Jak zorganizować rewelacyjne wesele. Poradnik krok po kroku - Agnieszka Witońska-Pakulska - ebook
Wydawca: E-bookowo Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2010

Jak zorganizować rewelacyjne wesele. Poradnik krok po kroku ebook

Agnieszka Witońska-Pakulska

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Jak zorganizować rewelacyjne wesele. Poradnik krok po kroku - Agnieszka Witońska-Pakulska

W tym właśnie ma pomóc ten Poradnik - napisany z myślą o wszystkich świeżo upieczonych narzeczonych. Poradnik ten pomoże narzeczonym rozplanować oraz zaaranżować ten szczególny dzień!! Lektura tego Poradnika umożliwi zapoznanie się z wszystkimi kwestiami dotyczącymi przygotowywania ślubu i wesela.

Opinie o ebooku Jak zorganizować rewelacyjne wesele. Poradnik krok po kroku - Agnieszka Witońska-Pakulska

Cytaty z ebooka Jak zorganizować rewelacyjne wesele. Poradnik krok po kroku - Agnieszka Witońska-Pakulska

rodzice Pary Młodej powinni się koniecznie spotkać, oczywiście najlepiej, jeśli Para Młoda będzie uczestniczyła w takim spotkaniu. Z inicjatywą mogą wystąpić sami narzeczeni, bądź rodzice Panny Młodej. Może to być kolacja w knajpie, bądź spotkanie w domu, mieszkaniu narzeczonych lub rodziców Panny Młodej. Celem takie go spotkania jest po pierwsze uczczenie zaręczyn, a ponadto omówienie najpilniejszych spraw związanych z organizacją ślubu, w tym np. wstępne ustalenie terminu oraz budżetu. Bardzo ważne jest, żeby od razu dać znać rodzicom, że zarówno ślub i wesele jest Waszym świętem i nawet, jeśli rodzice mają ponosić większość kosztów to, to Wy decydujecie o tym, jak ten dzień ma wyglądać.
Dobieranie motywu przewodniego najlepiej rozpocząć o d rozpisania - na kartce bądź w głowie - rzeczy, muzyki, filmów, itd., czyli tego wszystkiego, co lubicie. Stworzenie takiej, choćby wirtualnej listy,
Wszystko bowiem musi tworzyć spójną całość. Pierwszym i podstawowym elementem, który musi wprost odnosić się do motywu przewodniego są zaproszenia, albowiem to one wskażą Gościom, iż impreza będzie miała wyjątkowy i niepowtarzalny charakter. Co do zasady motyw ten powinien być wszechobecny, lecz oczywiście bez zbędnej przesady. Z całą pewnością powinien pojawić się na wizytówkach, na serwetkach, na podziękowaniach dla gości, na tablicy z rozstawieniem stołów i rozsadzeniem Gości, na dekoracji w Sali, na stołach, na torcie. Motyw ten może się również pojawić w strojach Pary Młodej, na dekoracji auta.
Zaproszenia najlepiej dostarczyć Gościom na co najmniej trzy miesiące przed ślubem. Można również przed wysłaniem oficjalnych zaproszeń wysłać Gościom informację o wyznaczonym przez Was terminie ślubu. Informacja taka powinna zawierać wasze imiona i nazwiska oraz datę planowanego przez was ślubu i prośbę o rezerwację terminu przez Gości.
Pamiętajcie koniecznie o tym, aby poprosić Gości o potwierdzenie przybycia. Większość Par podaje swoje numery telefonów bądź adres mailowy, albo jedno i drugie. Miejcie jednak na uwadze, iż nie wszyscy mogą pamiętać o potwierdzeniu przybycia, dlatego najlepiej jest na jakieś dwa tygodnie przed ślubem zadzwonić do osób, które nie potwierdziły jeszcze swego uczestnictwa.
Świetnym pomysłem jest także założenie strony internetowej dotyczącej Waszego ślubu i wesela, na której byłyby wszystkie informacje związane z uroczystością oraz wasze zdjęcia i np. krótki opis tego, jak i kiedy się poznaliście.
Do zaproszeń powinniście dobrać grafikę na wizytówki dla Gości, numery stolików, tablicę zawierającą rozstawienie stołów i rozsadzenie Gości, prezenciki dla Gości (podziękowania dla Gości), menu. Jeśli nie będziecie wypisywać wizytówek ręcznie, to możecie albo od razu wydrukować je dla wszystkich
Goście będą mieli problem ze znalezieniem swoich miejsc. Jeśli chodzi o podziękowania dla Gości, to możecie kupić różnego rodzaju pudełeczka, w rozmaitych kształtach, do których możecie włożyć np. migdały (w różnych kolorach) bądź czekoladki.
Jednak chcę Was przestrzec — zorganizowanie dekoracji w Kościele, jeśli oprócz Was w danym dniu mają ślub więcej niż dwie pary — jest wyzwaniem. Natomiast, jeśli macie konkretną wizję to warto się tego podjąć. Należy wówczas wziąć w Kościele numery telefonów do wszystkich par, które mają ślub bezpośrednio przed i po Was, bo przerwy między ślubami są tak krótkie, że nie ma czasu na zdjęcie dekoracji i dlatego muszą się na nią zgodzić wszystkie pary. Po zdobyciu numerów, musicie się z nimi skontaktować, ale dopiero wówczas, kiedy będziecie mieli opracowaną dekorację i wyliczony koszt.
Jeśli zaś chodzi o fotografów, to coraz częściej Pary Młode zatrudniają dwóch — kobietę i mężczyznę. Kobieta towarzyszy bowiem Pannie Młodej od początku jej przygotowań, zaś Pan nie odstępuje na krok Pana Młodego. Powyższe rozwiązanie uważam za bardzo trafne. Pozwala ono na stworzenie pełnego obrazu całego dnia i uroczystości.
Możecie również zorganizować sesję ślubną, w tym samym dniu co ślub i wesel e bądź w innym. Osobiście uważam, że jeśli zdecydujecie się na sesję, to najlepiej zrobić ją w tym samym dniu, bo po pierwsze emocji nie da się powtórzyć, a po drugie ciężko będzie Wam zorganizować po raz drugi fryzurę i makijaż.
Bukiet ślubny musi współgrać z charakterem i dekoracją całej uroczystości. Jeśli bukiet zrobiony jest z prawdziwych kwiatów, to Pan Młody lub świadek powinien odebrać bukiet na ok. godzinę przed ślubem.
Niestety nie ma u nas jeszcze zwyczaju przygotowywania listy prezentów, a już na pewno nie ma praktyki dostarczania listy do konkretnych sklepów, do których Goście chodziliby i wybierali to, co Wy zamówiliście.
Ja np. zrezygnowałam z tradycyjnego witania chlebem i solą, ponieważ w moim odczuciu takie powitanie miało swoje uzasadnienie wówczas, gdy wesele odbywało się w domu rodzinnym Pani bądź Pana Młodego.
Dodatkowo konieczne jest określenie tego, jak mają wyglądać oczepiny i ustalenie z orkiestrą/wodzirejem/Dj'em tego, jakie mają być na weselu zabawy (jeśli w ogóle jakieś chcecie). Ponadto ważne jest ustalenie, czy chcecie, aby grane były „tradycyjne" weselne przyśpiewki takie jak: „A teraz idziemy na jednego", „Ona temu winna"
Koniecznym elementem jest także określenie tego, w jaki sposób chcecie podziękować w szczególności Rodzicom. Zaplanujcie dokładnie, co chcecie im powiedzieć i jakiego rodzaju prezent chcecie im wręczyć. Tradycyjnie Para Młoda wręcza rodzicom kwiaty i np. czekoladki, ale są również inne pomysły np. ręcznie wypisane podziękowania na czerpanym papierze, albo atrakcyjna wycieczka, bądź wizyta w Spa.
Najpóźniej w momencie, kiedy będziecie mieli potwierdzoną listę Gości na weselu należy przystąpić do drukowania wizytówek. To jest również ten moment, kiedy należy rozplanować usadzenie Gości i wydrukować/ przygotować tablicę z rozstawieniem stołówi rozsadzeniem Gości.
Jeśli lubicie mieć wszystko rozplanowane co do minuty to najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie scenariusza dnia ślubu, w którym rozpisane będą czynności poszczególnych osób. Taki scenariusz powinni mieć zarówno Pan Młody, jak i Panna Młoda, ich świadkowie oraz rodzice Pary Młodej, no i oczywiście fotograf i kamerzysta.
W krajach anglosaskich w dzień przed ślubem odbywa się tzw. próba ceremonii i próbna kolacja. To jest rewelacyjne rozwiązanie. Po pierwsze dlatego, że próba ceremonii daje Parze Młodej obraz tego, co będzie działo się na ślubie, a próbna kolacja pozwala poznać się Gościom.
Pan Młody ma kilka dodatkowych obowiązków, w których tradycyjnie pomaga mu świadek: po pierwsze musi odebrać auto — jeśli nie jedziecie z szoferem, a po drugie musi odebrać bukiety i przypinki. Musi on również pamiętać o obrączkach, które w odpowiednim momencie powinien przekazać świadkowi.