Final Fantasy XIII - Xbox 360 - poradnik do gry - Michał "Kwiść" Chwistek - ebook

Final Fantasy XIII - Xbox 360 - poradnik do gry ebook

Michał "Kwiść" Chwistek

5,0

Opis

Poradnik do gry Final Fantasy XIII zawiera przede wszystkim kompletny opis przejścia wszystkich rozdziałów przygody wraz z lokalizacją napotkanych po drodze skrzyń i radami dotyczącymi walk z najtrudniejszymi przeciwnikami.

Final Fantasy XIII - Xbox 360 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ulepszanie przedmiotów (Informacje ogólne)
  • Chapter I (1) (Opis przejścia)
  • Paradygmaty (Informacje ogólne)
  • Role (Informacje ogólne)
  • Chapter XII (1) (Opis przejścia)
  • 41-64 (Misje dodatkowe)
  • Chapter IV (1) (Opis przejścia)
  • Chapter XIII (1) (Opis przejścia)
  • Chapter XIII (2) (Opis przejścia)
  • Chapter IV (2) (Opis przejścia)

Informacja o grze

Kolejny reprezentant sztandarowej serii jRPG japońskiej firmy Square-Enix. W tej części poznajemy kulisy konfliktu pomiędzy władzami utopijnego miasta Cocoon a rebeliantami pochodzącymi z naszpikowanej potworami powierzchni planety Pulse.

Gra Final Fantasy XIII, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku jRPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PS3, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 97

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Final Fantasy XIIIWersja Xbox 360poradnik do gry

autor: Michał "Kwiść" Chwistek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=994

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Informacje ogólne

Role

Paradygmaty

Ulepszanie przedmiotów

Opis przejścia

Chapter I (1)

Chapter I (2)

Chapter II (1)

Chapter II (2)

Chapter III (1)

Chapter III (2)

Chapter III (3)

Chapter IV (1)

Chapter IV (2)

Chapter IV (3)

Chapter V (1)

Chapter V (2)

Chapter VI

Chapter VII (1)

Chapter VII (2)

Chapter VII (3)

Chapter VIII

Chapter IX (1)

Chapter IX (2)

Chapter IX (3)

Chapter X (1)

Chapter X (2)

Chapter XI (1)

Chapter XI (2)

Chapter XI (3)

Chapter XI (4)

Chapter XI (5)

Chapter XII (1)

Chapter XII (2)

Chapter XIII (1)

Chapter XIII (2)

Misje dodatkowe

1-20

21-40

41-64

Skarby

Lista Osiągnięć

Wprowadzenie

Poradnik do gry Final Fantasy XIII zawiera przede wszystkim kompletny opis przejścia wszystkich rozdziałów przygody wraz z lokalizacją napotkanych po drodze skrzyń i radami dotyczącymi walk z najtrudniejszymi przeciwnikami. W pierwszej części tekstu zostały również przedstawione najważniejsze elementy rozgrywki, takie jak paradygmaty czy role.

Ostatnie rozdziały poradnika poświęcone są misjom pobocznym i ukrytym skarbom. Znalazły się tam m.in. lista wszystkich Osiągnieć, spis dodatkowych zadań oraz mapka z lokalizacją kamieni Cie'th i skrzyń z przedmiotami. Fani Chocobo również nie powinni mieć powodów do narzekań. Będą mogli poznać wszystkie możliwe do wykopania przedmioty, a specjalnie przygotowana mapka bardzo ułatwi ich odnalezienie.

Michał "Kwiść" Chwistek ( www.gry-online.pl)

Legenda:

[1], [2] - znaki odwołujące do znajdujących się nad tekstem screenów. Jedynka oznacza obrazek po lewej, a dwójka po prawej stronie.

Kolor pomarańczowy - występujące w grze przedmioty

Kolor czerwony - pojawiających się podczas rozgrywki postacie oraz potwory

Kolor niebieski - odwiedzane przez bohaterów lokacje

Kolor zielony - umiejętności oraz inne specjalne elementy gry np. Sentinel, Eidolon

Słowniczek:

buff - czar wzmacniający bohaterów lub przeciwnika.

debuff - czar osłabiający bohaterów lub przeciwnika.

buffować/debuffować - używać buffów/debuffów.

tank - postać, której zadaniem jest przyjmowanie na siebie obrażeń. W FFXIII tym zadaniem zajmuje się Sentinel.

AOE (Area of Effect) - oznacza umiejętności działające na określonym obszarze, a nie pojedynczym celu.

Informacje ogólne

Role

System walki w Final Fantasy XIII oparty jest na dwóch głównych elementach: rolach i paradygmatach. Role to inaczej profesje naszych bohaterów, określające ich zadania podczas potyczki. Każda postać ma możliwość rozwoju wszystkich sześciu ról, ale są one odblokowywane stopniowo. Najbardziej opłacalne jest rozwijanie w pierwszej kolejności trzech podstawowych ról każdego z bohaterów, a dopiero później inwestowanie punktów w pozostałe. Tak przedstawia ją się główne profesje poszczególnych postaci:

Bohater

Rola 1

Rola 2

Rola 3

Lightning

Commando

Medic

Ravager

Snow

Sentinel

Ravager

Commando

Sazh

Ravager

Commando

Synergist

Vanille

Saboteur

Medic

Ravager

Fang

Sentinel

Saboteur

Commando

Hope

Medic

Synergist

Ravager

Commando

KlasaCommando spełnia bardzo ważne zadanie w każdej walce. Jej silne ataki fizyczne nie ładują znacząco chain gauge, ale są niezbędne do jego stabilizacji. Każdy cios Commando spowalnia opadanie paska, a co za tym idzie ułatwia zestgaggerowanie przeciwnika Avagerom.

Na zestaggerowaniu przeciwnika nie kończy się jednak jego użyteczność. Gdy potwór jest zestaggerowany, ataki Commando (nie dotyczy Sazha) wyrzucają go w powietrze co uniemożliwia mu wykonywanie ciosów. Jeżeli dobrze to wykorzystamy, przeciwnik może już nigdy nie wylądować na ziemi. Ponadto ataki tej roli wydłużają czas zestaggerowania.

Warto również przyjrzeć się drużynie z dwoma Commando. Cechą charakterystyczną takiego paradygmatu jest to, że każdy Commando atakuje inny cel. Jest to przydatne przy atakach z zaskoczenia, kiedy więcej niż jeden przeciwnik zostanie zestaggerowany. W ten sposób dzięki wyrzucaniu w powietrze możemy zneutralizować dwa cele jednocześnie.

Sentinel

Rola pogardzana w pierwszej części gry, staje się później niezbędna w każdym trudniejszym pojedynku. Jest to typowy tank, którego zadanie polega na zwracaniu na siebie uwagi przeciwników i przyjmowaniu ich ciosów. Nie posiada praktycznie żadnych umiejętności zadających obrażenia (poza jedna, bardzo słabą), ale czary ochronne zdecydowanie to wynagradzają. Zdarza się, że tylko Sentinel jest w stanie przetrwać niektóre ciosy.

Najlepiej korzystać z niego w walkach z bossami lub pojedynkach z wieloma silnymi przeciwnikami, gdzie przetrwanie pierwszej fali ataków może być bardzo trudne. Warto go również używać podczas leczenia czy buffowania drużyny. Ściągnie na siebie większość ciosów, a dzięki takiej umiejętności jak Challenge, utrzymachain gauge na stałym poziomie.

Medic

Jako jedyna rola leczącą Medic jest niezastąpiony w praktycznie każdej walce. Do przywracania zdrowia warto korzystać z paradygmatów składających się z dwóch takich ról, bo leczymy wtedy dużo szybciej i sprawniej. Nie jest to jednak wszystko co nasz healer potrafi. W późniejszej fazie gry bardzo przydaje się umiejętność wskrzeszania towarzyszy, a także Dispell usuwający nieprzyjemne debuffy.

Ravager

Ravager to rola, która ma dwa zadania: zadawanie obrażeń oraz błyskawiczne ładowania chain gauge przeciwnika. Jej ataki są bardzo silne, ale trzeba z nich odpowiednio korzystać. Przede wszystkim zawsze staramy się używać umiejętności Libra na nowo poznanych wrogach. Dowiemy się w ten sposób na jaki typ magii przeciwnik jest podatny, a na jaki odporny. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że zamiast osłabiać potwora, będziemy go leczyć naszymi czarami.

Drugą ważną cechą Ravagera jest ładowania chain gauge wrogów. Wada tej zdolności jest tak, że pasek szybko rośnie, ale równie szybko spada do zera. Żeby spowolnić opadanie warto przynajmniej raz zaatakować Commando. Oczywiście, w niektórych przypadkach nie jest to niezbędne, bo dobrze użycie trzech Ravagerów może być równie skuteczne.

Synergist

Podobnie jak Sentinel, klasaSynergisty w początkowej fazie gry nie jest zbyt przydatna, ale wraz z upływem czasu staje się niezastąpiona. Czary takie jak Haste, Shell czyProtect dają olbrzymią przewagę w trakcie pojedynku. Główną wada tej roli jest to, że zbuffowanie całej drużyny może potrwać wiele rund. Najlepiej zabierać się za to już na samym początku walki, żeby nie zmarnować naładowanego chain gauge. Jeżeli walka nie jest bardzo wymagająca, warto użyć Synergisty chociaż na dwie rundy. W ten sposób każdy z członków drużyny otrzyma Haste, który znacznie przyspieszy starcie.

Saboteur

Ostania, ale wcale nie mniej ważna rola, to Sabotarzysta. Jak sama nazwa wskazuje, jego głównym zadaniem jest osłabienie przeciwnika, a w skrajnych przypadkach nawet wykluczenie z walki. W swoim arsenale posiada m. in. obniżenie odporności na czary, "wyłączenie" ataków fizycznych czy zatrzymanie w czasie. Niestety założenie tzw. debuffa nie zawsze się udaje, a wielu przeciwników posiada całkowitą odporność na niektóre z nich. Bardzo specyficzną umiejętnością jest zaklęcie Death, zdobywane w końcowej fazie gry przez Vanille. Warto w nią zainwestować, bo jest to najłatwiejszy sposób na pokonanie Adamantoise - jednego z najpotężniejszych przeciwników w grze (na szczęście walka z nim nie jest obowiązkowa).

Paradygmaty

Paradygmaty to różne kombinacje ról, wykorzystywane podczas pojedynków w Final Fantasy XIII. Cała walka polega na odpowiednim zmienianiu się między nimi, a sam wybór umiejętności to już sprawa drugorzędna. W trakcie starcia mamy dostęp do maksymalnie sześciu paradygmatów, które ustaliliśmy przed potyczką i należy pamiętać, że każda zmiana członka drużyny resetuje ten wybór. Kombinacji istnieje oczywiście bardzo wiele, dlatego poniżej zostały przedstawione tylko te najczęściej używane.

Commando + Ravager + Ravager

Podstawowy paradygmat, od które najlepiej zaczynać większość pojedynków. Commando spowolni opadanie chain gauge, a Ravagerzy załatwią resztę. Ta kombinacje jest również bardzo przydatna już po zestaggerowanie przeciwnika dzięki specjalnej umiejętności Commando, wyrzucania wrogów w powietrze.

Ravager + Ravager + Ravager

Tej taktyki warto używać zaraz po pierwszym ataku Commando. Chain gauge będzie na tyle spowolniony, że trzech Ravagerów powinno bez problemów błyskawicznie zestaggerowac przeciwnika. Gdy tak się stanie najlepiej wrócić z powrotem do Commando, chyba że nasz przeciwnik jest bardzo podatny na ataki magiczne lub odporny na fizyczne.

Medic + Medic + Sentinel

Jest to zdecydowanie najlepszy Paradygmat leczący. Dwóch healerów błyskawicznie wyleczy nawet największe obrażeni już w pierwszej rundzie, a Sentinel dzięki umiejętności Challenge bez problemu podtrzyma chain gauge. Warto też pamiętać o tym, że tank obniża obrażenia zadawane pozostałym członkom drużyny, co jest szczególnie przydatne podczas walki z ostatnim bossem.

Saboteur + Synergist + Sentinel

Bardzo dobra kombinacja na początku każdej walki z bossami. Zapewnia błyskawiczne wzmocnienie naszej drużyny, równocześnie osłabiając przeciwnika. Nie sprawdza się jednak, jeżeli przeciwnik zadaje silne obrażenia AOE. W takiej sytuacji ciągłe zmienia się na paradygmat leczący może być zbyt czasochłonne oraz niebezpieczne.

Saboteur/Synergist + Medic + Sentinel

Jest to bardziej bezpieczna wersja poprzedniego paradygmatu, dzięki której nie musimy się za bardzo przejmować zdrowiem naszej drużyny. Wraz z Sentinelem, jedenMedic powinien sobie bez problemu poradzić z leczeniem, w czasie gdy Synergista/Saboteur zajmie się buffowaniem/debuffowaniem.

Ulepszanie przedmiotów

W najnowszej części Final Fantasy twórcy postanowili wprowadzić dość skomplikowany system ulepszania broni i akcesoriów. Każdy przedmiot ma własny poziom oraz pasek doświadczenia, który ładujemy korzystając ze zbieranych podczas gry komponentów. Ulepszeń możemy dokonywać tylko w napotkanych save pointach, wybierając opcje Upgrade