Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy - Monika Wiśniewska-Kin - ebook
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego Kategoria: Nauka i nowe technologie Język: polski Rok wydania: 2013

Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy ebook

Monika Wiśniewska-Kin

(0)

Ebooka przeczytasz na:

komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy - Monika Wiśniewska-Kin

Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:

- wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość;

- poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne;

- budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu.

Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.

Opinie o ebooku Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy - Monika Wiśniewska-Kin