Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry - Karolina "Krooliq" Talaga - ebook

Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry ebook

Karolina "Krooliq" Talaga

5,0

Opis

Poradnik do samodzielnego dodatku do Gothic II: Noc Kruka, w którym znajdziecie opisy zadań z sześciu rozdziałów, tam gdzie to konieczne ilustrowanych mapami lokacji, oraz dokładną prezentację czterech najważniejszych z nich.

Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zadania 10-16 (Rozdział I)
  • Zadania 17-26 (Rozdział I)
  • Zadania 1-9 (Rozdział I)
  • Zadania 27-38 (Rozdział I)
  • Mapa terenów Khorinis
  • Zadania 39-48 (Rozdział I)
  • Zadania 95-99 (Rozdział II)
  • Zadania 108-122 (Rozdział II)
  • Zadania 78-94 (Rozdział I)
  • Zadania 123-133 (Rozdział II)

Informacja o grze

The Night of the Raven to oficjalne rozszerzenie do jednej z najpopularniejszych gier role-playing 2002 roku, czyli Gothic II, wprowadzające do podstawowej wersji tej gry, nową, rozbudowaną historię praktycznie niezwiązaną z główną fabułą Gothic II.

Gra Gothic II: Night of the Raven, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 82

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Gothic II:Noc Krukaporadnik do gry

autor: Karolina "Krooliq" Talaga

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=349

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Rozdział I

Zadania 1-9

Zadania 10-16

Zadania 17-26

Zadania 27-38

Zadania 39-48

Zadania 49-61

Zadania 62-77

Zadania 78-94

Rozdział II

Zadania 95-99

Zadania 100-107

Zadania 108-122

Zadania 123-133

Zadania 134-144

Rozdział III

Zadania 145-149

Zadania 150-159

Rozdział IV

Zadania 160-165

Zadania 166-172

Rozdział V

Zadania 173-174

Zadania 175-183

Rozdział VI - Zadania 184-186

Mapa terenów Khorinis

Mapa miasta Khorinis

Mapa Zapomnianej Doliny Budowniczych

25 Mapa Górniczej Doliny

Mapa jaskiń

Postaci neutralne

Nauczyciele

Sprzedawcy

Wstęp

Gothic II: Noc Kruka jest tak skonstruowanym dodatkiem, że cała przygoda zaczyna się od początku. Nowe zadania zostały wplecione pomiędzy stare, a te znane już czasem mają inne możliwości rozwiązania. Podniesiony został poziom trudności, potwory i przeciwnicy stali się twardsi i silniejsi - mają więcej życia i ranią mocniej. Wzmocnienie siły przeciwników pociągnęło za sobą zwiększenie siły rażenia broni. Zadaje ona większe obrażenia, ale na szczęście zbroje też lepiej chronią. Ponadto teraz niektóre rodzaje uzbrojenia dodają punkty do umiejętności walki. Jednak mocniejsze bronie potrzebują więcej siły czy zręczności, żeby móc nimi władać, a o podniesienie tych statystyk jest trudniej niż w Gothic II. Za każdy kolejny poziom rozwoju otrzymujemy do dyspozycji 10 punktów nauki, a zwiększenie o jeden stopień siłę, zręczność czy umiejętności walki potrafi kosztować aż kilka tych punktów. Zatem rozwój tym razem trzeba planować bardzo starannie i rozwijać tylko te cechy, które uznajemy za niezbędne.

Na samym początku gry najlepiej unikać zapuszczania się w okoliczne lasy i jaskinie, ponieważ przeważnie roi się tam od różnego rodzaju bestii, których pokonanie jest nie lada wyczynem. Jeśli chodzi o walkę z przeciwnikami, przynajmniej na początku, to dobrym sposobem jest pojedyncze wywabianie ich z ukrycia.

W całej grze pojawiają się posągi Innosa oraz Beliara, przed którymi można się pomodlić. Innos czasem podniesie nasze atrybuty, najczęściej siłę lub zręczność, ale za to modlitwy do Beliara mają przeważnie opłakane skutki dla naszego bohatera. Ponadto, tak jak w podstawowym Gothicu, w łóżkach śpimy, dzięki temu odzyskujemy zdrowie oraz zasób many, w kuchniach smażymy mięso. Na stołach alchemicznych przyrządzamy mikstury, a przy runicznych runy.

W drugim rozdziale istnieje możliwość nauczenia się prastarych języków budowniczych, dzięki którym można odczytać znalezione kamienne tabliczki, a te podnoszą atrybuty bądź umiejętności bojowe. Można również nauczyć się wydobywania złota i przetapiać je na monety.

Gracz ma do wyboru, tak jak w podstawowym Gothicu, trzy potężne gildie, czyli Magów Ognia, najemników i strażników miejskich. Dołączenie do którejś z nich jest obowiązkowe. Ponadto istnieje możliwość przyłączenia się do gildii złodziei, piratów i bandytów oraz do Wodnego Kręgu i ekspedycji Magów Wody. W zależności od dokonanego wyboru różnią się nieco otrzymywane zadania w trakcie rozgrywki, ale główny przebieg gry pozostaje niezmienny.

W poradniku znajdziecie wszystkie mapy, jakie będą Wam potrzebne oraz dokładny opis czterech najważniejszych z nich. Pojawiające się w tekście odnośniki do lokacji to liczby ujęte w nawiasy, według następujących skrótów: mapa terenów Khorinis [TK], mapa Khorinis [K], mapa Zapomnianej Doliny Budowniczych [ZD] oraz mapa Górniczej Doliny [GD]. Na końcu poradnika znajdziecie również spis wszystkich postaci neutralnych, nauczycieli i sprzedawców.

Rozdział I

Zadania 1-9

Rozdział pierwszy: Zagrożenie

Porozmawiaj z Xardasem, a później przeszukaj jego wieżę. Jeżeli masz dobrą pamięć :-), od razu zauważysz, że jest w niej więcej przedmiotów do zebrania niż w podstawowym Gothicu II. Idź do pomieszczenia z kominkiem, użyj prawie niewidocznego przycisku (wysunięta cegła z prawej strony kominka), a otworzy się wielka metalowa brama na lewo od Xardasa - zabierz rzeczy z kufra. Udaj się na górę i przeczytaj księgi. Gdy już zbierzesz wszystkie przedmioty, wyjdź z wieży i skieruj się na ścieżkę. Najpierw udaj się nad jezioro, które znajduje się po lewej stronie. Przeszukaj lewy brzeg, a znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów, następnie wejdź do tunelu po prawej stronie jeziora. Zabij gobliny i młode polne bestie, a gdy wyjdziesz z tunelu - skieruj się do doliny. Spotkasz tam swojego starego znajomego Lestera (quest 2), poleć mu, żeby udał się na rozmowę do Xardasa. Potem wróć z powrotem na ścieżkę i idź dalej. Spotkasz kolejnego znajomego - Cavalorna. Pomożesz mu zabić bandytów, ale jeszcze nie w tej chwili. Najpierw idź i sam rozpraw się z jednym z nich, stojącym przy schodach. Wróć do Cavalorna i udajcie się razem do kryjówki bandytów (quest 3). W drodze do miasta trafisz na farmę Lobarta (questy 4-9), spotkasz też Grega i Canthara. Gdy już znajdziesz się w Khorinis, najważniejszą sprawą jest dostanie się do górnego miasta przed oblicze Lorada Hagena (quest 14). Najpierw jednak musisz zostać szanowanym obywatelem, co oznacza konieczność zdobycia obywatelstwa, a później przystąpienie do jednej z potężnych gildii - Magów Ognia, najemników lub strażników miejskich. Gdy obierzesz którąś z dróg - nowicjusza, strażnika czy najemnika Twoja decyzja będzie nieodwołalna. Aby zostać obywatelem Khorinis musisz nająć się na czeladnika u jednego z mistrzów (quest 24). Istnieje też łatwy sposób ominięcia starań o obywatelstwo i od razu przystąpienie do którejś z gildii (questy 15 - 17). Kolejnym ważnym zadaniem w tym rozdziale będzie rozwiązanie zagadki zaginionych ludzi (quest 13). Dzięki temu będziesz mógł w rozdziale drugim dołączyć do Wodnego Kręgu (quest 11) oraz do ekspedycji Magów Wody (quest 12). W tym rozdziale będziesz miał też możliwość rozprawienia się z gildią złodziei lub możliwość przyłączenia się do niej (opis znajdziesz w queście 44). Rozdział pierwszy kończy się w momencie, gdy dostaniesz się do Lorda Hagena i przyjmiesz od niego zadanie (quest 93).

1.Oko Innosa

Zadanie zleca: Xardas. [TK 1] Xardas poleca Ci przekonanie paladynów, aby oddali w Twoje ręce potężny artefakt, czyli Oko Innosa. W tym celu w rozdziale pierwszym musisz dostać się do Lorda Hagena, w drugim - zdobyć list od Kapitana Garona, a w trzecim - dostarczyć list Lordowi Hagenowi i udać się do klasztoru po artefakt. Tam dowiesz się, że Oko Innosa zostało skradzione i będziesz musiał wyruszyć w pogoń za złodziejem. Idąc tropem złodzieja dopadniesz poszukiwaczy, którzy zdołali akurat zniszczyć artefakt. Będziesz musiał go naprawić, a dokładny opis, jak to zrobić, znajdziesz we wstępie do rozdziału trzeciego.

2.Zioła dla Constantina

Zadanie zleca: Lester. [TK 3] Zbierz 10 roślin tego samego rodzaju, będziesz mógł powiedzieć strażnikom, że przynosisz je dla alchemika Constantina i zostaniesz bez problemu wpuszczony do miasta.

3.Bandyci Cavalorna

Zadanie zleca: Cavalorn. [TK 4] Cavalorn prosi Cię o pomoc w zabiciu bandytów. Gdy to zrobisz, Cavalorn da Ci wiadomość, którą masz przekazać Vatrasowi w Khorinis. Nie czytaj jej, bo za dostarczenie otwartej wiadomość dostaniesz od Vatrasa o wiele mniej punktów doświadczenia. Oczywiście istnieje banalnie łatwy sposób, żeby zaspokoić swoją ciekawość - po prostu najpierw zapisz stan gry, przeczytaj list i z powrotem wczytaj poprzedni zapis.

4.Jak się dostać do miasta Khorinis

Zadanie zleca: np. Maleth. [TK 5] Do miasta można się dostać na cztery sposoby. Można powiedzieć, że przynosi się zioła dla Constantina (quest 2). Można podać się za pracownika farmy, który potrzebuje pomocy kowala - jednak wtedy trzeba wyglądać jak farmer, więc nie wolno pomagać Gregowi (quest 10). Można skorzystać z glejtu, który proponuje nam Canthar - później za to trzeba będzie mu wyświadczyć pewną przysługę (quest 29). Albo po prostu zapłacić strażnikom 100 sztuk złota.

5.Ubiór roboczy Lobarta

Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Farmer Lobart może sprzedać Ci ubranie robocze. Początkowo będzie żądał za nie 70 sztuk złota, ale obniży cenę, gdy wykonasz kilka prac na jego farmie (questy 6-9). Można zbić cenę maksymalnie do 30 sztuk złota.

6.Zebrać rzepę z pola

Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Zbierz rzepę rosnącą na polu po prawej stronie i odnieś ją Lobartowi, który poprosi Cię o następną przysługę (quest 7).

7.Zanieść rzepy Hildzie

Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Po prostu masz zanieść zebraną rzepę Hildzie, która poprosi Cię o kolejną przysługę (quest 8).

8.Patelnia dla Hildy

Zadanie zleca: Hilda. [TK 5] Hilda