Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%.
LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Przygody słynnego czarodzieja Harry'ego Pottera w wydaniu LEGO. W grze uzyskujemy możliwość zapoznania się z przygodami mającymi miejsce w czterech pierwszych częściach powieści J. K. Rowling.
Gra LEGO Harry Potter: Years 1-4, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, Wii, PS2, PSP, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 142
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1019
Garść porad
Zaklęcia i zdolności magiczne
Przedmioty
Dziurawy Kocioł i Ulica Pokątna
Początek magii
Hogwart #1
Wyjście z lochu
Hogwart #2
Pechowa miotła
Hogwart #3
Dział Ksiąg Zakazanych
Hogwart #4
Zakazany Las
Hogwart #5
Oblicze wroga
Proszek Fiuu
Zamek Hogwart #1
Plan Zgredka
Zamek Hogwart #2
Crabbe i Goyle
Zamek Hogwart #3
Dziennik Toma Riddle'a
Zamek Hogwart #4
Śladem pająków
Zamek Hogwart #5
Bazyliszek
Wieści z Azkabanu
Zamek Hogwart #6
Hogsmeade
Zamek Hogwart #7
Koniec psot
Zamek Hogwart #8
Wrzeszcząca chata
Zamek Hogwart #9
Pocałunek Dementora
Zamek Hogwart #10
Mroczna Wieża
Puchar świata w quidditchu
Zamek Hogwart #11
Smoki
Zamek Hogwart #12
Pierwsze zadanie
Zamek Hogwart #13
Tajemnica jaja
Zamek Hogwart #14
Czarne jezioro
Zamek Hogwart #15
Powrót Czarnego Pana
Zostań budowniczym
Poziom dodatkowy 1
Poziom dodatkowy 2
Poziom dodatkowy 3
Poziom dodatkowy 4
Poziom dodatkowy 5
Poziom dodatkowy 6
Poziom dodatkowy 7
Poziom dodatkowy 8
Poziom dodatkowy 9
Poziom dodatkowy 10
1-51
52-104
105-167
Początek magii
Wyjście z lochu
Pechowa miotła
Dział Ksiąg zakazanych
Zakazany Las
Oblicze wroga
Proszek Fiuu
Plan Zgredka
Crabbe i Goyle
Dziennik Toma Riddle'a
Śladem pająków
Bazyliszek
Wieści z Azkabanu
Hogsmeade
Koniec psot
Wrzeszcząca chata
Pocałunek Dementora
Mroczna Wieża
Puchar świata w quidditchu
Smoki
Pierwsze zadanie
Tajemnica jaja
Czarne jezioro
Powrót Czarnego Pana
Ulica Pokątna
Ulica Śmiertelnego Nokturnu
1. Hol Główny
2. Sala wejściowa
3. Wielka Sala
4. Korytarz łazienek
5. Łazienka chłopców
6. Biblioteka
7. Biblioteka (zaplecze)
8. Ruchome schody
9. Pokój zabaw
10. Gabinet Dubledore'a
11. Korytarz dormitoriów
12. Wieża Slytherinu
13. Pokój wspólny Slytherinu
14. Dormitorium Slytherinu
15. Pokój wspólny Gryffindoru
16. Dormitorium Gryffindoru
17. Wieża Hufflepuffu
18. Pokój wspólny Hufflepuffu
19. Dormitorium Hufflepuffu
20. Wieża Revenclawu
21. Pokój wspólny Revenclawu
22. Dormitorium Revenclawu
23. Korytarz
24. Chata Hagrida
25. Ogród Hagrida
26. Wejście na boisko Quidditch
27. Jezioro
28. Dziedziniec z fontanną
29. Boisko treningowe Quidditch
30. Klasa zielarstwa
31. Klasa zielarstwa (zaplecze)
32. Szklarnia
33. Wieża zegarowa
34. Mały dziedziniec
35. Sowiarnia
36. Przejście do klas
36. Przejście do klas
38. Klasa zaklęć (lewa)
39. Klasa zaklęć (prawa)
40. Klasa zaklęć (podziemia lewe)
41. Klasa zaklęć (podziemia prawe)
42. Klasa eliksirów
43. Klasa eliksirów (zaplecze)
44. Klasa transmutacji
45. Klasa transmutacji (zaplecze)
46. Biuro profesora obrony przeciw czarnej magii
47. Dziedziniec
48. Klasa wróżbiarstwa
49. Klasa obrony przeciw czarnej magii
50. Maszynownia
51. Wahadła
Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%. Prócz kilku podstawowych informacji na temat rozgrywki jak i samego Hogwartu, zaklęć, Dziurawego Kotła, znajdziesz tutaj opis wszystkich misji, które musisz wykonać na każdym roku pobytu w zamku oraz szczegółowy opis wszystkich bonusowych przedmiotów - czerwonych i złotych klocków, sztonów postaci i herbów.
Prócz tego, w poradniku znajdziesz mapę Hogwartu, która nie pozwoli Ci się zgubić w tym, pełnym korytarzy i przejść, zamku. Ponadto opis bonusowych lokacji, a także spis wszystkich postaci wraz z ich lokalizacją w wygodnej formie do wyszukiwania.
Kolorpomarańczowy prezentuje postacie, których musisz użyć w konkretnych sytuacjach, kolor zielony moment użycia zaklęć, natomiast niebieskim zaznaczono lokacje w Hogwarcie. Odwołania do zdjęć oznaczone zostały kolorem brązowym, #1 - zdjęcie po lewej, #2 - zdjęcie po prawej.
Artur "Arxel" Justyński ( www.gry-online.pl)
by ukończyć grę na 100% musisz: przejść każdą misję (24) na każdym roku zdobywając tytuł Prawdziwego Czarodzieja i kompletując herb domów, uratować wszystkich uczniów w niebezpieczeństwie (50), zebrać wszystkie czerwone (20) i złote (200) klocki, zebrać wszystkie 167 sztonów postaci. Ponadto musisz zakupić wszystkie: sztony postaci, czerwone klocki, dodatkowe zaklęcia;
niszcz wszystkie co napotkasz na swej drodze - zbieranie monet pozwoli Ci zdobyć tytuł Prawdziwego Czarodzieja, przydadzą się również do zakupu postaci czy innych bonusów na Ulicy Pokątnej;
jeśli nie zdobędziesz na którymś etapie tytułu Prawdziwego Czarodzieja nie przejmuj się - i tak będziesz musiał podejść do każdego etapu ponownie w celu zebrania bonusowych przedmiotów. Przed powtarzaniem warto odnaleźć czerwone klocki z mnożnikami wyniku - mnożniki się sumują, łącznie x3840, co pozwoli Ci zebrać ogromną ilość monet;
niektóre postacie posiadają cechy charakterystyczne, na przykład postacie z książką mogą odczytać znaki na szafie i ją otworzyć, gobliny otworzą skrytki (posiadają klucze), postacie operujące Czarną Magią również dostaną się w miejsca wcześniej niedostępne;
jeśli masz problem z dokładnym zlokalizowaniem któregoś bonusu, warto odnaleźć czerwone klocki wskazujący lokalizację bonusów;
postacie (niektóre) władające czarną magią (Dark Magic) to: Barty Crouch Junior, Tom Riddle, Śmierciożerca, Lucius Malfoy, Lord Voldemort; ich lokalizacja została umieszczona w dziale
[Postacie]
;
W poradniku zostały zastosowane skróty zaklęć - warto zerknąć na tabelkę poniżej, by wiedzieć, jakie skróty przypisane zostały którym czarom. Kolejność jest taka, w jakiej zdobywasz je podczas rozgrywki. Za każde wyuczone zaklęcie/zdolność otrzymujesz Złoty klocek.
UWAGA: Złotego klocka nie otrzymujesz za nauczenie się zdolności Zmieniacz czasu.
Nazwa
Skrót
Działanie/zastosowanie
Wingardium Leviosa / Dark Magic
(WL) / (DM)
Najczęściej stosowane zaklęcie - unosi obiekty. / Dark Magic - odpowiednik (WL) złych postaci.
Lubos
(L)
Tworzy wiązkę światła - zastosowanie przez diabelskim sidłom.
Eliksir siły
brak
Zwiększa tymczasowo siłę. Stosowany dsssssso ciągnięcia łańcucha.
Lumos Solem
(LS)
Ulepszone zaklęcie Lumos - możliwość atakowania z dystansu.
Latająca miotła
brak
Zdolność pasywna, po nauce możesz latać na miotle.
Immobilus
(IM)
Spowalnia ofiarę bądź zamraża obiekt. Likwiduje chochliki.
Expelliarmus
(EX)
Rozbraja (odrzuca) przeciwnika.
Mowa wężów
brak
Zdolność pasywna. Pozwala rozmawiać z wężami.
Eliksir wielosokowy
brak
Pozwala na tymczasową zmianę postaci spośród dostępnych.
Obchodzenie się z mandragorą
brak
Dowiadujesz się, że należy ubrać nauszniki w szafie i wsadzić stwora do doniczki.
Riddikulus
(RK)
Zamienia bogina w coś zabawnego.
Obchodzenie się z Hardodziobem
brak
Dowiadujesz się jak postępować z Hardodziobem, możesz go dosiadać.
Czytanie z fusów
brak
Zdolność pasywna. Odczytujesz przyszłość z fusów.
Expecto Patronum
(EP)
Zaklęcie obronne, skutecznie unicestwia Dementorów.
Zmieniacz czasu
brak
Zdolność pasywna. Możesz cofać czas - w odpowiednich pomieszczeniach znajdziesz zegary.
Eliksir postarzający
brak
Postarza, dzięki czemu otrzymujesz brodę i możesz przejść przez bariery wymagające takich właśnie osób.
Reducto
(RD)
Niszczy srebrne obiekty mieląc je w proch.
Monety
Podobnie jak w poprzednich częściach z serii LEGO, monety mają taką sama wartość:
Srebrne - 10
Żółte - 100
Niebieskie - 1,000
Fioletowe - 10,000
Herby Hogwartu
W każdym etapie, na każdym roku, znajdziesz Herby Hogwartu - każdy składający się z czterech części: Gryffindor (czerwony), Slytherin (zielony), Hufflepuff (żółty), Revenclaw (niebieski). Nagrodą za skompletowanie każdego herbu jest Złoty klocek.
Sztony postaci
W grze do zebrania znajduje się łącznie 167 sztonów z postaciami. Po zebraniu każdego musisz następnie postać zakupić w Szatach Madame Malkin, aby móc z nich korzystać w trybie Wolnej Rozgrywki. W rozdziale [Postacie] znajdziesz listę wszystkich postaci jakie można zdobyć w kolejności takiej, jaka jest w sklepie.
Uczniowie w niebezpieczeństwie
Łącznie do uratowania w świecie gry znajduje się 50 uczniów. Nagrodą za uratowanie każdego ucznia jest Złoty klocek.
Czerwone klocki
Łącznie do zebrania w grze znajduje się 20 Czerwonych klocków (plus cztery dostępne od samego początku). Każdorazowo, po znalezieniu Czerwonego klocka, musisz przesłać go sowią pocztą prosto do Centrum Handlowego Eeylopa, gdzie po ich wykupieniu możesz odblokować różne bonusy. Poniżej znajdziesz listę Czerwonych klocków, ich koszt podany w nawiasie oraz lokalizację, w której można je zdobyć.
1. Śpiewająca mandragora (75,000) - Klasa zielarstwa (zaplecze) (M3.31)
2. Wykrywacz sztonów postaci (250,000) - Klasa zaklęć (podziemia prawe) (M4.41)
3. Ratunek przed upadkiem (125,000) - Dormitorium Gryffindoru (M2.16)
4. Monety postaci (75,000) - Wielka Sala (M1.3)
5. Wynik x2 (200,000) - Wieża zegarowa (M3.33)
6. Wynik x4 (400,000) - Dormitorium Slytherinu (M2.14)
7. Wynik x6 (600,000) - Pokój zabaw (M2.9)
8. Wynik x8 (800,000) - Łazienka chłopców (M1.5)
9. Wynik x10 (1,000,000) - Klasa eliksirów (zaplecze) (M4.43)
10. Magnes na monety (250,000) - Wejście na boisko Quidditch (M3.26)
11. Regeneracja serc (50,000) - Maszynownia (M4.50)
12. Dodatkowe serca (75,000) - Klasa zaklęć (podziemia lewe) (M4.40)
13. Niezniszczalność (500,000) - Gabinet Dubledore'a (M2.10)
14. Wykrywacz czerwonych klocków (250,000) - Biblioteka (zaplecze) (M1.7)
15. Wykrywacz herbów (250,000) - Pokój wspólny Revenclawu (M2.21)
16. Wykrywacz złotych klocków (250,000) - Sowiarnia (M3.35)
17. Boże Narodzenie (80,000) - Dormitorium Hufflepuffu (M2.19)
18. Zbierz monety po duchach (99,000) - Dziedziniec z fontanną (M3.28)
19. Szybka magia (75,000) - Biuro profesora obrony przeciw czarnej magii (M4.46)
20. Szybkie kopanie (60,000) - Chata Hagrida (M3.24)
Złote klocki
Do zebrania w grze znajduje się łącznie 200 Złotych klocków:
24 Złote klocki - za ukończenie każdego etapu
24 Złote klocki - za zdobycie tytułu Prawdziwego Czarodzieja na każdym etapie
24 Złote klocki - za skompletowanie Herbów Hogwartu na każdym etapie
50 Złotych klocków - za uratowanie Uczniów w niebezpieczeństwie
34 Złote klocki - do odnalezienia w Hogwarcie
16 Złotych klocków - za ukończenie każdej lekcji w Hogwarcie
12 Złotych klocków - do zakupienia w Centrum Handlowym Eeylopa
10 Złotych klocków - za ukończenie każdej misji w Skrytce Gringotta
4 Złote klocki - w piwnicy Dziurawego Kotła
1 Złoty klocek - na Ulicy Pokątnej
1 Zloty klocek - na Ulicy Śmiertelnego Nokturnu
Pasek prawdziwego czarodzieja
W każdym etapie, na każdym roku, możesz otrzymać tytuł Prawdziwego Czarodzieja zdobywając odpowiednią liczbę monet. Wystarczy, że będziesz niszczył dosłownie wszystko co napotkasz na swej drodze. Ułatwieniem są mnożniki wyniku, które możesz odblokować odnajdując odpowiednie Czerwone klocki. Nagrodą za zapełnienie paska z monetami po każdym etapie jest dodatkowy Złoty klocek.
Drzwi wyjściowe prowadzą do Hogwartu - przenosisz się do zamku, gdzie możesz dowolnie przechadzać się po pomieszczeniach, bądź udać się w wyznaczone miejsce celem wykonania misji z linii fabularnej.
Przy tablicy masz możliwość ponownego rozgrywania etapów - także w trybie dowolnej rozgrywki, gdzie możesz zadecydować którymi bohaterami chcesz grać.
Po wejściu po schodach dotrzesz do pokoju, gdzie możesz obejrzeć wszystkie filmiki, które dotychczas widziałeś.
W sklepie masz możliwość zakupienia odnalezionych w grze dodatkowych postaci #1. W przebieralni zaś #2 możesz przebrać się w dowolnie wykreowany strój.
W sklepie możesz zakupić 12 Złotych klocków #1 za łączną sumę 6,600,000. W górnej części natomiast znajdziesz czerwone klocki #2, które - po wcześniejszym odnalezieniu - możesz zakupić otrzymując różnorakie bonusy. Aktywujesz je w Menu -> Dodatki.
W sklepie możesz zakupić kilka dodatkowych zaklęć #1, a także wpisać kody na tablicy #2.
Borgin i Burkes - w sklepie gromadzone są wszystkie Złote klocki, jakie zebrałeś. Po zebraniu wszystkich 200 przyjdź do sklepu aby rozegrać dodatkowy poziom.
W Banku Gringotta masz możliwość rozegrania dziesięciu bonusowych etapów, łączących wszystkie umiejętności jakie nauczyłeś się podczas gry. Wstęp do Skrytki otrzymasz po zebraniu 5 złotych klocków. Każdy kolejny bonusowy etap wymaga o pięć Złotych klocków więcej by móc do niego przystąpić.
Kody wpisujemy w Czarodziejskich zasobach Wiseacre na Ulicy Pokątnej.
Zaklęcia:
U6EE8X - Slugulus Eructo
JK6QRM - Multicorfors
2UCA3M - Rictusempra
MYN3NB - Entomorphis
KWWQ44 - Tarentallegra
2M2XJ6 - Locomotor Mortis
UW8LRH - Redactum Skullus
9GJ442 - Colovaria
6DNR6L - Calvorio
QFB6NR - Anteoculatia
H8FTHL - Herbifors
ERA9DR - Glacius
YEB9Q9 - Incarcerous
ND2L7W - Flipendo
YZNRF6 - Zaklęcie Potknięcia
UWDJ4Y - Drętwota
CD4JLX - Engorgio Skullus
VE9VV7 - Accio
Złote klocki:
QE4VC7 - Złoty Klocek 1
FY8H97 - Złoty Klocek 2
3MQT4P - Złoty Klocek 3
PQPM7Z - Złoty Klocek 4
ZY2CPA - Złoty Klocek 5
3GMTP6 - Złoty Klocek 6
XY6VYZ - Złoty Klocek 7
TUNC4W - Złoty Klocek 8
EJ42Q6 - Złoty Klocek 9
GFJCV9 - Złoty Klocek 10
DZCY6G - Złoty Klocek 11
Pozostałe:
BMEU6X - Śpiewająca mandragora
HA79V8 - Wykrywacz sztonów postaci
ZEX7MV - Ratunek przed upadkiem
H27KGC - Monety postaci
74YKR7 - Wynik x2
J3WHNK - Wynik x4
XK9ANE - Wynik x6
HUFV2H - Wynik x8
H8X69Y - Wynik x10
67FKWZ - Magnes na monety
89ML2W - Regeneracja serc
J9U6Z9 - Dodatkowe serca
QQWC6B - Niezniszczalność
7AD7HE - Wykrywacz czerwonych klocków
TTMC6D - Wykrywacz herbów
84QNQN - Wykrywacz złotych klocków
T7PVVN - Boże Narodzenie
FA3GQA - Szybka magia
Z9BFAD - Szybkie kopanie
HZBVX7 - Sylwetki
F88VUW - Lodowa ślizgawka
4DMK2R - Przebranie
AUC8EH - Marchewkowe różdżki
Grę rozpoczynasz w Dziurawym Kotle. Podejdź do drzwi #1 bez klamki. Przełącz się na Hagrida (domyślnie klawisz [K]), nakieruj czar Wingardium Leviosa na platformę, odczekaj aż Harry na niej stanie #2, po czym wywieź go na górę.
Przełącz się z powrotem na Harrego, wyjdź po schodkach na balkonik i zabierz leżącą tam klamkę #1. Zeskocz na dół i umocuj klamkę do drzwi. Ponownie przy pomocy Hagrida i zaklęcia Wingardium Leviosa otwórz drzwi. Na zewnątrz staniesz przed murem blokującym dalszą drogę. Wmontuj leżące na ziemi klocki #2