Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Atlas świata do gry Fallout 4 to olbrzymi zbiór map wszystkich istotnych lokacji. Ten ogromny poradnik zawiera w głównej mierze wysokiej jakości mapę świata w połączeniu z mniejszymi mapami poszczególnych lokacji. Na każdej z map w poradniku znalazło się wiele znaczników informujących o ważnych miejscach, które można odkryć i zbadać. Niektóre z ważniejszych lokacji (miasta, posterunki z przyjaznymi NPC'ami itp.) zostały z większą dokładnością opisane na oddzielnych stronach poradnika. Inną dużą częścią atlasu świata są strony poświęcone sekretom (znajdźkom), między innymi figurkom (bobbleheads) czy unikalnym książkom, dzięki którym można podnieść statystyki. Fallout 4 jest kolejną odsłoną bardzo popularnej serii gier role-playing osadzonych w postapokaliptycznym świecie. Tym razem przemierzamy pustkowia otaczające amerykańskie miasto Boston. Gra jest po brzegi wypełniona interesującą zawartością i jest dodatkowo nieliniowa, gdyż wiele decyzji może mieć różne konsekwencje.
Dodatkowo w poradniku pogrubioną czcionką oznaczone zostały tytuły zadań.
Atlas świata do Fallouta 4 zawiera szczegółowe mapy wszystkich lokacji dostępnych w grze. Dzięki niemu bez problemu znajdziesz wszystkie sekrety jakie poukrywali na postapokaliptycznych pustkowiach twórcy gry.
Fallout 4 - atlas świata zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 347
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8060-307-3
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1658
Mapa świata
Sanktuarium M1
Malden M2
Salem M3
Fort Hagen M4
Cambridge M5
Centrum Bostonu M6
Zamek M7
Morze Blasku M8
Południowy Boston M9
Prolog
Powrót z przeszłości
Gdy wzywa wolność
Klejnot Wspólnoty
Detektyw o stalowym sercu
W pogoni za tropem
Dawni znajomi
Niebezpieczne umysły
Morze Blasku
Myśliwy czy ofiara?
Poziom molekularny - początek zadania
Poziom molekularny - wybór frakcji do pomocy przy budowie przechwytywacza sygnału
Poziom molekularny - skonstruowanie przechwytywacza sygnału (teleportera)
Człowiek i instytucja
Ogólne informacje
Minutemani (Minutemen)
Bractwo Stali (Brotherhood of Steel)
Trasa (Railroad)
Instytut (Institute)
Sanktuarium
Sprzątanie zamku
Stare działa
Krecia robota
Formowanie szeregów
Broń Zamku
Nuklearna alternatywa (zakończenie dla frakcji Minutemanów)
Pierwszy krok
Problemy z bandytami
Odbudowa
Mama Murphy
Problem z ghulami
Oczyszczanie drogi
Zielonoskórzy
Połączone siły
Inne zadania Minutemanów
Wsparcie ogniowe
Do broni!
Semper Invicta
Stalowy Cień
Okres Służby
Bez Litości
Sieć informacji
Powrót do służby
Ślepa zdrada
Zmysł taktyczny
Łupy wojenne
Ad Victoriam
Nuklearna alternatywa (zakończenie dla frakcji Bractwa Stali)
Nowy świt
Pobudka
Zaginiony Patrol
Wewnętrzny wróg
Powinność czy hańba
Niedokończona sprawa
Kwatermistrzostwo
Za czystość Wspólnoty
Pozyskiwanie wiedzy
Wyżywienie wojska
Wzór do naśladowania
Zdobądź dokumentację techniczną dla prefekta Quinlana
Znajdź próbki krwi w dobrym stanie dla skryby Neriah
Zdobądź chłodziwo do reaktora dla prefekt Ingram
Droga ku wolności
Nauka rzemiosła
Boston po zmroku
Skryci, tajni i podziemni
Operacja Ticonderoga
Na skraju wojny
Operacja Czerwony Blask
Nuklearna alternatywa (zakończenie dla frakcji Trasy)
Kryjówka Mercer
Concierge
Bingo
Dziura w pamięci
Wiatrowskaz
Kryjówka Randolph
Lista kostuchy
Lista kostuchy 2
Usunięcie zmiennej
Zagubiona dusza
Materace
Spalona przykrywka
Nadzór syntków
Bitwa o Bunker Hill
Nowe oblicze ludzkości
Mass Fusion
Przygwożdżenie
Mocy, przybywaj
Stacja końcowa
Ostatni lot Bractwa
Nuklearna rodzina (zakończenie dla frakcji Instytutu)
Plony wyższego sortu
Przeciekom stop
Podzielony dom
Odzyskiwanie
Przywłaszczenie
Dezynsekcja
Hipoteza
Skłonności polityczne
Wygnany z Instytutu
Historia stulecia
Najwyższy czas - Nick Valentine
Złocony Pasikonik - Nick Valentine
Jak kamień w wodę - Nick Valentine
Rozwój zachowania - Curie
Początek długiej drogi - MacCready
Łagodna interwencja - Cait
Krypta 81
Opowiadania
Kici, kici
Dziura w ścianie
Zależność
Więc chodź, pomaluj mi miasto
Zagrywka na lewe pole
Smutki Diamond City
W wilczej skórze
Nie łam się, stary
Mniejsze zadania w Diamond City
Przesyłka specjalna
Emogene bierze sobie kochanka
Tajemnica domu Cabotów
Zakamarek pamięci
Srebrny Fantom
Wiedza publiczna
Podkop stulecia
Nawarzone piwo
Przynieś Fredowi halucynogeny
Sprzątanie magazynów
Odnajdź ślad Brenta Savoldi
Oczyść Ośrodek Szkoleniowy Gwardii Narodowej z ghuli
Zabij Zellera i uwolnij ocalałych ludzi
Niespokojne wody (Graygarden)
Cambridge Polymer Labs (Cambridge Polymer Labs)
Prezent Pickmana (Galeria Pickmana)
Owacje na stojąco (Trinity Tower)
Wyciąganie wtyczki (Kamieniołom Thicketów)
Zamówienie (Restauracja Drumlin)
Pięknym za nadobne (Farma Abernathych)
Prosto z płomieni (Farma Finchów)
Tajemnicze mięso (Fabryka Konserw Longneck Lukowski's)
Zamelduj się u dyrektora w Galerii General Atomics (Galeria General Atomics)
Błądzić jest rzeczą ludzką (Przymierze)
Krypta 75 (Gimnazjum w Malden)
Diabłu, co diabelskie (Muzeum Czarnej Magii)
Odszukaj części do naprawy zabawek dla Arlena Glassa (Kierat)
Somerville Place: Problemy z bandytami (Somerville Place)
Dzieciak na zimno (University Point)
Aktywuj działka w mieście Salem (Dom rodziny Rooków)
Napraw pompę wody (Garaż Atomowych Kotów)
Ostatni Rejs USS Constitution (USS Constitution)
Strzeż się potwora (Szmaragdowa Speluna)
Filar Wspólnoty (Amfiteatr Charles View)
Strefa Walk Combat Zone (Strefa Walk)
Zapewnianie jakości (Fabryka General Atomic)
Skarb Jamaican Plain (Jamaican Plain)
Lekarstwo dla Virgila (Skalna jaskinia)
Niniejszy nieoficjalny poradnik do gry Fallout 4 jest bardzo rozbudowanym opisem jej przejścia. Skorzystanie z tego poradnika może znacząco ułatwić odnalezienie i zaliczenie dostępnych głównych i pobocznych questów. Jest on też pomocny przy wyjaśnianiu podejmowanych w trakcie gry ważnych wyborów oraz ich krótko i długofalowych konsekwencji. Cały poradnik podzielony został na kilka bardzo obszernych części. Pierwsza część to omówienie wszystkich początkowych zadań głównego wątku fabularnego gry, które zalicza się w dość liniowej kolejności. Kolejne strony poradnika informują o czterech głównych frakcjach znajdujących się w świecie gry, a konkretnie o tym jak można je odnaleźć i jakie zestawy zadań są dla nich przewidziane. Dalsza część opisu głównej fabuły gry uwzględnia różnice wynikające z przynależności do konkretnej frakcji. Temat głównego wątku fabularnego zamyka rozdział opisujący wszystkie dostępne zakończenia gry. Ostatnią dużą częścią niniejszego poradnika są rozdziały skupiające się na opcjonalnych zadaniach. Jako że większość z nich rozpoczyna się w konkretnych miejscach w świecie gry zostały one w poradniku podzielone według lokacji. Opis przejścia każdego zadania z tego poradnika informuje o tym jak można je odblokować, co należy wykonać podczas jego przechodzenia, z jakimi wyborami można się spotkać, jak można się unikalnie zachować (np. skorzystanie z wysokiej charyzmy) i jakie nagrody przewidziane są za jego ukończenie. Fallout 4 to postapokaliptyczny RPG, w którym przemierzamy pustkowia w pobliżu miasta Boston. Na wykonanie czeka mnóstwo podstawowych oraz opcjonalnych zleceń i dzięki pomocy ze strony tego poradnika zniknie ryzyko, że pominie się jakąś ważną misję czy nie ukończy jakiegoś questu z uwagi na nieprzewidziane komplikacje.
Brązowy
kolor
użyty został do oznaczania postaci niezależnych, z którymi można porozmawiać. Wyróżniono nim też unikalnych przeciwników powiązanych z zaliczanymi questami.
Niebieski
kolor
użyty został do wyróżniania nazw lokacji odwiedzanych w grze. Nazwy w poradniku są identyczne do nazw z mapy świata w grze.
Zielony
kolor
użyty został do informowania o ważnych przedmiotach, które można odnaleźć w świecie gry, otrzymać od innych postaci czy kupić od handlarzy.
Pomarańczowy
kolor
użyty został do wyróżniania sytuacji, w których dysponowanie rozwiniętymi statystykami czy jakimś określonym profitem (perkiem) może pozwolić na wykonanie zaawansowanej czynności (otwarcie zamka, użycie perswazji na NPC'u itp.).
Dodatkowo w poradniku pogrubioną czcionką oznaczone zostały tytuły zadań.
Jacek "Stranger" Hałas, Patrick "YxU" Homa, Patryk Greniuk (www.gry-online.pl)
Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich zadań gry Fallout 4, które opisane zostały w naszym poradniku. Tabela powinna okazać się pomocna w zlokalizowaniu określonych questów, jak również w ustaleniu czy zaliczyło się wszystkie misje z danej grupy.
Tabela questów podzielona jest na cztery kolumny. Pierwsza kolumna to nazwa zadania zaczerpnięta z dziennika bohatera. Druga kolumna to typ questu i obowiązuje tu następujący podział:
Główny wątek - Są
to
główne zadania, które zalicza się bez konieczności dokonywania wyboru frakcji. Ostatnim zadaniem z tej grupy jest to dotyczące użycia teleportera do dotarcia do siedziby Instytutu
Frakcja
x, główne - Są to nadrzędne zadania poszczególnych frakcji (Minutemani, Bractwo Stali, Trasa, Instytut), a więc te prowadzące do powiązanych z nimi zakończeń gry.
Frakcja
x, mniejsze - Są to dodatkowe zadania frakcji, których zaliczanie nie jest obowiązkowe. Warto zaznaczyć, że wiele z tych zadań ma losowe założenia i odblokowuje się w losowej kolejności.
Towarzysza
- Są to zadania powiązane z przyłączanymi do drużyny towarzyszami.
Poboczne
- Są to nieobowiązkowe questy, które nie są bezpośrednio powiązane z żadną z frakcji gry.
Trzecia kolumna tabeli zawiera informacje odnośnie rozdziałów naszego poradnika, w których można odnaleźć opisy poszczególnych questów. W ostatniej czwartej kolumnie znalazło się miejsce dla uwag, np. dla ostrzeżeń o możliwości zablokowania sobie dostępu do wybranego zadania.
NAZWA ZADANIA
RODZAJ ZADANIA
OPIS W NASZYM PORADNIKU
UWAGI
Ad Victoriam
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Aktywuj działka w mieście Salem
poboczne
Zadania poboczne
-
Bez litości
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Bingo
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Bitwa o Bunker Hill
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
-
Błądzić jest rzeczą ludzką
poboczne
Zadania poboczne
-
Boston po zmroku
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
-
Broń osady
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Broń Zamku
Minutemani, główne
Zadania frakcji Minutemanów
-
Cambridge Polymer Labs
poboczne
Zadania poboczne
-
Concierge
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Człowiek i instytucja
główny wątek
Główny wątek fabularny
To ostatnie niezależne zadanie głównego wątku. W trakcie jego zaliczania musisz zdecydować czy chcesz rozpocząć współpracę z Instytutem czy nie.
Dawni znajomi
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
Detektyw o stalowym sercu
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
Dezynsekcja
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Diabłu, co diabelskie
poboczne
Zadania poboczne
-
Do broni!
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Dostarcz zmutowaną roślinę
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Droga ku wolności
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
Zadanie to dotyczy odnalezienia kryjówki frakcji Trasy. Możesz sam je wykonać lub zostać do tego zmuszonym po dostatecznym awansowaniu w głównym wątku.
Dzieciak na zimno
poboczne
Zadania poboczne
-
Dziura w pamięci
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Dziura w ścianie
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.
Emogene bierze sobie kochanka
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dom Cabotów.
Filar Wspólnoty
poboczne
Zadania poboczne
-
Formowanie szeregów
Minutemani, główne
Zadania frakcji Minutemanów
-
Gdy wzywa wolność
główny wątek
Główny wątek fabularny
W zadaniu tym nawiązuje się pierwszy kontakt z Minutemanami i pomaga się im. Nie musisz utrzymywać z nimi relacji po jego ukończeniu.
Hipoteza
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Historia stulecia
towarzysza
Zadania towarzyszy
Zadanie to powiązane jest z Piper.
Jak kamień w wodę
towarzysza
Zadania towarzyszy
Zadanie to powiązane jest z Nickiem Valentinem.
Kici, kici
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.
Klejnot Wspólnoty
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
Krecia robota
Minutemani, główne
Zadania frakcji Minutemanów
Zadanie otrzymasz tylko jeśli poprosiłeś Minutemanów o pomoc w zbudowaniu teleportera.
Kryjówka Mercer
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Kryjówka Randolph
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Krypta 75
poboczne
Zadania poboczne
-
Krypta 81
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.
Kwatermistrzostwo
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Lekarstwo dla Virgila
poboczne
Zadania poboczne
Zadanie to powiązane jest z głównym wątkiem fabularnym gry. Virgil przy pierwszym spotkaniu prosi bohatera o odnalezienie serum.
Lista kostuchy
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Łagodna interwencja
towarzysza
Zadania towarzyszy
Zadanie to powiązane jest z Cait.
Łupy wojenne
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Mama Murphy
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
Zadanie to nie pojawia się w głównej części dziennika głównego bohatera.
Mass Fusion
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
-
Materace
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Mocy, przybywaj
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
-
Morze Blasku
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
Myśliwy czy ofiara?
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
Na skraju wojny
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
-
Nadzór syntków
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
To pierwszy quest wykonywany dla Instytutu. Otrzymasz go tylko jeśli zdecydowałeś się rozpocząć współpracę z tą frakcją.
Najwyższy czas
towarzysza
Zadania towarzyszy
Zadanie to powiązane jest z Nickiem Valentinem.
Napraw pompę wody
poboczne
Zadania poboczne
-
Nauka rzemiosła
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
To pierwsze duże zadanie wykonywane dla frakcji Trasy (nie licząc questu Droga ku wolności).
Nawarzone piwo
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.
Nie łam się, stary
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Niebezpieczne umysły
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
Niedokończona sprawa
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Niespokojne wody
poboczne
Zadania poboczne
-
Nowe oblicze ludzkości
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
-
Nowy świt
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
Zadanie to jest swego rodzaju epilogiem dla wątku Bractwa Stali.
Nuka Cola dla Sheffelda
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Nuklearna alternatywa
Minutemani, główne
Zadania frakcji Minutemanów
To ostatnie główne zadanie Minutemanów. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.
Nuklearna alternatywa
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
To ostatnie główne zadanie Bractwa Stali. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.
Nuklearna alternatywa
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
To ostatnie główne zadanie Trasy. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.
Nuklearna rodzina
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
To ostatnie główne zadanie Instytutu. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.
Oczyszczanie drogi
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Oczyść Ośrodek Szkoleniowy Gwardii Narodowej z ghuli
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bunker Hill.
Oczyść źródło wody
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokqacji Bazar w Diamond City.
Odbudowa
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Odnajdź ślad Brenta Savoldi
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bunker Hill.
Odszukaj części do naprawy zabawek dla Arlena Glassa
poboczne
Zadania poboczne
-
Odzyskiwanie
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Okres służby
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Operacja Czerwony Blask
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Bractwa Stali.
Operacja Ticonderoga
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
-
Opowiadania
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.
Ostatni lot Bractwa
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Bractwa Stali.
Ostatni rejs USS Constitution
poboczne
Zadania poboczne
-
Owacje na stojąco
poboczne
Zadania poboczne
-
Pierwszy krok
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
Zadania tego nie możesz przegapić, bo dotyczy ono udzielenia pomocy pierwszym osadnikom.
Pięknym za nadobne
poboczne
Zadania poboczne
-
Plony wyższego sortu
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Pobudka
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
To pierwsze główne zadanie Bractwa Stali. Otrzymasz je tylko jeśli nie nawiązałeś wcześniej kontaktu z tą frakcją.
Początek długiej drogi
towarzysza
Zadania towarzyszy
Zadanie to powiązane jest z MacCreadym.
Podkop stulecia
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.
Podzielony dom
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Połączone siły
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Bractwa Stali.
Porwanie
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Powinność czy hańba
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Powrót do służby
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Powrót z przeszłości
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
Poziom molekularny
główny wątek
Główny wątek fabularny
W zadaniu tym musisz wybrać którą z frakcji chcesz poprosić o pomoc w zbudowaniu teleportera. Od każdej frakcji otrzymasz inny opcjonalny quest.
Pozyskiwanie wiedzy
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Prezent Pickmana
poboczne
Zadania poboczne
-
Problem z ghulami
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Problemy z bandytami
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Prolog
główny wątek
Główny wątek fabularny
To pierwsze zadanie odblokowywane na początku gry.
Prosto z płomieni
poboczne
Zadania poboczne
-
Przeciekom stop
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Przesiedlenie uchodźców
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Przesyłka specjalna
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dom Cabotów.
Przygwożdżenie
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
-
Przynieś Fredowi halucynogeny
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.
Przynieś gruczoł muchy mięsnej
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Przywłaszczenie
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Rozwój zachowania
towarzysza
Zadania towarzyszy
Zadanie to powiązane jest z Curie.
Sanktuarium
Minutemani, główne
Zadania frakcji Minutemanów
To pierwsze duże zadanie wykonywane dla frakcji Minutemanów (nie licząc questu Gdy wzywa wolność).
Semper Invicta
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Sieć informacji
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Skarb Jamaican Plain
poboczne
Zadania poboczne
-
Skłonności polityczne
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
-
Skryci, tajni i podziemni
Trasa, główne
Zadania frakcji Trasy
Zadanie otrzymasz tylko jeśli poprosiłeś Trasę o pomoc w zbudowaniu teleportera.
Smutki Diamond City
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Spalona przykrywka
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
Zadanie to otrzymasz gdy staniesz się wrogiem frakcji Instytutu.
Sprzątanie magazynów
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.
Sprzątanie Zamku
Minutemani, główne
Zadania frakcji Minutemanów
-
Srebrny Fantom
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.
Stacja końcowa
Instytut, główne
Zadania frakcji Instytutu
Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Trasy.
Stalowy cień
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Stare działa
Minutemani, główne
Zadania frakcji Minutemanów
-
Strefa walk Combat Zone
poboczne
Zadania poboczne
-
Strzeż się potwora
poboczne
Zadania poboczne
-
Ślepa zdrada
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Tajemnica domu Cabotów
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dom Cabotów.
Tajemnicze mięso
poboczne
Zadania poboczne
-
Usunięcie zmiennej
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
W pogoni za tropem
główny wątek
Główny wątek fabularny
-
W wilczej skórze
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Wewnętrzny wróg
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
Zadanie otrzymasz tylko jeśli poprosiłeś Bractwo Stali o pomoc w zbudowaniu teleportera.
Wiatrowskaz
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Wiedza publiczna
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.
Więc chodź, pomaluj mi miasto
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Wsparcie ogniowe
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
To pierwsze główne zadanie Bractwa Stali. Otrzymasz je tylko jeśli nawiążesz kontakt z tą frakcją przed dotarciem do Wspólnoty statku powietrznego Prydwen.
Wyciąganie wtyczki
poboczne
Zadania poboczne
-
Wygnany z Instytutu
Instytut, mniejsze
Zadania frakcji Instytutu
Zadanie to otrzymasz automatycznie gdy staniesz się wrogiem frakcji Instytutu.
Wyżywienie wojska
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Wzór do naśladowania
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Za czystość Wspólnoty
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Zabij Zellera i uwolnij ocalałych ludzi
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bunker Hill.
Zaginiony patrol
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Zagrywka na lewe pole
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Zagubiona dusza
Trasa, mniejsze
Zadania frakcji Trasy
-
Zakamarek pamięci
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.
Zależność
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.
Zamelduj się u dyrektora w Galerii General Atomics
poboczne
Zadania poboczne
-
Zamówienie
poboczne
Zadania poboczne
-
Zapewnianie jakości
poboczne
Zadania poboczne
-
Zbiegły łowczy
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Zdobądź chłodziwo do reaktora
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Zdobądź dokumentację techniczną
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Zielonoskórzy
Minutemani, mniejsze
Zadania frakcji Minutemanów
-
Złocony pasikonik
towarzysza
Zadania towarzyszy
Zadanie to powiązane jest z Nickiem Valentinem.
Zmysł taktyczny
Bractwo Stali, główne
Zadania frakcji Bractwa Stali
Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Trasy.
Znajdź próbki krwi w dobrym stanie
Bractwo Stali, mniejsze
Zadania frakcji Bractwa Stali
-
Znajdź unikalny kij bejsbolowy
poboczne
Zadania poboczne
To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.
Ważne lokacje na mapie świata
W tym rozdziale poradnika odnajdziesz mapy powiązane z opisem przejścia gry Fallout 4. Powinny się one okazać pomocne w odnajdywaniu ważnych lokacji, w których można rozpocząć główne lub poboczne zadania.
Powyżej zamieszczona została mapa świata, na której zaznaczyliśmy najważniejsze miasta, wioski, obozowiska, krypty oraz siedziby czterech głównych frakcji. Wiele z tych lokacji zamieszkiwanych przez wyłącznie przez przyjaźnie nastawione postacie, ale w niektórych z nich mogą również znajdować się przeciwnicy. Na kolejnych stronach tego rozdziału znajdują się mapy dziewięciu głównych sektorów mapy świata. Są one bardziej szczegółowe, informując gdzie konkretnie można rozpocząć daną misję.
Uwaga - Na stronach z opisami przejścia questów znajdują się odwołania do map z tego rozdziału. Przykładowo, odwołanie (M1,1) oznacza, że musisz otworzyć mapę M1 (Sanktuarium) i odnaleźć na niej punkt 1 (jest on w nawiasie przy nazwie lokacji).
Krypta 111 [1]
- Główne questy: Powrót z przeszłości
Muzeum Wolności [2]
- Główne questy: Gdy wzywa wolność, Klejnot Wspólnoty
Sanktuarium [3]
- Questy Minutemanów: Sanktuarium, Pierwszy krok, Sprzątanie Zamku, Mama Murphy
Postój ciężarówek Red Rocket [4]
- Questy Trasy: Concierge
Kamieniołom Thicketów [5]
- Poboczne questy: Wyciąganie wtyczki
Restauracja Drumlin [6]
- Poboczne questy: Zamówienie
Farma Abernathych [7]
- Poboczne questy: Pięknym za nadobne
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M1 prezentuje pierwszy sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej północno-zachodnia część, w której znajduje się między innymi Sanktuarium. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Laboratorium Med-Tek [1]
- Questy Bractwa Stali: Zaginiony patrol
Galeria General Atomics [2]
- Poboczne questy: Zamelduj się u dyrektora w Galerii General Atomics
Przymierze [3]
- Poboczne questy: Błądzić jest rzeczą ludzką
Gimnazjum w Malden [4]
- Poboczne questy: Krypta 75
Kierat [5]
- Poboczne questy: Odszukaj części do naprawy zabawek dla Arlena Glassa
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M2 prezentuje drugi sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej północna część, w której znajduje się między innymi miasto Malden. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Farma Finchów [1]
- Poboczne questy: Prosto z płomieni
Fabryka konserw Longneck Lukowski's [2]
- Poboczne questy: Tajemnicze mięso
Muzeum Czarnej Magii [3]
- Poboczne questy: Diabłu co diabelskie
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M3 prezentuje trzeci sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej północno-wschodnia część, w której znajduje się między innymi miasto Salem. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Graygarden [1]
- Poboczne questy: Niespokojne wodyQuesty Instytutu: Mocy, przybywaj
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M4 prezentuje czwarty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej zachodnia część, w której znajduje się między innymi Fort Hagen. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Posterunek policji w Cambridge [1]
- Questy Bractwa Stali: Wsparcie ogniowe, Do broni!, Semper Invicta, Stalowy Cień, Kwatermistrzostwo, Za czystość wspólnoty.
USS Constitution [2]
- Zadanie poboczne: Ostatni Rejs USS Constitution.
Cambridge Polymer Labs [3]
- Zadanie poboczne: Cambridge Polymer Labs.
Greenetech Genetics [4]
- Główne questy: Poziom molekularny
Bunker Hill [5]
- Zadania poboczne: Przesyłka specjalna
Instytut [6]
- Główne questy: Człowiek i instytucjaQuesty Bractwa Stali: Nuklearna alternatywa, Nowy świtQuesty Instytutu: Nadzór syntków, Bitwa o Bunker Hill, Plony wyższego sortu, Przeciekom stop, Podzielony dom, Odzyskiwanie, Przywłaszczenie, Dezysenkcja, Hipoteza, Skłonności polityczne, Mass Fusion, Przygwożdżenie, Stacja końcowa, Ostatni lot Bractwa
Ruiny ITW [7]
- Questy Instytutu: Nowe oblicze ludzkości
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M5 prezentuje piąty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej środkowa część, w której znajduje się między innymi miasto Cambridge. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Bazar w Diamond City [1]
- Główne questy: Detektyw o stalowym sercu, Dawni znajomi, Niebezpieczne umysłyQuesty Trasy: Droga ku wolnościPoboczne questy: Więc chodź pomaluj mi miasto, Zagrywka na lewe pole, Nie łam się staryQuesty towarzyszy: Historia stulecia, Złocony Pasikonik, Jak kamień w wodę
Kościół Old North [2]
- Questy główne Trasy: Nauka rzemiosła, Boston po zmroku, Operacja Ticonderoga Questy poboczne Trasy: Lista kostuchy, Kryjówka Mercer, Bingo, Dziura w pamięci, Wiatrowskaz: Uszkodzona jednoszynówka (zadanie powtarzalne), Kryjówka Randolph (zadanie powtarzalne), Usunięcie zmiennej, Zagubiona dusza, Materace
Krypta 81 [3]
- Poboczne questy: Krypta 81, Opowiadania, Kici kici, Dziura w ścianie, Zależność
Dobre Sąsiedztwo [4]
- Główne questy: Morze BlaskuPoboczne questy: Zakamarek pamięci, Srebrny fantom, Wiedza publiczna, Podkop stulecia, Nawarzone piwo, Przynieś Fredowi halucynogenyW Trzeciej Szynie znajdziesz MacCready'ego - zadanie towarzysza Początek długiej drogi.
Park Street Station [5]
- Główne questy: W pogoni za tropem
Galeria Pickmana [6]
- Zadanie poboczne: Prezent Pickmana
Trinity Tower [7]
- Zadanie poboczne: Owacje na stojąco
Dom Cabotów [8]
- Zadania poboczne: Emogene bierze sobie kochanka, Sekret Domu Cabotów
Szm. Speluna [9]
- Zadania poboczne: Strzeż się potwora
Amfiteatr Charles View [10]
- Zadania poboczne: Filar Wspólnoty
Strefa Walk [11]
- Zadania poboczne: Strefa Walk Combat Zone
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M6 prezentuje szósty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej środkowa część będąca zarazem ścisłym centrum Bostonu. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Zamek [1]
- Questy Minutemanów: Stare działa, Broń Zamku, Nuklearna alternatywa
Prydwen [2]
- Questy Bractwa Stali: Okres Służby, Bez Litości, Powrót do służby, Ślepa zdrada, Zmysł taktyczny, Łupy wojenne, Powinność czy hańba, Niedokończona sprawa, Pozyskiwanie wiedzy, Wyżywienie wojska, Wzór do naśladowania, Zdobądź dokumentację techniczną dla prefekta Quinlana, Znajdź próbki krwi w dobrym stanie dla skryby Neriah, Zdobądź chłodziwo do reaktora dla prefekt Ingram.
Port Lotniczy Boston [3]
- Questy Bractwa Stali: Sieć informacji, Ad victoriam, Wewnętrzny wróg.Questy Instytutu: Nuklearna rodzina
Fabryka General Atomics [4]
- Zadania poboczne: Zapewnianie jakości
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M7 prezentuje siódmy sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej wschodnia część, w której znajduje się między innymi Zamek. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Skalna jaskinia [1]
- Główne questy: Myśliwy czy ofiara?Zadania poboczne: Lekarstwo dla Virgila
Som. Place [2]
- Zadania poboczne: Somerville Place: Problemy z bandytami.
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M8 prezentuje ósmy sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej południowo-zachodnia część, która jest silnie napromieniowana i przez to praktycznie niedostępna w początkowej fazie gry. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Jamaican Plain [1]
- Zadania poboczne: Skarb Jamaican Plain
Miejsca rozpoczynania zadań
Powyższa mapa M9 prezentuje dziewiąty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej południowa i południowo-wschodnia część będąca zarazem południowym Bostonem. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.
Sposób odblokowania: Nie musisz odblokowywać tego zadania. Wystartuje ono automatycznie po rozpoczęciu gry.
Ważna informacja - Wszystkie kluczowe decyzje dotyczące głównej postaci, które podejmuje się podczas zaliczania prologu, nie są wiążące. Będziesz je mógł jeszcze zmienić w trakcie przechodzenia kolejnego głównego zadania - Powrót z przeszłości.
Rozpoczynasz w łazience stojąc przed lustrem. Możesz tu ustalić czy chcesz grać jako kobieta czy jako mężczyzna i możesz również zmienić szczegóły swojego wyglądu (twarz, budowa ciała, znaki szczególne itp.). Po tym jak zakończysz nietypowy proces kreacji postaci potwierdź chęć przystąpienia do właściwej gry (wciśnij odpowiedni klawisz/przycisk).
Udaj się do kuchni i zagadaj do robota Codswortha. Po tym jak zapoznasz się z mechanicznym pomocnikiem napij się kawy z kubka znajdującego się na kuchennej ladzie.
Do drzwi zakupa wkrótce akwizytor. Otwórz je i rozpocznij rozmowę z Reprezentantem Vault-Tec (Vault-Tec Rep). Zaprosi on Twoją rodzinę do pobytu w Krypcie 111. Poproszony zostaniesz o wypełnienie formularza i wiąże się to z koniecznością ustalenia głównych statystyk bohatera - Siły, Percepcji, Wytrzymałości, Charyzmy, Inteligencji, Zwinności i Szczęścia. Do rozdzielenia masz 21 punktów i podpowiedzi odnośnie najlepszych startowych buildów odnajdziesz w naszym przewodniku do gry. Oprócz rozdzielenia punktów musisz także nadać imię swojej postaci.
Po tym jak rozmowa dobiegnie końca udaj się do sypialni dziecięcej. Pobaw się tu ze swoim synem Shaunemi wejdź w interakcję z zabawką wiszącą nad jego łóżkiem. Zostaniesz wkrótce poproszony o to żeby powrócić do pokoju dziennego. Podejdź do telewizora i wysłuchaj komunikatu.
Skorzystaj z głównych drzwi wyjściowych i skieruj się w prawo. Podążaj dość liniową ścieżką, korzystając ze wskazań mijanych po drodze żołnierzy. Po tym jak dotrzesz do niewielkiego posterunku omiń innych mieszkańców i podejdź do Oficera. Przepuści on Twoją rodzinę.
Ruszaj dalej, kierując się w stronę najwyższego punktu na wzgórzu. Ustaw się na okrągłej platformie i obejrzyj eksplozję. Zaczekaj aż winda zawiezie Cię do Krypty 111.
Nie ruszaj się dopóki winda nie dotrze do krypty. Wysłuchaj tu przemówienia Nadzorcy (Overseer)i rozpocznij nowy liniowy przemarsz. Spotkasz się z członkiem personelu Vault-Tec (Vault-Tec Staff) i otrzymasz od niego kombinezon Krypty 111 (Vault-111 Jumpsuit). Podążaj teraz za doktorem Vault-Tec (Vault-Tec Doctor), który zaprowadzi Cię do sali z komorami dekontaminacyjnymi. Uspokój swojego syna, po czym wejdź do jednej z tych komór. Wkrótce dowiesz się, że tak naprawdę jest to komora kriogeniczna i zapadniesz w długi sen.
Sposób odblokowania: Zadanie to rozpocznie się w Krypcie 111