Kiedy złość rani. Jak uciszyć wewnętrzne burze? - Dr Matthew McKay, Peter Rogers, Judith McKay - ebook
Wydawca: MiND Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2014

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 440 Przeczytaj fragment ebooka

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Kiedy złość rani. Jak uciszyć wewnętrzne burze? - Dr Matthew McKay, Peter Rogers, Judith McKay

Złość jest odpowiedzią na stres i frustrację. Wyrzucanie jej z siebie przejściowo pomaga pokonać poczucie bezradności, jednak niszczy relacje z innymi ludźmi i na dłuższą metę powoduje jeszcze większe napięcie i stres. To błędne koło.

Złości można się oduczyć, choć wymaga to czasu. Niniejsza książka jest skierowana do osób, które chciałyby zmniejszyć ilość agresji w swoim życiu rodzinnym i zawodowym oraz nauczyć się asertywnego wyrażania emocji. Autorzy, doświadczeni psychologowie, pomagają w opanowaniu skutecznych umiejętności kontrolowania złości i technik redukowania napięcia.

● Złość jest kwestią wyboru. Zależy przede wszystkim od naszego myślenia.

● Wyrzucanie z siebie złości rzadko przynosi prawdziwą ulgę. Jego skutkiem jest jeszcze większe napięcie i złość.

● Złość dużo kosztuje: niszczy relacje z bliskimi, staje się źródłem poczucia winy, ma poważne konsekwencje dla zdrowia.

● Złość nie czyni silnym i bezpiecznym, ale wystawia na ataki innych. Złość rodzi złość.

● Można nauczyć się żyć bez złości i żyć zdrowiej.

 

Mathew McKay, Peter D. Rogers, Judith McKay to zespół psychologów z wieloletnią praktyką terapeutyczną. Mają na swoim koncie liczne książki poradnikowe, m.in.: Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko (Wydaw. MiND 2012), Sztuka skutecznego porozumiewania się (GWP 2001), Kiedy złość niszczy twój związek (GWP 2003), Poczucie własnej wartości (Rebis 2003), Nastolatki i narkotyki (GWP 2007).

Opinie o ebooku Kiedy złość rani. Jak uciszyć wewnętrzne burze? - Dr Matthew McKay, Peter Rogers, Judith McKay

Cytaty z ebooka Kiedy złość rani. Jak uciszyć wewnętrzne burze? - Dr Matthew McKay, Peter Rogers, Judith McKay

Spójrzmy teraz na trzy przykłady tego, jak możemy wykorzystać podane wyżej środki zaradcze do neutralizowania myśli wyzwalających złość. Każdy przykład zawiera opis problemu, wykaz charakterystycznych myśli-zapalników, możliwe środki zaradcze oraz sposób na zneutralizowanie myśli-zapalników.
Alternatywą jest nastawienie na r  o  z  w  i  ą  z  a  n  i  e  p  r  o  b  l  e  m  u. Nie próbujemy wtedy sprawić, by druga strona poczuła się źle, nie próbujemy udowodnić jej winy. Staramy się n  a  p  r  a  w  i  ć sytuację. Tego typu podejście opiera się na założeniu, że konflikt nie ma wymiaru moralnego i  jest jedynie starciem dwóch różnych potrzeb.
Złość ma swoje źródło w  cierpieniu. To z  nim musisz coś zrobić. Zdrową reakcją będzie poproszenie o  to, czego potrzebujesz, aby złagodzić dokuczające ci napięcie. Czuję, że… Męczy mnie, że… Chcę/chciałbym cię prosić, żebyś…