Frater - poradnik do gry - Szymon "SirGoldi" Błaszczyk - ebook

Frater - poradnik do gry ebook

Szymon "SirGoldi" Błaszczyk

0,0

Opis

Poradnik do gry cRPG Frater zawiera kompletny opis przejścia wraz z dokładnym omówieniem przeciwników. W niemalże każdym rozdziale jest czytelna mapka, która pomoże przedostać się z jednego krańca lokacji na drugi.

Frater - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Frater Szymon (Bohaterowie)
  • Tong Wong (Bohaterowie)
  • Elena (Bohaterowie)
  • Neferkar (Pomocnicy)
  • Golem (Pomocnicy)
  • Bagna (Lokacje)
  • Sala Alchemika (Lokacje)
  • Przedmieścia (Lokacje)
  • Pustynia (Lokacje)
  • Piaskowe Miasto (Lokacje)

Informacja o grze

Frater to gra z gatunku „hack & slash”, która została wyprodukowana przez polskie studio Rebelmind (twórców m.in. Space Hack). Program nawiązuje do tradycji pierwszej odsłony Diablo.

Gra The Chosen: Well of Souls, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 53

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Fraterporadnik do gry

autor: Szymon "SirGoldi" Błaszczyk

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=551

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Bohaterowie

Frater Szymon

Elena

Tong Wong

Pomocnicy

Golem

Neferkar

Lokacje

Przedmieścia

Pracownia

Las

Bagna

Zamek

Lochy zamkowe

Pustynia

Piaskowe Miasto

Pustynne podziemia

Wieża Proroków

Dżungla

Ruiny zaginionego miasta

Podziemia zaginionego miasta

Ruiny świątyni

Lodowy brzeg

Stalowe pomosty

Wyspa Umarłych

Lodowy pałac

Centrum miasta

Piekielne Podziemia

Sala Alchemika

Wprowadzenie

W poradniku zawarłem kompletny opis przejścia wraz z dokładnym omówieniem przeciwników. W niemalże każdym rozdziale jest czytelna mapka, która pomoże Wam, drodzy gracze, przedostać się z jednego krańca lokacji na drugi. Frater to gra bardzo długa. Nie jest zanadto skomplikowana, jednak kilka elementów znacząco odbiega od tego, co mogliście zobaczyć w innych hack'n slashach. Przede wszystkim nieco inaczej wygląda rozwój postaci - na ten temat przeczytacie w dziale "Bohaterowie". Zamiast tworzyć dziesiątki rozdziałów, starałem się przekazać jak najwięcej informacji w "Pomocnych uwagach". W tym poradniku znajdziecie ich naprawdę wiele. Są one przejrzyście wypunktowane, co powinno ułatwić przyswajanie wiedzy na temat tejże gry. Pomarańczowe numerki w nawiasach, których w tekście pełno, to odnośniki do mapek. Miejsca istotne oznaczyłem dobrze widoczną krwistoczerwoną czcionką, natomiast wszystko to, co jest mniej ważne dla przebiegu rozgrywki wskazałem połączeniem liczb z literami (3a, 3b itd.) o zabarwieniu również pomarańczowym.

Nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was do lektury poradnika i życzyć wytrwałości w pokonywaniu setek bezmózgich przeciwników. ;)

Miłej zabawy!

Bohaterowie

Frater Szymon

Frater Szymon

Mnich posiadający zdolności magiczne. Wcielając się w niego, powinniśmy liczyć się z tym, że niejednokrotnie będziemy zmuszeni do ucieczki przed dużymi skupiskami wrogów. Jeżeli mimo wszystko zdecydujemy się na przeżycie przygody wspólnie z Szymonem, musimy pamiętać o tym, aby rozwijać głównie Wiedzę Tajemną. Wraz ze zwiększaniem tego współczynnika rośnie ilość many, co jest niezwykle istotne dla maga. Drugim powodem, dla którego należy uczyć się Wiedzy Tajemnej, jest możność korzystania z potężniejszych czarów w dalszej fazie rozgrywki. Ich źródłem są magiczne księgi. Wbrew pozorom, duża siła jest dla Fratera Szymona również bardzo ważna. Jednakże, nie dodawajmy zbyt wielu punktów statystyk do tego współczynnika - róbmy to w granicach zdrowego rozsądku. Żywotność oraz Zręczność to parametry zdecydowanie mniej niezbędne. Mimo wszystko, trochę więcej energii życiowej zawsze się przyda.

Umiejętności podzielono na: ofensywne, defensywne oraz inne. W danym momencie możemy korzystać tylko z trzech (każda innego rodzaju). We Fraterze jest tylko kilka umiejętności pasywnych (Dar: Siły, Zręczności, Wyćwiczenia).

Zdolności są pogrupowane w kolejności określającej przydatność (np. Koncentracja Energii jest bardziej nieodzowna aniżeli Waleczny Wygląd). Brak danej umiejętności oznacza, że jest ona zupełnie niepotrzebna dla omawianej klasy postaci.

Zalecane umiejętności:

Ofensywne

- Koncentracja Energii, Waleczny Wygląd;

Defensywne

- Spowolnienie Pocisków, Rozważne Dowodzenie, Kara Boska, Odporność na Magię, Zastraszenie, Kamuflaż, Opiekuńczość;

Inne

- Przełamanie Wytrzymałości na Magię Ognia, Wody oraz Eteru (trzy oddzielne umiejętności), Regeneracja Many, Łaska Szczęścia, Cnota Dbałości, Zwiększona Szybkość, Niezłomna Wiara, Dar Wyćwiczenia.

Elena

Elena

Zaprawiona w bojach łowczyni. Specjalizuje się w walce na dystans. Doskonale posługuje się wszelaką bronią palną oraz miotaną. Najważniejszą cechą Eleny jest Zręczność, która wpływa na umiejętność walki wymienionym orężem. Łowczyni z małą liczbą punktów tego współczynnika jest bardzo słabą postacią. Siła również jest dla niej dość istotna, ponieważ umożliwia noszenie lepszego pancerza. Rozwijanie Wiedzy Tajemnej natomiast jest stratą punktów statystyk, lepiej wykorzystać je na Żywotność. Pomimo że Elena unika walki w zwarciu, w podbramkowych sytuacjach duża witalność (40-45) może jej uratować życie.

Zalecane umiejętności:

Ofensywne

- Przebicie, Waleczny Wygląd, Dobicie, Silny Cios, Poświęcenie, Wiedza o Truciznach, Światło Wiary;

Defensywne

- Uniki, Spowolnienie Pocisków, Zastraszenie, Odporność na Magię, Kamuflaż, Uwięzienie, Rozważne Dowodzenie, Opiekuńczość;

Inne

- Zwiększona Szybkość, Niezłomna Wiara, Łaska Szczęścia, Cnota Dbałości, Dar Siły, Zwiększona Kondycja.

Tong Wong

Tong Wong

Wojownik urodzony w górach Tien-Szan. Szlachetny i bardzo odważny człowiek. Pojawia się wszędzie tam, gdzie życiu niewinnych osób zagrażają demony. Głównym atrybutem Tong Wonga jest ogromna siła. To bezsprzecznie najważniejsza cecha tej postaci. Wpływa przede wszystkim na zadawane obrażenia, zatem 70-75% punktów statystyk wykorzystajmy na rozwój Siły. Nie mniej istotna dla wojownika jest Żywotność. Starajmy się od czasu do czasu inwestować w ten parametr. Zręczność ma znaczenie marginalne, zaś Wiedza Tajemna jest mu kompletnie niepotrzebna.

Zalecane umiejętności:

Ofensywne

- Dobicie, Silny Cios, Wir Śmierci, Poświęcenie, Wiedza o Truciznach, Cios Nawrócenia, Światło Wiary, Waleczny Wygląd;

Defensywne

- Otrząśnięcie się, Uwięzienie, Odporność na Magię, Zastraszenie, Opiekuńczość, Rozważne Dowodzenie;

Inne

- Cnota Dbałości, Łaska Szczęścia, Niezłomna Wiara, Zwiększona Kondycja, Zwiększona Szybkość, Dar Zręczności.

Pomocnicy

Golem

Golem

Potężny gliniany pomocnik ożywiony starym hebrajskim zaklęciem. Cechuje go duża wytrzymałość na ciosy wroga oraz niezła siła uderzenia. Walczy w zwarciu. Do jego wad z pewnością należy zaliczyć niezbyt imponującą szybkość poruszania się oraz stosunkowe duże odstępy czasu pomiędzy kolejnymi ciosami. Powyższe wady rekompensują spore obrażenia, jakie potrafi zadać dowolnemu przeciwnikowi. Co więcej, bestie mniej masywne mogą zostać odrzucone na kilka metrów! Przede wszystkim z pomocy Golema należy korzystać w dużych skupiskach wrogów, którzy nie używają ataków magicznych bądź nie atakują z dystansu. Natomiast Wred Mitter czy Dentifer Incantator to wyjątkowo niewygodne bestie dla omawianego pomocnika. Jeżeli tylko zauważymy, że Golem jest osaczony i bezproduktywnie biega za dynamiczniejszymi stworami, zrezygnujmy z jego wsparcia. W innym wypadku stracimy fortunę na zwoje regeneracji.

Neferkar

Neferkar

Staroegipski obrońca. Jego bronią są promienie boga Thota. Jest zupełnym przeciwieństwem Golema. Zadaje mniejsze obrażenia, potrafi przetrwać dosłownie kilka silnych ciosów, lecz jego szybkość poruszania się oraz atakowania stoją na bardzo dobrym poziomie. Dodatkowym atrybutem jest zdolność latania oraz wystrzeliwania pocisków. Doskonale radzi sobie z Vespertilio (nietoperze) oraz z Flagellumami (nieruchome potwory wyrastające z ziemi). Równie dobrze idzie mu z Zombie. Niestety, wiele innych jednostek rozprawia się z nim w ciągu kilku sekund. Podobnie jak w przypadku Golema, musimy na bieżąco obserwować bieg wydarzeń i w razie konieczności wcisnąć przycisk N, aby odesłać Neferkara.

Informacje dodatkowe: cena za zwój regeneracji Golema bądź Neferkara - 500 złotych monet, szansa na zdobycie go z zabitego potwora - niewielka (kilka %).