Grom - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Grom - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Pełny opis przejścia przygodowej gry akcji GROM, opowiadającej o nieco zwariowanych przygodach doborowego oddziału pułkownika Groma, podążającego śladem tajnego projektu nazistów w Tybecie.

Grom - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Command Center – Tibet
  • Hidden Fortress – Tibet
  • Nazi Camp – Tibet
  • Caves – Tibet
  • Caves – Tibet
  • Laboratory – Tibet
  • Upshi – India
  • Dragon’s Throat – Tibet
  • Crossing The River – Tibet
  • Three Palaces – Tibet

Informacja o grze

Gra łącząca cechy trzech gatunków, cRPG, przygodówek i gier akcji. Posiada bogatą linę fabularną odsadzoną w realiach II Wojny Światowej obfitującą w wiele pierwiastków fantastycznych i mistycznych typowych dla filmów typu James Bond oraz Indiana Jones.

Gra Grom, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 53

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Gromporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=164

[email protected]

Spis treści

Kilka cennych porad

Sunset Pass - Tibet

Checkpoint - India

Upshi - India

High Mountain Crossroads - Tibet

Mountain Camp - Tibet

Archeologists' Camp - Tibet

Checkpoint - India

Upshi - India

Village - Tibet

View To The Monastery - Tibet

Monastery - Tibet

Big Plain - Tibet - część 1

Big Plain - Tibet - część 2

Railway Station - Tibet

Three Chortens - Tibet

Mountain Pass - Tibet

Three Palaces - Tibet

Crossing The River - Tibet

Upshi - India

Caves - Tibet

Hidden Fortress - Tibet

Caves - Tibet

Laboratory - Tibet

Command Center - Tibet

Nazi Camp - Tibet

Dragon's Throat - Tibet

Kilka cennych porad

"Grom" nie jest trudną grą. Elementy z RPG i przygodówek ograniczono w nim do minimum a i tak wszystkie cięższe zagadki dokładnie opisano w solucji. Myślę, że jedyną kwestią, która może sprawić problemy niektórym graczom są walki. Bez odpowiedniego przygotowania nawet zaawansowany gracz nie poradzi sobie z niektórymi przeciwnikami. Gromowych kombatantów zapraszam więc do przeczytania kilku poniższych porad.

1. Start

Walka może rozpocząć się na dwa sposoby - z ukrycia bądź też wręcz przeciwnie, będąc już w polu widzenia okolicznych przeciwników. W tym drugim przypadku radziłbym więc usunąć tylko kilku pierwszych oponentów, którzy skierują ogień na Twoich ludzi a następnie schowaniu ich w jakimś bezpiecznym miejscu. Kluczem do sukcesu jest bowiem spokojne wypracowanie taktyki działania.

2. Wykorzystanie umiejętności członków zespołu

Zanim w ogóle ruszysz do dalszej walki sprawdź statystyki swoich postaci, tzn. ich umiejętności posługiwania się różnymi giwerkami i bronią białą. Następnie przydziel im posiadane przedmioty w taki sposób, aby każdy miał w rękach broń, z którą najlepiej sobie radzi. I tak Grom powinien mieć karabin (zwykły Rifle lub jego "kosmiczną" odmianę), Hans MP-40, Petr dobrego shotguna a taki Dakpa mieczyk. Upewnij się też czy Twoi ludzie posiadają odpowiednią ilość amunicji do giwerek.

3. Rozmieszczanie

Kolejna ważna sprawa to odpowiednie ustawienie swoich ludzi. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, jeśli na przykład znajdujesz się wewnątrz budynku to będziesz musiał sobie jakoś inaczej poradzić. Najważniejszą kwestią jest to żeby myli możliwie maksymalnie rozproszeni. "Grom" nie toleruje tzw. przyjacielskiego ognia tak więc jeśli staną sobie na linii ognia to zaczną się ranić. Uważaj też żeby już w trakcie walki nie postrzelili osobę walczącą wręcz (np. Dakpę)

4. Pierwszy atak

To Ty jako pierwszy powinieneś zaatakować siły wroga. Dobrym pomysłem może być na przykład posłanie granatu bądź też skorzystanie z broni dalekiego zasięgu. Zdecydowanie polecam Groma, który z całej drużyny najlepiej radzi sobie z karabinami snajperskimi.

5. Obrona

Prawdziwe problemy zaczną się wtedy, gdy przeciwnicy zauważą naszych ludzi i zaczną ich atakować. Jeśli walczysz z istotami, które stawiają na walkę wręcz (np. latającymi demonami) to musisz się wycofywać i jak najdłużej trzymać je na dystans. Jeśli zaś masz do czynienia z gostkami wyposażonymi w karabinki maszynowe to możesz próbować do nich podbiegać i uniemożliwiać im w ten sposób prowadzenie ognia (a przy odrobinie szczęścia być może nawet dojdzie do tego, że kilku przez przypadek nawzajem się postrzeli :-)).

6. Wyleczenie ran, przygotowanie do kolejnego ataku

W momencie gdy Twoi ludzie zauważalnie zaczną tracić energię będziesz musiał zacząć myśleć o sposobach na ich uleczenie. W tej grze śmierć któregoś z członków drużyny jest nieodwołalna, nie można go w jakikolwiek sposób wskrzesić!! Dobrym pomysłem są magiczne kule odnawiające zdrowie, niestety, w trakcie gry nie ma ich aż tyle żeby można było z nich korzystać co chwilę. W sytuacji gdy masz się gdzie wycofać zrób to i skorzystaj z tradycyjnych apteczek. Po wyleczeniu swoich ludzi przeładuj magazynki i ruszaj do kontrataku!

Dodatkowe uwagi:

zwróć uwagę na fakt, iż w trakcie walki z demonami i innymi istotami stawiającymi na walkę wręcz masz bardzo mało czasu na wyleczenie ran czy przeładowanie broni, tyczy się to przede wszystkim shotgunów, z których w takim przypadku nie radziłbym korzystać

każdego bossa można pokonać wyłącznie "sposobem", oczywiście wszystkie takie walki zostały dokładnie opisane w solucji

w przypadku walki z kilkoma silniejszymi przeciwnikami można koncentrować ogień na jednym z nich ale uważaj żeby Twoi ludzie nie zaczęli się wzajemnie ranić

korzystaj z pauzy w celu dokładniejszego wybierania kolejnych oponentów

czasami (gdy stracisz zbyt dużo amunicji i apteczek) warto jest ponownie wczytać gry i spróbować jeszcze raz. Powodzenia!!

Sunset Pass - Tibet

Zabawę zaczynamy w Tybecie. Po zakończeniu wprowadzającej scenki załączy się tutorial, którego oczywiście do końca wysłuchaj. Na koniec udaj się na płd-wsch, aby opuścić tę planszę (musisz podwójnie kliknąć na napisie potwierdzającym jej opuszczenie - Exit to Map).

Po znalezieniu się na mapie świata ruszaj w stronę [Checkpoint - India] (płd-wsch).

W trakcie podróży wpadniesz na grupę bandytów. Jest to przy okazji drugi tutorial. Wybierz Yaka i z menu kontekstowego zaznacz opcję Stay (zostań). Zaznacz Groma i Petra (aby szybko wybrać ich obu możesz nacisnąć [']) i z kolejnego menu (PPM) rozkaż położyć się im na ziemi. Teraz każ im przeczołgać się na górę. Kolejne zadanie polega na usunięciu pojedynczego strażnika, który tu stoi. Z menu kontekstowego ustaw styl walki Groma i Petra na Defend. Z menu znajdującego się w prawym górnym rogu ekranu wybierz miecz dla Petra i strzelbę dla Groma. Podejdź trochę bliżej i popatrz jak rozprawią się z wrogiem. Ruszaj na płn-wsch.

W kotlinie znajdziesz trzy noże do rzucania i pięć granatów.

Wybierz je teraz z menu (prawy górny róg) i spróbuj rzucić w pojedynczego wroga stojącego na południu.

Wykonuj kolejne polecenia tutoriala. Na koniec pozostanie Ci jedynie pozbyć się reszty bandytów. Wracaj do miejsca startu. Wybierz Petra i przy użyciu miecza pozbądź się pierwszego strażnika.

Przeciwników znajdujących się na płn-wsch najlepiej pozbyć się przy pomocy granatów. Na początek rzucasz nim w okolice jednego z nich, następnie na pauzie wyciągasz strzelbę (Rifle) i przy jej użyciu pozbywasz się drugiego.

Zbierz