Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry - Łukasz "Gajos" Gajewski - ebook

Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry ebook

Łukasz "Gajos" Gajewski

0,0

Opis

Poradnik do strategii sci-fi Nexus: The Jupiter Incident proponuje strategie przejścia każdej z 26 misji z kampanii single player, w oparciu o rozgrywkę na poziomie trudności experienced.

Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wyposażenie – zasady ogólne
  • Interface gry cz.1
  • Interface gry cz.4
  • Interface gry cz.3
  • Taktyka walki – porady ogólne
  • Misja 1 - Arrival to Jupiter (Kampania 1)
  • Interface gry cz.2
  • Misja 3 - OSEC Encounter (Kampania 1)
  • Misja 2 – The Ronin (Kampania 1)
  • Kwestie techniczne

Informacja o grze

Nexus: The Jupiter Incident (poprzednio Galaxy Andromeda i Imperium Galactica III: Genesis) to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja rozgrywa się w kosmosie.

Gra Nexus: The Jupiter Incident, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 79

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Nexus:The Jupiter Incidentporadnik do gry

autor: Łukasz "Gajos" Gajewski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=389

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Interface gry cz.1

Interface gry cz.2

Interface gry cz.3

Interface gry cz.4

Wyposażenie - zasady ogólne

Taktyka walki - porady ogólne

Doświadczenie

Kwestie techniczne

Kampania 1

Misja 1 - Arrival to Jupiter

Misja 2 - The Ronin

Misja 3 - OSEC Encounter

Misja 4 - The Chance

Misja 5 - Kissaki Raid

Misja 6 - Shukenja Beta

Kampania 2

Misja 7 - Raptor Raid

Misja 8 - The Chase

Misja 9 - Back to Earth

Misja 10 - Raptor Genocide

Kampania 3

Misja 11 - First Blood

Misja 12 - Saving the Scout

Misja 13 - Sneaking

Misja 14 - Titan

Kampania 4

Misja 15 - Mechanoid

Misja 16 - Locust

Misja 17 - The Siege of Avalon

Misja 18 - Peace Negotiations

Misja 19 - Locust Queen

Kampania 5

Misja 20 - Alpha Gate

Misja 21 - Mechanoid Invasion

Misja 22 - The Fall of Vardrags

Kampania 6

Misja 23 - Bridgehead

Misja 24 - Blockade Breakers

Misja 25 - The Fight for Earth

Misja 26 - The Nexus

Wstęp

Poniższy poradnik dotyczy kampanii single player znakomitej strategii s-f Nexus: The Jupiter Incident.

Gra składa się z 26 misji pogrupowanych w 6 kampanii. Każda z misji będzie wymagała wypełnienia określonych zadań pierwszorzędnych (bez których nie jest możliwe ukończenie z sukcesem misji) oraz niekiedy zadań drugorzędnych - których realizacja nie jest niezbędna, choć można za nią uzyskać dodatkowe punkty doświadczenia.

Poniższy poradnik proponuje strategię przejścia każdej z misji w grze - ale warto pamiętać że żadna z nich nie jest absolutnie doskonała i jedyna możliwa. Nexus jest grą strategiczną i jako taka dopuszcza swobodę i wielość możliwych rozwiązań.

W pisaniu tego tekstu założyłem że gracz będzie chciał osiągnąć przede wszystkim cele pierwszorzędne - a więc takie których realizacja jest niezbędna do ukończenia z sukcesem danej misji.

Osiągnięcie celów drugorzędnych będzie w niektórych z misji wymagało wiele samozaparcia - może być po prostu żmudne i zająć sporo czasu. Z drugiej strony poza satysfakcją (i czasem medalem) zadania drugorzędne dają dodatkowe doświadczenie naszym oficerom i załodze - a to procentuje.

Co ważne doświadczenie powiększa również dokładne niszczenie wrogich jednostek - a więc warto w miarę możliwości nie zostawiać za sobą nawet wraków.

Gra ma trzy poziomy trudności - beginner (początkujący), experienced (doświadczony) i professional (zawodowiec). Jak łatwo się domyśleć każdy kolejny jest trudniejszy.

Uwaga jeśli nie zainstalowaliście patcha 1.01 do gry, niezależnie od wybranego poziomu trudności kampania będzie toczona na poziomie beginner, stąd szczególnie bardziej ambitnym zalecam skorzystanie z tego patcha.

Poradnik powstał w oparciu o grę na poziomie experienced i być może niektóre z poniższych strategii nie będą się sprawdzały na najwyższym poziomie trudności, a na najniższym możliwe będzie prostsze przejście tych samych etapów.

Interface gry cz.1

Gra ma dość przejrzysty i wygodny interface. W tym miejscu omówię jedynie podstawowe kwestie - bardziej szczegółowe zagadnienia poruszam w opisie misji gdy konieczne stanie się opisanie danej funkcji.

Interface podczas misji dzieli się na kilka paneli. Są to:

Po lewej stronie znajduje się panel naszych jednostek (panel 1) Za jego pomocą wybieramy statek (lub statki) któremu chcemy wydać polecenie.

Zwracam uwagę, że do każdego ze statków są przyporządkowane myśliwce (to te mniejsze ikony)

Statek opisują dwa dodatkowe wskaźniki - wyższy to stan kadłuba, niższy to stan tarcz.

Cyfry przy każdej jednostek to jej nr - jeśli jakaś jednostka nieprzyjaciela będzie nas atakować - obok niej będzie się znajdować nr naszego statku. Stąd łatwo rozpoznać kto kogo atakuje.

Oczywiście podobne informacje pojawiają się przy naszych jednostkach - z tym że obiekty z prawego menu są nazywane literami.

Stąd jeśli obok ikony naszego statku lub grupy myśliwców pojawi się brązowa litera będzie to oznaczało że jest to cel ataku (lub ruchu) naszego statku.

Po prawej stronie znajduje się panel obiektów wykrywanych przez nasze skanery(panel 2) - co nie jest tożsame z obiektami będącymi w okolicy!

Pierwsze są wrogie jednostki (brązowe) , a potem- sojusznicze (zielone). Inne kolory to punkty nawigacyjne i inne obiekty neutralne.

W przypadku celów które zostały zbadane przez nasze czujniki dostępny jest dodatkowy panel zawierający szczegółowe informacje o celu (panel 3). Co ważne - w tym miejscu widzimy jedynie podsystemy wykryte przez nasze sensory a nie wszystkie które są na danym statku.

W zakładkach dotyczących każdej z kategorii wyposażenia statku mamy informację o podsystemach w jakie jest wyposażona ta jednostka. Dzięki temu wiemy jaką bronią dysponuje przeciwnik i możemy za pomocą naszych laserów i myśliwców atakować określone podzespoły.

Każdy z podzespołów ma wskaźnik stanu - zieloną linię pod nazwą. Po uszkodzeniu (w wyniku czego podzespół nie działa) linia jest czerwona. Zniszczony podzespół jest wygaszony.

Ważna uwaga praktyczna - podzespoły uszkodzone nieprzyjaciel może naprawić. Dla pewności więc radzę w miarę możliwości dany podzespół całkowicie niszczyć.

Interface gry cz.2

Na dole ekranu mamy kilka następnych paneli za pomocą którego wydajemy rozmaite polecenia naszym jednostkom.

Są to po kolei:

Zarządzenie energią (panel 4)

Każdy z rodzajów systemów ma swój suwak dzięki czemu możliwe jest ustawienie go odpowiednio na 100% (domyślne), 150% i 200%.

Ustawienie klasy podsystemów na powyżej 100% znacząco zwiększa jego wydajność (silniki pozwalają na szybszy ruch, tarcze szybciej się regenerują itd.)

Nad suwakami jest wskaźnik baterii - który zmniejsza się wraz ze zużyciem przez powyżej 100%. Potem potrzeba nieco czasu by się zregenerował.

Zachowania statku/floty (panel 5)

Cztery ikony określają domyślną taktykę naszej jednostki - dzięki czemu będzie się właściwie zachować nawet bez bezpośredniej kontroli.

Opis zachowań:

Agresywne (Aggressive) - atakuje wszystko w zasięgu broni. Idealna w ogniu bitwy. Ponadto statek wykonuje polecenia z panelu rozkazów (panel 8)

Defensywna (Defensive) - statek nigdy sam nie zaatakuje ale będzie się bronił atakowany. Dodatkowo aktywuje wszystkie systemy defensywne jakie może (w pewnych sytuacjach warto większych ilość energii dostępnej dla systemów wspomagających - support z której korzystają systemy defensywne)

Skryta (Stealth) - statek minimalizuje możliwość wykrycia korzystając najbardziej energooszczędnych silników i układów. Jeśli ma urządzenie maskujące (cloaking device) - aktywuje je.

Skoncentrowane (Focused) - wykonuje tylko polecenie jakie od nas otrzymał.

Okno napraw

Tu można obserwować jak przebiegają bieżące naprawy systemów statku i w jakim są one stanie. W przypadku który widać powyżej wszystkie systemy są nienaruszone. Uszkodzone mają czerwoną linię pod nazwą, zniszczone są wygaszone. Cyfra obok nazwy to priorytet napraw - im większa tym szybciej będzie dany podsystem naprawiany.

Okno ustawień ręcznych (panel 7)

Są tu widoczne poszczególne podzespoły naszego statku podzielone na klasy.

Każdy z nich może być aktywny (podświetlony) i nieaktywny. Jeśli chcemy by nasz statek skorzystał z określonych części wyposażenia to najlepiej wydawać polecenia za pomocą właśnie tego panelu.

Interface gry cz.3

Panel rozkazów (panel 8)

To najważniejsze z omawianych okien - za jego pomocą wydajemy większość rozkazów naszym statkom. Występuje w trzech podobnych do siebie wersjach.

Pierwsza - dotyczy pojedynczego statku:

Panel - rozkazy dla pojedynczego statku

[F1]Auto. Ten rozkaz powoduje, że statek będzie wykonywał działania jedynie w oparciu o zdefiniowane o panelu 5 zachowania. Połączenie tego rozkazu z zachowaniem skupionym spowoduje, że statek zaprzestanie jakichkolwiek działań.

[F2]Zbliż się (Approach) Ruch w kierunku wyznaczonego celu.

[F3]Zatrzymaj się (Hold Position) Zatrzymanie statku w miejscu

[F4]Ucieczka (Run away) Statek będzie się starał najszybciej jak to możliwe oddalić od wyznaczonego celu.

[F5]Zniszcz tarcze (Drain shield) Statek użyje broni do niszczenia tarcz, aby sprowadzić tarcze przeciwnika do zera. Ostrzeliwanie statku bez tarcz utrudni mu ich ponowną aktywację.

[F6]Zniszcz podsystem (Attack devices). Ten rozkaz można wydać jedynie statkowi wyposażonemu w broń taktyczną (lasery). Po jego wydaniu za pomocą panelu 3 wybieramy podsystem (lub kilka) jaki chcemy zaatakować. Do zaatakowania większości urządzeń, nasz statek musi się znajdować z określonej strony celu - tak, żeby mieć widoczny dany podzespół.

[F7]Zniszcz kadłub (Destroy hulll Statek atakuje kadłub celu. Tylko w ten sposób można zniszczyć wrogą jednostkę.

[F8]Artyleria (Artillery) Użycie rakiet. Wykonując ten rozkaz statek będzie starał się utrzymać minimum 5km odległość od celu.

[F9]Broń specjalna (Special weapon) Polecenie w zasadzie używane jedynie w przypadku Energy skeetera.

[F10]Skanuj (Recon) - Rozkaz powodujący, iż statek zbliży się do celu i postara się uzyskać możliwie najwięcej informacji na jego temat. Jeśli statek jest wyposażony w DataScaner - uruchomi go. Ponieważ tarcze znacznie ograniczają możliwości skanerów, statek automatycznie opuści swoje tarcze. W walce konsekwencje mogą być nieciekawe.

[F11]Strzeż (Guard) - Ochrona celu. Statek będzie atakował każdy obiekt atakujący cel. Dodatkowo statek będzie również utrzymywał się blisko wyznaczonego celu.

[F12]Napęd międzyplanetarny (Interplanetary Drive). Statek aktywuje swój napęd międzyplanetarny przez co opuszcza obszar misji.

Wejście w wormhole (Enter Wormhole) - Wykorzystanie pobliskiej bramy do przeniesienia się do innego systemu gwiezdnego.

Panel - rozkazy grupowe

Drugi rodzaj panelu pojawia się po stworzeniu z kilku statków grupy (ctr + 1-4). Jest dość podobny do omawianego poprzednio:

[F2]Zbliż się (Approach) Działa tak samo jak polecenie dla jednego statku z tą różnicą, że wszystkie statki w formacji dostosują swoją szybkość do najwolniejszego statku w grupie.

[F3]Zatrzymaj się (Hold Position) Zatrzymanie grupy w miejscu

[F4]Ucieczka (Run away) Tak