Mass Effect: Andromeda - Opis przejścia - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas, Jakub Bugielski - ebook

Mass Effect: Andromeda - Opis przejścia - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas, Jakub Bugielski

0,0

Opis

Ten poradnik do gry Mass Effect: Andromeda to dokładny opis przejścia zadań głównych i pobocznych, wraz z wszystkimi dostępnymi zakończeniami. Niemal 700 stron przygotuje Cię na każdą okoliczność! W poradniku znajdziesz też szczegółowe mapy lokacji i porady dotyczące rozgrywki. Nasza solucja posiada wiele obrazków w wysokiej rozdzielczości, aby łatwiej było się odnaleźć w ogromnej galaktyce Andromedy. Opis przejścia podzieliliśmy na poszczególne etapy, nie pomijając zadań pobocznych i dodatkowych, a także misji lojalnościowych i związanych z romansami. Sekcja walki z bossami z pewnością pomoże przejść trudniejsze etapy w grze. To bardzo rozbudowany poradnik, który pomoże Ci wykonać wszystkie questy, a jednocześnie odnaleźć wiele ukrytych sekretów w Mass Effect: Andromeda.

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zadania dodatkowe | Eos | Zadania w Helejosie (Eos)
  • Jakie Kriokapsuły otwierać najpierw, a których unikać? (Kadara)
  • Zadania dodatkowe | Havarl | Zadania w Helejosie (Havarl)
  • Elaaden/H-047c: Nowy świat | Operacje priorytetowe (Kadara)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 445

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Mass Effect: AndromedaOpis przejściaporadnik do gry

autorzy: Jacek "Stranger" Hałas, "Jakub Bugielski"

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-385-3

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1734

[email protected]

Spis treści

Zadania główne i poboczne

Zadania główne i poboczne - Wprowadzenie

Operacje priorytetowe

Prolog Hyperion (Prologue Hyperion) | Operacje priorytetowe

Na planecie (Planetside) | Operacje priorytetowe

Rendez-vous z Nexusem (Nexus Reunion) | Operacje priorytetowe

Pierwsze uderzenie (First Strike) | Operacje priorytetowe

Lepsze początki (A Better Beginning) | Operacje priorytetowe

Bonusy odblokowane za PZA (AVP Cryo Deployment Perks) | Operacje priorytetowe

Ścieżka nadziei (A Trail of Hope) | Operacje priorytetowe

Pomoc naukowcom z Havarl (Helping Havarl's Scientists) | Operacje priorytetowe

Poznaj ruch oporu (Meet the Resistance) | Operacje priorytetowe

Oczy przy ziemi (Eyes on the Ground) | Operacje priorytetowe

Na ratunek (Stage a Rescue) | Operacje priorytetowe

Polowanie na Archonta (Hunting the Archon) | Operacje priorytetowe

Elaaden/H-047c: Nowy świat | Operacje priorytetowe

Podróż do Meridianu | Operacje priorytetowe

Meridian: Droga do domu | Operacje priorytetowe

Epilog | Operacje priorytetowe

Walki z bossami

Jak pokonać Architekta Porzuconych na Eosie? | Walki z bossami

Jak pokonać Architekta Porzuconych na Voeld? | Walki z bossami

Jak pokonać Architekta Porzuconych na Elaaden?

Jak pokonać Kardynał kettów na Voeld? | Walki z bossami

Jak pokonać Calota na statku kettów? | Walki z bossami

Jak pokonać behemota na okręcie flagowym kettów? | Walki z bossami

Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami

Jak pokonać Szablę Archonta w Meridianie? | Walki z bossami

Jak pokonać finałowego bossa gry w sercu Meridianu? | Walki z bossami

Sojusznicy i związki (Allies and Relationships)

Tajemnice rodziny Ryderów | Sojusznicy i związki

Zaginione arki | Sojusznicy i związki

Gil Brodie: Partia pokera / Przyjaciółka | Sojusznicy i związki

Znaj swojego wroga | Sojusznicy i związki

Lexi T'Perro: Na dnie butelki | Sojusznicy i związki

Liczą się drobiazgi | Sojusznicy i związki

Rozłam w szeregach | Sojusznicy i związki

Prawdy i naruszenia | Sojusznicy i związki

Mniejsze zadania | Sojusznicy i związki

Cora Harper

Cora Harper: Arka asari | Sojusznicy i związki

Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki

Cora Harper: Fundament | Sojusznicy i związki

Jaal Ama Darav

Jaal Ama Darav: Przyjaciele czy wrogowie | Sojusznicy i związki

Jaal Ama Darav: Nie ma jak rodzina | Sojusznicy i związki

Jaal Ama Darav: Z krwi i kości | Sojusznicy i związki

Liam Kosta

Liam Kosta: Pancerna dyplomacja | Sojusznicy i związki

Liam Kosta: Światy na placówki | Sojusznicy i związki

Liam Kosta: Światy na placówki | Sojusznicy i związki

Liam Kosta: Wycieczka po Ai | Sojusznicy i związki

Liam Kosta: Stawka większa niż życie | Sojusznicy i związki

Liam Kosta: Społeczność | Sojusznicy i związki

Nakmor Drack

Nakmor Drack: Zdrada krogan | Sojusznicy i związki

Nakmor Drack: Przyszłość naszego ludu | Sojusznicy i związki

Nakmor Drack: Rozróba, Jak zgrywać twardziela i Ogniste miażdżypaszcze | Sojusznicy i związki

Peebee

Peebee: Tajny projekt | Sojusznicy i związki

Peebee: Skaner Porzuconych | Sojusznicy i związki

Peebee: Wycieczka do muzeum | Sojusznicy i związki

Peebee: Tesk z odzysku | Sojusznicy i związki

Peebee: Tajemniczy sygnał Porzuconych | Sojusznicy i związki

Turiańska arka

Turiańska arka: Jeszcze nie zginęła | Sojusznicy i związki

Turiańska arka: Zaginiona, ale nie zapomniana | Sojusznicy i związki

Vetra Nyx

Vetra Nyx: Cele i środki | Sojusznicy i związki

Vetra Nyx: Chwila na planecie | Sojusznicy i związki

Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)

Nexus

Pierwszy morderca | Nexus | Zadania w Helejosie

Sabotaż na stacji | Nexus | Zadania w Helejosie

Strażacy | Nexus | Zadania w Helejosie

Drzemiące smoki | Nexus | Zadania w Helejosie

Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie

Życie na pograniczu | Nexus | Zadania w Helejosie

Zapracuj na odznakę | Nexus | Zadania w Helejosie

Zadania dodatkowe | Nexus | Zadania w Helejosie

Eos

Terapia wstrząsowa | Eos | Zadania w Helejosie

Tajemniczy projekt | Eos | Zadania w Helejosie

Sprawa personalna | Eos | Zadania w Helejosie

Zrobić wrażenie | Eos | Zadania w Helejosie

Jak Bain z kettem | Eos | Zadania w Helejosie

Pokonać kettów | Eos | Zadania w Helejosie

Zadania dodatkowe | Eos | Zadania w Helejosie

Aya

W poszukiwaniu przeszłości | Aya | Zadania w Helejosie

Ręka rękę myje | Aya | Zadania w Helejosie

Bezpiecznej podróży | Aya | Zadania w Helejosie

Vesaal | Aya | Zadania w Helejosie

Zadania dodatkowe | Aya | Zadania w Helejosie

Tempest

Gość (Visitor) | Tempest | Zadania w Helejosie

Nadbagaż | Tempest | Zadania w Helejosie

Wieczorek filmowy | Tempest | Zadania w Helejosie

Havarl

Zapomniane gwiazdy | Havarl | Zadania w Helejosie

Umierająca planeta | Havarl | Zadania w Helejosie

Zaginiona siostra | Havarl | Zadania w Helejosie

Przerośnięte bestie | Havarl | Zadania w Helejosie

Zadania dodatkowe | Havarl | Zadania w Helejosie

Voeld

Kolonizując Voeld | Voeld | Zadania w Helejosie

Częstotliwość | Voeld | Zadania w Helejosie

Oświecenie | Voeld | Zadania w Helejosie

Utracona pieśń | Voeld | Zadania w Helejosie

Zaginiony zwiadowca | Voeld | Zadania w Helejosie

Odtwarzanie świata | Voeld | Zadania w Helejosie

Zaginiony zespół badawczy | Voeld | Zadania w Helejosie

Prawda czy fałsz | Voeld | Zadania w Helejosie

Wyrwij serce | Voeld | Zadania w Helejosie

Tajemnice z przeszłości | Voeld | Zadania w Helejosie

Reformacja (Reformation) | Voeld | Zadania w Helejosie

Pozostałe zadania | Voeld | Zadania w Helejosie

Kadara

Liczenie zwłok | Kadara | Zadania w Helejosie

Z deszczu | Kadara | Zadania w Helejosie

Współczesna medycyna | Kadara | Zadania w Helejosie

Morderstwo w porcie Kadara | Kadara | Zadania w Helejosie

Lud podzielony | Kadara | Zadania w Helejosie

Coś w wodzie | Kadara | Zadania w Helejosie

Gry psychologiczne | Kadara | Zadania w Helejosie

Kolonizacja Kadary | Kadara | Zadania w Helejosie

Uleczyć serce Kadary | Kadara | Zadania w Helejosie

Drogocenny ładunek | Kadara | Zadania w Helejosie

Za liniami wroga | Kadara | Zadania w Helejosie

Noc na mieście | Kadara | Zadania w Helejosie

W samo południe | Kadara | Zadania w Helejosie

Pokonaj Architekta Kadara | Kadara | Zadania w Helejosie

Pozostałe zadania | Kadara | Zadania w Helejosie

Elaaden

Negocjuj z kroganinami | Elaaden | Zadania w Helejosie

Zbadaj wrak Porzuconych | Elaaden | Zadania w Helejosie

Poszukaj skradzionego rdzenia napędu | Elaaden | Zadania w Helejosie

Aspiracje | Elaaden | Zadania w Helejosie

Noclegownia | Elaaden | Zadania w Helejosie

Źródło wody | Elaaden | Zadania w Helejosie

Rozmontowanie | Elaaden | Zadania w Helejosie

Pech | Elaaden | Zadania w Helejosie

Urajtuj wyniki krogańskich badań Doktora Okeera | Elaaden | Zadania w Helejosie

Poszukaj Liety | Elaaden | Zadania w Helejosie

Rosnące napięcie | Elaaden | Zadania w Helejosie

Oswajanie pustyni | Elaaden | Zadania w Helejosie

Kolonizacja Elaaden | Elaaden | Zadania w Helejosie

Architekt na Elaaden | Elaaden | Zadania w Helejosie

Szare komórki | Elaaden | Zadania w Helejosie

Reakcja kryzysowa | Elaaden | Zadania w Helejosie

Bez paliwa (Out of Gas) | Elaaden | Zadania w Helejosie

Pozostałe zadania na Elaaden | Elaaden | Zadania w Helejosie

H-047c

Z pyłu | H-047c | Zadania na Helejosie

Kultywator Porzuconych | H-047c | Zadania na Helejosie

Zadania główne i poboczne

Zadania główne i poboczne - Wprowadzenie

Opis przejścia do gry Mass Effect: Andromeda zawiera informacje na temat wszystkich głównych i pobocznych questów. Mowa tu o operacjach priorytetowych (przejście ich jest wymagane do zaliczenia gry), misjach towarzyszy i głównego bohatera, opcjonalnych zadaniach odblokowywanych w Helejosie oraz drobnych zleceniach, na które można natrafić podczas podróżowania po świecie gry. Każdy quest zawiera informacje o sposobach odblokowania, dokładne omówienie jego przebiegu (wraz z decyzjami i ich konsekwencnjami) oraz zestawienie ewentualnych nagród przewidzianych a jego zaliczenie (punkty doświadczenia lub zdatności, artefakty itp.).

Opis przejścia wzbogacany jest licznymi obrazkami, na których pokazywane są ważne elementy takie jak miejsca odnajdywania zleceniodawców questów, słabe punkty na ciałach atakowanych wrogów, sposoby rozwiązywania zagadek czy lokalizacje skrzyń z wartościowymi przedmiotami. Swój własny rozdział otrzymały również walki z bossami. Rozdział ten zawiera omówienia wszystkich najtrudniejszych potyczek jakie można rozegrać podczas przechodzenia gry.

Mass Effect: Andromeda to czwarta część niezwykle popularnej serii RPG-ów akcji. Fabuła tej gry rozgrywa się wiele lat po wydarzeniach z oryginalnej trylogii i nie jest bezpośrednio powiązana z historią o Żniwiarzach z trylogii o przygodach komandora Sheparda. W nowej produkcji przenosimy się do tytułowej galaktyki Andromeda gdzie czekają na nas zupełnie nowe rzeczy do odkrycia i gdzie napotykamy nieznane wcześniej zagrożenia, którym musimy stawić czoła.

Jacek "Stranger" Hałas & Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Operacje priorytetowe

Prolog Hyperion (Prologue Hyperion) | Operacje priorytetowe

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Prolog: Hyperion. Jest to pierwsza operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda. Quest ten stanowi niemal w całości samouczek mający zapoznać gracza z wybranymi elementami mechaniki gry. Rozgrywa się on na pokładzie tytułowej arkiHyperion i jest przygotowaniem przed misją zwiadowczą na planecie Habitat 7.

Rozpoczęcie gry

Opcjonalnie:

Zajrzyj do swojej siostry / Zajrzyj do swojego brata

Zbadaj

awarię

Uruchom

kolejkę

Zgłoś się

do

hangaru

Rozpoczęcie gry

Możesz zapamiętać znaczenie ikon symbolizujących różne tony lub przypominać je sobie w razie potrzeby otwierając menu samouczka

Po uruchomieniu gry możesz wybrać z menu głównego opcję dostosowania wyglądu głównej postaci, ale jest to opcjonalny krok (możesz pozostać też przy domyślnym wyglądzie). O wiele wazniejszy wybór to ustalenie płci głównego bohatera. W zależności od tego czy wybierzesz Scotta Rydera (mężczyznę) czy Sarę Ryder (kobietę) możesz liczyć na inne opcje romansów z postaciami niezależnymi, a także na niewielkie zmiany w rozmowach z pozostałymi NPC'ami i w przebiegu pobocznych zadań. Na koniec musisz wybrać poziom trudności. Gra domyślnie sugeruje normalny poziom trudności i jest to najlepsze ustawienie na potrzeby ukończenia kampanii po raz pierwszy.

Podczas spotkania z Lexipoznasz znaczenie wyboru tonu, decyzji fabularnych i możliwości zadawania opcjonalnych pytań.

Opcjonalnie: Zajrzyj do swojej siostry / Zajrzyj do swojego brata

Po obejrzeniu cut-scenki rozejrzyj się i porozmawiaj z Corą. Zanim wyruszysz dalej podejdź do kapsuły z uwięzioną siostrą / bratem głównego bohatera (jest to uzależnione od wybranej płci na początku) i porozmawiaj z Lexi. Poznasz stan zdrowia swojego bliźniaka.

Zbadaj awarię

Przeskanuj przewód zasilający

Po drodze możesz wejść w interakcję z ekranem informacyjnym i dowiedzieć się więcej na temat Inicjatywy Andromeda. W okolicy są też dwa datapady. Po dotarciu do miejsca awarii uaktywnij po raz pierwszy skaner. Użyj go żeby przeskanować przewód zasilający i zlokalizować usterkę. Musisz zresetować przekaźnik mocy i dotrzyj w tym celu do panelu kontrolnego.

Uruchom kolejkę

Dotrzyj wraz z Corądo kolejki i uruchom ją (nie masz możliwości wyboru celu podróży dla kolejki). W nowej lokacji zalicz rozmowę.

Zgłoś się do hangaru

Zabierz z szatni hełm i pistolet

Po znalezieniu się w szatni odszukaj dwa nowe datapady i hełm (Initiative Helmet I). Możesz też porozmawiać z członkami ekspedycji i zeskanować kilka obiektów (m.in. głaz ojca). Oprócz tego musisz zabrać broń osobistą (pistolet M-3 Predator I) z szafki na broń.

Skorzystaj z drzwi żeby przemieścić się do hangaru gdzie do odbycia jest ostatnia rozmowa. Drużyna przeniesie się na powierzchnię planety Habitat 7i rozpocznie się tam nowy główny quest Na planecie.

Nagrody za ukończenie zadania: XP, nowa Operacja Priorytetowa Na planecie, trofeumFirst Contact.

Na planecie (Planetside) | Operacje priorytetowe

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Na planecie. Jest to druga operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda i jest ona odblokowywana tuż po ukończeniu prologu na arce Hyperion. Opisywany quest w całości dotyczy eksploracji powierzchni planety Habitat 7. Jest on dość nietypowy, gdyż oferuje dużą swobodę działania. Oprócz rozwiązywania głównych celów zadania możesz też zajmować się eksploracją planety i pobocznymi celami.

Oto kilka ważnych informacji związanych z tym questem:

Zbadaj

całą planetę zanim rozwiążesz wszystkie główne cele, bo nie będziesz mógł na nią powrócić w dalszej części gry.

Staraj

się jak najczęściej mieć wyjęty skaner i używać go na wszystkich interaktywnych obiektach z otoczenia. Pozwoli ci to zdobywać

punkty badań

, które

w

dalszej części gry będziesz mógł przeznaczać na odblokowywanie nowych technologii.

W

trakcie eksploracji planety będziesz spotykał agresywnych obcych (w dalszej części gry dowiesz się, że są to kettowie). Nie unikaj walk z nimi, bo dzięki ich pokonywaniu możesz zdobywać

XP

, zaliczać

poboczne

cele i odblokowywać sobie dostęp do nowych obszarów. Po każdej zakończonej walce odszukuj w okolicy skrzynki z zaopatrzeniem żeby odnowić zapasy amunicji i ogniw energetycznych.

W

niektórych miejscach na powierzchni planety czekają Cię proste sekcje platformowe. Korzystaj z pakietów skokowych (Jump Jets) żeby docierać na nowe platformy i półki, ale zawsze planuj dobrze miejsce lądowania żeby nie spaść w przepaść i nie zginąć.

Podczas

zaliczania tego questu niemal na pewno co najmniej raz awansujesz na wyższy poziom doświadczenia. Odblokowuj na bieżąco te umiejętności, którymi jesteś najbardziej zainteresowany (szczegółowe podpowiedzi są w rozdziale o rozwoju postaci).

Od

samego początku questu będzie ci towarzyszył

Liam

. Później dołączy też

do

niego

Cora

. Dbaj

o członków drużyny i pamiętaj, że możesz im wydawać proste polecenia (jest to szczególnie wskazane jeśli wybrałeś wyższy poziom trudności).

Znajdź resztę drużyny pionierskiej

Ochroń Fishera

Opcjonalnie:

Ochroń Kirklanda

Opcjonalnie:

Zbadaj ruiny obcych

Opcjonalnie:

Znajdź Greera

Opcjonalnie:

Zbadaj rozbity statek obcych

Opcjonalnie:

Zbadaj jaskinię

Opcjonalnie:

Zbadaj miejsce wystrzelenia flar

Znajdź

drugi

prom

Znajdź Pioniera

Broń Pioniera

Otwórz drzwi

Znajdź resztę drużyny pionierskiej

Rozpocznij eksplorację planety Habitat 7. Po drodze możesz przetestować działanie pistoletu na uszkodzonym ogniwie paliwowym. W dalszej części przemarszu będziesz musiał z kolei sprawdzić jak korzysta się ze sprintu (unikanie błyskawic) i pakietów skokowych (doskakiwanie do nowych półek).

Ochroń Fishera

Obcych staraj się atakować po kolei i korzystać w trakcie walk z zasłon

Po dotarciu do Fisherazałączy się pierwsza bitwa z obcymi. Podczas tej walki (i wszystkich kolejnych) polegaj na zasłonach, staraj się pozostawać w ruchu po znalezieniu się ostrzałem, obserwuj poczynania wrogów i korzystaj z odblokowanych umiejętności.

Po bitwie (zdobędziesz XP) porozmawiaj z uratowanym Fisherem. Dodatkowo zeskanuj zwłoki jednego z pokonanych obcych (punkty badawcze) i rozejrzyj się po okolicy za interaktywnymi pojemnikami.

Opcjonalnie: Ochroń Kirklanda

Możesz pozyskac dobry karabin szturmowy

Kirklandaodnajdziesz w niewielkiej odległości na północ od miejsca, w którym przebywał Fisher. Także i w tym przypadku zdecyduj się na zaatakowanie grupy obcych. Po wygranej bitwie (XP) sprawdź stan Kirklanda (mógł zostać zastrzelony przez wrogów). Zdobędziesz dzięki temu karabin szturmowy (M-8 Avenger I), który bardzo przyda ci się w kolejnych walkach.

Opcjonalnie: Zbadaj ruiny obcych

Ruiny nadające się do zbadania

Ruiny obcych znajdują się na zachodnim krańcu mapy i mają one swoją unikalną ikonę na mapie. Cel ten otrzymasz po zbliżeniu się do ruin. Wejdź do środka. Rozejrzyj się po ruinach za pojemnikami i użyj skanera na jednym z urządzeń. Wejdź w interakcję z tym urządzeniem, by przywrócić dostawy prądu.

Kontynuuj eksplorację ruin i przejdź do pomieszczenia, które wcześniej było zamknięte. Drużynę zaatakuje tam wroga maszyna. Pokonaj ją i zeskanuj (punkty badawcze Porzuconych). Możesz już wyjść z ruin. Przypilnuj się, bo drużynę mogą zaatakować nowi obcy.

Opcjonalnie: Znajdź Greera

Cel ten odblokujesz po tym jak zbliżysz się do centralnej części mapy. Greerukrywa się w jaskini i wejście do niej pokazane zostało na powyższym obrazku. Wyeliminuj nowych obcych i odbierz podziękowania od Greera.

Uwaga - Unikaj w jaskini obszarów o podwyższonym poziomie promieniowania, bo możesz odnieść niepotrzebne obrażenia.

Opcjonalnie: Zbadaj rozbity statek obcych

Statek obcych znajduje się we wschodniej części mapy i po zbliżeniu się do niego konieczne będzie wyeliminowanie grupy przeciwników. Po wygranej bitwie możesz zeskanować statek (punkty badawcze) i zajrzeć do pojemnika.

Opcjonalnie: Zbadaj jaskinię

Jedna ze ścieżek przemarszu zakłada skakanie po małych platformach

Jaskinia zlokalizowana jest w północno-wschodniej części mapy i cel ten odblokuje się po zbliżeniu się do niej. Do jaskini możesz dotrzeć z kilku stron, m.in. od południa (przeskakiwanie po kamiennych blokach nad przepaścią). W jaskini do odnalezienia i zeskanowania są drzewo oraz nieznana forma życia (punkty badawcze).

Opcjonalnie: Zbadaj miejsce wystrzelenia flar

Moment wystrzelenia flar odnotujesz podczas eksploracji centralnej części mapy. Zbliż się do północnego fragmentu mapy żeby nawiązać łączność z Corąi zaliczyć ten cel misji.

Znajdź drugi prom

Pomóż sojusznikom w odparciu dwóch ataków obcych

Musisz dotrzeć do północnego obszaru mapy i łatwiej jest tego dokonać decydując się na przemarsz przez jej zachodnią część, a więc przez okolicę gdzie do zbadania były ruiny obcych. Po dotarciu na miejsce odnotujesz, że pozostali członkowie drużyny pionierskiej atakowani są przez liczną grupę obcych. Pomóż im w odparciu tego zagrożenia (XP).

Po wygranej bitwie podejdź do zapasów. Możesz uzupełnić stan amunicji i zabrać pistolet (Charger I) (gra pozwoli ci go ustawić jako aktywną broń dopiero po dotarciu do jednego ze stanowisk ustalania wyposażenia). W okolicy pojawi się druga grupa obcych i będziesz musiał wziąć udział w nowych walkach. W trakcie tej bitwy uważaj na silniejszego obcego, którego otacza tarcza - sprawdź czy masz umiejętności pozwalające na sprawniejszenie niszczenie tarcz.

Znajdź Pioniera

Po wygraniu bitwy (XP) i wysłuchaniu nowych rozmów wyrusz w stronę konstrukcji obcych zlokalizowanej w północno-wschodniej części mapy. W miejscu tym do pokonania będą nowi przeciwnicy. Skorzystaj następnie z przejścia między skałami żeby dotrzeć do większej placówki i odpalić cut-scenkę.

Broń Pioniera

Nakaż swoim towarzyszom by pilnowali flank

Wyrusz za Pionierem i eliminuj po drodze wszystkich nowo napotykanych obcych. Po dotarciu w pobliże centrum dowodzenia będziesz musiał zacząć ochraniać Pioniera. Zgodnie z sugestią gry powinieneś rozkazać każdemu z członków drużyny (Corzei Liamowi) rozpoczęcie bronienia jednej z dwóch ścieżek prowadzących do miejsca, w którym przebywa Pionier.

Po rozpoczęciu walk staraj się pomagać temu z członków drużyny, który w danym momencie mocniej jest atakowany przez wrogów. W razie potrzeby bądź też gotowy do tego szybko wskrzesić taką postać. Używaj w trakcie walk dostępnych umiejętności i wycofuj się szybko do skrzynek z zaopatrzeniem jeśli wyczerpiesz zapasy. W dalszej części walk w okolicy pojawią się nowi elitarni wrogowie z tarczami. Nie próbuj ich za wszelką cenę zabić, bo Pionier powinien zakończyć proces odszyfrowywania zanim przeciwnicy ci wyraźnie zbliżą się do drużyny.

Otwórz drzwi

Wyczekuj momentu otrzymania tego celu misji. Zakończ wtedy atakowanie przeciwników i podbiegnij do wskazanych drzwi żeby pomóc Pionierowiw ich otwarciu. Przed Tobą długa scena przerywnikowa, która zakończy ten quest i odblokuje kolejny - Rendez-vous z Nexusem.

Nagrody za ukończenie zadania: XP, nowa Operacja Priorytetowa Rendez-vous z Nexusem, otrzymanie statusu Pioniera, trofeum Pathfinder.

Rendez-vous z Nexusem (Nexus Reunion) | Operacje priorytetowe

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Rendez-vous z Nexusem. Jest to krótka i mało skomplikowana operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda. Quest ten dotyczy złożenia pierwszej wizyty na tytułowym Nexusie, który jest swego rodzaju bazą wypadową dla zespołów Inicjatywy Andromeda. W ramach opisywanego zadania będziesz musiał jedynie odbyć kilka rozmów, ale na Nexusie możesz też odblokować pierwsze poboczne questy.

Uwaga - Nexus początkowo wygląda na niewielką lokację, ale będzie "rozrastał się" w miarę przechodzenia gry - w istniejących lokacjach będą odblokowywane nowe obszary z nowymi NPC-ami i atrakcjami. Ponadto kolejka będzie mogła w dalszej części gry przewozić drużynę do zupełnie nowych fragmentów Nexusa.

Użyj kolejki

Porozmawiaj z robotnikiem

Udaj się z Kandrosem do centrum dowodzenia Nexusa

Porozmawiaj z dyrektorem Tannem w kwaterze głównej Pionierów

Użyj kolejki

Wysłuchaj rozmowy po tym jak główny bohater odzyska przytomność. Po znalezieniu się w lokacji Nexus: Pokład mieszkalny wyrusz do miejsca skorzystania z kolejki. Użyj jej żeby przenieść się do nowej części badanego hubu.

Porozmawiaj z robotnikiem

Odszukaj robotnika w pustej hali na Nexusie

W nowym obszarze podejdź do hologramu (Avina) i wyczerp wszystkie opcje dialogowe żeby uzyskać podstawowe informacje na temat Nexusa. W okolicy są też pojemniki i obiekty do zeskanowania.

Zbadaj okolicę żeby natrafić na robotnika - porozmawiaj z nim. Do spotkania dołączy wkrótce turianin Tiran Kandros.

Udaj się z Kandrosem do centrum dowodzenia Nexusa

Wyrusz za Kandrosemdo wagonika kolejki. Użycie kolejki przeniesie drużynę do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Spotkasz się tam automatycznie z Addison, Keshi dyrektoremTannem. Przy okazji odblokowany zostanie drobny quest Zadanie: Poznanie Nexusa.

Porozmawiaj z dyrektorem Tannem w kwaterze głównej Pionierów

Możesz teraz rozejrzeć się po nowo odblokowanym centrum operacyjnym (okazja do eksploracji, dodania pobocznych questów do dziennika, pohandlowania) lub od razu udać się do biura dyrektora Tanna. Odblokujesz dzięki temu nowe główne zadanie Lepsze początki.

Nagrody za ukończenie zadania: XP, nowa Operacja Priorytetowa Lepsze początki.

Pierwsze uderzenie (First Strike) | Operacje priorytetowe

Odblokowanie: Wejście w interakcję z jednym z terminali Misji Uderzeniowych.

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Pierwsze uderzenie. Jest to bardzo krótka operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda, która w rzeczywistości pełni rolę rozbudowanego samouczka. Dzięki zaliczeniu tego questu możesz dowiedzieć się jak brać udział w Misjach Uderzeniowych (Strike Missions).

Skorzystaj z terminalu na Nexusie lub z terminalu na pokładzie statku Tempest

W celu rozpoczęcia tego zadania musisz wejść w interakcję z jednym z terminali Misji Uderzeniowych. Pierwszy taki terminal odnajdziesz w lokacji Nexus: Centrum operacyjne(posterunek milicji), ale możesz też zaczekać aż odblokujesz statek Tempest. W tym przypadku terminal odnajdziesz na jego środkowym pokładzie. Przy pierwszej próbie użycia terminalu dowiesz się, że wymagana jest autoryzacja od Tirana Kandrosa, tak więc spotkaj się z nim osobiście w lokacji Nexus: Centrum operacyjnelub porozmawiaj z nim na odległość przez vidcon.

Misje Uderzeniowe dokładniej opisane zostały w odrębnym rozdziale naszego poradnika. Na potrzeby tego questu musisz jedynie przejrzeć dostępne misje Grup Uderzeniowych, ale oczywiście od tego momentu warto się nimi zajmować (osobiście biorąc w nich udział lub wysyłając na nie dostępne Grupy Uderzeniowe).

Nagrody za ukończenie zadania: XP, odblokowanie Misji Uderzeniowych.

Lepsze początki (A Better Beginning) | Operacje priorytetowe

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Lepsze początki. Jest to bardzo rozbudowana i bardzo długa operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda. Quest ten dotyczy dotarcia do planety Eosi poczynienia starań do przystosowania jej do możliwości jej kolonizacji. Stanie się to możliwe dzięki zbadaniu planety, uruchomieniu monolitów i odwiedzeniu pierwszej krypty Porzuconych.

Uwaga - Po tym jak już dotrzesz na planetę Eoswarto skupić się najpierw na doprowadzeniu opisywanego questu do końca. Sprawi to, że szybciej rozpocznie się proces terraformacji planety, dzięki czemu założona zostanie pierwsza placówka i będziesz mógł bezpieczniej podróżować po planecie w poszukiwaniu sekretów i miejsc rozwiązywania pobocznych questów.

Dotarcie do planety Eos

Zdobycie pojazdu Nomad

Uruchomienie pierwszego monolitu Porzuconych

Uruchomienie drugiego monolitu Porzuconych (rozwiązanie zagadki Porzuconych)

Uruchomienie trzeciego monolitu Porzuconych

Zbadanie krypty Porzuconych

Założenie placówki na Eosie

Dotarcie do planety Eos

Porozmawiaj z SAM-em na Hyperionie

Po zakończonym spotkaniu z dyrektorem Tannemudaj się do kolejki i przenieś się do lokacji Nexus: Pokład mieszkalny. Tu musisz dotrzeć do miejsca odbycia rozmowy ze sztuczną inteligencją SAM. W trakcie tej rozmowy będziesz mógł po raz pierwszy wybrać jeden z dostępnych profili, który zagwarantuje ci premię do wybranych statystyk głównego bohatera (więcej informacji na temat profili jest w rozdziale o rozwoju bohatera). Przy okazji odblokowane też zostanie poboczne zadanie Tajemnice rodziny Ryderów (kategoria Sojusznicy i związki).

Idź do swojego statku

Powróć do kolejki i przenieś się do lokacji Nexus: Dok. Załączy się tu filmik ukazujący uzyskanie dostępu do statku kosmicznego Tempest. Przy okazji po raz pierwszy spotkasz Vetrę Nyx, która dołączy do Twoich aktualnych towarzyszy (Liama i Cory), oraz odblokujesz trofeum Initiated.

Udaj się na Eos w układzie Pyteasza

Odszukaj miejsce do lądowania i wybierz je

Skieruj się na mostek kapitański na środkowym pokładzie (możesz też oczywiście wcześniej pozwiedzać cały statek Tempest) i po obejrzeniu cut-scenki wejdź w interakcję z mapą galaktyki. Powróć na niej do widoku gromady i wybierz system Pyteasz. Po tym jak zaliczysz podróż do tego systemu zaznacz planetę Eosi przejdź na widok z orbity. Odszukaj tu lądowisko na powierzchni planety i wybierz je żeby na niej wylądować.

Uwaga - Gra przed opuszczeniem pokładu statku Tempest pozwoli ci dobrać wyposażenie oraz członków drużyny (maksymalnie dwóch). Wykorzystaj tę okazję żeby przygotować się do nowej długiej misji.

Zdobycie pojazdu Nomad

Przywróć dostawy prądu do Lokalizacji 1

Konsola, dzięki której dowiesz się o konieczności odwiedzenia stacji przekaźnikowej

Eksplorację planety Eos rozpoczynasz w północno-wschodniej części mapy, w Lokalizacji 1 (Site 1), która otoczona jest słupami zasilającymi chroniącymi drużynę przed promieniowaniem. Rozejrzyj się wokół lądowiska i zeskanuj okoliczne obiekty. Próba otwarcia drzwi do głównego budynku kontrolnego zakończy się niepowodzeniem z racji na brak prądu.

Zajrzyj do innych budynków. W jednym z nich będzie datapad z kodem dostępu. Dotrzyj do nowych zamkniętych drzwi, a dowiesz się o konieczności sprawdzenia stanu stacji przekaźnikowej. Informacji na ten temat poszukaj w jednej z okolicznych konsol.

Zbadaj stację przekaźnikową

Udaj się do stacji przekaźnikowej zbudowanej na małym wzgórzu. Spróbuj otworzyć górne drzwi stacji i wysłuchaj rozmowy z ukrywającym się w stacji Clancym Arquistem.

Uruchom słupy zasilające

Doskocz lub wdrap się żeby dotrzeć do każdego z generatorów

Spróbuj uaktywnić dolny generator, a dowiesz się o konieczności zeskanowania i uruchomienia dwóch słupów zasilających. W przypadku każdego ze słupów musisz najpierw wykonać skanowanie, a następnie wdrapać się do górnego generatora (lub pomóc sobie pakietami skokowymi) i uaktywnić go.

Pokonaj kettów

Uaktywnienie obu słupów zasilających doprowadzi do rozpoczęcia pierwszej bitwy z kettami. Nie powinna ona być zbyt trudna, szczególnie że w okolicy znajdziesz dużo skrzynek z zaopatrzeniem.

Ponownie uruchom stację przekaźnikową

Powróć do głównych drzwi i otwórz je żeby porozmawiać z Clancym Arquistem. W trakcie rozmowy możesz od razu nakazać mu żeby udał się w jakieś bezpieczne miejsce lub najpierw z nim pohandlować (oferuje przedmioty jednorazowe i słabe bronie). Wejdź do stacji i skorzystaj z konsoli sterowania przepływem mocy, a przywrócisz dostawy prądu i zdobędziesz punkty zdatności Andromedy.

Otwórz kontener z Nomadem

Klawiatura otwierająca kontener jest zamontowana z boku

Powróć do głównej części bazy, wyjmij skaner i odszukaj duży kontener, w którym znajduje się pojazd Nomad. Po rozmowie z SAM-embędzie mogła zostać wezwana stacja przesyłowa. Udaj się we wskazane miejsce i zaczekaj aż do tego dojdzie. Zregeneruj zapasy dzięki zbliżeniu się do stacji przesyłowej i wejdź z nią w interakcję. Powróć na koniec do kontenera z Nomadem i skorzystaj z klawiatury żeby go otworzyć. Możesz od tego momentu wykorzystywać ten nowy środek transportu do podróżowania po Eosie (przy okazji odblokujesz nowe schematy powiązane z Nomadem).

Uruchomienie pierwszego monolitu Porzuconych

Zbadaj dziwny sygnał

Dziwny sygnał nadawany jest z okolic monolitu zlokalizowanego na zachód od Lokalizacji 1. Wyjedź poza teren bazy (bez obaw - Nomad przez długi czas będzie chronił drużynę przed promieniowaniem pierwszego stopnia) i rozpocznij przejazd w to miejsce. Pozostawaj na głównej drodze i załącz napęd 6x6 podczas wjazdu na strome wzniesienie (domyślnie załączony jest napęd 2x6, który nie oferuje dostatecznej przyczepności).

Poszukaj glifu do przeskanowania

Po dotarciu do pierwszego monolitu wysiądź z pojazdu i zbadaj konsolę obcych, dzięki czemu dowiesz się o konieczności odnalezienia i zeskanowania glifu. Jest on na samym szczycie ogromnej pochylonej konstrukcji i żeby tam dotrzeć musisz wdrapać się po rusztowaniu z obrazka 1. Po osiągnięciu celu podróży odszukaj glif (obrazek 2) i wykonaj skanowanie.

Użyj dziwnej konsoli

Możesz już powrócić do konsoli na dole i raz jeszcze z niej skorzystać. Załączy się filmik ze spotkania z Peebee(w trakcie spotkania możesz skorzystać z akcji fabularnej żeby ją z siebie zrzucić)i w okolicy pojawią się wrogie boty Porzuconych. Bitwa ta nie jest bardzo trudna, aczkolwiek w trakcie rozgrywania jej postaraj się w pierwszej kolejności zniszczyć bota potrafiącego konstruować mniejsze roboty. Uważaj też na bota z tarczą, którą dobrze byłoby zniszczyć dzięki odpowiednio dobranym umiejętnościom.

Po bitwie ponownie porozmawiasz z Peebee i będziesz mógł wyruszyć na poszukiwania dwóch kolejnych monolitów.

Uruchomienie drugiego monolitu Porzuconych (rozwiązanie zagadki Porzuconych)

Drugi monolit

Do dwóch pozostałych monolitów możesz docierać w dowolnej kolejności. Drugi monolit z naszego opisu przejścia to ten bardziej wysunięty na zachód (są one zaznaczone na mapie planety). Możesz tam dotrzeć podążając cały czas głównymi drogami, czyli tymi, na których widoczne są ślady opon. Monolit znajduje się na szczycie dość dużego wzgórzu i możesz wybrać jeden z kilku podjazdów (m.in. przejazd przez jaskinię) żeby tam dotrzeć. Po osiągnięciu celu podróży wysiądź z pojazdu i wykonaj kilka skoków żeby wkroczyć do obszaru otoczonego słupami zasilającymi.

Zeskanuj glify

Korzystanie z mniejszych konsol pozwoli wysunąć z ziemi bloki pomocne w dotarciu do glifów

W pobliżu monolitu przebywa nowa grupa Porzuconych i tak jak wcześniej uważaj na robota korzystającego z tarczy. Po wygranej bitwie zbadaj konsolę. Tym razem musisz odnaleźć dwa glify i prowadzą do nich żółte linie widoczne w trakcie korzystania ze skanera. Glify są w trudniej dostępnych miejscach, ale do każdego z nich możesz dotrzeć dzięki uaktywnieniu pobliskiej konsoli i doprowadzeniu do wysunięcia się z ziemi bloków, po których można skakać.

Po zeskanowaniu dwóch glifów powróć do konsoli. Do rozwiązania jest w tym miejscu pierwsza zagadka Porzuconych - możesz przystąpić do niej (opis poniżej) lub "oszukać" i skorzystać z klucza do obejścia zabezpieczeń konsoli (lepiej zostawić go sobie na później).

Celem zagadki jest deszyfracja konsoli i żeby tego dokonać musisz doprowadzić do stanu, w którym w każdej kolumnie i w każdym rzędzie będą znajdowały się unikalne glify (zabronione jest umieszczenie dwóch lub więcej symboli w tym samym rzędzie lub w tej samej kolumnie). Rozwiązanie zagadki prezentuje powyższy obrazek. Umieść niebieskie glify z obrazka w poprawnych slotach i dopiero wtedy wciśnij przycisk wysłania rozwiązania do konsoli. Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki to uaktywnisz monolit i do stoczenia będzie dodatkowo bitwa z kettami (możesz też szybko oddalić się od monolitu i uniknąć walk). Jeśli się pomylisz to pojawi się mała grupa botów Porzuconych i po pokonaniu ich będziesz musiał ponownie spróbować zaliczyć zagadkę.

Uruchomienie trzeciego monolitu Porzuconych

Pozbądź się kettów

Trzeci monolit

Ostatni trzeci monolit Porzuconych znajduje się na wschód od opisanego wyżej drugiego - jest to południowa część mapy planety. Także i do tego monolitu możesz dotrzeć dzięki podróżowaniu Nomadem główymi drogami.

Po osiągnięciu celu podróży wysiądź z pojazdu i wyrusz o własnych siłach w stronę monolitu. Ta konstrukcja jest zażarcie broniona przez kettów, których należy pokonać. Wykorzystuj mijane po drodze zasłony energetyczne lub sabotuj je jeśli zauważysz, że wrogowie skutecznie się za nimi chowają. Licz się też z możliwością pojawienia się posiłków, z którymi również trzeba będzie się uporać. Podczas walk uważaj głównie na kettów-namaszczonych, którzy są silniejsi i używają tarcz.

Znajdź i wyłącz generator

Wyłączenie generatora jest koniecznością, gdyż pole siłowe broni dostępu do monolitu. Boczne wejścia do konstrukcji zawieszonej nad przepaścią są niedostępne, ale możesz łatwo rozwiązać ten problem wskakując z pomocą pakietów skokowych na dach konstrukcji i przechodząc na przeciwległy jej koniec. Lokalizację generatora prezentuje dołączony obrazek. Jego wyłączenie doprowadzi do odpalenia cut-scenki ze spotkania z kroganinem Drack'em.

Zeskanuj glify

Skieruj się do monolitu i obejrzyj nową konsolę, dzięki czemu na podglądzie skanera pojawią się żółte linie prowadzące do glifów. Tak jak w przypadku drugiego monolitu pomóż sobie w dotarciu do glifów aktywując konsole pozwalające na wysuwanie z ziemi dużych bloków. Po zeskanowaniu glifów powróć do głównej konsoli i skorzystaj z niej.

Zbadanie krypty Porzuconych

Zbadaj wejście

Po uruchomieniu wszystkich trzech monolitów załączy się cut-scenka ukazująca odsłonięcie wejścia do krypty w centralnej części mapy. Wyrusz tam Nomadem i po dotarciu na miejsce odszukaj konsolę przy wodzie. Po skorzystaniu z niej przejdź lub przejedź pojazdem po pokazanym na obrazku mostku, który będzie automatycznie "generował się". Możesz już skorzystać z dużego wejścia do krypty Porzuconych (gra pozwoli ci raz jeszcze dostosować wyposażenie i skład drużyny, ale nie musisz poczyniać żadnych radykalnych zmian).

Podążaj za przewodem do wnętrza krypty

Po skorzystaniu z pierwszej studni grawitacyjnej rozejrzyj się po dużej komnacie. Wejdź w interakcję z konsolą sterującą mocą. Musisz teraz zacząć podążać za przewodem, który będzie widoczny w trybie korzystania ze skanera. Sama przeprawa przez kryptę nie jest na szczęście bardzo nieliniowa, tak więc nie musisz cały czas mieć uaktywnionego skanera, bo się nie zgubisz.

Uwaga - Podczas eksploracji tej krypty (oraz kolejnych w dalszej części gry) warto się rozglądać i zaglądać także w te miejsca, które nie są związane z dotarciem do centralnej komnaty krypty. Może ci to pozwolić odnajdywać nowe obiekty do zeskanowania (niektóre z nich gwarantują nawet 100 danych badawczych Porzuconych!) czy małe pomieszczenia z pojemnikami ze skarbami.

Trzymaj się z dala od żelowatej substancji, bo możesz łatwo zginąć lub (w najlepszym wypadku) utracić chwilowo tarczę

W nowej części krypty obejrzyj cut-scenkę i wysłuchaj rozmowy z Peebee. Od tego momentu musisz unikać spadania w przepaść oraz kontaktu z substancją przypominającą omni-żel, bo główny bohater może wtedy błyskawicznie stracić całą tarczę czy nawet zginąć w wyniku odniesienia dużych obrażeń elektrycznych. W szczególności pilnuj się podczas wykonywania skoków, które powinny być bardzo precyzyjne. Po drodze rozglądaj się też za nowymi konsolami, które będą wysuwały nowe interaktywne bloki pomocne w kontynuowaniu eksploracji krypty.

Dość szybko zaczniesz także napotykać nowe boty. Podczas walk z nimi wdrażaj w życie wyuczone techniki walki, ale dbaj też o to żeby w ferworze walki nie spaść w miejsce gwarantujące śmierć lub poważny uszczerbek na zdrowiu.

Aktywuj studnię grawitacyjną

Docelowo musisz dotrzeć do większej sali z nieaktywną studnią grawitacyjną. Pokonaj tu nowych Porzuconych, a następnie wejdź w interakcję z dwoma konsolami sterowania. Możesz już podejść do studni (centralna część pomieszczenia) i skorzystać z niej.

Napraw przewód

Miejsce wykonania skanowania

Po napotkaniu na uszkodzoną konsolę zaczekaj na pojawienie się Peebeei przesłanie przez nią częstotliwości do omni-klucza głównego bohatera. Możesz już zeskanować uszkodzony fragment i naprawić nieaktywną konsolę. Skorzystaj z konsoli, a odblokujesz dalsze przejście.

Znajdź drogę przez jaskinie

Rozpocznij przemarsz przez jaskinie. W trakcie eksploracji tej części krypty musisz jeszcze bardziej uważać żeby nie spaść w przepaść. Do docierania do sąsiednich większych półek pomagaj sobie aktywowaniem konsol, które będą doprowadzały do pojawiania się bloków. Skacz po nich i zawsze pilnuj się żeby poprawnie wylądować.

Docelowo musisz dotrzeć do pokazanej na obrazku konsoli, której aktywacja odblokuje wyjście z jaskiń. Musisz teraz kawałek się wrócić (i pokonać po drodze do nowych Porzuconych) i z pomocą wysuwanych bloków dotrzeć do wspomnianego wyjścia. Znajdziesz się w źródle krypty i musisz tu skorzystać z nowej konsoli Porzuconych.

Ucieknij z krypty

Uaktywnij szybko konsolę żeby zagwarantować sobie ominięcie przepaści

Przed Tobą dość wymagający moment tego questu, albowiem musisz rozpocząć ucieczkę z krypty. Gra w trakcie ucieczki pozwoli ci na dość duży margines błędu, ale mimo wszystko nie możesz się nigdzie na dłużej zatrzymać. Po drodze użyj konsoli do wysunięcia bloków. Musisz dotrzeć do studni grawitacyjnej. Niedługo po skorzystaniu z niej załaczy się filmik z pomyślnej ucieczki z krypty i z uzyskania informacji o innych kryptach nadających się do zbadania (będzie to częścią innych questów). Otrzymasz XP, punkty zdatności Andromedy oraz trofeum World-Shaper. Dodatkowo Peebeedołączy na stałe do drużyny.

Założenie placówki na Eosie

Załóż placówkę w odpowiednim miejscu

Moment wyboru typu placówki - to ważna decyzja

Możesz już powrócić do Nomada i wyruszyć do planowanego miejsca założenia placówki, które znajduje się w południowo-zachodniej części mapy. Po dotarciu na miejsce odnotujesz, że Drackbierze udział w walkach z kettami. Pomóż mu. Nagrodą za te starania będzie dołączenie przez Dracka do drużyny (podobnie jak Peebee będzie czekał na Ciebie na pokładzie statku Tempest).

Podejdź do nadajnika i uaktywnij go. Zmuszony zostaniesz do wyboru czy ma zostać założona placówka naukowa czy wojskowa. To ważna decyzja, która wpłynie m.in. na reakcje postaci niezależnych napotykanych w dalszej części gry czy na okazje do zaliczania nowych pobocznych questów. Otrzymasz trofeum Foothold i po obejrzeniu cut-scenki odbędzie się rozmowa z zarządcą nowo ustawionowej placówki. Zdobędziesz ponadto XP i punkty zdatności Andromedy, a także odblokujesz priorytetową operację Bonusy odblokowane za PZA.

Uwaga - Zbadaj dokładnie nowo założoną placówkę. Możesz tu odnaleźć nowe obiekty do zeskanowania/zabrania oraz nowe postacie, z którymi można pohandlować lub od których można odebrać poboczne zadania.

Porozmawiaj z Tannem w kwaterze głównej pionierów na Nexusie

Opuść powierzchnię planety Eos(wsiądź do Nomada i przytrzymaj przycisk powrotu na statek Tempest) i udaj się do Nexusa. Tu skieruj się do lokacji Nexus: Centrum operacyjne żeby spotkać się z dyrektorem Tannem. Wysłuchaj rozmowy, która zakończy opisywany główny quest i odblokuje nowy - Ścieżka nadziei.

Nagrody za ukończenie zadania: XP, nowa Operacja Priorytetowa Ścieżka nadziei.

Bonusy odblokowane za PZA (AVP Cryo Deployment Perks) | Operacje priorytetowe

Odblokowanie: Założenie pierwszej placówki w głównym zadaniu Lepsze początki [Eos].

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Bonusy odblokowane za PZA. Jest to bardzo krótka operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda, która w rzeczywistości pełni rolę rozbudowanego samouczka. Dzięki zaliczeniu tego questu możesz dowiedzieć się jak rozwijać Nexusa dzięki punktom kapsuł.

Skorzystaj z konsoli PZA i wydaj pierwszy punkt kapsuł

Quest ten odblokuje się automatycznie po założeniu pierwszej placówki (naukowej lub wojskowej) na planecie Eos i jego założeniem jest zapoznanie Cię z mechaniką gromadzenia punktów zdatności Andromedy oraz wydawania otrzymywanych dzięki nim punktów kapsuł na rozbudowę Nexusa.

Powróć do Nexusai skieruj się do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Porozmawiaj tu z Addison i następnie z jej asystentem Vladimirem Brecką. Zadaj Vladimirowi wszystkie pytania i skorzystaj po raz pierwszy z konsoli PZA. Możesz wydać pierwszy posiadany punkt kapsuł na jedną z siedemnastu dostępnych pozycji.

Uwaga - Mechanika rozbudowy Nexusa opisana została w odrębnym rozdziale poradnika i tam też znajdziesz podpowiedzi odnośnie wyboru najlepszych opcji rozbudowy. Za każdym razem gdy zechcesz wydać kolejny odblokowany punkt kapsuł lub odebrać generowane w regularnych odstępach czasu nagrody rzeczowe możesz powrócić do Nexusa lub (lepszy pomysł) wejść w interakcję z terminalem na środkowym pokładzie statku Tempest.

Nagrody za ukończenie zadania: XP, odblokowanie opcji rozbudowy Nexusa.

Ścieżka nadziei (A Trail of Hope) | Operacje priorytetowe

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Ścieżka nadziei. Jest to jedna z operacji priorytetowych (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda i jest ona związana ze złożeniem wizyty rasie angarów na planecie Aya w układzie Onaon. Ma to na celu uzyskanie dostępu do nowej krypty Porzuconych, ale zanim stanie się to możliwe będziesz musiał pomóc angarom w ramach jednego z dwóch innych questów - Pomoc naukowcom z Havarl (wizyta na planecie Havarl) lub Poznaj ruch uporu (wizyta na planecie Voeld).

Spotkanie się z angarami

Uratowanie Moshae Sjefy

Odwiedzenie krypty na planecie Aya

Spotkanie się z angarami

Dotrzyj do układu Onaon

Układ Onaon nie był wcześniej dostępny

Otwórz mapę galaktyki i jako cel podróży wybierz układ Onaon, który został odblokowany dzięki ukończeniu poprzedniego głównego questu Lepsze początki. Tuż po dotarciu do tego układu załączy się scenka przerywnikowa z rozmowy z Archontem (przywódcą kettów), po czym znajdziesz się automatycznie na planecie Ayagdzie powita Cię z kolei Paaran Shie z rasy angarów (gubernator planety Aya).

Podążaj za Paaran Shie

To bardzo prosty cel misji. Utrzymuj się w niewielkiej odległości od Paarana Shie i nie przejmuj się brakiem możliwości swobodnej eksploracji rynku, bo stanie się to możliwe w dalszej części gry.

Wejdź do głównej siedziby angarskiego ruchu oporu

Po wejściu w interakcję z drzwiami załączą się nowe rozmowy, w których wezmą udział Jaali Evfra. Po ich zakończeniu Jaalautomatycznie dołączy do drużyny i będziesz mógł spotkać się z nim po powrocie na pokład Tempesta. Oprócz tego odblokujesz trofeum First Steps.

Udaj się na Havarl lub Voeld

Dzięki zaliczeniu spotkania z Evfrądowiesz się, że zanim uzyskasz dostęp do krypty Porzuconych będziesz musiał zyskać zaufanie rasy angarów. Stanie się to możliwe dzięki udzieleniu im pomocy na jednej z należących do nich planet:

Havarl

- Możesz pomóc angarom przystępując do questu

Pomoc naukowcom z Havarl

.

Voeld

- Możesz pomóc angarom przystępując do questów

Poznaj ruch oporu

,

Oczy przy ziemi

i

Na ratunek

.

Uwaga - Po tym jak zaliczysz jedno zadanie na Havarl lub trzy na Voeld opisywany quest będzie mógł być kontynuowany. Cenną informacją jest to, że decyzja o tym czy pomóc angarom na Havarl czy na Voeld nie jest bezpowrotna. Wszystkie questy, których się nie podjąłeś, nadal będą dostępne w dalszej części kampanii (znajdziesz je od tego momentu w kategorii "Zadania w Helejosie" w dzienniku głównego bohatera).

Powróć na pokład statku Tempest(podczas pobytu w dokach możesz też odblokować kilka zadań pobocznych) i wybierz planetę angarów, którą chcesz odwiedzić (wymienione wyżej questy z planet Havarl i Voeld opisane zostały na kolejnych stronach tego rozdziału). Przy okazji odblokowane też zostanie trofeum Full Roster.

Skontaktuj się z Evfrą w sali konferencyjnej Tempesta

Po tym jak pomożesz dostatecznie angarom będziesz mógł kontynuować opisywany główny quest. Powróć na pokład Tempesta. Sala konferencyjna jest na najwyższym poziomie statku. Użyj znajdującego się na tam vidconu żeby porozmawiać z Evfrą.

Uratowanie Moshae Sjefy

Spotkaj się z ruchem oporu na Voeld w układzie Nol

Voeldbyć może miałeś już okazję odwiedzić w trakcie pomagania angarom. Jeśli jeszcze tam nie byłeś to odszukaj układ Nolna mapie Gromady Helejosa. Po dotarciu na powierzchnię planety musisz udać się do siedziby ruchu oporu. Miejsce spotkania znajduje się na zewnątrz bazy ruchu oporu na zachód od niej i pokazuje je powyższy obrazek. O wiele łatwiej będzie ci zlokalizować to miejsce jeśli Tempest nadal ląduje w domyślnym miejscu na planecie. Jeśli jednak w międzyczasie założyłeś na Voeld placówkę to będziesz musiał przenieść się do siedziby ruchu oporu i skorzystać z zachodniego wyjścia z bazy. Porozmawiaj z Komandorem Hecktemi innymi członkami ruchu oporu i wyraź gotowość do rozpoczęcia misji, która będzie miała na celu zaatakowanieośrodka kettów i uratowanieMoshae Sjefy.

Uwaga - Dalsza część questu rozegrana zostanie w unikalnej lokacji, do której nie mogłeś do tej pory dotrzeć dzięki eksploracji powierzchni planety Voeld. Zastanów się nad doborem najlepszego drugiego towarzysza, gdyż Jaalmusi wziąć udział w misji ratunkowej. Co więcej, do momentu doprowadzenia misji do końca nie będziesz mógł powrócić do ogólnodostępnych lokacji świata gry.

Zinfiltruj ośrodek kettów

Rozpoczynasz na zewnątrz ośrodka kettów otoczonego polem siłowym. Zbliż się do niego i zlokalizuj panel techniczny. Możesz włamać się do niego i doprowadzić do powstania otworu w polu siłowym, przez który przejdą wszystkie postacie uczestniczące w ataku na placówkę kettów. Kontynuuj przemarsz. Do wnętrza placówki musisz przedostać się przechodząc przez jeden z układów wentylacyjnych. Kraty szybu wentylacyjnego widoczne są na powyższym obrazku i musisz przebić się przez nie polegając np. na broni do walki wręcz.

W trakcie przeprawy przez wnętrze bazy licz się z koniecznością eliminowania nowych kettów. Ponownie uważaj na naznaczonych, jak również na bestie potrafiące korzystać z kamuflażu i zaskakiwać dzięki niemu członków drużyny. Po walkach porozmawiaj z komandorem Hecktemi Skaelv.

Znajdź Moshae

Konsolę zbadaj po pokonaniu nowych kettów