Enclave - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Enclave - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Dokładny opis przejścia Enclave, utrzymanej w mrocznym klimacie dark fantasy przygodowej gry akcji z elementami RPG. Grę można przejść zarówno jasną jak i ciemną ścieżką, co uwzględniono w poradniku.

Enclave - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • IMPRISONED (JASNA STRONA)
  • VATAR (JASNA STRONA)
  • PROTECT THE OUTPOST (JASNA STRONA)
  • ZURANA’S CRYSTAL (CIEMNA STRONA)
  • KILL MARCUS (CIEMNA STRONA)
  • JASINDRA (JASNA STRONA)
  • ZURANA (JASNA STRONA)
  • DESERTED TEMPLE (JASNA STRONA)
  • ESCORT MARCUS (JASNA STRONA)
  • OUTLAND WASTES (JASNA STRONA)

Informacja o grze

Gra akcji z elementami RPG w realiach fantasy, rozgrywana z widoku TPP lub FPP. Świat gry podzielił się na krainę dobra i zła - musimy opowiedzieć się po jednej ze stron. Kampania składa się z ponad 20 poziomów pełnych zróżnicowanych potworów. Klimatyczne lokacje i bogaty arsenał urozmaicają rozgrywkę.

Gra Enclave, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX, Wii. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 78

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Enclaveporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=191

[email protected]

Spis treści

WSTĘP

JASNA STRONA

IMPRISONED

PROTECT THE OUTPOST

ESCORT MARCUS

DESERTED TEMPLE

DIVIDED CITY

OUTLAND WASTES

ARK AMAR

THE ANCESTORS

THE SANCTUARY

THE UNDERWORLD

ZURANA

KAM-ZARA

JASINDRA

VATAR

CIEMNA STRONA

ZURANA'S CRYSTAL

KILL MARCUS

SURPRISE ATTACK

MANSION OF DREAMS

THE GUARDIAN

THE ESCAPE

THE PLATEAU

CAPTURE JASINDRA

OUTPOST SIEGE

THE GREAT WALL

UNGARD MINES

MORDESSA

CELENHEIM

WSTĘP

Trójwymiarowa gra akcji/TPP z elementami przygodowymi i cRPG, z akcją osadzoną w świecie fantasy zwanym Enclave. Swym wykonaniem przypomina znakomitą produkcję z roku 2001, pt. Severance: Blade of Darkness. Świat Enklawa w zamierzchłych czasach podzielony został na dwie części, ogromnym, niemożliwym do przebycia pęknięciem. Oba powstałe kontynenty zamieszkują dwie całkowicie skrajne i nienawidzące się nawzajem nacje, jedna dumnie nazywa się ludem Światła, druga zaś ludem Ciemności. Kraina światła to ląd urodzajny, bogaty w dary natury i zamieszkały przez prawych obywateli, zaś ląd ciemności to przeciwieństwo tego pierwszego, jałowa i nieurodzajna ziemia, pełna zła i plugastwa.

JASNA STRONA

IMPRISONED

ETAP 1: IMPRISONED

znaleźć sposób na wydostanie się z celi

znaleźć jakąś broń

pokonać wszystkich wrogów

uciec z więzienia

Budzisz się w swojej celi. Po krótkiej scence jedna ze ścian zostanie rozbita. Będziesz mógł przedostać się przez zniszczone kraty. Jeżeli chcesz to zerknij przez wybitą dziurę na zewnątrz. Kiedy się już napatrzysz ruszaj do sąsiedniego pomieszczenia.

Biegnij prosto. Przy jednym z ciał znajdziesz miecz (wyróżniono go specyficzną poświatą tak więc NA PEWNO go zauważysz :-)). Weź go i od razu wyciągnij. Aby tego dokonać naciśnij klawisz Q.

Biegnij cały czas prosto. Uważaj ponieważ kolejne wstrząsy spowodują, iż niektóre cegły formujące ściany zaczną się obsuwać. Jeśli na nie wpadniesz stracisz trochę zdrowia. Wbiegnij po schodach na górę i zabierz pochodnię leżącą przy opuszczonych kratach.

Wracaj do pomieszczenia, w którym znalazłeś miecz. Kieruj się przy lewej ścianie, ponieważ przeciwległe mury zaczną się walić. Musisz podejść do dźwigni i pociągnąć za nią (domyślnie prawy przycisk myszy), aby podnieść znajdującą się obok zaporę.

Biegnij prosto. Wybierz pochodnię (domyślnie dokonuje się tego wciskając klawisz E). Biegnij dalej. Po dojściu do pozornego ślepego zaułka będziesz musiał kucnąć (domyślnie C). Przejdź na drugą stronę. Po dotarciu do końca korytarza zeskocz na dół (śmiało, nic się nie stanie).

Dojdziesz do drabiny. Zgodnie z tym co podpowiada gra aby się na nią dostać należy skoczyć a będąc w locie nacisnąć górny kursor. Uwaga! Nie musisz się rozpędzać. Wystarczy, że staniesz pod nią i po prostu skoczysz (SPACJA). Zacznij się wspinać. Po wyjściu na górę zabierz tarczę i od razu przełącz na nią (klawisz E).

Pokonaj pierwszego wroga. Każda walka przy użyciu miecza i tarczy powinna wyglądać następująco: podbiegasz do wroga i od razu wykonujesz błyskawiczne cięcie, następnie odskakujesz a gdy przeciwnik się zamachnie (pudłując) ponownie podbiegasz i wykonujesz identyczny atak. W przypadku silnych i szybkich zarazem wrogów dojdzie jeszcze do tego blok (domyślnie uruchamiany pod prawym przyciskiem myszy). Po zabiciu goblina podnieś lewą kratę. Do tego celu służy specjalny mechanizm widoczny na screenie.

Wbiegnij po schodach na górę. ZATRZYMAJ SIĘ ponieważ z sufitu spadnie kilka cegieł. Dopiero teraz zajmij się dwoma przeciwnikami. Pamiętaj, aby jednocześnie walczyć tylko z jednym. Dzięki temu istnieją spore szanse, że z takiego starcia wyjdziesz bez żadnego uszczerbku na zdrowiu. Biegnij prosto. Niedaleko schodów znajdziesz złoto. Po chwili zawali się jedna ze ścian.

Wskocz do środka, zabij przeciwników. Zabierz też złoto oraz fiolkę ze zdrowiem. Otworzą się drzwi. Biegnij prosto. Uważaj jednak ponieważ w momencie gdy dotrzesz do końca tego pomieszczenia ponownie zatrzęsie się ziemia. Biegnij po schodach na górę. Dojdziesz do kolejnych pomieszczeń.

Pozbądź się pierwszego przeciwnika i zabierz fiolkę ze zdrowiem ze stolika po prawej. Biegnij w prawo a następnie do samego końca. Do pomieszczenia wpadnie przeciwnik. Zabij go i zabierz złoto, które po sobie pozostawił (a także dodatkowo to, które znajduje się w samym pokoju). Wracaj do drzwi, przez które przyszedłeś i ruszaj prosto (aż do samego końca). Wpadniesz tu na jednego stworka (goblina), który będzie pilnował klucza. Zabij go a z kluczem cofnij się do masywnych drzwi, które minąłeś po drodze. Otwórz je. Załączy się króciutka scenka.

PROTECT THE OUTPOST

ETAP 2: PROTECT THE OUTPOST

pokonać najeźdźców

zabić Bor'je

Biegnij prosto. Tymczasowo przyłączy się do Ciebie stojąca obok łuczniczka. Zbiegnij po schodach i podejdź do zabitego sojusznika. Przy jego ciele znajdziesz kuszę. Jeśli chcesz możesz z niej korzystać. Pamiętaj o tym, że klawisz Q służy do wybierania kolejnej broni.

Otwórz bramę. Zabij trzech wrogów. Pomoże Ci w tym łuczniczka. Koniecznie uważaj na strzały i pociski przelatujące przez mur! Każdy kontakt z takim obiektem będzie oznaczał utratę sporej ilości zdrowia. Za rogiem znajdziesz złoto. Podejdź teraz do armaty i wciśnij prawy przycisk myszy.

Wyceluj na frontową bramę i wystrzel. Przebiegnij przez zniszczone wrota. Zabierz złoto. Uważaj ponieważ jeden z przeciwników podsadził dynamit pod widoczne kraty. Cofnij się do bramy. Po wybuchu uważaj, aby nie oberwać lecącymi odłamkami, ponieważ zabiorą Ci one trochę energii życiowej.

Pokonaj nieco mocniejszego przeciwnika, który był odpowiedzialny za podłożenie bomby. Wbiegnij do środka. Uważaj na TNT (nie można niestety powstrzymać tego wybuchu). Schowaj się za jednym ze słupów, aby uniknąć ewentualnych odłamków. Znajdziesz tu dwóch wrogów w tym jednego kusznika. Omijaj wystrzeliwane przez niego bełty (strafe'ując lub skacząc). Zanim ruszysz dalej skieruj się do dwóch skrzyń niedaleko miejsca, w którym wybuchła skrzynka. Znajdziesz tu złoto.

Wybierz prawe drzwi. Zabij pojedynczego wroga. Znajdziesz tu złoto (na dole oraz na samej górze) a także fiolkę z substancją leczącą. Wracaj do głównego pomieszczenia, ale tym razem wybierz lewe drzwi. Zabij kolejnego wroga. Zanim jednak skierujesz się do widocznych obok wrót podejdź do skrzyń. Za nimi ukryto całkiem spore ilości złota.

Zabierz je i dopiero teraz skieruj się do niezbadanego jeszcze pomieszczenia. Zabierz złoto (leży na skrzyni naprzeciwko wejścia) i idź dalej. Wpadniesz tu na dwóch silniejszych przeciwników. Pamiętaj, aby stosować taktykę polegającą na doskoczeniu do wroga, wykonaniu błyskawicznego machnięcia mieczem i odskoczeniu w celu uniknięcia jego ataku.

Możesz iść dalej. Przejdź przez czerwone wrota. Znajdziesz tu czterech wrogów: dwóch z mieczykami i dwóch kuszników. Radziłbym na początek zająć się tymi drugimi (stoją na schodach). Po skończonej walce zabierz złoto, które skryto pod schodami (a także to po zabitych wrogach).

Ruszaj na górę. Po drodze będziesz musiał zabić trzech kolejnych wrogów (w tym jednego kusznika). Zabierz też przy okazji leżące na skrzyni złoto. Ruszaj na samą górę. Uważaj na przeciwnika, który będzie chciał zepchnąć na Ciebie skrzynię. Zabij go i ruszaj dalej. Biegnij prosto. Znajdziesz tu złoto.

Skieruj się do sąsiedniego pomieszczenia. Wbiegnij po schodach na górę. Załączy się scenka, w trakcie której zobaczysz też swojego przyszłego przeciwnika (nie jest to jednak Bor'je). Będziesz go musiał pokonać. Pamiętaj o unikaniu jego ciosów. Na szczęście nie jest zbyt silny i po kilku celnych machnięciach zginie.

Zabierz klucz, który miał przy sobie. Biegnij CAŁKIEM na dół. Po drodze pojawi się kilku nowych wrogów. Załatw ich. Przejdź przez czerwone wrota i skieruj się prosto. Zabierz przy okazji fiolkę ze zdrowiem z malutkiego korytarzyka po prawej. Po chwili brama frontowa zostanie rozbita. Zejdź na zwodzony most i zabij znajdującego się tu przeciwnika.

Biegnij prosto. Załatwiaj kolejnych wrogów. W szczególności uważaj na gobliny strzelające ognistymi bełtami. Przy maszynie oblężniczej wpadniesz na bossa - Bor'je. Walka z nim nie powinna Ci jednak sprawić większych kłopotów. Jedyny problem polega na tym, iż blokuje on niektóre ciosy swą tarczą a zaraz potem uderza swym potężnym młotem. Na szczęście nie jest zbyt zwinny tak więc w miarę szybko się go pozbędziesz. W momencie gdy zginie etap zostanie zaliczony.

ESCORT MARCUS

ETAP 3: ESCORT MARCUS

eskortować Marcusa przez wioskę

Marcus musi znaleźć swoje rzeczy: zeszyt do prowadzenia księgowości oraz klucz do bram miasta

Marcus nie może zginąć

Załączy się scenka. Twoim zadaniem będzie eskortowanie kupca o imieniu Marcus. Uwaga! Po raz pierwszy będziesz mógł wybrać jaką postacią chcesz wyruszyć na misję. W tej chwili masz do wyboru rycerza (nim zaczynałeś kampanię) oraz łowczynię (tę, która dzielnie walczyła z Tobą na początku drugiego etapu). Zdecydowanie polecam postać rycerza. Na samym wyborze zabawa się nie kończy, możesz poprawić aktualne wyposażenie takiej postaci. Jest to uzależnione od zebranego do tej pory złota (wybrane rzeczy możesz sobie po prostu kupić). Oto czym powinieneś się zainteresować "upgrade'ując" każdą z dostępnych postaci:

KNIGHT powinien mieć Broad Sword oraz Spiked Shield

HUNTRESS powinna mieć Short Bow z 240 Burst Arrows bądź też (w zależności od tego czy lepiej się czujesz z łukiem czy z kuszą) Dwarven Crossbow z 240 Bolts.

Nie polecam natomiast kupować (przynajmniej jeszcze nie teraz) pancerzy oraz środków leczniczych (powinieneś mieć ich wystarczająco dużo z samych etapów; natomiast pancerze są zbyt drogie).

OK, zaczynamy. Biegnij prosto. Podejdź do Marcusa.

Ten