Puzzle Quest 2 - poradnik do gry - Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski - ebook

Puzzle Quest 2 - poradnik do gry ebook

Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

0,0

Opis

Z poradnika do Puzzle Quest 2 dowiedzie się jak prezentują się klasy postaci, zaklęcia, surowce, przedmioty oraz ich ulepszanie oraz przede wszystkim jak ukończyć przygodę, włączając w to zadania poboczne.

Puzzle Quest 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Surowce i ulepszenia broni (Informacje podstawowe)
  • Postacie (Informacje podstawowe)
  • Eksploracja (Informacje podstawowe)
  • Rozwój bohatera (Informacje podstawowe)
  • Dark Dwarven Laboratory – zadania główne (1) (Opis przejścia)
  • Dark Dwarven Laboratory – zadania główne (2) (Opis przejścia)
  • Dark Dwarven Laboratory – zadania poboczne (1) (Opis przejścia)
  • Dark Elven Keep – zadania główne (1) (Opis przejścia)
  • Wstęp (Informacje podstawowe)
  • The Catacombs – zadania poboczne (2) (Opis przejścia)

Informacja o grze

Puzzle Quest 2 to kontynuacja wydanej w 2007 roku gry logicznej z elementami cRPG. Fabuła kampanii głównej osadzona została w fantastycznym świecie, a gracz wciela się w herosa, który próbuje wyzwolić wioskę Verloren spod rządów demonicznego Gorgona. W porównaniu z pierwszą odsłoną serii deweloperzy ze studia Infinite Interactive wprowadzili szereg usprawnień w oprawie wizualnej i dodali nowe elementy rozgrywki.

Gra Puzzle Quest 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier logicznych. Tytuł premierę światową miał w 2010 roku i dostępny jest na platformach: X360, NDS, PC, PSP. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 86

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Puzzle Quest 2poradnik do gry

autor: Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1053

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Informacje podstawowe

Wstęp

Eksploracja

Walka

Postacie

Rozwój bohatera

Przedmioty

Surowce i ulepszenia broni

Minigry

Mapy

A - Verloren

B - The Ice Caves

C - The Orc Tribe

D - The Catacombs

E - Dark Dwarven Laboratory

F - Dark Elven Keep

G - Gorgon's Cathedral

Opis przejścia

Verloren - zadania główne

Verloren - zadania poboczne

The Ice Caves - zadania główne (1)

The Ice Caves - zadania główne (2)

The Ice Caves - zadania poboczne

The Orc Tribe - zadania główne (1)

The Orc Tribe - zadania główne (2)

The Orc Tribe - zadania poboczne

The Catacombs - zadania główne (1)

The Catacombs - zadania główne (2)

The Catacombs - zadania główne (3)

The Catacombs - zadania poboczne (1)

The Catacombs - zadania poboczne (2)

Dark Dwarven Laboratory - zadania główne (1)

Dark Dwarven Laboratory - zadania główne (2)

Dark Dwarven Laboratory - zadania poboczne (1)

Dark Dwarven Laboratory - zadania poboczne (2)

Dark Elven Keep - zadania główne (1)

Dark Elven Keep - zadania główne (2)

Dark Elven Keep - zadania poboczne

Gorgon's Cathedral - zadania główne

Wprowadzenie

Puzzle Quest 2 to kontynuacja oryginalnej gry logicznej zawierającej w sobie wiele elementów RPG. Z poradnika dowiedzie się jak prezentują się klasy postaci, zaklęcia, surowce, przedmioty oraz ich ulepszanie oraz przede wszystkim jak ukończyć przygodę, włączając w to zadania poboczne.

Koloremniebieskim oznaczyłem zaklęcia, pomarańczowym postacie (zarówno sprzymierzeńcy jak i wrogowie) brązowego użyłem, aby wskazać nazwy lokacji oraz ich miejsce na mapie, a zielonego by wskazać miejsca gdzie wykonuje się mini-gry.

Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski ( www.gry-online.pl)

Informacje podstawowe

Wstęp

Zasadniczo gra składa się z dwóch elementów - z trybu eksploracji oraz walki. Podczas przemierzania kolejnych lokacji napotykasz na różne przeszkody, zagadki, wrogów do pokonania, postaci do porozmawiania i możliwość wejścia z nimi w inne interakcje jak np. kupno/sprzedaż przedmiotów czy też ich ulepszanie. W trybie walki gra przechodzi w system turowy - na zmianę ruszasz się z przeciwnikiem wykonując ruchy służące pokonaniu rywala.

Gra rozgrywa się w kilku lokacjach. Każda ma mapę, dzięki której zawsze możesz się odnaleźć. Co jakiś czas napotykasz także na portale (które najczęściej pojawiają się w danej lokacji po wykonaniu jakiegoś zadania) dzięki którym możesz się łatwo przemieszczać do innych lokacji czy też do samego miasta.

Warto jeszcze wspomnieć o kierunkach świata w grze. W samej grze oraz w tym opisie przejścia właśnie tak zostały oznaczone strony świata.

Po rozpoczęciu gry i zdecydowaniu się na postać oraz imię otrzymasz dostęp do kilku opcji:

Quest (Zadania) - przejście do planszy, na której aktualnie przebywasz, umożliwia toczenie dalszej gry fabularnej;

Inventory (Ekwipunek) - inwentarz twojej postaci oraz statystyki bohatera;

Spell Book (Księga Zaklęć) - tutaj znajdziesz wszystkie posiadane (i możliwe do posiadania przez twojego bohatera) zaklęcia;

Quick Battle (Szybka Bitwa) - możesz stoczyć szybką bitwę z przeciwnikiem, z którym starłeś się już w wątku fabularnym;

Endurance Mode (Tryb Wytrzymałościowy) - także tryb walki, w którym celem jest pokonanie jak największej liczby wrogów.

Ponadto dokonujesz tutaj wyboru poziomu trudności (Easy - Łatwy, Normal - Normalny, Hard - Trudny). Pod wizerunkiem postaci możesz zobaczyć podstawowe statystyki: (od lewej) aktualny poziom, liczba punktów życia, posiadane złoto.

Eksploracja

Ekran

Podczas eksploracji na górze ekranu zawsze znajduje się nazwa danej lokacji, a pod nią aktualny cel (ten możesz zmieniać w odpowiednim panelu). W prawym dolnym rogu ekranu znajduje się podręczna mapa (po kliknięciu kursorem na niej przechodzisz do obrazu pełnej mapy). W lewym dolnym rogu liczba prezentuje twój aktualny poziom postaci, a pasek postęp w zdobywaniu doświadczenia (widzimy ile doświadczenia brakuje nam do kolejnego poziomu). Powyżej tego znajdują się cztery ikony: ikona plecaka przenosi nas do ekwipunku, ikona książki do księgi czarów, znak zapytania do zadań, a ostatnia ikona do mini-gra Search, służąca ujawnieniu ukrytych elementów w danej lokacji (np. pułapki, przeciwnika czy skarbu).

Zadania

Klikając na znak zapytania w lewym-dolnym rogu przechodzisz do ekranu z zadaniami. Na złoty kolor oznaczone są zadania podstawowe - obowiązkowe. Dopiero ich wykonanie "popchnie" rozgrywkę fabularną dalej. Kolorem srebrnym oznaczone są zadania poboczne, które możesz, ale nie musisz wykonywać. Zadania poboczne w momencie kiedy się pojawi możliwość ich wykonania mogą być wypełnione w dowolnym czasie. W drugiej zakładce znajdują się zadania już wykonane. Przy każdym zadaniu (lewa strona książki) znajdują się kolejne etapy jego pokonywania oraz to co ma być następnym krokiem (prawa strona książki).

Mapa

Dzięki mapie nigdy się nie zgubisz. Niebieską okrągłą ikonką zaznaczone są na mapach portale. Znaki zapytania oznaczają miejsce, gdzie możesz zrobić kolejny krok w jednym z zadań, a wykrzykniki miejsca gdzie zadania możesz się podjąć. Kolor złoty oznacza zadania podstawowe, a srebrny zadania poboczne. W niektórych lokacjach np. Verloren mapy nie ma.

Księga czarów

Klikając na ikonie księgi w lewym-dolnym roku ekranu przechodzisz do księgi zaklęć. Po lewej stronie znajduje się pięć zaklęć, które możesz używać podczas walki. Spośród wszystkich znanych zaklęć znajdujących się po prawej stronie musisz wybrać jedynie maksymalnie pięć. Po prawej stronie znajdują się zakładki. W pierwszej z nich (dwie strony) znajdują się zaklęcia przypisane do danej klasy postaci. Musisz zdobyć odpowiedni poziom by je odblokować i mieć możliwość ich używania. W drugiej zakładce znajdują się zaklęcia nauczone od napotkanych czarodziejów (zdarza się to w zadaniach pobocznych, gdzie musisz rozwiązać zgadywankę). W trzeciej zakładce znajdują się zaklęcia, których nauczyłeś się od swoich przyjaciół, których zdobywasz podczas wędrówki.

Najeżdżając na dany czary możesz się dowiedzieć o jego właściwościach oraz ile punktów many danego koloru potrzebujesz by go użyć. Często też jest napisane, że użycie czaru nie powoduje utraty ruchu (lub w jakich okolicznościach tak się dzieje np. dana liczba punktów many danego koloru).

Ekwipunek

W lewym-górnym rogu ekranu znajdują się podstawowe (pod imieniem bohatera) informacje: poziom, liczba punktów życia, punktów doświadczenia, posiadane złoto oraz maksymalna liczba punktów many możliwa do uzyskania podczas walki.

W lewym dolnym-rogu ekranu znajduje się pięć podstawowych statystyk bohatera oraz jego wyposażenie, które ma założone. Liczba w grafice czaszki określa jaki bonus obrażeń otrzymujesz przy zaznaczeniu czaszek, a ta w grafice tarczy to szansa na blok (w %).

Po prawej stronie znajduje się plecak, a w nim wszystkie zdobyte przez ciebie rzeczy: przedmioty w tym bronie, tarcze, zbroje, amulety, a także surowce. Pamiętaj, że jego pojemność jest ograniczona, więc co jakiś czas udawaj się do miasta do kupców by sprzedać niepotrzebne rzeczy.

Portale

Podczas eksploracji natkniesz się na wiele portali, które ułatwią ci szybkie przemieszczanie się (są one również zaznaczone na mapach). Wystarczy kliknąć na nim, wybrać "Travel", a następnie wybrać miejsce przeznaczenia. Warto zauważyć, że jeśli wykonujesz jakieś zadanie na liście portali innym kolorem zostanie zaznaczony najbliższy celowi przeznaczenia portal co znacząco ułatwia rozgrywkę.

Leczenie obrażeń

Także podczas eksploracji lokacji możesz się nabawić obrażeń przede wszystkim wpadając w pułapkę. Te obrażenia zmniejszą liczbę punktów bohatera przez cały czas - bez względu ile walk stoczysz na początku zawsze masz o daną liczbę punktów życia mniej. Możesz się jednak wyleczyć udając się do Verloren - Chapel [A3]. Wejdź do kaplicy, kliknij myszką na Jarrumie Blackstone i wybierz opcję "Heal". Będzie cię to niewiele kosztować, a twoje punkty życia wrócą do normalnego poziomu.

Walka

Ekran

Ekran walki składa się z kilku elementów. W centralnej części znajduje się plansza walki [A] na której znajdują się ikonki prezentujące kilka rzeczy: pięć rodzajów kamieni many (czerwony, żółty, niebieski, zielony, fioletowy), ikony akcji (pięść) oraz ikony czaszki. Plansza może mieć różną wielkość, zaprezentowana ma wymiary 8x8 pól.

Generalnie po lewej stronie od planszy walki znajduje się twój bohater, a po prawej twój przeciwnik. W polu [B] widzisz imię, liczbę punktów życia oraz wizerunek (po prawej swój, po lewej wroga). W polu [C] prezentowany jest ekwipunek: (od góry) hełm, amulet, zbroja, buty. W polu [D] znajdują się przedmioty trzymane w rękach, liczba punktów akcji, a także bonus obrażeń zadawanych przez czaszki oraz obrona będąca procentem szansy na blok. W rękach możesz trzymać różnego rodzaju bronie, tarcze, eliksiry czy trucizny. Punkty akcji zbierasz na planszy i wykorzystujesz je na wykonanie danego działania rzeczami, które trzymasz w rękach. W polu [E] znajduje się pięć pasków prezentujących liczbę zdobytych punktów many. Maksymalny poziom many możliwy do osiągnięcia zmienia się wraz ze zdobywaniem poziomu i rozwojem postaci. W polu [F] znajdują się czary, których możesz użyć po zebraniu danej ilości punktów many danego koloru.

Zasady ogólne

Cel jest prosty: na zmianę z rywalem musicie tak przesuwać ikonki (w pionie lub poziomie), aby przynajmniej trzy takie same znalazły się w jednym rzędzie: poziomo lub pionowo. Po spowodowaniu że przynajmniej trzy takie same ikonki staną w jednym rzędzie lub kolumnie ulegają one likwidacji, a na konto postaci wykonującej ruch trafiają punkty many danego koloru, punkty akcji (ikona pięści), bądź zadanie ciosu przez czaszki. Likwidacja przynajmniej czterech ikon jednego typu powoduje, że zachowujesz ruch, dlatego zawsze staraj się wypatrywać takie sytuacje. Warto zauważyć, że owo zaznaczenie czterech bądź więcej jednakowych ikon wcale nie musi być bezpośrednio twoim ruchem - może wyniknąć z przetasowań na planszy po zlikwidowaniu trzech kamieni i zniżeniu się tych będących nad nimi w dół. W ten sposób jeden niepozorny ruch czasami powoduje wielokrotne zestawianie się i likwidację trzech bądź więcej ikon tego samego rodzaju.

Gra także podpowiada ci jeden z możliwych następnych ruchów. Zwróć uwagę, że przemieszczenie czerwonego kamienia many w dół spowoduje ich likwidację i zdobycie punktów czerwonej many. Obrazek po prawej prezentuje możliwe zaznaczenie czterech jednakowych kamieni - wystarczy tylko zielony kamień przesunąć w dół by zdobyć większą liczbę punktów oraz zachować ruch.

Czaszki

Grupowanie czaszek oraz czaszek z napisem "+5" powoduje bezpośrednie zadawanie obrażeń wrogowi - liczba zadanych obrażeń prezentowana jest na wizerunku postaci.

Każda zwykła czaszka