Medytacja dla początkujących - Dr Stephanie Clement - ebook
Wydawca: ILLUMINATIO Łukasz Kierus Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2013

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 247 Przeczytaj fragment ebooka

Odsłuch ebooka dostępny w abonamencie „Legimi bez limitu+” w aplikacji Legimi z:

Androida
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Odtwórz fragment audiobooka:

Czas: 6 godz. 59 min

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Medytacja dla początkujących - Dr Stephanie Clement

Medytacja to prosta i bezpieczna droga do poznania siebie, zrelaksowania umysłu i ciała, skupienia uwagi i przybliżenia celów, które chcemy osiągnąć. Nawet krótkie, kilkuminutowe sesje mogą przynieść wymierne korzyści – mięśnie się rozluźniają, słabnie poziom odczuwanego stresu, spada ciśnienie krwi, tętno się obniża, a umysł się wycisza. W efekcie stajemy się bardziej zrelaksowani i spokojni.

Ten przejrzysty, napisany przystępnym językiem podręcznik krok po kroku wprowadza czytelnika w tajniki medytacji. Zawarte w książce informacje przybliżają podstawowe założenia medytacji, natomiast praktyczne porady i wskazówki ułatwiają przygotowanie przestrzeni sprzyjającej medytacji, czy też podpowiadają, kiedy i gdzie można medytować. Ponad 50 różnorodnych ćwiczeń pozwoli poznać szeroki wachlarz technik medytacji i wybrać spośród nich najbardziej odpowiednie.

Publikacja ta przysłuży się wszystkim tym, którzy chcieliby wykorzystywać medytację w codziennym życiu, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Zastosowanie w praktyce zamieszczonych w książce porad pozwoli rozwinąć umiejętność koncentracji i skupiania uwagi, wyraźniej dostrzec i sprecyzować cele, szybko i skutecznie zrelaksować umysł i ciało, a także obniżyć poziom odczuwanego stresu i poprawić samopoczucie.

Medytacja to prosty sposób na zapewnienie sobie kilku chwil relaksu!

Opinie o ebooku Medytacja dla początkujących - Dr Stephanie Clement

Cytaty z ebooka Medytacja dla początkujących - Dr Stephanie Clement

Postrzeganie granic Przez kilka chwil pomyśl o obszarze twojego życia, który jest dla ciebie ważny. Postaraj się dostrzec granice, które napotykasz, kiedy myślisz o tym obszarze. Pomyśl o ludziach, zwierzętach lub innych rzeczach, które znajdują się w tym obszarze twojego życia. Teraz pomyśl o tym, co się dzieje z owymi ludźmi lub rzeczami, kiedy zajmujesz się czymś, co w żaden sposób nie jest z nimi związane. Czy przekraczają granicę, aby stać się częścią innego systemu? Czy ty sam przekraczasz jakąś granicę? Czy sytuacja staje się skomplikowana? Skąd wiesz, gdzie dokładnie znajduje się granica? Czy się przesuwa albo zmienia w zależności od okoliczności?
Istnieją trzy metody gromadzenia informacji, których nie możemy zdobyć za pomocą zwykłych zmysłów: Używamy narzędzi i maszyn, które dokonują za nas pomiarów. Nie potrzebujemy do tego medytacji, chociaż jakaś jej forma praktyki medytacyjnej przyczyniła się zapewne do powstania wszystkich narzędzi i maszyn. Używamy naszych umysłów, aby gromadzić informacje za pomocą myśli. Kiedy już zbierzemy dane „dotykowe”, rozpoczynamy proces myślowy, którego celem jest nadanie owym danym sensu – ich uporządkowanie lub zorganizowanie w taki sposób, abyśmy mogli z nich korzystać. Znaczną część problemów, z którymi musimy sobie radzić w codziennym życiu, rozwiązujemy właśnie za pomocą owego mentalnego procesu analizowania i sortowania. Możemy wtedy dokonać krytycznej oceny. Gromadzimy także informacje za pomocą praktyki kontemplacyjnej, czyli poprzez uspokajanie umysłu. Proces medytacyjny często koncentruje umysł na jednej rzeczy – mantrze (słowach), jantrze (obrazie) albo oddechu – w tak dużym stopniu, aby pozbyć się z niego wszystkich innych treści. Aby skierować świadomość w określoną stronę, używa się procesu rytualnego. W przypadku niektórych praktyk medytacyjnych dąży się do jak najdokładniejszego oczyszczenia umysłu z wszelkich myśli.
Postrzeganie systemów Pamiętasz klocki, którymi bawią się dzieci? Czasem mają one różne kolory, a czasem po prostu różne kształty. Niektóre z nich są większe od innych. Niemniej jednak wszystkie z nich są częściami tego samego zestawu klocków. Pomyśl o figurach na szachownicy. Pomimo tego, że pełnią one różne funkcje, wszystkie składają się na ten sam zestaw figur szachowych. Pomyśl o poszczególnych ludziach składających się na gatunek ludzki, który mieści się w szerszej kategorii kręgowców, która z kolei mieści się w jeszcze szerszej kategorii żyjących istot.
Budda Siakjamuni powiedział w sutrach: „Istotą dharmy jest poskramianie umysłu”. Potem rzekł: „Powinniście siedzieć w cichym, odosobnionym miejscu na wygodnej macie do medytacji i poduszce, w odpowiedniej pozycji medytacyjnej, z wyprostowanymi plecami, utrzymując prawidłowe ułożenie ciała i oddając się praktyce samadhi”. — KHENPO KARTHAR RINPOCZE Dharma Paths

Fragment ebooka Medytacja dla początkujących - Dr Stephanie Clement









Aby przeczytać tę książkę w całości, kup ją w księgarni www.legimi.com.