Heroes of Might  Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry - Paweł "HopkinZ" Fronczak - ebook
PROMOCJA

Heroes of Might Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry ebook

Paweł "HopkinZ" Fronczak

0,0
7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Poradnik do gry „Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy” zawiera kompletny opis przejścia wszystkich kampanii zawartych w grze. Do każdej misji dołączono szczegółowo opisaną mapkę.

Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 2 – One Khan, One Clan (Kampania 3)
  • Misja 1 – Last Soul Standing (Kampania 2)
  • Misja 5 – Hunting the Hunter (Kampania 3)
  • Misja 2 – Tearing the Veil (Kampania 4)
  • Kampania 1 - Prolog – A Murder of Crows
  • Misja 2 – The Grim Crusade (Kampania 2)
  • Misja 3 – Summoning the Dragon (Kampania 4)
  • Misja 5 – Heart od Darkness (Kampania 2)
  • Misja 4 – A Flamboyant Exit (Kampania 4)
  • Misja 4 – Mother Earth’s Wisdom (Kampania 3)

Informacja o grze

Tribes of the East to drugie oficjalne rozszerzenie piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, która zadebiutowała na rynku elektronicznej rozrywki w maju 2006 roku. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku podstawowej wersji gry i poprzedniego dodatku, produkcję programu wzięło na swoje barki rosyjskie studio Nival Interactive.

Gra Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 46

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Heroes of Might & Magic V:Dzikie Hordyporadnik do gry

autor: Paweł "HopkinZ" Fronczak

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=693

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Porady ogólne

Kampania 1 - Prolog - A Murder of Crows

Kampania 2

Misja 1 - Last Soul Standing

Misja 2 - The Grim Crusade

Misja 3 - The Bull's Wake

Misja 4 - Beasts and Bones

Misja 5 - Heart od Darkness

Kampania 3

Misja 1 - Collecting Skulls

Misja 2 - One Khan, One Clan

Misja 3 - Father Sky's Fury

Misja 4 - Mother Earth's Wisdom

Misja 5 - Hunting the Hunter

Kampania 4

Misja 1 - Dark Ways and Deeds

Misja 2 - Tearing the Veil

Misja 3 - Summoning the Dragon

Misja 4 - A Flamboyant Exit

Wstęp

Nie minęło wiele czasu, odkąd opuściliśmy mroźne krainy Krasnoludów. Drugi dodatek do HoM&M V pozwoli nam zagrać rasą barbarzyńskich Orków. "Dzikie Hordy" kontynuują wątek poprzednich dwóch epizodów.

Niniejszy poradnik zawiera kompletny opis przejścia wszystkich kampanii zawartych w grze. Do każdej misji zamieściłem mapkę oznaczoną cyferkami. Wszelkie dwukierunkowe teleporty oraz przejścia pomiędzy powierzchnią i podziemiem oznaczyłem dodatkowo literkami "a" i "b" (zazwyczaj), aby uniknąć bałaganu. Rozczytanie map nie powinno nastręczyć Wam trudności.

Otrzymałem w swoje ręce wersję angielską, toteż nie dziwcie się screenami w poradniku. Czasami posługuję się angielskimi nazwami jednostek, czarów i artefaktów, ponieważ nie jestem pewien co do ich odpowiedników w tłumaczeniu polskiego dystrybutora.

Starczy już tych słów. Czas zakończyć konflikt, rozpętany w maju zeszłego roku!

Porady ogólne

Zaczynając przygodę z "Dzikimi Hordami" warto wiedzieć kilka podstawowych rzeczy.

Staraj się samemu rozgrywać wszystkie potyczki. Sztuczna Inteligencja (opcja Szybka Walka) bardzo często w głupi sposób traci jednostki, wysyłając je w bój, w momencie gdy lepiej jest odczekać jedną turę i mieć możliwość pierwszego ataku.

Grając barbarzyńcą zawsze na początku walki rzucaj swoim szamanem czar "Przyspieszenie" na cyklopy. Sprawi to, że będą poruszać się o większą ilość kwadratów oraz ich tura będzie następowała szybciej.

Przy rozbudowie zamku zawsze wpierw zadbaj o kapitol oraz najwyższe rozwinięcie murów miasta. Dopiero potem wybuduj budynki pozwalające rekrutować jednostki, a na samym końcu ich ulepszone wersje.

Zbieraj wszystkie możliwe artefakty. Te nieużyteczne zawsze możesz sprzedać na targu.

Artefakt będący częścią większego setu przechodzi do następnej misji razem z herosem. Czasem zdarzy się tak, że cały, ośmioczęściowy set artefaktów uzbierasz dopiero po trzech czy czterech misjach.

Granie w "Herosy" to męcząca zabawa.

Jednostki barbarzyńskie tracą punkty Rage gdy używamy przycisk "Obrona". Podczas walki, nawet gdy nie chcemy atakować przeciwnika, lepiej poruszyć się o jedną kratką w bok lub do tyłu, ażeby tych punktów nie tracić.

Podczas walki wysokie morale i duży współczynnik szczęścia gra taką samą rolę, jak ilość jednostek. Herosom zawsze rozwijaj umiejętność "Szczęście" na poziom Expert.

Grając Nekropolią, w każdą większą walkę staraj się angażować na początku nowego tygodnia, gdy odnowią się Twoje punkty nekromanckie. W innym wypadku, po wygranej potyczce nie będziesz miał możliwości wcielić do armii jednostek nie-umarłych.

W grze pojawiła się możliwość wykupywania alternatywnych, ulepszonych jednostek. Każda frakcja ma po dwa rodzaje ulepszonych oddziałów. Zazwyczaj różnią się one nieco współczynnikiem atak/obrona oraz specjalną umiejętnością. W zasadzie WSZYSTKIE nowe, ulepszone jednostki bardziej spodobały mi się od swoich pierwowzorów, znanych z poprzedniej edycji gry. Toteż polecam rekrutować zawsze te nowe upgrade'y.

Kampania 1 - Prolog - A Murder of Crows

Kampania 1, Prolog - A Murder of Crows

Quroq sądzi, ze jego powołaniem jest poprowadzić Orków do ostatecznego podboju Ludzi, Elfów, Krasnoludów i Demonów. Plan mało oryginalny, lecz nie warto kłócić się z dwumetrowym stworem z toporem.

W tej misji bohater może zdobyć bardzo wysoki poziom doświadczenia, ponieważ jest to de facto misja treningowa. Inwestuj we wszelkie barbarzyńskie skille, ażeby poznać ich działanie i być z nimi zapoznanym na przyszłość.

Zadania główne:

Zajmij Varon Peak;

Uwolnij wszystkich uwięzionych Orków;

Quroq musi przeżyć.

Swoją wędrówkę zaczynasz w rogu mapy (1). Do Twojej dyspozycji zostaje oddany bohater z garstką oddziałów. Nie posiadasz żadnego zamku, lecz w tym miejscu - w miarę postępu czasu - będziesz mógł rekrutować niewielkie ilości jednostek.

Udaj się ścieżką na północ (2). W tym miejscu zobaczysz sojuszników, przymuszanych do pracy. Pokonaj wrogi oddział i wciel sprzymierzeńców do swojej armii.

Czasami napotkane stwory będą chciały przyłączyć się do Twojej armii.

Zajmij się eksploracją pobliskich terenów. Dwukierunkowy portal przejścia w (3a) zabierze Cię prosto do (3b). Warto się pofatygować, ponieważ czeka tam potężny artefakt, dający +4 do siły. Podczas wczesnego etapu gry uważaj jedynie na oddział mantykor, który zagradza drogę na jednym z przejść. Jest ich całkiem sporo i na razie nie będziemy z nimi walczyć.

W końcu dotrzesz do skrzyżowania dróg (4). Tutaj znajdują się dwa obiekty. Po pierwsze portal jednokierunkowy, który przeniesie Cię do miejsca, w którym zaczynałeś grę (dzięki temu będziesz mógł szybciej wracać się, aby rekrutować jednostki) oraz Ołtarz Ofiarny. Odwiedzając to miejsce możesz zwiększyć swój poziom doświadczenia kosztem jednostek. Warto poświęcać jednostki innych typów, ponieważ i tak w armii Orków mają one niskie morale i nie przydają się w walce (jak szkielety czy chłopi).

W zależności od frakcji możesz składać w ofierze jednostki (Orkowie) lub artefakty (Krasnoludy)

Skieruj się na północ i pokonaj przeciwnika w (5). Dzięki temu