Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry - Zamęcki "g40st" Przemysław - ebook
PROMOCJA

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry ebook

Zamęcki "g40st" Przemysław

0,0
7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Poradnik do gry „Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots” jest przeznaczony dla osób, które wcześniej raczej nie miały okazji zagrać w żadną z poprzednich części tej serii. Zawiera dokładny opis przejścia wszystkich misji.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Middle East – Ground Zero (Akt pierwszy)
  • Prolog
  • Outer Haven – Command Center (Akt piąty)
  • Middle Eastern – Urban Ruins (Akt pierwszy)
  • Middle East – Militia Safe House (Akt pierwszy)
  • Outer Haven – Ship Bow (Akt piąty)
  • Middle East – Advent Palace (Akt pierwszy)
  • Alaska – Underground Base (Akt czwarty)
  • South America – Confinement Facility (Akt drugi)
  • South America – Vista Mansion (Akt drugi)

Informacja o grze

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots to kolejna część bestsellerowego cyklu gier akcji, wywodzącego się z drugiej połowy lat osiemdziesiątych XX wieku. Jest to zarazem pierwsza odsłona wspomnianej serii, przygotowana z myślą o konsoli Sony PlayStation 3.

Gra Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 42

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Metal Gear Solid 4:Guns of the Patriotsporadnik do gry

autor: Zamęcki "g40st" Przemysław

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=768

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Prolog

Akt pierwszy

Middle East - Ground Zero

Middle East - Militia Safe House

Middle Eastern - Urban Ruins

Middle East - Advent Palace

Middle East - Crescent Meridian

Middle East - Millenium Park

Akt drugi

South America - Cove Valley Village

South America - Power Station

South America - Confinement Facility

South America - Vista Mansion

South America - Research Lab

South America - Mountain Trail

South America - Mountain Trail Riverside

South America - Stryker Escape

South America - Marketplace

Akt trzeci

Eastern Europe - Midtown Sector

Eastern Europe - Motorcycle Chase

Eastern Europe - Echo's Beacon

Alaska - Heliport

Akt czwarty

Alaska - Snowfield & Heliport

Alaska - Tank Hangar and Canyon

Alaska - Nuclear Warhead Storage Building

Alaska - Snowfield & Communications Tower

Alaska - Blast Furnace & Casting Facility

Alaska -Supply Tunnel

Alaska - Underground Base

Akt piąty

Outer Haven - Ship Bow

Outer Haven - Command Center

Wprowadzenie

Witam w poradniku do gry Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Jest on przeznaczony dla osób, które wcześniej raczej nie miały okazji zagrać w żadną z poprzednich części tej serii. W tekście starałem się przeprowadzić zdezorientowanego gracza przez kolejne misje początkowo niemal za rączkę, aby mógł bez większych problemów ukończyć grę na poziomie trudności Solid Normal. Rozgrywka jest elastyczna i można poprowadzić ją na wiele różnych sposobów. W poradniku zaprezentowałem tylko jeden z nich. Zaawansowani gracze z pewnością znajdą dziesiątki innych rozwiązań na przejście każdej z lokacji.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots jest już ostatnią częścią przygód Solid Snake'a. Akcja programu rozgrywa się dziewięć lat po wydarzeniach z części pierwszej i jest kontynuacją, rozwinięciem oraz zakończeniem wątków rozpoczętych przez Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Osobom nie orientującym się w fabule poprzednich części wiele wątków może wydać się niezrozumiałych. W związku z tym proponuję najpierw zapoznać się z opublikowaną na łamach serwisu Gry-OnLine historią serii Metal Gear.

Historia serii Metal Gear. Część pierwsza - Od pomysłu do przemysłu

Historia serii Metal Gear. Część druga - Za Żelazną Kurtyną

Historia serii Metal Gear. Część trzecia - Wąż w Archipelagu Lisa

Historia serii Metal Gear. Część czwarta - Terroryści i Filantropi

Historia serii Metal Gear. Część piąta - Bossowie

Posługujących się językiem Shakespeare'a zapraszam do odwiedzenia Metal Gear Wiki.

Lista przedmiotów dostępnych w grze:

Camera (Aparat fotograficzny) - do znalezienia pod schodami na pokładzie samolotu w trakcie odprawy. Aby się do niego dobrać, w chwili kiedy na ekranie wyświetli się stosowny komunikat, przełącz się na Metal Geara, którym możesz zwiedzić Nomada z nieco innej perspektywy.

Cardboard Box (Kartonowe pudło) - przydaje się, aby przemknąć niezauważonym przez strażników. Niestety w wielu przypadkach nieskuteczne.

Cigarettes (Papierosy) - nieodzowny atrybut każdej części Metal Gear Solid. Pomagają Snake'owi podnieść nieco poziom Psyche. Jednocześnie zabierają niestety część zdrowia. Jak w życiu.

Compress (Kompres) - krótkotrwale podnoszą poziom Psyche.

Instant Noodles (Zupka błyskawiczna) - podnosi poziom zdrowia i w nieco mniejszym stopniu Psyche. W dodatniej temperaturze współczynnik ten wynosi odpowiednio 100% i 50%. Na Alasce Psyche wzrasta jedynie o 25%.

iPod - znakomity pomysł ekipy Hideo Kojimy i jednocześnie jeden wielki product placement. Dzięki temu urządzeniu posłuchasz znalezionych w trakcie rozgrywki utworów muzycznych i podcastów przygotowanych przez autorów gry.

Metal Gear MK.II/MK.III - samojezdny robot zbudowany przez Otacona. Niezwykle przydatny w kilku miejscach w trakcie gry. Potrafi porazić prądem przeciwników, odwrócić ich uwagę stukaniem w ścianę, na dodatek dysponuje kamuflażem stealth. Bez problemu podłącza się do wszelakich paneli wyposażonych w gniazdko dostępowe do sieci informatycznej.

Military Ration (Wojskowe żarcie) - odnawia 75% zdrowia i 5% Psyche.

Muna - zielsko spotykane w Ameryce Południowej. Podnosi poziom Psyche.

Oil Drum (Beczka) - działa na podobnej zasadzie jak kartonowe pudło. Dodatkowo umożliwia staranowanie przeciwnika. Pod warunkiem jednak, że Snake wcześniej ją przewróci i będąc w środku, nabierze odpowiedniej prędkości. Taki manewr kończy się zresztą i dla niego dość nieprzyjemnie. A my możemy zobaczyć, co jadł na śniadanie.

Pentazemin - przydatne dla snajperów tabletki, które niwelują na krótki czas drżenie dłoni.

Regain - działa identycznie jak zupki błyskawiczne.

Scan Plug (Ręczny skaner) - to cacko staje się dostępne w sklepie Drebina po około dziesięciu godzinach zabawy. Pokazuje na mapie rozmieszczenie przeciwników, których wcześniej powaliliśmy metodą CQC i zeskanowaliśmy.

Solid Eye - bez tego urządzenia Snake byłby prawie całkowicie ślepy. Dosłownie, gdyż jednym z trybów jego działania jest noktowizor. Poza tym sprawdza się jako lornetka i pokazuje na mini-mapce aktywność przeciwników.

Syringe (Strzykawka) - odnawia 100% Psyche. Trzeba jednak uważać, gdyż im częściej się jej używa, tym szybciej obniża się później samopoczucie Snake'a.

Stealth Camouflage - Drebin żąda za niego pięć milionów punktów. Sporo, aczkolwiek otrzymają go również ci, którym udało się przejść grę choć jeden raz bez podniesienia żadnego alarmu.

Ważne terminy:

CQC to