Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Ratchet & Clank Future: A Crack in Time zawiera kompletny opis przejścia, uwzględniający nowe bronie i ulepszenia do nich, tajemnicze potworki Zoni, złote śrubki, punkty umiejętności, trofea oraz schemat budowy potężnej wyrzutni rakiet.
Ratchet & Clank: A Crack in Time - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Insomniac Games kontynuuje historię opowiedzianą w Tools of Destruction i Quest for Booty. Clank ponownie ma kłopoty, z których raz jeszcze wyciągnie go sprytny Ratchet. Przed bohaterami postawione zostają ważne pytania egzystencjalne.
Gra Ratchet & Clank Future: A Crack in Time, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 101
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=944
The Great Clock
Zolar Forest
Phylax Sector I
Vorselon's Ship
Phylax Sector II
The Great Clock II
Vela Sector I
Molonoth Fields
Vela Sector II
Axiom City
Vela Sector III
The Great Clock III
Korthos Sector I
Krell Canyon
Korthos Sector II
Agorian Battleplex - Bronze Tournament
Agorian Battleplex - Silver Tournament
Agorian Battleplex - Gold Tournament
Korthos Sector III
Tombli Outpost
Vorselon's Ship
Korthos Sector IV
The Great Clock IV
Bernilius Sector I
Valkyrie Citadel
Bernilius Sector II
Nefarious Space Station
Gimlick Valley
Nefarious Space Station II
The Great Clock - Finał
Wstęp
The Great Clock I
The Great Clock II
The Great Clock III
The Great Clock IV
Phylax Sector - Zadania poboczne
Phylax Sector - Quantos, Zolar Forest
Phylax Sector - Pozostałe planety
Vela Sector - Zadania poboczne
Vela Sector - Molonoth Fields
Vela Sector - Terachnos, Axiom City
Vela Sector - Pozostałe planety
Korthos Sector - Zadania poboczne
Korthos Sector - Tombli Outpost
Korthos Sector - Lumos, Krall Canyon
Korthos Sector - Agorian Battleplex - turniej Raritanium
Korthos Sector - Pozostałe planety
Bernilius Sector - Zadania poboczne
Bernilius Sector - Valkyrie Citadel
Bernilius Sector - Nefarious Space Station
Bernilius Sector - Pozostałe planety
Corvus Sector - Zadania poboczne
Corvus Sector - Gimlick Valley
Corvus Sector - Pozostałe planety
Corvus Sector - Inne
Poradnik do gry Ratchet & Clank Future: A Crack in Time zawiera kompletny opis przejścia najnowszej przygody bohaterskiego duetu. Ratchet i Clank poszukują między innymi nowych broni i ponad dwudziestu ulepszeń do nich, tajemniczych potworków Zoni, złotych śrubek, punktów umiejętności, Trofeów i planów zawierających schemat stworzenia potężnej wyrzutni rakiet. Wszystkie te elementy zostały dokładnie opisane na kolejnych stronach niniejszego poradnika.
Szymon "Hed" Liebert
Na początku przygody wcielamy się w porwanego Clanka, któremu musimy pomóc w ucieczce. Ruszamy dzielnym malcem przed siebie, by spaść piętro niżej po zawaleniu się podłogi. [1] Skręcamy w lewo biegnąc szklanym mostem i uważamy na odpadające fragmenty powierzchni - upadek oznacza koniec żywota robota. [2]
Docieramy do kolejnej części mostu - w oddali widać strzelających wrogów. Ignorujemy ich i rozwalamy skrzynie (uderzając KWADRATEM) - w nich znajdują się bezcenne śrubki. Niszczenie wszystkiego co się da to podstawowe zajęcie podczas całej przygody. [1] Teraz przechodzimy na lewą stronę do drzwi i skupiamy się na hologramie przedstawiającym nowego sprzymierzeńca. [2]
Wbiegamy do przejścia obok hologramu i udajemy się dalej korytarzem. [1] W kolejnym pomieszczeniu nauczymy się jak korzystać z kamery - za pomocą prawego analoga orazprzycisku L1, który należy przytrzymać. Patrzymy na cztery kolejne czujniki aktywowane przez drugiego robota. [2]
Biegniemy dalej, podążając za śrubkami. Dalsza droga jest prosta - wystarczy wskoczyć na platformę i skręcić w prawo koło modelu planety przypominającej ziemię. [1] Kilka platform wyżej możemy zatrzymać się na chwilę żeby popodziwiać Dr. Nefariousa i jego wiernego sługę na ogromnym ekranie. [2]
Wchodzimy do pomieszczenia. Natrafimy w nim na anomalię czasową. Skaczemy na górę po kawałkach szkła zatrzymanych w czasie - wyżej podlecimy używając śmigła Clanka (naciskając X podczas skoku). [1] Po drugiej stronie czasoprzestrzennej pułapki zobaczymy mały raj kolekcjonera śrubek - ścianę ze skrzyń. Oczywiście niszczymy je wszystkie. [2]
Kolejny raz korzystamy z nieodżałowanego śmigła, które podczas lotu może podrzucić Clanka nieco wyżej. Taką operację można wykonać jednak trzy razy - później moc silnika się skończy. Używając zdolności przelatujemy nad przepaścią a potem dostajemy się na górę po platformach. [1] Fruniemy na drugą stronę pomieszczenia i udajemy się dalej. [2]
W następnym pomieszczeniu musimy pokonać dwa roboty patrolowe. Na końcu zobaczymy wrogów tłukących w szybę - obracamy się w lewo i wskakujemy na górę. [1] Teraz staniemy przed wielką turbiną i dwoma złymi robotami, które otworzą ogień - chowamy się za zasłoną i czekamy. Chwilę później doświadczymy następnej anomalii czasowej - kiedy wszystko zwolni skaczemy nad turbiną na drugą stronę lokacji i przechodzimy przez drzwi. [2]
Na chwilę wyjdziemy na świeże powietrze. Przeskakujemy nad przepaścią i skręcamy koło ekranu w prawo. [1] W tym pomieszczeniu ponownie trzeba będzie skorzystać z niestabilnych warunków czasoprzestrzennych - w pętli czasowej kładki będą pojawiać się i znikać, więc musimy działać szybko. Będąc na półmetku czekamy aż proces powtórzy się aby było dość czasu na dotarcie do końca. [2] W następnym korytarzu drzwi zamkną się nam przed nosem, więc skręcamy w lewo po schodkach. Dotrzemy do końca tego fragmentu przygody Clanka.
Czas na misję ratunkową. Ruszamy w stronę płonącego fragmentu polany i idziemy za Kapitanem Qwarkiem. Natkniemy się między innymi na małe fioletowe istoty (Zyphoidy), które trzeba pokonać. Po dotarciu do rozwalonego mostu przedostajemy się na drugą stronę skacząc po kładkach. [1] Mała armia grzybków, którą spotkamy, raczej nie będzie stanowiła problemów dla "nieustraszonego" Kapitana. [2]
Docieramy do otwartej przestrzeni z wodą. Musimy stworzyć przejście dla Qwarka. Rozwalamy wybuchowe skrzynie i skaczemy po skałach na drugą stronę. [1] Tam skręcamy w prawo i używamy klucza (KWADRAT) aby otworzyć most (przesuwając w lewo i prawo analogiem). [2]
Superbohater rozwali skały i otworzy przejście. Niestety następne drzwi nie ulegną jego mocy, więc będzie trzeba pomoc. Przejście znajdziemy przeskakując po fragmentach murów zatrzymanych w czasie przez anomalię. [1] Po drugiej stronie zmierzymy się ze szczególnie wyrośniętymi Zyphoidami. Z łatwością ustrzelimy je chodząc w bok (L2) i strzelając z pistoletu (R1). [2]
W następnym obszarze ponownie musimy użyć klucza po drugiej stronie wody. Żeby się tam dostać przeskakujemy po skalnych wysepkach z prawej używając podwójnych skoków (dwa razy X). [1] GdyQwark przejdzie suchą stopą kupujemy bomby w sklepie z bronią (TRÓJKĄT). [2]
Kawałek dalej spotkamy mieszkankę planety, której dzieci zostały zaatakowany. Pierwszy z nich znajduje się kawałek na północ - wystarczy wykończyć kilka Zyphoidów. [1] Drugi dzieciak utknął w okrągłych ruinach niedaleko matki - rozpoznamy je po anomalii czasowej. Żeby dostać się na środek musimy przeskakiwać po kolejnych okrągłych platformach gdy będą koło siebie i czekać aż "cofną się w czasie", przenoszą nas dalej. Po drodze znajdziemy ulepszenie Blast do Pistoletu. Gdy dotrzemy na środek komnaty używamy klucza żeby wysunąć most (KWADRAT i lewy analog). [2]
Wracamy do matki i Qwarka a potem ruszamy na wschód wąskim przesmykiem. Za zakrętem zobaczymy siedlisko Zyphoidów i kilku przedstawicieli rasy. Po ich pokonaniu trzecie dziecko będzie mogło bezpiecznie przedostać się do matki. [1] W ramach wdzięczności postać pozwoli nam przejść przez sekretne drzwi. [2] Podążamy za szamanem plemiennym i resztą.
W ostatecznej walce z Zyphoidami zmierzymy się z ich dwoma legowiskami, które jednak nie wytrzymają długą wobec siły bomb, pistoletu i klucza. Na końcu drogi czeka wioska miejscowej rasy. [1] Możemy się po niej pokręcić. Potem udajemy się na jej wschodni kraniec do świątyni (schodami do góry). [2]
Rozmawiając z szamanem mówimy, że potrafimy dochować tajemnicy. Zostaniemy wpuszczeni do świątyni - przyjaciele otworzą przejście stając na przyciskach. Budynek jest najeżony pułapkami, które jednak ominiemy bez problemów (nad płonącymi kręgami można po prostu przeskakiwać) Przed złotymi drzwiami musimy stanąć na seledynowych przyciskach. [1] Na końcu drogi dostaniemy pojemnik na Zoni. Obracamy się i rzucamy toporem w jednego z fruwających maluchów (L2 + KWADRAT). [2]
Ruszamy w drogę powrotną, ścigając drugiego Zoni - układ pułapek nieco się zmienił. Gdy przejdziemy przez ognistą część łapiemy małego kosmitę toporem (L2 + KWADRAT). [1] Biegniemy do przyjaciół. Okaże się, że planeta jest atakowana przez obcych. [2]
Bijemy wszystkich wrogów wokół fontanny. Obok niej jest sklep z bronią w którym możemy kupić nową pukawkę. Nieopodal znajdują się też skrzynie z życiem. Wrogów najlepiej zestrzelić laserem, chociaż oczywiście możemy też potraktować ich czymś innym. [1] Gdy pozbędziemy się przeciwników ruszamy dalej - zobaczymy, ze obcy porywają mieszkańców. Dobijamy resztę robotów i podchodzimy do kamiennych drzwi. Szaman podbiegnie je otworzyć. [2]
Biegniemy z Szamanem schodami w górę i dalej murami (oczywiście pokonując wrogów). Gdy przejdziemy przez jedną z wież trafimy na sporą grupę robotów latających, a później naziemnych. Po krótkiej walce chowamy się za barykadą na środku. Zobaczymy szczególnie dużego wroga - biegamy na boki (trzymając L2) skacząc (X) i strzelając (R1). [1] Bitwa zakończy się w tym momencie (przynajmniej na teraz). W wieży łapiemy trzeciego Zoni. [2]
Podążamy jeszcze kawałek dalej za Szamanem w górę. Tam uruchomi on teleport i przeniesiemy się do statku. [1] Podbiegamy do niego a Zoni pokażą co potrafią. Gdy pojazd będzie jak nowy wsiadamy na pokład i ruszamy w kosmos (TRÓJKĄT). [2]
W kosmosie udajemy się w stronę statku Vorselona - zobaczymy go przed sobą (zielonkawa stacja kosmiczna) oraz na radarze. [1] Przed abordażem trzeba będzie rozwalić 25 myśliwców. Nie są one zbyt wymagające - używamy przede wszystkim rakiet (L1), które są znacznie skuteczniejsze od działek (