - upadek oznacza koniec żywota robota. [2]

Docieramy do kolejnej części mostu - w oddali widać strzelających wrogów. Ignorujemy ich i rozwalamy skrzynie (uderzając KWADRATEM) - w nich znajdują się bezcenne śrubki. Niszczenie wszystkiego co się da to podstawowe zajęcie podczas całej przygody. [1] Teraz przechodzimy na lewą stronę do drzwi i skupiamy się na hologramie przedstawiającym nowego sprzymierzeńca. [2]

Wbiegamy do przejścia obok hologramu i udajemy się dalej korytarzem. [1] W kolejnym pomieszczeniu nauczymy się jak korzystać z kamery - za pomocą prawego analoga orazprzycisku L1, który należy przytrzymać. Patrzymy na cztery kolejne czujniki aktywowane przez drugiego robota. [2]

Biegniemy dalej, podążając za śrubkami. Dalsza droga jest prosta - wystarczy wskoczyć na platformę i skręcić w prawo koło modelu planety przypominającej ziemię. [1] Kilka platform wyżej możemy zatrzymać się na chwilę żeby popodziwiać Dr. Nefariousa i jego wiernego sługę na ogromnym ekranie. [2]

Wchodzimy do pomieszczenia. Natrafimy w nim na anomalię czasową. Skaczemy na górę po kawałkach szkła zatrzymanych w czasie - wyżej podlecimy używając śmigła Clanka (naciskając X podczas skoku). [1] Po drugiej stronie czasoprzestrzennej pułapki zobaczymy mały raj kolekcjonera śrubek - ścianę ze skrzyń. Oczywiście niszczymy je wszystkie. [2]

Kolejny raz korzystamy z nieodżałowanego śmigła, które podczas lotu może podrzucić Clanka nieco wyżej. Taką operację można wykonać jednak trzy razy - później moc silnika się skończy. Używając zdolności przelatujemy nad przepaścią a potem dostajemy się na górę po platformach. [1] Fruniemy na drugą stronę pomieszczenia i udajemy się dalej. [2]

W następnym pomieszczeniu musimy pokonać dwa roboty patrolowe. Na końcu zobaczymy wrogów tłukących w szybę - obracamy się w lewo i wskakujemy na górę. [1] Teraz staniemy przed wielką turbiną i dwoma złymi robotami, które otworzą ogień - chowamy się za zasłoną i czekamy. Chwilę później doświadczymy następnej anomalii czasowej - kiedy wszystko zwolni skaczemy nad turbiną na drugą stronę lokacji i przechodzimy przez drzwi. [2]

Na chwilę wyjdziemy na świeże powietrze. Przeskakujemy nad przepaścią i skręcamy koło ekranu w prawo. [1] W tym pomieszczeniu ponownie trzeba będzie skorzystać z niestabilnych warunków czasoprzestrzennych - w pętli czasowej kładki będą pojawiać się i znikać, więc musimy działać szybko. Będąc na półmetku czekamy aż proces powtórzy się aby było dość czasu na dotarcie do końca. [2] W następnym korytarzu drzwi zamkną się nam przed nosem, więc skręcamy w lewo po schodkach. Dotrzemy do końca tego fragmentu przygody Clanka.

Zolar Forest

Zolar Forest

Czas na misję ratunkową. Ruszamy w stronę płonącego fragmentu polany i idziemy za Kapitanem Qwarkiem. Natkniemy się między innymi na małe fioletowe istoty (Zyphoidy), które trzeba pokonać. Po dotarciu do rozwalonego mostu przedostajemy się na drugą stronę skacząc po kładkach. [1] Mała armia grzybków, którą spotkamy, raczej nie będzie stanowiła problemów dla "nieustraszonego" Kapitana. [2]

Docieramy do otwartej przestrzeni z wodą. Musimy stworzyć przejście dla Qwarka. Rozwalamy wybuchowe skrzynie i skaczemy po skałach na drugą stronę. [1] Tam skręcamy w prawo i używamy klucza (KWADRAT) aby otworzyć most (przesuwając w lewo i prawo analogiem). [2]

Superbohater rozwali skały i otworzy przejście. Niestety następne drzwi nie ulegną jego mocy, więc będzie trzeba pomoc. Przejście znajdziemy przeskakując po fragmentach murów zatrzymanych w czasie przez anomalię. [1] Po drugiej stronie zmierzymy się ze szczególnie wyrośniętymi Zyphoidami. Z łatwością ustrzelimy je chodząc w bok (L2) i strzelając z pistoletu (R1). [2]

W następnym obszarze ponownie musimy użyć klucza po drugiej stronie wody. Żeby się tam dostać przeskakujemy po skalnych wysepkach z prawej używając podwójnych skoków (dwa razy X). [1] GdyQwark przejdzie suchą stopą kupujemy bomby w sklepie z bronią (TRÓJKĄT). [2]

Kawałek dalej spotkamy mieszkankę planety, której dzieci zostały zaatakowany. Pierwszy z nich znajduje się kawałek na północ - wystarczy wykończyć kilka Zyphoidów. [1] Drugi dzieciak utknął w okrągłych ruinach niedaleko matki - rozpoznamy je po anomalii czasowej. Żeby dostać się na środek musimy przeskakiwać po kolejnych okrągłych platformach gdy będą koło siebie i czekać aż "cofną się w czasie", przenoszą nas dalej. Po drodze znajdziemy ulepszenie Blast do Pistoletu. Gdy dotrzemy na środek komnaty używamy klucza żeby wysunąć most (KWADRAT i lewy analog). [2]

Wracamy do matki i Qwarka a potem ruszamy na wschód wąskim przesmykiem. Za zakrętem zobaczymy siedlisko Zyphoidów i kilku przedstawicieli rasy. Po ich pokonaniu trzecie dziecko będzie mogło bezpiecznie przedostać się do matki. [1] W ramach wdzięczności postać pozwoli nam przejść przez sekretne drzwi. [2] Podążamy za szamanem plemiennym i resztą.

W ostatecznej walce z Zyphoidami zmierzymy się z ich dwoma legowiskami, które jednak nie wytrzymają długą wobec siły bomb, pistoletu i klucza. Na końcu drogi czeka wioska miejscowej rasy. [1] Możemy się po niej pokręcić. Potem udajemy się na jej wschodni kraniec do świątyni (schodami do góry). [2]

Rozmawiając z szamanem mówimy, że potrafimy dochować tajemnicy. Zostaniemy wpuszczeni do świątyni - przyjaciele otworzą przejście stając na przyciskach. Budynek jest najeżony pułapkami, które jednak ominiemy bez problemów (nad płonącymi kręgami można po prostu przeskakiwać) Przed złotymi drzwiami musimy stanąć na seledynowych przyciskach. [1] Na końcu drogi dostaniemy pojemnik na Zoni. Obracamy się i rzucamy toporem w jednego z fruwających maluchów (L2 + KWADRAT). [2]

Ruszamy w drogę powrotną, ścigając drugiego Zoni - układ pułapek nieco się zmienił. Gdy przejdziemy przez ognistą część łapiemy małego kosmitę toporem (L2 + KWADRAT). [1] Biegniemy do przyjaciół. Okaże się, że planeta jest atakowana przez obcych. [2]

Bijemy wszystkich wrogów wokół fontanny. Obok niej jest sklep z bronią w którym możemy kupić nową pukawkę. Nieopodal znajdują się też skrzynie z życiem. Wrogów najlepiej zestrzelić laserem, chociaż oczywiście możemy też potraktować ich czymś innym. [1] Gdy pozbędziemy się przeciwników ruszamy dalej - zobaczymy, ze obcy porywają mieszkańców. Dobijamy resztę robotów i podchodzimy do kamiennych drzwi. Szaman podbiegnie je otworzyć. [2]

Biegniemy z Szamanem schodami w górę i dalej murami (oczywiście pokonując wrogów). Gdy przejdziemy przez jedną z wież trafimy na sporą grupę robotów latających, a później naziemnych. Po krótkiej walce chowamy się za barykadą na środku. Zobaczymy szczególnie dużego wroga - biegamy na boki (trzymając L2) skacząc (X) i strzelając (R1). [1] Bitwa zakończy się w tym momencie (przynajmniej na teraz). W wieży łapiemy trzeciego Zoni. [2]

Podążamy jeszcze kawałek dalej za Szamanem w górę. Tam uruchomi on teleport i przeniesiemy się do statku. [1] Podbiegamy do niego a Zoni pokażą co potrafią. Gdy pojazd będzie jak nowy wsiadamy na pokład i ruszamy w kosmos (TRÓJKĄT). [2]

Phylax Sector I

Phylax Sector 1

W kosmosie udajemy się w stronę statku Vorselona - zobaczymy go przed sobą (zielonkawa stacja kosmiczna) oraz na radarze. [1] Przed abordażem trzeba będzie rozwalić 25 myśliwców. Nie są one zbyt wymagające - używamy przede wszystkim rakiet (L1), które są znacznie skuteczniejsze od działek (