Football Manager 2006 - poradnik do gry - Maciej "maciek_ssi" Bajorek - ebook

Football Manager 2006 - poradnik do gry ebook

Maciej "maciek_ssi" Bajorek

0,0

Opis

W poradniku do gry Football Manager 2006 znaleźć można wszelkie informacje od rozpoczęcia rozgrywki, a kończąc na rozgrywaniu meczu. Nie zabrakło oczywiście dokładnych opisów piłkarza oraz niuansów formacji i strategii.

Football Manager 2006 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wstęp (Taktyka i formacja)
  • Formacja (Taktyka i formacja)
  • Sztab szkoleniowy - Profil i atrybuty sztabu
  • Reżimy treningowe (Trening)
  • Indywidualne (Trening)
  • Dodatkowe zadania piłkarzy (Taktyka i formacja)
  • Polecenia dla piłkarzy (Taktyka i formacja)
  • Profil (Profil zawodnika)
  • Nowa gra (Prowadzenie zespołu)
  • Nowy manager (Prowadzenie zespołu)

Informacja o grze

Football Manager 2006 to najnowsza odsłona managera piłkarskiego rodem z zespołu Sports Interactive, czyli de facto kolejna wersja rozwojowa legendarnego Championship Managera (po rozstaniu SI z Eidosem, ten drugi zatrzymał prawa do nazwy, pierwszy zaś cały engine gry).

Gra Worldwide Soccer Manager 2006, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku piłka nożna. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 61

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Football Manager2006poradnik do gry

autor: Maciej "maciek_ssi" Bajorek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=464

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Ekran startowy

Menu Options

Profil zawodnika

Wprowadzenie

Profil

Pozostałe

Taktyka i formacja

Wstęp

Formacja

Polecenia dla drużyny

Polecenia dla piłkarzy

Dodatkowe zadania piłkarzy

Sztab szkoleniowy - Profil i atrybuty sztabu

Trening

Zadania trenerów

Reżimy treningowe

Indywidualne

Prowadzenie zespołu

Nowa gra

Nowy manager

Umowa z zarządem

Terminarz i mecze

Transfery i rotacja (1)

Transfery i rotacja (2)

Współpraca z jednostkami

Finanse klubu

Mecz

Przed meczem

Mecz

Konwencje taktyczne

Wstęp

Poradnik ten skierowany jest do graczy, którzy chcą zapoznać się z serią Football Manager. Ale myślę, że zaawansowani też znajdą też coś dla siebie.

Znaleźć w nim można wszelkie informacje od rozpoczęcia rozgrywki, a kończąc na rozgrywaniu meczu. Nie zabrakło oczywiście dokładnych opisów piłkarza oraz niuansów formacji oraz strategii. Wszystko jest poparte sporą ilością tekstu oraz grafiki. Zachęcam do przejrzenia działu Trening, ponieważ w wersji 2006 został on kompletnie przebudowany. Jako ciekawostkę napisałem mini-niezbędnik stratega, gdzie opisane są najczęściej używane formacje. Mogą one przydać się do projektowania nowych strategii.

Serdecznie zapraszam,

Maciej "Maciek_ssi" Bajorek

Ekran startowy

Po uruchomieniu gry naszym oczom ukazuje się taki oto screen:

Nowa gra [New Game] - rozpoczęcie nowej gry. Więcej na ten temat w rozdziale Prowadzenie zespołu.

Wczytaj ostatnią grę [Load Last Game] - wczytanie ostatnio zapisanej gry. Save'y przeważnie są dostępne z poziomu systemu operacyjnego w katalogu C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Moje Dokumenty\Sports Interactive\Football Manager 2006\games.

Wczytaj grę [Load Game] - wczytanie wybranej gry. Save'y przeważnie są dostępne z poziomu systemu operacyjnego w katalogu C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Moje Dokumenty\Sports Interactive\Football Manager 2006\games.

Dostępne opcje w menu Wczytaj grę [Load Game]:

Szukaj w

[

Location

] - wybieramy odpowiedni katalog gdzie zapisana jest nasza gra

Niedawno używane

[

Recent

] - ostatnio otwierane foldery na dysku komputera

W górę

[

Up

] - Stopień wyżej w strukturze katalogów

Nowy katalog

[

New folder

] - utworzenie nowego katalogu

Skasuj

[

Delete

] - skasowanie zaznaczonego save'a

Wybierz

[

Selekt

] - wczytanie wybranego save'a

Zrezygnuj [

Cancel

]

- rezygnacja z wczytywania save'a

Wczytaj szybki start [Load Quick Start]- rozpoczęcie tzw. Szybkiej rozgrywki. Więcej na ten temat w rozdziale Rozpoczęcie nowej rozgrywki. Opcje dostępne w tym menu są identyczne jakWczytaj grę [Load Game](patrz wyżej).Save'y przeważnie są dostępne z poziomu systemu operacyjnego w katalogu C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2006\data\quick starts.

Sieć [Network]- rozpoczęcie lub dołączenie do gry sieciowej.Więcej na ten temat można znaleźć w instrukcji dolączonej do gry.

Obejrzyj Mecz [View Match] - oglądanie wcześniej zapisanych meczy. Więcej na ten temat w rozdziale Rozgrywanie Meczu.

Ustawienia [Preferences] - ustawienia gry, dotyczące także samej rozgrywki.

Poszukaj uaktualnień [Check For Updates] - sprawdzanie dostępności patch'ów do gry. Z reguły producent zaleca instalowanie poprawek. Autor poradnika również.

Twórcy gry [Credit] - lista płac.

Wyjście [Quit] - wyjście z gry.

Menu Options

Dodatkowe opcje oraz informacje dostępne są z menu Opcje [Options] rozwijanego na górnym panelu:

Niektóre opcje są niedostępne z poziomu ekranu startowego.

Wyjaśnienie dotyczy tylko i wyłącznie opcji nie opisywanych w rozdziale Ekran startowy.

Status gry

[

Game status

] - informacje na temat załadowanej gry: czas, liczba graczy, wersja oprogramowania, włączone ligi itp.

Galeria sław

[

Hall Of Fame

] - lista najlepszych graczy, oparta także na znanych nazwiskach każdemu fanowi piłki nożnej, jeśli zdobędziemy odpowiednią ilość tytułów w rozgrywkach piłkarskich to może na niej zaistniejemy

Czat menedżerski

[

Manager Chat

] - dzięki tej opcji możemy przesłać wiadomość innemu graczowi, który aktualnie prowadzi z tobą rozgrywkę. Opcja właściwie przydatna jedynie w trybie gry on-line.

Zbieranie danych

[

Research Credits

] - lista osób, które zbierały informacje na temat wszystkich osób dostępnych w grze. Dzięki nim gra ma bardzo rozwiniętą i realistyczną bazę danych.

Społeczność internetowa

[

Community Info

] - oficjalne i nieoficjalne strony internetowe, dotyczące serii FM.

Odśwież komentarze prasowe

[

Refresh Media Comments

] - sprawdza, czy dodaliśmy nową listę mediów. Takie listy można znaleźć na stronach fanowskich gry.

Nowy gracz…

[

New user…

] - stworzenie nowego gracza. Jeśli prowadzimy rozgrywkę w samotności, to możemy dodać kolejnego gracza, np. koleżankę czy kolegę. W ten sposób mamy możliwość gry w kilka osób na jednej maszynie.

Zapisz

[

Save Game

]

-

zapis stanu gry bez potwierdzenia.

Zapisz stan gry jako…

[

Save Game As…

] - opcja zapisu stanu gry z potwierdzeniem i wyborem odpowiedniego pliku.

Samouczek…

[

Tutorial

…] - przewodnik po grze napisany przez autorów.

Pomoc online…

[

Online help…

] - przejście na forum dyskusyjne producenta gry SI Games. Znakomite miejsce do wzbogacenia swojej wiedzy na temat gry.

Wydruk z ekranu…

[

Print Screen

] - Zapis do pliku informacji z aktywnego panelu.

Profil zawodnika

Wprowadzenie

Wszystkie informacje na temat zawodnika znajdziemy w klikając w jego nazwisko, bądź wybierając z jednej z rozwijanych list.

Wszelkie możliwe informacje o piłkarzu znajdziemy wybierając z listy odpowiednią pozycję. Opis znajduje się w podrozdziałach poniżej.

Natomiast menu oznaczone pomarańczowym kolorem dotyczy możliwych "akcji", które może uczynić manager. Oczywiście jeżeli podglądamy zawodnika z obcego nam klubu, to zobaczymy inne opcje.

Więcej na temat tych opcji w dalszych częściach poradnika.

Profil

Profil [Profile]

Znajdziemy tutaj wszystkie informacje na temat umiejętności piłkarza. Są one opisane za pomocą tak zwanych "atrybutów", które przyjmują za wartości liczby. W większości przypadków im większa wartość, tym lepiej. Oczywiście w przypadku niektórych atrybutów duża wartość może przynieść niepożądane zdarzenia na boisku, a także poza nim. Przykład: Ekscentryczność [Eccentricity].

Atrybuty wzrastają i opadają w czasie gry. Jeżeli zawodnik podchodzi profesjonalnie do treningu, to wartości będą mu wzrastały. Nawet jeśli nie będzie grał na przynajmniej przeciętnym poziomie. Trzeba jednak pamiętać, że doświadczenie nabyte w meczach jest o wiele bardziej ważne niż trening. Może się także zdarzyć sytuacja, w której zawodnik zostanie źle przygotowany do sezonu; atrybuty wtedy zaczną spadać po paru miesiącach od rozpoczęcia sezonu. Jest też rzeczą jasną, że atrybuty wzrastają i opadają z wiekiem. Oto uśrednione lata piłkarza, gdy przeważnie osiąga on swoją najlepszą formę: Bramkarz - 32, Obrońca - 31, Pomocnik - 30, Napastnik - 29.

Klikając naPokaż ostatnie rezultaty treningu [Show recent effects of training] dowiemy się jak zmieniają się atrybuty przeciwnika w trakcie sezonu. Dodatkowo klikając na wartość będziemy mieli podgląd na wykres, w którym ukazane jest jak zmieniał się atrybut przez ostatni rok.

Wartość atrybutów nie musi odzwierciedlać jakości piłkarza. Możemy niejednokrotnie spotkać się z sytuacją, kiedy zawodnik posiadający bardzo skromne wartości będzie grał na naprawdę wysokim poziomie. Jeśli będzie to młody zawodnik, to bywa nawet, że odpowiedni trening nie podniesie mu umiejętności, ale klasą swojej gry będzie przekonywał do siebie.

Warto