Opieka nad seniorem - Barbara Jakimowicz-Klein - ebook
Wydawca: Świat Książki Kategoria: Poradniki Język: polski

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 167 Przeczytaj fragment ebooka

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Opieka nad seniorem - Barbara Jakimowicz-Klein

Każdy z nas może znaleźć się w takiej sytuacji: starsza osoba w rodzinie nie radzi już sobie sama. Zmiany związane z wiekiem często prowadzą do ograniczenia samodzielności. Autorka poradnika przekazuje praktyczne informacje, opisuje trudne, złożone problemy seniorów w sposób kompetentny i prosty jednocześnie.

Długotrwała Opieka nad seniorem jest ciężkim zadaniem i wymaga wielkiej wytrzymałości. Nie zawsze mamy możliwość zapewnienia bliskiej, starszej osobie właściwej opieki w domu rodzinnym. Trudno jest nam połączyć to zadanie z pracą, prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci. Co wtedy robić?

Gdzie szukać pomocy? Odpowiedzi znajdziesz w tym poradniku.

Opinie o ebooku Opieka nad seniorem - Barbara Jakimowicz-Klein

Cytaty z ebooka Opieka nad seniorem - Barbara Jakimowicz-Klein

Istnieje wiele ćwiczeń ogólnousprawniających, które twój bliski może wykonywać w  domu: • Ćwiczenia wykonywane w  pozycji siedzącej Do wykonywania tych ćwiczeń potrzebne jest krzesło z  oparciami bocznymi. Starsza osoba opiera się stopami na podłodze. ▪ Ćwiczący chwyta mocno za brzeg siedzenia krzesła i  wykonuje naprzemiennie skłony głowy do lewego i  do prawego barku. Następnie wykonuje skłon głowy do przodu, jeśli jest to możliwe, aż do zetknięcia się brody z  mostkiem, a  następnie powoli odchyla głowę do wyprostu. ▪ Senior siedzi na krześle. Robi wdech i  jednocześnie wznosi ręce do góry, a  następnie podczas spokojnego wydechu powraca do pozycji wyjściowej. ▪ Starsza osoba siedzi z  plecami opartymi na krześle, chwyta z  tyłu siedzenie krzesła, wyprostowuje plecy i  z  tej pozycji odchyla tułów jak najdalej od oparcia, a  następnie powraca do pozycji wyjściowej. ▪ Senior siedzi na krześle, w  rękach trzyma laskę gimnastyczną. Robi wdech – wznosi ręce z  laską gimnastyczną, wydech – powraca do pozycji wyjściowej. ▪ Ćwiczący siedzi w  pozycji maksymalnie wyprostowanej, stopy mocno opiera na podłodze. Wykonuje ruchy krążące miednicą nad siedzeniem krzesła, w  kierunku zgodnym z  ruchem wskazówek zegara i  odwrotnie.
▪ Starsza osoba siedzi na krześle, w  rękach trzyma laskę gimnastyczną. Ręce z  laską przenosi za głowę i  z  powrotem. ▪ Senior siedzi w  pozycji wyprostowanej, jego ramiona zwisają luźno wzdłuż tułowia. Z  tej pozycji unosi jak najwyżej obydwa połączone ze sobą kolana, następnie powoli je opuszcza. ▪ Ćwiczący siedzi na krześle. Prostuje kończyny dolne w  stawach kolanowych (na przemian – raz jedna noga, raz druga). ▪ Starsza osoba siedzi swobodnie na krześle, jedną ręką chwyta mocno za przedni brzeg siedzenia krzesła, drugą prowadzi ruchem ślizgowym wzdłuż tylnej nogi krzesła aż do podłogi (stopy opiera mocno na podłodze). ▪ Ćwiczący siedzi na przedniej połowie krzesła, prostuje nogę w  kolanie, a  piętą tej nogi stara się dotknąć podłogi jak najdalej od krzesła; czubek stopy powinien być mocno wyprostowany do góry. Następnie tę samą nogę, zgiętą w  kolanie, wsuwa jak najdalej pod siedzenie krzesła tak, żeby grzbiet stopy dotykał podłogi (ćwiczenie wykonuje naprzemiennie każdą z  nóg).