LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry - Artur "Arxel" Justyński - ebook

LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry ebook

Artur "Arxel" Justyński

3,8

Opis

Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%.

LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zaklęcia i zdolności magiczne (Podstawy)
  • Garść porad (Podstawy)
  • Przedmioty (Podstawy)
  • 1-51 (Postacie)
  • Początek magii (Opis przejścia – Rok 1)
  • Dziurawy Kocioł i Ulica Pokątna (Podstawy)
  • Wyjście z lochu (Opis przejścia – Rok 1)
  • Hogwart #2 (Opis przejścia – Rok 1)
  • Pechowa miotła (Opis przejścia – Rok 1)
  • Hogwart #1 (Opis przejścia – Rok 1)

Informacja o grze

Przygody słynnego czarodzieja Harry'ego Pottera w wydaniu LEGO. W grze uzyskujemy możliwość zapoznania się z przygodami mającymi miejsce w czterech pierwszych częściach powieści J. K. Rowling.

Gra LEGO Harry Potter: Years 1-4, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, Wii, PS2, PSP, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 142

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,8 (17 ocen)
8
1
6
1
1
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


LEGO Harry PotterLata 1-4poradnik do gry

autor: Artur "Arxel" Justyński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1019

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawy

Garść porad

Zaklęcia i zdolności magiczne

Przedmioty

Dziurawy Kocioł i Ulica Pokątna

Kody

Opis przejścia - Rok 1

Początek magii

Hogwart #1

Wyjście z lochu

Hogwart #2

Pechowa miotła

Hogwart #3

Dział Ksiąg Zakazanych

Hogwart #4

Zakazany Las

Hogwart #5

Oblicze wroga

Opis przejścia - Rok 2

Proszek Fiuu

Zamek Hogwart #1

Plan Zgredka

Zamek Hogwart #2

Crabbe i Goyle

Zamek Hogwart #3

Dziennik Toma Riddle'a

Zamek Hogwart #4

Śladem pająków

Zamek Hogwart #5

Bazyliszek

Opis przejścia - Rok 3

Wieści z Azkabanu

Zamek Hogwart #6

Hogsmeade

Zamek Hogwart #7

Koniec psot

Zamek Hogwart #8

Wrzeszcząca chata

Zamek Hogwart #9

Pocałunek Dementora

Zamek Hogwart #10

Mroczna Wieża

Opis przejścia - Rok 4

Puchar świata w quidditchu

Zamek Hogwart #11

Smoki

Zamek Hogwart #12

Pierwsze zadanie

Zamek Hogwart #13

Tajemnica jaja

Zamek Hogwart #14

Czarne jezioro

Zamek Hogwart #15

Powrót Czarnego Pana

Skrytka Gringotta

Zostań budowniczym

Poziom dodatkowy 1

Poziom dodatkowy 2

Poziom dodatkowy 3

Poziom dodatkowy 4

Poziom dodatkowy 5

Poziom dodatkowy 6

Poziom dodatkowy 7

Poziom dodatkowy 8

Poziom dodatkowy 9

Poziom dodatkowy 10

Mapa Hogwartu

Postacie

1-51

52-104

105-167

Bonusy - Rok 1

Początek magii

Wyjście z lochu

Pechowa miotła

Dział Ksiąg zakazanych

Zakazany Las

Oblicze wroga

Bonusy - Rok 2

Proszek Fiuu

Plan Zgredka

Crabbe i Goyle

Dziennik Toma Riddle'a

Śladem pająków

Bazyliszek

Bonusy - Rok 3

Wieści z Azkabanu

Hogsmeade

Koniec psot

Wrzeszcząca chata

Pocałunek Dementora

Mroczna Wieża

Bonusy - Rok 4

Puchar świata w quidditchu

Smoki

Pierwsze zadanie

Tajemnica jaja

Czarne jezioro

Powrót Czarnego Pana

Bonusy - Dziurawy Kocioł

Ulica Pokątna

Ulica Śmiertelnego Nokturnu

Bonusy - Hogwart

1. Hol Główny

2. Sala wejściowa

3. Wielka Sala

4. Korytarz łazienek

5. Łazienka chłopców

6. Biblioteka

7. Biblioteka (zaplecze)

8. Ruchome schody

9. Pokój zabaw

10. Gabinet Dubledore'a

11. Korytarz dormitoriów

12. Wieża Slytherinu

13. Pokój wspólny Slytherinu

14. Dormitorium Slytherinu

15. Pokój wspólny Gryffindoru

16. Dormitorium Gryffindoru

17. Wieża Hufflepuffu

18. Pokój wspólny Hufflepuffu

19. Dormitorium Hufflepuffu

20. Wieża Revenclawu

21. Pokój wspólny Revenclawu

22. Dormitorium Revenclawu

23. Korytarz

24. Chata Hagrida

25. Ogród Hagrida

26. Wejście na boisko Quidditch

27. Jezioro

28. Dziedziniec z fontanną

29. Boisko treningowe Quidditch

30. Klasa zielarstwa

31. Klasa zielarstwa (zaplecze)

32. Szklarnia

33. Wieża zegarowa

34. Mały dziedziniec

35. Sowiarnia

36. Przejście do klas

36. Przejście do klas

38. Klasa zaklęć (lewa)

39. Klasa zaklęć (prawa)

40. Klasa zaklęć (podziemia lewe)

41. Klasa zaklęć (podziemia prawe)

42. Klasa eliksirów

43. Klasa eliksirów (zaplecze)

44. Klasa transmutacji

45. Klasa transmutacji (zaplecze)

46. Biuro profesora obrony przeciw czarnej magii

47. Dziedziniec

48. Klasa wróżbiarstwa

49. Klasa obrony przeciw czarnej magii

50. Maszynownia

51. Wahadła

Wprowadzenie

Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%. Prócz kilku podstawowych informacji na temat rozgrywki jak i samego Hogwartu, zaklęć, Dziurawego Kotła, znajdziesz tutaj opis wszystkich misji, które musisz wykonać na każdym roku pobytu w zamku oraz szczegółowy opis wszystkich bonusowych przedmiotów - czerwonych i złotych klocków, sztonów postaci i herbów.

Prócz tego, w poradniku znajdziesz mapę Hogwartu, która nie pozwoli Ci się zgubić w tym, pełnym korytarzy i przejść, zamku. Ponadto opis bonusowych lokacji, a także spis wszystkich postaci wraz z ich lokalizacją w wygodnej formie do wyszukiwania.

Kolorpomarańczowy prezentuje postacie, których musisz użyć w konkretnych sytuacjach, kolor zielony moment użycia zaklęć, natomiast niebieskim zaznaczono lokacje w Hogwarcie. Odwołania do zdjęć oznaczone zostały kolorem brązowym, #1 - zdjęcie po lewej, #2 - zdjęcie po prawej.

Artur "Arxel" Justyński ( www.gry-online.pl)

Podstawy

Garść porad

by ukończyć grę na 100% musisz: przejść każdą misję (24) na każdym roku zdobywając tytuł Prawdziwego Czarodzieja i kompletując herb domów, uratować wszystkich uczniów w niebezpieczeństwie (50), zebrać wszystkie czerwone (20) i złote (200) klocki, zebrać wszystkie 167 sztonów postaci. Ponadto musisz zakupić wszystkie: sztony postaci, czerwone klocki, dodatkowe zaklęcia;

niszcz wszystkie co napotkasz na swej drodze - zbieranie monet pozwoli Ci zdobyć tytuł Prawdziwego Czarodzieja, przydadzą się również do zakupu postaci czy innych bonusów na Ulicy Pokątnej;

jeśli nie zdobędziesz na którymś etapie tytułu Prawdziwego Czarodzieja nie przejmuj się - i tak będziesz musiał podejść do każdego etapu ponownie w celu zebrania bonusowych przedmiotów. Przed powtarzaniem warto odnaleźć czerwone klocki z mnożnikami wyniku - mnożniki się sumują, łącznie x3840, co pozwoli Ci zebrać ogromną ilość monet;

niektóre postacie posiadają cechy charakterystyczne, na przykład postacie z książką mogą odczytać znaki na szafie i ją otworzyć, gobliny otworzą skrytki (posiadają klucze), postacie operujące Czarną Magią również dostaną się w miejsca wcześniej niedostępne;

jeśli masz problem z dokładnym zlokalizowaniem któregoś bonusu, warto odnaleźć czerwone klocki wskazujący lokalizację bonusów;

postacie (niektóre) władające czarną magią (Dark Magic) to: Barty Crouch Junior, Tom Riddle, Śmierciożerca, Lucius Malfoy, Lord Voldemort; ich lokalizacja została umieszczona w dziale

[Postacie]

;

Zaklęcia i zdolności magiczne

W poradniku zostały zastosowane skróty zaklęć - warto zerknąć na tabelkę poniżej, by wiedzieć, jakie skróty przypisane zostały którym czarom. Kolejność jest taka, w jakiej zdobywasz je podczas rozgrywki. Za każde wyuczone zaklęcie/zdolność otrzymujesz Złoty klocek.

UWAGA: Złotego klocka nie otrzymujesz za nauczenie się zdolności Zmieniacz czasu.

Nazwa

Skrót

Działanie/zastosowanie

Wingardium Leviosa / Dark Magic

(WL) / (DM)

Najczęściej stosowane zaklęcie - unosi obiekty. / Dark Magic - odpowiednik (WL) złych postaci.

Lubos

(L)

Tworzy wiązkę światła - zastosowanie przez diabelskim sidłom.

Eliksir siły

brak

Zwiększa tymczasowo siłę. Stosowany dsssssso ciągnięcia łańcucha.

Lumos Solem

(LS)

Ulepszone zaklęcie Lumos - możliwość atakowania z dystansu.

Latająca miotła

brak

Zdolność pasywna, po nauce możesz latać na miotle.

Immobilus

(IM)

Spowalnia ofiarę bądź zamraża obiekt. Likwiduje chochliki.

Expelliarmus

(EX)

Rozbraja (odrzuca) przeciwnika.

Mowa wężów

brak

Zdolność pasywna. Pozwala rozmawiać z wężami.

Eliksir wielosokowy

brak

Pozwala na tymczasową zmianę postaci spośród dostępnych.

Obchodzenie się z mandragorą

brak

Dowiadujesz się, że należy ubrać nauszniki w szafie i wsadzić stwora do doniczki.

Riddikulus

(RK)

Zamienia bogina w coś zabawnego.

Obchodzenie się z Hardodziobem

brak

Dowiadujesz się jak postępować z Hardodziobem, możesz go dosiadać.

Czytanie z fusów

brak

Zdolność pasywna. Odczytujesz przyszłość z fusów.

Expecto Patronum

(EP)

Zaklęcie obronne, skutecznie unicestwia Dementorów.

Zmieniacz czasu

brak

Zdolność pasywna. Możesz cofać czas - w odpowiednich pomieszczeniach znajdziesz zegary.

Eliksir postarzający

brak

Postarza, dzięki czemu otrzymujesz brodę i możesz przejść przez bariery wymagające takich właśnie osób.

Reducto

(RD)

Niszczy srebrne obiekty mieląc je w proch.

Przedmioty

Monety

Podobnie jak w poprzednich częściach z serii LEGO, monety mają taką sama wartość:

Srebrne - 10

Żółte - 100

Niebieskie - 1,000

Fioletowe - 10,000

Herby Hogwartu

W każdym etapie, na każdym roku, znajdziesz Herby Hogwartu - każdy składający się z czterech części: Gryffindor (czerwony), Slytherin (zielony), Hufflepuff (żółty), Revenclaw (niebieski). Nagrodą za skompletowanie każdego herbu jest Złoty klocek.

Sztony postaci

W grze do zebrania znajduje się łącznie 167 sztonów z postaciami. Po zebraniu każdego musisz następnie postać zakupić w Szatach Madame Malkin, aby móc z nich korzystać w trybie Wolnej Rozgrywki. W rozdziale [Postacie] znajdziesz listę wszystkich postaci jakie można zdobyć w kolejności takiej, jaka jest w sklepie.

Uczniowie w niebezpieczeństwie

Łącznie do uratowania w świecie gry znajduje się 50 uczniów. Nagrodą za uratowanie każdego ucznia jest Złoty klocek.

Czerwone klocki

Łącznie do zebrania w grze znajduje się 20 Czerwonych klocków (plus cztery dostępne od samego początku). Każdorazowo, po znalezieniu Czerwonego klocka, musisz przesłać go sowią pocztą prosto do Centrum Handlowego Eeylopa, gdzie po ich wykupieniu możesz odblokować różne bonusy. Poniżej znajdziesz listę Czerwonych klocków, ich koszt podany w nawiasie oraz lokalizację, w której można je zdobyć.

1. Śpiewająca mandragora (75,000) - Klasa zielarstwa (zaplecze) (M3.31)

2. Wykrywacz sztonów postaci (250,000) - Klasa zaklęć (podziemia prawe) (M4.41)

3. Ratunek przed upadkiem (125,000) - Dormitorium Gryffindoru (M2.16)

4. Monety postaci (75,000) - Wielka Sala (M1.3)

5. Wynik x2 (200,000) - Wieża zegarowa (M3.33)

6. Wynik x4 (400,000) - Dormitorium Slytherinu (M2.14)

7. Wynik x6 (600,000) - Pokój zabaw (M2.9)

8. Wynik x8 (800,000) - Łazienka chłopców (M1.5)

9. Wynik x10 (1,000,000) - Klasa eliksirów (zaplecze) (M4.43)

10. Magnes na monety (250,000) - Wejście na boisko Quidditch (M3.26)

11. Regeneracja serc (50,000) - Maszynownia (M4.50)

12. Dodatkowe serca (75,000) - Klasa zaklęć (podziemia lewe) (M4.40)

13. Niezniszczalność (500,000) - Gabinet Dubledore'a (M2.10)

14. Wykrywacz czerwonych klocków (250,000) - Biblioteka (zaplecze) (M1.7)

15. Wykrywacz herbów (250,000) - Pokój wspólny Revenclawu (M2.21)

16. Wykrywacz złotych klocków (250,000) - Sowiarnia (M3.35)

17. Boże Narodzenie (80,000) - Dormitorium Hufflepuffu (M2.19)

18. Zbierz monety po duchach (99,000) - Dziedziniec z fontanną (M3.28)

19. Szybka magia (75,000) - Biuro profesora obrony przeciw czarnej magii (M4.46)

20. Szybkie kopanie (60,000) - Chata Hagrida (M3.24)

Złote klocki

Do zebrania w grze znajduje się łącznie 200 Złotych klocków:

24 Złote klocki - za ukończenie każdego etapu

24 Złote klocki - za zdobycie tytułu Prawdziwego Czarodzieja na każdym etapie

24 Złote klocki - za skompletowanie Herbów Hogwartu na każdym etapie

50 Złotych klocków - za uratowanie Uczniów w niebezpieczeństwie

34 Złote klocki - do odnalezienia w Hogwarcie

16 Złotych klocków - za ukończenie każdej lekcji w Hogwarcie

12 Złotych klocków - do zakupienia w Centrum Handlowym Eeylopa

10 Złotych klocków - za ukończenie każdej misji w Skrytce Gringotta

4 Złote klocki - w piwnicy Dziurawego Kotła

1 Złoty klocek - na Ulicy Pokątnej

1 Zloty klocek - na Ulicy Śmiertelnego Nokturnu

Pasek prawdziwego czarodzieja

W każdym etapie, na każdym roku, możesz otrzymać tytuł Prawdziwego Czarodzieja zdobywając odpowiednią liczbę monet. Wystarczy, że będziesz niszczył dosłownie wszystko co napotkasz na swej drodze. Ułatwieniem są mnożniki wyniku, które możesz odblokować odnajdując odpowiednie Czerwone klocki. Nagrodą za zapełnienie paska z monetami po każdym etapie jest dodatkowy Złoty klocek.

Dziurawy Kocioł i Ulica Pokątna

Hogwart

Drzwi wyjściowe prowadzą do Hogwartu - przenosisz się do zamku, gdzie możesz dowolnie przechadzać się po pomieszczeniach, bądź udać się w wyznaczone miejsce celem wykonania misji z linii fabularnej.

Tablica ogłoszeń

Przy tablicy masz możliwość ponownego rozgrywania etapów - także w trybie dowolnej rozgrywki, gdzie możesz zadecydować którymi bohaterami chcesz grać.

Pokój z filmami

Po wejściu po schodach dotrzesz do pokoju, gdzie możesz obejrzeć wszystkie filmiki, które dotychczas widziałeś.

Szaty Madame Malkin

W sklepie masz możliwość zakupienia odnalezionych w grze dodatkowych postaci #1. W przebieralni zaś #2 możesz przebrać się w dowolnie wykreowany strój.

Centrum Handlowe Eeylopa

W sklepie możesz zakupić 12 Złotych klocków #1 za łączną sumę 6,600,000. W górnej części natomiast znajdziesz czerwone klocki #2, które - po wcześniejszym odnalezieniu - możesz zakupić otrzymując różnorakie bonusy. Aktywujesz je w Menu -> Dodatki.

Czarodziejskie zasoby Wiseacre

W sklepie możesz zakupić kilka dodatkowych zaklęć #1, a także wpisać kody na tablicy #2.

Ulica Śmiertelnego Nokturnu

Borgin i Burkes - w sklepie gromadzone są wszystkie Złote klocki, jakie zebrałeś. Po zebraniu wszystkich 200 przyjdź do sklepu aby rozegrać dodatkowy poziom.

Skrytka Gringotta

W Banku Gringotta masz możliwość rozegrania dziesięciu bonusowych etapów, łączących wszystkie umiejętności jakie nauczyłeś się podczas gry. Wstęp do Skrytki otrzymasz po zebraniu 5 złotych klocków. Każdy kolejny bonusowy etap wymaga o pięć Złotych klocków więcej by móc do niego przystąpić.

Kody

Kody wpisujemy w Czarodziejskich zasobach Wiseacre na Ulicy Pokątnej.

Zaklęcia:

U6EE8X - Slugulus Eructo

JK6QRM - Multicorfors

2UCA3M - Rictusempra

MYN3NB - Entomorphis

KWWQ44 - Tarentallegra

2M2XJ6 - Locomotor Mortis

UW8LRH - Redactum Skullus

9GJ442 - Colovaria

6DNR6L - Calvorio

QFB6NR - Anteoculatia

H8FTHL - Herbifors

ERA9DR - Glacius

YEB9Q9 - Incarcerous

ND2L7W - Flipendo

YZNRF6 - Zaklęcie Potknięcia

UWDJ4Y - Drętwota

CD4JLX - Engorgio Skullus

VE9VV7 - Accio

Złote klocki:

QE4VC7 - Złoty Klocek 1

FY8H97 - Złoty Klocek 2

3MQT4P - Złoty Klocek 3

PQPM7Z - Złoty Klocek 4

ZY2CPA - Złoty Klocek 5

3GMTP6 - Złoty Klocek 6

XY6VYZ - Złoty Klocek 7

TUNC4W - Złoty Klocek 8

EJ42Q6 - Złoty Klocek 9

GFJCV9 - Złoty Klocek 10

DZCY6G - Złoty Klocek 11

Pozostałe:

BMEU6X - Śpiewająca mandragora

HA79V8 - Wykrywacz sztonów postaci

ZEX7MV - Ratunek przed upadkiem

H27KGC - Monety postaci

74YKR7 - Wynik x2

J3WHNK - Wynik x4

XK9ANE - Wynik x6

HUFV2H - Wynik x8

H8X69Y - Wynik x10

67FKWZ - Magnes na monety

89ML2W - Regeneracja serc

J9U6Z9 - Dodatkowe serca

QQWC6B - Niezniszczalność

7AD7HE - Wykrywacz czerwonych klocków

TTMC6D - Wykrywacz herbów

84QNQN - Wykrywacz złotych klocków

T7PVVN - Boże Narodzenie

FA3GQA - Szybka magia

Z9BFAD - Szybkie kopanie

HZBVX7 - Sylwetki

F88VUW - Lodowa ślizgawka

4DMK2R - Przebranie

AUC8EH - Marchewkowe różdżki

Opis przejścia - Rok 1

Początek magii

Grę rozpoczynasz w Dziurawym Kotle. Podejdź do drzwi #1 bez klamki. Przełącz się na Hagrida (domyślnie klawisz [K]), nakieruj czar Wingardium Leviosa na platformę, odczekaj aż Harry na niej stanie #2, po czym wywieź go na górę.

Przełącz się z powrotem na Harrego, wyjdź po schodkach na balkonik i zabierz leżącą tam klamkę #1. Zeskocz na dół i umocuj klamkę do drzwi. Ponownie przy pomocy Hagrida i zaklęcia Wingardium Leviosa otwórz drzwi. Na zewnątrz staniesz przed murem blokującym dalszą drogę. Wmontuj leżące na ziemi klocki #2