Lara Croft and the Guardian of Light - poradnik do gry - Łukasz "Crash" Kendryna - ebook

Lara Croft and the Guardian of Light - poradnik do gry ebook

Łukasz "Crash" Kendryna

0,0

Opis

W poradniku tym znajdziesz szczegółowy opis przejścia wszystkich etapów w grze wraz ze wskazówkami pomocnymi w walce z napotkanymi przeciwnikami oraz tzw. bossami.

Lara Croft and the Guardian of Light - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Opis przejścia] Temple of Light - cz. 1
  • [Opis przejścia] The Summoning
  • [Opis przejścia] Temple of Light - cz. 2
  • [Opis przejścia] Spider Tomb - cz. 2
  • [Opis przejścia] Spider Tomb - cz. 3
  • [Opis przejścia] Forgotten Gate - cz. 1
  • [Opis przejścia] Toxic Swamp - cz. 1
  • [Opis przejścia] Temple of Light - cz. 3
  • [Opis przejścia] Spider Tomb - cz. 1
  • [Opis przejścia] Temple Grounds - cz. 4

Informacja o grze

Koncentrująca się na trybie kooperacyjnym mieszanka gry akcji z elementami przygodowymi, która stanowi świeże podejście do klasycznej serii Tomb Raider. Tym razem Larze Croft w przygodach towarzyszy wojownik Majów imieniem Totec. Akcja ukazana jest z perspektywy izometrycznej.

Gra Lara Croft and the Guardian of Light, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł premierę światową miał w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, Wii, WWW. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 96

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Lara Croftand the Guardian of Lightporadnik do gry

autor: Łukasz "Crash" Kendryna

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1040

[email protected]

Spis treści

[Wprowadzenie]

[Opis przejścia] Temple of Light - cz. 1

[Opis przejścia] Temple of Light - cz. 2

[Opis przejścia] Temple of Light - cz. 3

[Opis przejścia] Temple Grounds - cz. 1

[Opis przejścia] Temple Grounds - cz. 2

[Opis przejścia] Temple Grounds - cz. 3

[Opis przejścia] Temple Grounds - cz. 4

[Opis przejścia] Spider Tomb - cz. 1

[Opis przejścia] Spider Tomb - cz. 2

[Opis przejścia] Spider Tomb - cz. 3

[Opis przejścia] The Summoning

[Opis przejścia] Forgotten Gate - cz. 1

[Opis przejścia] Forgotten Gate - cz. 2

[Opis przejścia] Forgotten Gate - cz. 3

[Opis przejścia] Forgotten Gate - cz. 4

[Opis przejścia] Toxic Swamp - cz. 1

[Opis przejścia] Toxic Swamp - cz. 2

[Opis przejścia] Toxic Swamp - cz. 3

[Opis przejścia] Toxic Swamp - cz. 4

[Opis przejścia] Flooded Passage - cz. 1

[Opis przejścia] Flooded Passage - cz. 2

[Opis przejścia] Flooded Passage - cz. 3

[Opis przejścia] The Jaws of Death - cz. 1

[Opis przejścia] The Jaws of Death - cz. 2

[Opis przejścia] Twisting Bridge - cz. 1

[Opis przejścia] Twisting Bridge - cz. 2

[Opis przejścia] Twisting Bridge - cz. 3

[Opis przejścia] Fiery Depths - cz. 1

[Opis przejścia] Fiery Depths - cz. 2

[Opis przejścia] Fiery Depths - cz. 3

[Opis przejścia] Belly of the Beast

[Opis przejścia] Stronghold Passage - cz. 1

[Opis przejścia] Stronghold Passage - cz. 2

[Opis przejścia] Stronghold Passage - cz. 3

[Opis przejścia] Mirror's Wake - cz. 1

[Opis przejścia] Mirror's Wake - cz. 2

[Opis przejścia] Mirror's Wake - cz. 3

[Opis przejścia] Xolotl's Stronghold - cz. 1

[Opis przejścia] Xolotl's Stronghold - cz. 2

[Opis przejścia] Xolotl's Stronghold - cz. 3

[Wprowadzenie]

W poradniku tym znajdziesz szczegółowy opis przejścia wszystkich etapów w grze wraz ze wskazówkami pomocnymi w walce z napotkanymi przeciwnikami oraz tzw. bossami. Znajdziesz również informacje odnośnie położenia wszystkich ukrytych przedmiotów, tj. artefaktów, relikwii, broni, dopalaczy (power-up'ów) oraz znajdziek (czyli 130 czerwonych czaszek). Ponadto, natkniesz się na strategie i porady odnośnie ukończenia wszystkich dodatkowych wyzwań.

To jednak wciąż nie wszystko, w opisie znalazły się również schematy i szczegółowy opis ukończenia wszystkich komnat wyzwań (challenge tombs).

Łukasz "Crash" Kendryna ( www.gry-online.pl)

[Opis przejścia] Temple of Light - cz. 1

Wprowadzenie

Witam w pierwszym etapie, który pomimo elementów szkoleniowo-treningowych posiada kilka fragmentów stanowiących całkiem spore wyzwanie nawet dla wprawionego gracza. Poniżej znajdziesz spis wszystkich wyzwań i przedmiotów do odblokowania.

Wyzwania punktowe:

100.000 punktów

130.000 punktów

160.000 punktów (nagroda: Magnums)

Wyzwania wynagradzające:

Zbierz dziesięć Czerwonych Czaszek (nagroda: Stone Arrow)

Dotrzyj do wyjścia w 6 min (nagroda: Headdress of Ehecatl)

Przeskocz pomiędzy 7 pajęczymi naczyniami bez dotykania ziemi (nagroda: Health Powerup)

Wyłącz ognistą pułapkę Xolotla w 30 sek. (nagroda: Clay Owl)

Zniszcz wszystkie urny (nagroda: Ammo Powerup)

Ilość przedmiotów do zebrania: 6

Opis przejścia

Etap pierwszy rozpoczynamy od wysadzenia dwóch elementów blokujących mechanizm otwierających przejście. W tym celu korzystamy z ładunków wybuchowych Lary.

Przed opuszczeniem pomieszczenia, rozejrzyj się po nim, a znajdziesz kilka kryształów punktowych.

Po pokonaniu odcinka schodów trafisz do miejsca, gdzie znajdziesz kilka urn. Gra poprosi cie o ich zniszczenie. W ten sposób poznasz sposób kontrolowania postaci podczas strzelania.

UWAGA WYZWANIE: zniszcz wszystkie urny (nagroda: Ammo Powerup).

Przez cały etap napotykać będziesz urny (niespecjalnie poukrywane), zniszcz wszystkie a odblokujesz nagrodę.

W miejscu, w którym aktualnie jesteś, znajdują się pierwsze.

Po ich zniszczeniu możesz udać się dalej. Nim jednak to uczynisz, pozbieraj przedmioty pozostawione przez zniszczone naczynia. W ten sposób znajdziesz pierwszą Czaszkę [#1], niezbędna do zaliczenia kolejnego wyzwania.

Idąc w kierunku kolejnego pomieszczenia, natkniesz się na zaporę ze strzelających pułapek. Zniszcz ją ładunkiem wybuchowym (jednocześnie będąc świadomym, że kolejne również będziesz mógł wysadzać, ułatwiając sobie bardzo często rozgrywkę).

W ten sposób dotrzesz do pomieszczenia, gdzie zaatakowany zostaniesz przez pierwsze potwory. Atakuj głównie pistoletami, choć jeśli chcesz, możesz zastosować również dzidę (ta będzie ich powalać i w ten sposób unieruchamiać na kilka sek.).

W kolejny pomieszczeniu znajdziesz przełącznik - stań na nim, aby odblokować dalszą drogę. Nim jednak rozpoczniesz kontynuować przygodę, zgarnij Czaszkę [#2] po prawej (wcześniej wysadzając pułapki.

Po drugiej stronie przejścia będziesz zmuszony pokonać wysoka ścianę. Aby deko dokonać wbij włócznię w ścianę i wskocz po niej na górę.

Znajdziesz tam nie tylko uzdrawiający ołtarz, ale również kolejne trzy urny, których zniszczenie jest niezbędne do odblokowania wyzwania.

W następnym pomieszczeniu po lewej czekać Cię będzie starcie z kilkoma napastnikami (będą przez moment zeskakiwać z różnych stron). Wykończ ich (dzidą, bo będą blisko Ciebie) i udaj się pobliskimi schodami na górę.

Znajdziesz tam dwie kolejne urny do zniszczenia.

Na skraju półki, na którą trafisz wchodząc po schodach znajduje się strzelająca pułapka. Zanim rozpoczniesz cokolwiek robić, wysadź ją.

Następnie skocz w kierunku sąsiedniej półki w powietrzu wystrzeliwując linę (ta złapie się specjalnego uchwytu i umożliwi Ci wdrapanie się na górę). Znajdziesz tam przełącznik oraz Czaszkę [#3].

Po otwarciu przejścia, skorzystaj z niego, aby znaleźć się na wąskiej kładce, na której zostaniesz zaatakowany. Przeciwnicy będą słabi, więc walka z nimi nie powinna przysporzyć większych trudności.

[Opis przejścia] Temple of Light - cz. 2

W ten sposób dotrzesz do miejsca, gdzie znajdziesz pierwszy czasowy przełącznik. Pociągnij za uchwyt i zanim ten wróci na pierwotne miejsce, przebiegnij przez otwarte przejście.

Znajdziesz się w miejscu, gdzie już na samym początku zaatakowany zostaniesz przez kilku smaków. Pozbądź się ich, a następnie wysadź pobliską pułapkę.

Teraz podejdź do krawędzi półki, rzuć przed siebie dzidę (najlepiej koło czaszki), wskocz na nią i zgarnij Czaszkę [#4]. Następnie wdrap się na górę.

Znajdziesz tam artefakt Clay Arrow oraz kolejny czasowy przełącznik. Pociągnij za niego i przejdź przez otwarte przejście.

Trafisz do większego pomieszczenia z ołtarzem uzdrawiającym i łamigłówką. Aby ja rozwiązać, wejdź po drabinie będącej po prawej stronie.

Następnie zniszcz znajdujące się tam pułapki i pozbądź się nadbiegających przeciwników (tylko kilku). Teraz zbierz kolejna Czaszkę [#5] i strąć dwie kule w okolice zielonego ołtarza.

Przesuń je na dwa przełączniki i przejdź przez otwarte przejście.

Po drugiej stronie znajdziesz pajęcze naczynia oraz Czaszkę [#6].

UWAGA WYZWANIE: przeskocz pomiędzy 7 pajęczymi naczyniami bez dotykania ziemi (nagroda: Health Powerup).

Sama nazwa zadania wskazuje co masz uczynić. Jeśli Ci się nie powiedzie za pierwszym razem, możesz próbować do skutku.

Po zaliczonym wyzwaniu, udajemy się w górę ekranu i korzystając z liny przechodzimy na druga stronę pomieszczenia.

Tam czekać nas będzie nie lada gratka - najtrudniejsze wyzwanie podczas etapu. Aby móc udać się dalej, musisz rozbroić pułapkę głównego przeciwnika. Aby tego dokonać, za zadanie masz pociągnąć dwa czasowe mechanizmy tak, aby nie zostać spalonym. Problem polega na tym, że te stoją w ogniu.

Na arenie znajdziesz również jedna kulę i dwie zapadnie. Ustaw kule na zapadni, aby ugasić przełącznik. Następnie skorzystaj z niego i przesuń kulę na drugą zapadnię. Ciągnąc za drugi mechanizm czasowy, unieruchomisz pułapkę i odblokujesz dalszą drogę.

UWAGA WYZWANIE: wyłącz ognistą pułapkę Xolotla w 30 sek. (nagroda: Clay Owl).

Najpierw biegniemy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przesuwamy kulę na pierwszą napotkaną zapadnię. Teraz biegniemy przeciwnie do ruchu wskazówek i pociągamy za przełącznik na wprost wejścia (z którego tu trafiłeś). Kolejnym krokiem jest podbiegnięcie do kuli nadal w kierunku przeciwnym do ruchu zegara (trzymając się tuż za ogniem) i przesunięcie jej na drugą zapadnię. Gdy tego dokonasz, podbiegnij do ostatniego przełącznika (w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek) i pociągnij za niego. Teraz wystarczy już tylko szybko wybiec przed otwarte drzwi.

Tuż za nimi znajdziesz nie tylko nowa zapadnię - chwilowo podnoszącą drewniana kładkę, ale również Czaszkę [#7].

Po drugiej stronie kładki znajduje się plac z kilkoma klejnotami i Czaszką [#8]. Znajdziesz ją koło wyjścia. Aby móc ją sięgnąć, skorzystaj z pobliskiej kuli, którą przetransportuj w tamto miejsce. Następnie wbij w ścianę dzidę i wskocz na nią. Znajdując się na odpowiedniej wysokości, doskoczysz do pożądanego przedmiotu.

Po drugiej stronie przejścia natkniesz się na wielopoziomowe pomieszczenie. Nim rozpoczniesz eksplorację, pozbądź się dwóch pułapek.

Następnie skocz w kierunku ściany przeciwległej do wejścia i wystrzel linę. Wspinając się po niej na górę, zgarnij kolejną Czaszkę [#9].

Stając na równe nogi skieruj się w prawa stronę. Natkniesz się tam na kolejny uchwyt. Skorzystaj z niego, by dosięgnąć Health Powerup.

Teraz strzel w nowy mechanizm otwierający przejście i skorzystaj z otwartych drzwi. Znajdując się po ich drugiej stronie, strzel w tarczę raz jeszcze, aby otworzyć kolejne.

W ten sposób trafisz na arenę, w której po raz pierwszy zostaniesz zaatakowany przez sporych rozmiarów przeciwnika. Strzelaj do niego z pistoletów oraz zostawiaj zdalne bomby. Jego głównym atakiem jest szarża, która unikaj odskakując na boki lub wysadzając wcześniej pozostawiony ładunek wybuchowy.

Po zabiciu pierwszego, na arenie pojawi się jeszcze jeden (śmierć osobnika sygnalizuje jego eksplozja, wysyłająca we wszystkich kierunkach śmiercionośne pociski - wystrzegaj się ich).

W