Lionheart: Legacy of the Crusader - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

Lionheart: Legacy of the Crusader - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

0,0

Opis

Poradnik do gry cRPG Lionheart: Legacy of the Crusader. opisujący zarówno fabularną stronę gry, tj. Barcelonę i otaczające ją lasy, jak i liniową część gry, gdzie lokacje przechodzi się po kolei.

Lionheart: Legacy of the Crusader - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zadania poboczne (1) (CZĘŚĆ I)
  • Zadania poboczne (5) (CZĘŚĆ I)
  • Zadania poboczne (2) (CZĘŚĆ I)
  • Zadania poboczne (3) (CZĘŚĆ I)
  • Dzielnica Bram w Barcelonie (CZĘŚĆ I)
  • Jak zacząć?
  • Zadania poboczne (4) (CZĘŚĆ I)
  • La Calle Perdida (CZĘŚĆ I)
  • Dzielnica Portowa w Barcelonie (CZĘŚĆ I)
  • Krypta (CZĘŚĆ II)

Informacja o grze

Gra z gatunku cRPG wzorowana na kultowej serii Fallout. Akcja toczy się w alternatywnej rzeczywistości XVI-wiecznej Europy, gdzie magia przeplata się z technologią. Zabawa polega na wypełnianiu zadań, mordowaniu wrogów, zbieraniu skarbów i rozwijaniu bohatera.

Gra Lionheart: Legacy of the Crusader, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 121

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Lionheart:Legacy of the Crusaderporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=223

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Jak zacząć?

CZĘŚĆ I

Dzielnica Bram w Barcelonie

La Calle Perdida

Dzielnica Świątynna w Barcelonie

Lochy Inkwizycji

Dzielnica Portowa w Barcelonie

Tawerna w Dzielnicy Portowej

Wejście do kanałów

Zgromadzenie Złodziei

Sale Żebraków

Rozdroża

Dziedziniec Inkwizycji

Wybrzeże Barcelońskie

Rio Ebro

Wąwóz Krwawej Blizny

Stary Wrak Statku

El Bosque

Lago Del Rio Ebro

Na zewnątrz kazamatów niewolników

Przejście przez wodospad

Obóz Goblinów

Obóz Łowców Nagród

Zadania poboczne (1)

Zadania poboczne (2)

Zadania poboczne (3)

Zadania poboczne (4)

Zadania poboczne (5)

Zadania poboczne (6)

Zadania poboczne (7)

KAMPANIE MNIEJSZYCH FRAKCJI

MNIEJSZE FRAKCJE

Zakon Rycerzy Saladyna

Gildia Złodziei

Gildia Żebraków

KAMPANIE GŁÓWNYCH FRAKCJI

GŁÓWNE FRAKCJE

Inkwizycja

Zakon Templariuszy

Dzierżyciele

Mroczni Dzierżyciele

CZĘŚĆ II

Montserrat

Pireneje

Montaillou

Tuluza

Jaskinie Nostradamusa

Krypta

Wojna!

Świątynia Druidów

Pustynia

Forteca Alamut

Wprowadzenie

Witam wszystkich w kolejnym poradniku do gry cRPG, jaką jest Lionheart: Legacy of the Crusader. Ponieważ gra podzielona jest na dwie części, w dwóch częściach jest także poradnik. Pierwsza opisuje fabularną stronę gry, tj. Barcelonę i otaczające ją lasy. Tam w opisie lokacji będą odnośniki do rozdziałów opisujących zadania: "Kampanie Głównych Frakcji", "Kampanie Pobocznych Frakcji" i "Zadania Poboczne". Druga natomiast opisuje liniową część gry, gdzie lokacje przechodzi się po kolei. Najpierw proponują zapoznać się z rozdziałem "Jak zacząć", gdzie są informacje na temat rozpoczęcia gry i oznaczeń użytych w opisach i mapach. Życzę przyjemnej lektury.

Jak zacząć?

Początek...

Rozpoczynając grę znajdujesz się w niewolniczej celi. Po chwili pojawi się duch i powie ci, że musicie stąd uciekać. Pierwsze co musisz zrobić, to otworzyć zamek. Można to zrobić na kilka sposobów: otwierając wytrychem (20 doświadczenia) lub na dwa sposoby przekonać go by sam ci otworzył (15 lub 100 doświadczenia, lepszy jest ten sposób z ikoną wykrzyknika, ale jego pojawienie się zależy od twoich umiejętności).

Łowca niewolników, który otworzył ci zamek pobiegnie w prawo, być może zostawi Krótki Miecz. Podmień broń i zabij łowcę. Dostaniesz dodatkowe (ok. 50) doświadczenie. Nie ma sensu eksplorować lochu, gdyż po pierwsze: drzwi nie pozwolą wejść wszędzie, a krąży tutaj Mistrz Asasynów, który zabije cię z łatwością. Dlatego idź na północ, do wyjścia. Po wyjściu spotkasz Signora Leo, który przeniesie cię do Barcelony.

Poradnik został podzielony na dwie części. W pierwszej opisuję dokładnie Barcelonę oraz otaczające ją lasy. To tutaj właśnie dostaniesz większość pobocznych zadań (opis w rozdziale "Zadania Poboczne"), będziesz mógł zostać członkiem jednej z mniejszych frakcji (opis w rozdziale "Kampanie Mniejszych Frakcji"). Po rozmowie ze swoim duchem i Signorem Leo dostaniesz pierwsze zadanie: Obejdź Barcelonę i dołącz do frakcji. Musisz po prostu ukończyć zadania dla jednej z głównych frakcji (opisane w rozdziale "Kampanie Głównych Frakcji").

Co dalej?

Najpierw proponuję obejść Barcelonę - zadania w niej wymagają minimum walki, więc każda postać powinna sobie z nimi poradzić. Potem odwiedź kanały, wykonaj też zadania dla mniejszych frakcji. Następnie, gdy już nabierzesz trochę doświadczenia, wybierz się do lasów otaczających miasto - tam też jest trochę do zrobienia. Potem wybierz główną frakcję i wykonaj dla niej zadania.

Gdy to zrobisz, dostaniesz zadania wybrania się do Montserrat. Dalej gra przebiega całkowicie liniowo, z małymi wyjątkami. Kolejno odwiedzasz lokacje opisane w drugiej części poradnika.

UWAGA! Po wykonaniu zadania z Nostradamusem i kryptą NIE BĘDZIESZ MÓGŁ WYKONAĆ ZADAŃ POBOCZNYCH (zobaczysz dlaczego). Więc najpierw dokończ nie pozałatwiane sprawy, a dopiero później wykonaj dwa wspomniane zadania.

Oznaczenia

Na mapach, prócz liczb oznaczających ważniejsze punkty i liter oznaczających przejście z jednej lokacji do drugiej, są też inne oznaczenia. Kółkiem...

...czerwonym oznaczam pułapkę.

...błękitnym kulkę many.

...białym skrzynię, regał do przeszukania, jakieś losowe przedmioty.

...żółtym ukryty skarb (wykorzystaj umiejętność szukanie pułapek, by go odkryć).

Prócz tego są także kwadraty oznaczające przeciwników. Jaki kolor jakiego przeciwnika oznacza jest w opisie danej lokacji. Chciałbym nadmienić, że często przeciwnicy pojawiają się losowo (np. zamiast szkieletu pojawi się zombie), więc nie zdziw się, jeśli spotkasz innego przeciwnik niż jest zaznaczony na mapie. Miejsce natomiast nie jest wybierane losowo i się zawsze zgadza.

W tekście są następujące oznaczenia:

Czcionką brązową oznaczam perka (specjalną umiejętność, profit).

Czcionką zwykłą pogrubioną oznaczam nazwę lokacji.

Czcionką pomarańczową oznaczam NPC-a.

Czcionką zieloną oznaczam ważny przedmiot.

Czcionką pochyłąpogrubioną oznaczam zadanie z "Zadań Pobocznych".

CZĘŚĆ I

Dzielnica Bram w Barcelonie

Dzielnica Bram w Barcelonie

Wyjścia do innych lokacji:

A - Dzielnica Świątynna w Barcelonie

B - Rozdroża

C - Dzielnica Portowa w Barcelonie

D - Siedziba bogatego kupca

E - La Calle Perdida

Ważniejsze punkty:

1 - Signor Leo. Udziela podstawowych informacji.

2 - Kapitan straży bramy. Udziela podstawowych informacji, jeśli zakończysz z nim rozmowę, to brama zostanie podniesiona.

3 - Strażnik Bramy. Podobnie jak wyżej.

4 - Gobliny, patrz zadanie Znajdź goblina Hrubjuba.

5 - Obóz rycerzy Saladyna. Są tutaj Amir i walczący ze sobą Farszid i Farszad. Z Amirem możesz porozmawiać o dołączeniu się do Rycerzy Saladyna (patrz rozdział "Kampanie Mniejszych Organizacji").

6 - Martwe ciało. Jest obok niego kulka many, Hełm i Krótki Miecz. Po więcej informacji na ten temat spójrz do zadania Tajemnicze morderstwa.

7 - Kupiec z Barcelony. Daj ci zadanie Ocal Malihandrę z rąk porywaczy.

8 - Raymundo. Jest to kupiec, który posiada magiczne łuki. Jeśli interesujesz się magicznymi łukami i kuszami, to lepiej zapisz grę, gdyż od twoich umiejętności dyplomacji zależy, czy kupiec będzie chciał ci cokolwiek pokazać. Najpierw zapytaj się o coś "specjalnego", a potem o "magiczne łuki".

9 - Ukryte drzwi w murze. Prowadzą do siedziby magów, po więcej informacji na ten temat spójrz do rozdziału "Kampanie Głównych Frakcji").

10 - Felipe i Zrzędliwa kobieta. Możesz podsłuchać ich rozmowę, ale jak tylko spróbujesz z nimi porozmawiać, oboje uciekną.

11 - DomKowala Eduardo. Kowal zajmuje się wyrobem i handlem broni i pancerzy, ponadto uczestniczy w kilku zadaniach (choć żadnego od niego bezpośrednio nie dostaniesz).

12 - Kupiec Lope. Zwykły kupiec, możesz od niego kupić różne towary lub sprzedać swoje przedmioty.

13 - Dom ofiary. Po więcej informacji patrz do zadania Tajemnicze morderstwa.

14 - Przestraszona kobieta. Po więcej informacji patrz do zadania Tajemnicze morderstwa.

15 - Strefa magazynowa. Jeśli wejdziesz do środka, to zagada cię Obywatel z żądaniem... ziemniaków. Możesz albo go zabić, albo przekonać że masz ziemniaki na zewnątrz (20 doświadczenia), albo że jak najszybciej mu je dostarczysz ze swojej farmy, ale nie masz pieniędzy na wózek (2 złota i 75 doświadczenia). Gdy zagadasz go ponownie, zaatakuje cię. Przeszukaj kocioł po zabiciu natręta.

16 - Zrzędliwy strażnik portowy. Jeśli masz wystarczająco duże umiejętności do rozmawiania, to możesz nim porozmawiać o Galileuszu i jego obserwatorium.

17 - Żebrak. Możesz mu dać monetę a potem z nim dokładniej porozmawiać. Zdradzisz jego tożsamość i ucieknie do kanałów.

18 - Dom. Nie ma w nim nikogo, jest otwarty. W środku przeszukaj regał oraz skrzynię.

19 - SklepWenga Choi. Sprzedawca jest kolekcjonerem ksiąg, jeśli zgodzisz się mu pomóc to dostaniesz zadanie Uzupełnij kolekcję ksiąg Wenga Choi.

20 - Sklep zielarza Quinna. Sprzedaje mikstury, uczestniczy w paru zadaniach. Jeśli posiadasz wystarczające umiejętności, możesz zagrozić mu, że mówi źle o Inkwizycji, wtedy będziesz mógł taniej kupić od niego rzeczy. Jeśli należysz do frakcji Dzierżyciele, to będziesz mógł kupić specjalny towar.

21 - Zamknięty dom z napisem. Po przeczytaniu napisu podejdzie do ciebie Inkwizytor i zapyta się, czego tu szukasz. Lepiej bądź grzeczny, bo i Inwizytor i Strażnikbramy się rzucą na ciebie.

22 - Dwóch Strażników przy bramie Dzielnicy Świątynnej. Nie wpuszczają do DzielnicyŚwiątynnej w Barcelonie byle kogo. By się tam dostać, możesz wykorzystać różne sposoby. Najlepiej porozmawiać z jedną z dwóch wymienionych niżej osób, a potem rozmawiając ze strażnikami wspomnieć o dołączeniu się do jednej z dwóch frakcji.

23 - Giermek Santiago. Możesz z nim porozmawiać o Zakonie Templariuszy i Sir Auriku.

24 - Akolita Garcia. Możesz z nim porozmawiać o Inkwizycji i inkwizytorze Raphaelu.

25 - Miejsce spotkania z Guy'em Fawkes'em. Po więcej informacji patrz do zadania Wspomóż konspiratora przeciwko Hiszpańskiej Armadzie.

La Calle Perdida

La Calle Perdida

UWAGA: Aby w ogóle dostać się do tej lokacji, należy wykonać zadanie Odnajdź Dzierżycieli i La Calle Perdida.

Wyjścia do innych lokacji:

A - Dzielnica Bram w Barcelonie

Ważniejsze punkty:

1 - Cedrik Alsen. To od niego właśnie będziesz przyjmował zadania, jeśli dołączysz się do Dzierżycieli.

2 - Brambles. Może ci dać zadanie: Znajdź lekarstwo dla Bramblesa.

3 - Skrzynia, w której znajduje się księga Tom Geomancji oraz jakiś losowy przedmiot. Księga nadaje się dla Wenga Choi (patrz zadanie Uzupełnij kolekcję ksiąg Wenga Choi).

4 - Dzierżyciel. Może dać ci zadanie Znajdź pięć Kryształów Dróg, jeśli powiesz mu, że chcesz odnaleźć kryształy. Uruchomi on także kryształ w [5].

5 - Kryształ. Po więcej informacji patrz do zadania Znajdź pięć Kryształów Dróg.

6 - Pedro Guiterrez. Strażnik wejść. Na razie nie ma nic ciekawego do powiedzenia.

7 - Wyjście prowadzące do sklepu Quinna ([20] w Dzielnicy Bram w Barcelonie).

8 - Wyjście prowadzące do uwięzionej sfery. Patrz zadanie Uwięziona Sfera Eteryczna.

9 - Wyjście prowadzące doLochów Inkwizytorów.

10 - Wyjście prowadzące doDzielnicy Portowej w Barcelonie.

11 - Wyjście prowadzące do[13].

12 - Wyjście prowadzące doRozdroży.

13 - Ten kryształ przenosi cię do [6].

14 - Zepsuty mechanizm. Przenieś się z powrotem na poprzednią wyspę i porozmawiaj z PedroGuiterrezem w [6]. Da ci Dźwignię. Wróć się do mechanizmu i go napraw, a następnie przesuń dźwignię. Dzięki temu będziesz mógł się dostać do [15].

15 - Uwięziona dusza. Ten rycerz najwyraźniej nie wie, że jest martwy. Porozmawiaj z nim i postaraj mu się ładnie wytłumaczyć, że śmierć nie jest taka zła. Dostaniesz 500 doświadczenia i Kolczugę Ochrony(pojawi się obok szkieletu). W przeciwnym możesz go przepuścić (250 doświadczenia) lub zabić (88 doświadczenia).

Dzielnica Świątynna w Barcelonie

Dzielnica Świątynna w Barcelonie

Wyjścia do innych lokacji:

A - Dzielnica Bram w Barcelonie

B - Dzielnica Świątynna w Barcelonie

C - Wejście do kanałów

Ważniejsze punkty:

1 - Inkwizytor Mateo. Szuka zaginionej ulicy, w której znajduje się kryjówka Dzierżycieli. Po więcej informacji na ten temat spójrz do rozdziału "Kampanie Głównych Frakcji".

2 - Zbrojownia Templariuszy. Jest to miejsce, gdzie możesz przyłączyć się do Zakonu Templariuszy. Są tu rycerze oraz przywódca, Sir Aurik. Po więcej informacji patrz do rozdziału "Kampanie Głównych Frakcji". Nie próbuj otworzyć wytrychem skrzyni obok Sir Aurika, bo inaczej zostaniesz wtrącony do lochów inkwizycji i będziesz musiał zapłacić 50 złota. Jeśli jesteś giermkiem w Zakonie Templariuszy lub posiadasz włączoną zdolność Ukrywania się na 80-85 (możesz ją zwiększyć miksturą, kupisz takie u Skulkera w kanałach) - wtedy możesz otworzyć skrzynię. Jest tam księga Historia Inkwizycji i losowy przedmiot. Księga nadaje się dla Wenga Choi(patrz zadanie Uzupełnij kolekcję ksiąg Wenga Choi).

3 - Rycerz - Strażnik Katedry. Ten rycerz broni wejścia do katedry. Będziesz mógł do niej wejść tylko wtedy, gdy będziesz chciał się przyłączyć do Zakonu Templariuszy (po wykonaniu inicjacyjnego zadania) lub gdy wykonujesz jedno z zadań dla Inkwizycji.

4 - Dom, w którym jest czwarta ofiara. Po więcej informacji patrz do zadania Tajemniczemorderstwa.

5