Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Divinity: Dragon Commander to opracowanie zawierające opis przejścia gry, objaśnienia trybów rozgrywki i wątków fabularnych oraz konsekwencji decyzji. Poradnik zawiera również listy umiejętności, budynków i jednostek.
Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Divinity: Dragon Commander to tytuł będący połączeniem RTS-a, strategii turowej i gry akcji, umiejscowiony w świecie, w którym współistnieją ze sobą zaawansowana technologia i magia. Produkcja poza kampanią dla pojedynczego gracza oferuje także tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób.
Gra Divinity: Dragon Commander, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 66
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1352
Generałowie
Doradcy
Księżniczki
Zapoznanie i porady ogólne
Karty
Budynki
Jednostki
Podstawy
Budynki
Wprowadzenie
Sterowanie
Smocze umiejętności
Akt I
Akt II
Akt III
Poradnik do gry Divinity: Dragon Commander pomoże graczom zaplątanym w sieci obowiązków smoka-króla zapoznać się ze wszystkimi aspektami rozgrywki tej nietypowej produkcji. Dokładnie opisuje wszystkie tryby gry, wliczając w to zarówno elementy RPG, strategiczne oraz zręcznościowe, związane z ciężkim żywotem smoka z jetpackiem, który zamiast skupiać się wyłącznie na prowadzeniu wojny musi także dbać o popularność wśród poddanych i rozpieszczanie swojej księżniczki.
W skład poradnika wchodzą:
objaśnienie poszczególnych trybów gry i szereg porad dla każdego z nich;
szczegółowy opis wątków fabularnych generałów i księżniczek, wraz z konsekwencjami podjętych decyzji;
lista jednostek, budynków i smoczych umiejętności;
opis przejścia kampanii.
W poradniku, dla lepszej czytelności decyzji i ich wpływów zastosowano oznaczenia kolorystyczne dla wzrostu oraz dla spadku relacji z poszczególnymi rasami. Same decyzje oznaczono cyfrowo, kolorem pomarańczowym, w takiej kolejności, w jakiej się pojawią. Jeśli jakaś decyzja jest wynikowa (pojawi się tylko po wyborze odpowiedniej opcji), to jest ona zaznaczona odpowiednim numerem w konsekwencjach wyboru.
Divinity: Dragon Commander - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
13 sierpnia 2013 - uaktualniono fragmenty poradnika poświęcone generałom, doradcom oraz księżniczkom. Ponadto - dodano kompletną solucję i uaktualniono wprowadzenie załączając objaśnienie kolorystyki poradnika.
8 sierpnia 2013 - opublikowano rozdział zawierający podstawowe informacje, a także cztery działy opisujące kolejne fazy rozgrywki (Kruka, Ryzyka, Bitwy, Smoka).
Arek "Skan" Kamiński (www.gry-online.pl)
Dragon Commander to specyficzny tytuł, którego zakwalifikowanie do konkretnej grupy gier może sprawiać trochę trudności. W większym lub mniejszym stopniu przeplata się tu gra RPG (Faza Kruka), strategia turowa (Faza Ryzyka), RTS (Faza Bitwy) i gra zręcznościowa (Faza Smoka). Poszczególne tryby są ze sobą związane i reakcją łańcuchową wynikają jeden z drugiego. Faza Kruka to główne centrum dowodzenia, w którym odbywasz rozmowy ze swoimi poplecznikami i podejmujesz decyzje polityczne. Bezpośrednio z Kruka przenosisz się do fazy Ryzyka, czyli strategicznej mapy świata. W tej fazie wykonujesz ruchy wojsk, które naturalnie prędzej czy później doprowadzą do bitwy z wrogiem i rozpoczęcia trzeciej fazy, w której już bezpośrednio kierujesz poczynaniami bitewnymi w czasie rzeczywistym. Dodatkowo w czasie walki, po upływie odpowiedniego czasu, możesz zmaterializować swoją główną postać - smoka - i przejąć nad nim kontrolę, rozpoczynając część zręcznościową. Pierwsze dwa tryby są kluczowe i nieodzowne, natomiast dwa ostatnie można, a czasem trzeba pomijać, oddając wynik poszczególnych potyczek w ręce losu i matematyki.
Szczegółowe informacje o poszczególnych trybach znajdziesz w rozdziałach ich poświęconym. Warto jeszcze wiedzieć o podstawowych surowcach występujących w grze. Są to:
Złoto - Podstawowy zasób, zbierany z każdego posiadanego regionu. W poszczególnych krajach można wybudować kopalnię złota, by podwoić zdobywane zasoby. Złoto wydawane jest na żołd dla generałów (ale tylko, gdy poślesz któregoś do boju), tworzenie nowych jednostek, stawianie budynków i zakupu kart. Przychód złota na turę danej prowincji jest także równy liczbie żołnierzy, które można w niej wyprodukować.
Punkty badań - Podobnie jak złoto, otrzymywane w każdej turze z każdej kontrolowanej prowincji. Zużywa się je do odblokowywania nowych smoczych umiejętności, nowych jednostek oraz ulepszeń.
Ludność - łączna liczba rekrutów danego kraju gotowa do walki, którą można wykorzystać w czasie fazy Bitwy. Produkcja każdej jednostki w tej fazie będzie zużywać część rekrutów ze swojej puli. Gdy wykorzystasz maksimum nie będziesz mógł wytworzyć więcej jednostek w czasie bitwy. By powiększyć ludność przejmij kontrolę nad całym placem budowy (wliczając w to wieżyczki) oraz wybuduj cytadele.
Wsparcie - Podobnie jak ludność, jest to zasób używany w czasie trybu walki do produkcji jednostek, ale także do budowy budynków i aktywowania smoka. Wsparcie zależy od popularności wśród rasy, która zamieszkuje dany teren. W czasie walki można je również zwiększać budując nowe cytadele.
Umocnienia -Umocnienia decydują o ilości gotowych fortyfikacji obronnych na starcie bitwy w trybie rzeczywistym. Poziom umocnień zwiększa się z każdą turą, w której sprawujesz kontrolę, ale zależy również od stanu pobliskich krajów. Kraj otoczony sojuszniczymi regionami będzie maksymalnie rozbudowywał swoje umocnienia. Z kolei sąsiadując z wrogimi krajami, lub wojskami poziom umocnień będzie sukcesywnie malał. Na przykład: jeden region graniczący z dwoma, w tym jednym wrogim może mieć maksymalnie 50% umocnień. A region graniczący z trzema, spośród których kontrolujesz tylko jeden, będzie miał maksymalnie 30%.
Faza Kruka swoją nazwę bierze od nazwy statku, w którym się odbywa. Kruk to jednostka dowódcza floty. Znajdziesz na niej wszystkie istotne dla fabuły postacie, z którymi możesz porozmawiać. Będziesz tu podejmował kluczowe decyzje odnośnie politycznej i gospodarczej sytuacji w kraju. Każdy wybór będzie ciągnął za sobą określone konsekwencje, z reguły ulepszając stosunki z jedną stroną, a psując z inną. Kruk podzielony jest na 7 części:
Mostek - Główne centrum dowodzenia. Przejdziesz stąd na widok mapy strategicznej (faza Ryzyka). W przypadku ważnych wydarzeń, znajdziesz tu również związane ze sprawą osoby, które szybko podzielą się najnowszymi informacjami.
Sala tronowa - Tu