Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do gry strategicznej Kozacy: Europejskie Boje znajdziecie istotne rady i szczegóły decydujące o ukończeniu każdej misji z czterech dostępnych kampanii.
Kozacy: Europejskie Boje - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Historyczna strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach XVI i XVIII wieku. Gra oferuje szeroki wybór frakcji, wśród których znalazły się m.in. : Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Saksonia, Prusy, Rosja, Wenecja, Austria, Turcja i Rzeczpospolita Obojga Narodów. Cechą wyróżniającą tę produkcję są olbrzymie bitwy, z udziałem tysięcy jednostek.
Gra Cossacks: European Wars, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 70
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=102
Piraci Morza Karaibskiego
Wyspy Bermudzkie
Piraci z Bermudów
Jamajka
Angielscy kaprowie
Catalina
Kuba
Zatoka Darieńska
Maracaibo
Wojna o niepodległość
Wojna z Tatarami
Na służbie królowi
Powstanie Pawluka
Twierdza Kudak
Sicz Zaporoska
Wyprawa Jeremiego Wiśnioweckiego
Rozejm
Na służbie kardynałowi
Uciążliwy szlak
Tajemna misja
Wojna przygraniczna
W ogniu wojny
Wojna w Hiszpanii
Arras
Twierdza Rocroi
Rocroi. Po zwycięstwie
Zusmarhausen
Rebelia w Tuluzie
Okno do Europy
Stiepan Razin
Wyprawa na Krym
Wojny krymskie
Karelia i Ingermanlandia
Twierdza Daugawgri
Narwa
Połtawa
Morze Bałtyckie
No cóż kozackie życie do najprostszych nie należy. Ciągła walka i wypatrywanie wciąż nadchodzących posiłków wroga jest naszym nieprzerwanym problemem. Tak na poważnie jednak to gra do najłatwiejszych niestety nie należy. Postaram się tu więc opisać najważniejsze szczegóły decydujące o ukończeniu danej misji. Podstawą sukcesu i ukończenia tej gry jest jedna mała rzecz - nie poddawać się :) Powodzenia!
Tu postaram się zawrzeć kilka podstawowych rad przydatnych każdemu graczowi rozpoczynającemu swą kozacką przygodę. Ta skondensowana wiedza jest przeznaczona głównie dla początkujących graczy choć i pozostali może czegoś się douczą ;).
Kilka porad dotyczących wodnych starć aby nasza flota siała postrach na europejskich wodach, a nie dnach ;).
Podstawowa zasada by zawsze atakować wszystkimi siłami jeden statek, a dopiero później następny - w momencie gdy zatopimy już jedną łódź ostrzał wroga będzie słabszy, a gdybyśmy atakowali wszystkie łodzie na raz to po tym samym czasie będziemy ostrzeliwani przez taką samą ilość wrogów.
Atakując wroga starajmy się ustawiać nasze statki w linii a nie w skupisku - jesteśmy wtedy trudniejszym celem, a pocisk który nie trafi w cel nie spada na sąsiedni statek lecz do wody - także tonący statek może uszkodzić swoich "sąsiadów".
Jeśli atakowany wróg znajduje się w skupisku strzelajmy w środkowy statek - gdy wybuchnie uszkodzi wszystkie przylegające do niego łodzie.
Jeśli zniszczymy wszystkie wrogie porty wróg nie będzie mógł produkować statków - logiczne ale niektórzy o tym zapominają :).
Czyli jak walczyć by nasze wojsko nie zostało wdeptane w ziemię przez wrogie siły.
Musimy dostosowywać nasze jednostki do wroga, z którym aktualnie walczymy, np. pikinierzy są świetną bronią przeciwko konnicy, a szybka konnica jest świetna przeciwko samotnemu oddziałowi strzelców.
Nie bójmy się używać strzelców - są oni idealną bronią do walki z daleka - szczególnie gdy umieścimy ich na wzniesieniu.
Będąc pod ostrzałem artyleryjskim nie poruszajmy się w grupie gdyż jesteśmy wtedy idealnym celem i nawet jeden precyzyjny strzał może zniszczyć cały oddział.
W miarę możliwości starajmy się doskonalić nasze jednostki w odpowiednich budynkach - staną się o wiele silniejsze i będą lepiej walczyć.
Przy wielkich starciach starajmy się wystawiać różne typy wojsk - będą się wzajemnie uzupełniać.
Kilka wskazówek jak w maksymalnie najkrótszym czasie wznieść potężną osadę, której nikt nie będzie mógł zniszczyć.
Siłą naszego miasta jest silna gospodarka (dzięki której będziemy mogli wystawić odpowiednią armię).
W miarę naszych potrzeb nie bójmy się budować kolejne budynki tego samego typu - pamiętajmy jednak, że wybudowanie każdej następnej budowli tego samego rodzaju jest dużo droższe.
Rynek jest świetną inwestycją pozwalającą nam zdobyć odpowiednią ilość surowców wtedy kiedy ich najbardziej potrzebujemy (oczywiście kosztem innych zasobów).
Wybudujmy akademię i rozwijajmy nowe technologie pozwalające na wydajniejszą pracę naszych robotników.
Wiele budynków można udoskonalać (np. kopalnie) co pozwoli nam na lepsze ich wykorzystanie.
Jest to pierwsza z czterech kampanii dostępnych w grze. Jak sama nazwa wskazuje głównym polem bitwy będzie morze, tak więc żeglarskie umiejętności jak najbardziej nam się przydadzą. Wcielamy się tu w Anglików, którzy muszą stoczyć wiele bitew (nie tylko morskich) by udowodnić swoją potęgę i znaczenie na arenie międzynarodowej. Osiem długich misji pozwoli nam w pełni poznać fach żeglarza i przyniesie nam wiele przygód.
Walka o władzę na morzach doprowadziła do konfliktu między Anglią i Niderlandami. Naszym zadaniem jest więc pokazanie Holendrom, że to właśnie Anglia jest morską potęgą. Na początek musimy oczyścić Bermudy z wrogich okrętów.
Niezbędne w takim wypadku jest zbudowanie bazy wypadowej. Niestety tam gdzie właśnie wylądowaliśmy teren w ogóle nie nadaję się pod twierdzę (brak zasobów). Musimy więc przedostać się na południowo-zachodnią wyspę. Niestety po drodze rozstawione są wrogie patrole, która mogą nam poważnie zaszkodzić. Aby przejść po najmniejszej linii oporu poruszamy się wzdłuż czarnej linii widocznej na mapie [1]. Wyruszając pamiętajmy aby łódź transportowa znajdowała się z tył w bezpiecznej odległości. Zaraz gdy wychylimy się zza pierwszej wyspy zostajemy zaatakowani przez piratów [2]. Aby nasze okręty poniosły jak najmniejsze straty musimy pilnować aby wszystkie atakowały jednocześnie tą samą wrogą łódź - jeśli każda z naszych łodzi atakuje inny statek to walka się przedłuża i co za tym idzie dostajemy większe cięgi. Po zakończonej walce kontynuujemy podróż, aż dostaniemy się do północno-zachodniego rogu mapy (po drodze zaatakuję nas jeszcze dwa niewielkie jachty).
Tam napotkamy na angielskiego kapitana proszącego nas o pomoc w walce z piratami. Warto mu pomóc ponieważ w tym starciu siły wroga nie są najsilniejsze, a w zamian otrzymamy łódź owego kapitana oraz złoto [3]. W poczuciu dobrze spełnionego obowiązku ruszamy na południe (zgodnie z mapą [1]). Przed samym celem naszej podróży znajdziemy jeszcze jeden wrogi jacht, który zatapiamy. Następnie wysadzamy naszych chłopów na brzeg i bierzemy się za budowę osady [4].
W tym samym czasie ruszamy na wschód naszymi okrętami. Kierując się wzdłuż brzegu wyspy, którą właśnie kolonizujemy docieramy do oddziału wrogich żołnierzy (ogrodzonych drewnianą palisadą) [5]. Jeśli uda nam się ich zniszczyć to nikt nie będzie nas nękał podczas rozbudowy naszej nowej bazy. Gdybyśmy jednak nie dali radę zabić wszystkich znajdujących się tam wrogów to musimy przygotować naszą bazę na natarcie wroga. Rozbudowując nasze siedlisko musimy pamiętać, że naszym głównym zadaniem jest zbudowanie floty morskiej toteż pod tym kątem powinniśmy się rozwijać. Pamiętajmy, że aby wytwarzać w naszym porcie okręty musimy wybudować również inne budynki (park artyleryjski, stajnie, koszary). Na koniec wypróbowujemy naszą flotę na dwóch Niderlandzkich okrętach liniowych patrolujących wody na północny-wschód od naszej osady [6]. Gdy zatopimy oba wrogie okręty kończymy misję.