Dishonored 2 - poradnik do gry - Jacek "Ramzes" Winkler - ebook

Dishonored 2 - poradnik do gry ebook

Jacek "Ramzes" Winkler

0,0

Opis

Poradnik do gry Dishonored 2 to kompletny zbiór informacji potrzebnych do przejścia tej produkcji w stu procentach. Został on przygotowany przede wszystkim z myślą o osobach, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tą pozycją, chociaż nie zabrakło tutaj także zagadnień, którymi zainteresują się bardziej zaawansowani gracze. Niniejszy poradnik podzielony został na kilkanaście rozdziałów prezentujących opis przejścia, porady dotyczące eksploracji i walki, a także informacje na temat lokalizacji przedmiotów kolekcjonerskich.

Pierwsze rozdziały poradnika prezentują wstęp do rozgrywki, czyli sporą garść porad odnośnie poruszania się po świecie, umiejętności czy ogólnej mechaniki gry. Znajdziesz tutaj przede wszystkim informacje dotyczące postaci, walki, jej umiejętności czy waluty. Późniejsze rozdziały prezentują już rdzeń całej solucji, czyli bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich dostępnych misji w grze. Znajdziesz tutaj wskazówki dotyczące sposobu przechodzenia kolejnych części zadań oraz różnice między podejściem siłowym i skradankowym.

Następne rozdziały poradnika prezentują spis wszystkich dostępnych przedmiotów kolekcjonerskich takich jak audiologii czy obrazy, które spotykać możesz w przedstawionym świecie. Podzielone zostały one na specjalnie przygotowane podrozdziały, dzięki czemu z łatwością odnajdziesz brakujące elementy do swojej kolekcji. Ostatni rozdział prezentuje już aspekt techniczny gry. Znajdziesz tutaj krótkie omówienie spraw związanych z wydajnością gry na komputery osobiste oraz wymagania sprzętowe. Dzięki temu rozdziałowi dowiesz się za co odpowiadają poszczególne opcje graficzne, co pomoże ci uzyskać odpowiednią wydajność do posiadanego przez ciebie sprzętu.

Legenda do poradnika:

  • Kolorem brązowym oznaczeni zostali wszyscy wrogowie twojej postaci oraz postacie niezależne, również cywile, którzy mogą mieć wpływ na wykrycie twoich działań.
  • Kolorem zielonym zostały oznaczone przedmioty, które warto podnosić eksplorując świat, takie jak monety, runy, obrazy czy audiografy.
  • Kolorem niebieskim oznaczone zostały dzielnice lokacji oraz same lokacje, które przyjdzie ci eksplorować.

Dishonored 2 to gra stworzona przez Arkane Studios, nadzorowanych przez wydawcę - Bethesda Softworks. Jest to bezpośrednia kontynuacja znanego hitu z 2012 roku, a jej akcja toczy się 15 lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części tej znakomitej skradanki. W grze możesz wcielić się w dwie postacie, a wybór podjąć musisz już na początku rozgrywki. Do twojej dyspozycji masz znanego z pierwszej części zawodowego zabójcę Corvo Attano, lub jego uczennicę, przybraną córkę o imieniu Emily. Tak jak w przypadku pierwszej części Dishonored, na zakończenie gry wpływać będą twoje dokonania podczas rozgrywki, a to w jaki sposób wyeliminujesz swoje cele, zależy tylko i wyłącznie od ciebie.

Poradnik do Dishonored 2 zawiera:

  • Opisy mechaniki rozgrywki;
  • Dokładny opis umiejętności protagonistów;
  • Szczegółowy opis przejścia wraz z przydatnymi wskazówkami;
  • Opis celów oraz sposoby ich eliminowania;
  • Zbiór wszystkich przedmiotów kolekcjonerskich w grze;
  • Aspekt techniczny gry wraz z wymaganiami sprzętowymi na platformę PC.

Poradnik do gry Dishonored 2 zawiera praktyczne porady dotyczące rozgrywki, opis przejścia wszystkich zadań głównych i opcjonalnych, a także opis lokalizacji każdego ukrytego w grze sekretu. W poradniku znajdziesz również informacje na temat sterowania.

Dishonored 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Dishonored 2 - poradnik do gry
  • Eksploracja | Porady (Podstawy)
  • Działania specjalne | Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium (Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium)
  • Walka, skradanie i poziom chaosu | Porady (Podstawy)
  • Sekrety | Misja 2 - Kraniec świata (Misja 2 - Kraniec świata)
  • Wyeliminuj Kirina Jindosha | Misja 4 - Mechaniczna rezydencja (Misja 4 - Mechaniczna rezydencja)
  • Eksploracja posiadłości Stiltona (Misja 7 - Pęknięta tafla rzeczywistości)
  • Zakończenia (Misja 9 - Śmierć cesarzowej)
  • Zamek Jindosha - Jak rozwiązać zagadkę? (Misja 6 - Dzielnica pyłu)
  • Wyeliminuj Delilę Copperspoon (Misja 9 - Śmierć cesarzowej)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 201

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Dishonored 2poradnik do gry

autor: Jacek "Ramzes" Winkler

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-345-7

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1764

[email protected]

Spis treści

Dishonored 2 - poradnik do gry

Podstawy

Eksploracja | Porady

Walka, skradanie i poziom chaosu | Porady

Waluta i sklepy | Porady

Sterowanie | Porady

Wymagania sprzętowe

Misja 1 - Długi dzień w Dunwall

Samouczek/Prolog

Ucieknij z Dunwall Tower | Misja 1 - Długi dzień w Dunwall

Ucieknij z Dunwall | Misja 1 - Długi dzień w Dunwall

Działania specjalne | Misja 1 - Długi dzień w Dunwall

Sekrety | Misja 1 - Długi dzień w Dunwall

Misja 2 - Kraniec świata

Po przebudzeniu | Misja 2 - Kraniec świata

Odszukaj czarnorynkowy sklep (opcjonalne) | Misja 2 - Kraniec świata

Przejdź przez ścianę światła | Misja 2 - Kraniec świata

Skorzystaj z pomocy Mindy (opcjonalne) | Misja 2 - Kraniec świata

Udaj się do instytutu Addermire | Misja 2 - Kraniec świata

Działania specjalne | Misja 2 - Kraniec świata

Sekrety | Misja 2 - Kraniec świata

Misja 3 - Droga pani doktor

Przedostań się przez lobby | Misja 3 - Droga pani doktor

Udaj się do biura dr. Hypatii | Misja 3 - Droga pani doktor

Przeszukaj pokój Hamiltona (opcjonalne) | Misja 3 - Droga pani doktor

Odszukaj Vasco (opcjonalne) | Misja 3 - Droga pani doktor

Wyeliminuj Zmorę Korony | Misja 3 - Droga pani doktor

Wróć na Groźną Wręgę | Misja 3 - Droga pani doktor

Działania specjalne | Misja 3 - Droga pani doktor

Sekrety | Misja 3 - Droga pani doktor

Misja 4 - Mechaniczna rezydencja

Skorzystaj z kolejki w dolnej Avencie | Misja 4 - Mechaniczna rezydencja

Dotrzyj do mechanicznej rezydencji | Misja 4 - Mechaniczna rezydencja

Wyeliminuj Kirina Jindosha | Misja 4 - Mechaniczna rezydencja

Uwolnij Antona Sokołowa | Misja 4 - Mechaniczna rezydencja

Działania specjalne | Misja 4 - Mechaniczna rezydencja

Sekrety | Misja 4 - Mechaniczna rezydencja

Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium

Dowiedz się co wie Byrne (opcjonalne) | Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium

Pomóż sklepikarzowi (opcjonalne) | Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium

Wyeliminuj Breannę Ashworth | Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium

Działania specjalne | Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium

Sekrety | Misja 5 - Cesarskie Konserwatorium

Misja 6 - Dzielnica pyłu

Wejdź do posiadłości Aramisa Stiltona

Zdobądź ciało Paola

Zdobądź ciało wicerewidenta Byrne'a

Skaż przywódców na wygnanie

Zamek Jindosha - Jak rozwiązać zagadkę?

Działania specjalne

Sekrety

Misja 7 - Pęknięta tafla rzeczywistości

Znajdź Aramisa Stiltona (teraźniejszość)

Eksploracja posiadłości Stiltona

Odkryj sekret Delili

Działania specjalne

Sekrety

Misja 8 - Wielki Pałac

Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu

Wyeliminuj diuka Abele

Pochwyć duszę Delili

Działania specjalne

Sekrety

Misja 9 - Śmierć cesarzowej

Znajdź wyjście z ulic Dunwall

Dostań się do Dunwall Tower

Wyeliminuj Delilę Copperspoon

Zakończenia

Działania specjalne

Sekrety

Dishonored 2 - poradnik do gry

Podstawy

Eksploracja | Porady

Eksploracja to nieodzowny element rozgrywki.

Eksploracja w Dishonored 2 to nieodłączna część gry. Podczas rozgrywki będziesz zwiedzał lokacje, zbierał potrzebne do zakupów przedmioty i monety czy niezbędne do rozwijania umiejętności runy. Najtrudniejszym aspektem eksploracji danych lokacji jest oczywiście chęć uzyskania statusu ducha w podsumowaniu poszczególnych misji. W takim przypadku musisz skupiać się najpierw na wyłączaniu systemów ochronnych i pozbywaniu się (ogłuszeniu) przeciwników, a nie na przeszukiwaniu każdego dostępnego pojemnika. Życie stanie się dużo prostsze bez wścibskiego wzroku wędrujących strażników. Drugim ważnym aspektem są umiejętności nadprzyrodzone. Niezależnie od tego czy wybrałeś Corvo, czy Emily, otrzymasz do swojej dyspozycji mignięcie lub daleki chwyt. Jest to umiejętność niezbędna do przeszukania wszystkich dostępnych lokacji, dlatego jeżeli wybrałeś rozgrywkę bez mocy (spójrz na pierwszy rozdział misji drugiej, by dowiedzieć się więcej), to możesz być przekonany, że nie zbierzesz wszystkich sekretów w grze.

Sama eksploracja to nie tylko przeszukiwanie pojemników czy mieszkań, ale także rozwiązywanie zagadek takich jak otwarcie zamkniętych drzwi, czy zdobycie przedmiotu, do którego nie ma dostępu. W większości przypadków rozwiązania te nie są proste i wymagają od gracza wytrwałości i przeszukiwania każdego zakątka. Oczywiście każdy z tych sekretów został w poradniku szczegółowo opisany.

Poniżej znajdziesz przedmioty, za którymi warto się oglądać podczas eksploracji:

Kościane amulety

- Amulety, tak

jak w pierwszej części Dishonored, zaopatrują naszą postać w niewielkie bonusy. Do zlokalizowania amuletów używaj serca, które otrzymałeś od odmieńca na początku drugiej misji.

Runy

- Runy

potrzebne są do kupowania umiejętności nadprzyrodzonych. Warto się zastanowić, która umiejętność będzie ci potrzebna najbardziej ponieważ ich całkowity koszt przewyższa ilość run rozsianych po świecie gry. Do zlokalizowania amuletów używaj serca, które otrzymałeś od odmieńca na początku drugiej misji.

Kapliczki odmieńca

- Kapliczki

odmieńca to fabularne przerywniki filmowe, które zawierają z reguły dwie runy. Używaj serca by je zlokalizować.

Monety

- Jedyną walutą

w

grze są monety, dlatego nawet znajdowane przedmioty są automatycznie konwertowane na monety. Ilość monet jest różna w każdym przypadku i zdobycie wszystkich graniczy z cudem, ale staraj się przeszukiwać wszystkie dostępne zakamarki lokacji, by zbliżyć się do ich maksymalnej wartości.

Obrazy

- Obrazy

to przedmioty kolekcjonerskie, które musisz odszukać samemu. Każdy obraz został ukryty, a koszt jednego to aż 200 monet. Obrazy liczą się do końcowej statystyki misji.

Schematy

- Schematy

to przedmioty, które musisz odszukać samemu. Każdy schemat został dobrze ukryty i możesz je wykorzystać w czarnorynkowym sklepie do ulepszania uzbrojenia. Schematy liczą się do końcowej statystyki misji.

Audiografy

- Audiografy

w przeciwieństwie do gazet czy dzienników mają niekiedy znaczenie przy zaliczeniu działań specjalnych (patrz misja 1). Nie liczą się jednak do ogólnej statystyki w misjach.

Dzienniki i gazety

- Dzienniki

i gazety są całkowicie opcjonalnymi aspektami eksploracji, które dodają kilka zagadnień fabularnych, ale nie pełnią żadnej roli przy końcowych statystykach misji.

Walka, skradanie i poziom chaosu | Porady

Walka i skradanie

Dwie drogi: skradanie lub pójście na żywioł. Decyzja należy do ciebie.

Walka w Dishonored 2 jest opcjonalna przez większość rozgrywki. Możesz więc omijać strażników, całkowicie ich przy tym ignorując, by dotrzeć do wymaganego celu. W trakcie takiej gry z pomocą przychodzi umiejętność skradania. Możesz wykorzystywać do tego celu różnego rodzaju zadaszenia, stoliki, wnęki czy nawet zacieniowane pomieszczenia, by prześlizgnąć się niezauważonym przez strzeżone tereny wroga. Podczas skradania ważnym elementem jest używanie specjalnie przygotowanych to tego celu umiejętności czy uzbrojenia. Podstawową, a zarazem najpotrzebniejszą umiejętnością jest mignięcie (blink) w przypadku Corvo, oraz daleki chwyt (far reach) w przypadku Emily. Umiejętności te są do siebie bardzo zbliżone sposobem działania i pomagają przemieścić się niepostrzeżenie do miejsc, do których normalnie nie mógłbyś dojść (na przykład balkony czy dachy). Podczas skradania masz ograniczone pole widzenia, a przeciwnicy nie dostrzegają cię tak często jak w przypadku chodu czy biegu. Jeżeli mowa o skradaniu to nie może zabraknąć tutaj wzmianki o cichych broniach dalekiego zasięgu takich jak kusze, czy przedmiotów leżących na stołach potrzebnych do odwracania uwagi przeciwników.

Podczas starcia z wrogami masz do dyspozycji cały arsenał uzbrojenia (pistolety czy granaty) oraz umiejętności nadprzyrodzone, a to czy zabijesz wroga poprzez przyzwanie krwiożerczych szczurów, czy wbijesz mu sztylet w plecy zależy już tylko i wyłącznie od ciebie. Bardzo ważnym elementem walki wręcz jest blokowanie nadchodzących ataków mieczem. W odpowiednim momencie zablokowany atak da ci możliwość wyprowadzenia śmiercionośnego kontrataku, a sam blok uniemożliwi otrzymanie niebezpiecznych dla zdrowia obrażeń. Z czasem będziesz mógł także odblokować umiejętność blokowania strzał czy pocisków, co w dalszej części rozgrywki może okazać się skuteczną obroną przeciwko ciężko uzbrojonym wrogom.

Poziom chaosu

Statystyki widoczne pod koniec misji.

Poziomy chaosu to nic innego jak sposoby przechodzenia misji. Jeżeli zabijasz każdego napotkanego wroga, czy cywili, twój poziom chaosu zwiększy się bardzo szybko. Poziom taki zwiększa się także wtedy, gdy przestraszysz cywila lub gdy wróg dostrzeże twoją postać. Wysoki poziom chaosu potrzebny będzie do odblokowania złego zakończenia, a podczas takiej rozgrywki inaczej będą reagować na ciebie postacie niezależne. W podsumowaniu każdej misji możesz sprawdzić swoje statystyki dotyczące misji oraz poziom chaosu. W przeciwieństwie do niskiego poziomu chaosu, wybierając ten styl rozgrywki możesz korzystać z całego dostępnego arsenału uzbrojenia i mocy nadprzyrodzonych, ponieważ nawet jedno morderstwo spowoduje, że nie otrzymasz statusu "litościwy".

Niski poziom chaosu oraz status ducha otrzymujesz w momencie, w którym starasz się przejść niezauważonym między wrogami lub ogłuszasz ich poprzez podduszenie i nie dajesz się przy tym nikomu zauważyć. Zalecanym wyborem jest ten drugi, z racji tego, że przeciwnicy, szczególnie na wyższych poziomach trudności, z łatwością potrafią dostrzec naszą postać. Miej na uwadze fakt, iż nie tylko wrogowie mogą spowodować "zauważenie" postaci. Również cywile, który mogą być wrogo nastawieni, jeżeli zauważą jakieś działania niezgodne z prawem, czym prędzej pobiegną zawiadomić straże.

Poniżej znajdziesz rozpiskę statystyk odpowiadających swoim kategoriom. Każdą z nich możesz znaleźć w podsumowaniu misji.

Zabójczość

- Statystyka

ta odpowiada za starty w ludziach podczas wykonywania misji i dzielą się na dwie kategorie: zabici cywile oraz zabici wrogowie. Status "Litościwie" (Merciful) uzyskasz tylko wtedy, kiedy nie zabijesz żadnego człowieka podczas misji.

Skradanie się

- Statystyka

ta odpowiada za całokształt bycia w ukryciu. Dzieli się ona na trzy kategorie: wszczęte alarmy, odkryte ciała oraz wykrycia. Alarmy są rozsiane po całych lokacjach, a uruchamiane są w momencie, w którym strażnicy wykryją twoją postać i zdecydują, ze potrzebne będzie im wsparcie. Odkryte ciała to kategoria, w której przeciwnicy zauważą ogłuszonego lub zabitego przeciwnika. Nie muszą wszczynać alarmu, czy wykryć ciebie, dlatego pozbywaj się każdego ciała poprzez schowanie je w miejsca trudnodostępne. Wykrycia to nic innego jak liczba wykryć twojego bohatera przez przeciwnika (czerwona ikona nad głową wrogów lub cywilów). Żeby uzyskać status ducha (ghost) nie możesz dać się ani razu wykryć.

Uwaga! Jeżeli nie jesteś pewien czy czasem wróg cię nie zauważył, a nie chcesz czekać żeby to sprawdzić w końcowym podsumowaniu misji, możesz w każdej chwili wejść do menu i wybrać zakładkę statystyki. Wszystkie statystyki tam zawarte są odświeżane w czasie rzeczywistym.

Waluta i sklepy | Porady

Obrazy są najdroższymi przedmiotami. Staraj się odnajdywać każdy dostępny.

Jedyną walutą w grze są monety, za które zakupić możesz ulepszenia, amunicję czy dodatkowe przedmioty w czarnorynkowym sklepie. Monet w misjach jest całe mnóstwo, a większość z nich jest pod postacią przedmiotów znalezionych w różnych zakamarkach mieszkań czy domów. Największą ilość monet otrzymasz za kradzież obrazów (200 sztuk), ale rzadkie przedmioty takie jak sztaby czy żywica kriogzów nie są wiele tańsze. Warto jest się rozglądać za każdym przedmiotem z racji wysokich cen w sklepach.

W sklepach czarnorynkowych będziesz mógł przejrzeć ich asortyment. Tylko w tych miejscach możesz wykorzystać znalezione w świecie gry schematy ulepszeń broni oraz kupować zapasy za monety, dlatego wykorzystuj każdą okazję, by taki sklep odnaleźć i przejrzeć dostępne przedmioty. Do kategorii ulepszeń należą ulepszenia lunety, pistoletu, kuszy, większa pojemność sakiewek na amunicję i mikstury, miecza, a także min i granatów.

Sterowanie | Porady

Poniżej znajdziesz tabelę prezentującą układ klawiatury na platformie PC:

Klawisz

Działanie

Poruszanie się postaci

Skok

Skradanie się

Sprint

Wychylenie się

Wychylenie w lewo

Wychylenie w prawo

Użycie/Schowanie broni

Miecz

Użycie mocy/broni

Blok

Luneta

Koło działań

Następny przedmiot i poprzedni przedmiot

Eliksir uzdrawiający

Eliksir many

Dziennik

Szybki zapis

Szybkie wczytanie

Wymagania sprzętowe

Void Engine to silnik gry Dishonored 2.

StudioArkane przeszło długą drogę podczas tworzenia gier z serii Dishonored. Pierwsza część korzystała z silnika graficznego Unreal Engine, który nie spełniłby wymagań stawianych dzisiejszym grom odnośnie wyświetlanej grafiki. Studio zdecydowało się więc na zmodyfikowanie istniejącego już silnika id Tech 5 i stworzenie za jego pomocą narzędzi w Void Engine. Void Engine korzysta ze wszystkich nowoczesnych technik renderowania obrazu (physically based rendering). Daje nam to bardzo realistyczne odzwierciedlenie oświetlenia sceny czy jej cieniowania co w połączeniu z bardzo dobrą stylistyką, daje świetne rezultaty. Dishonored 2 jest grą bardzo ładną i definitywnie zasługuje na miano jednej z najlepiej wyglądających gier 2016 roku. Ilość detali zawartych w jednej scenie jest ogromna, nawet na niskich ustawieniach graficznych, a każdy element został starannie wykonany. Pierwsza wersja Dishonored 2 nie obyła się jednak bez spadków wydajnościowych spowodowanych słabą optymalizacją. Do momentu wydania patcha 1.3 karty graficzne pokroju GTX 1060 6GB czy Radeon RX480 nie radziły sobie z grą w 60 klatkach na sekundę, ale na szczęście twórcy pracują nad jej usprawnieniem i na dzień dzisiejszy (patch 1.3) jest w pełni grywalna nawet na kartach graficznych z niskiej półki. Poradnik stworzono w oparciu o platformę PC posiadającym procesor Intel Core i5 4460, kartę graficzną Radeon R9 270x 2GB oraz 8GB DDR3 RAM. W wersji 1.0 gra była całkowicie niegrywalna w rozdzielczości 1920x1080, nawet na najniższych detalach. Grę trzeba było uruchomić w rozdzielczości 900p ze względu na niską ilość pamięci graficznej VRAM. Od patcha 1.3 zostało to na szczęście naprawione i można bez problemu grać na detalach średnio-wysokich w fullHD (30-50fps).

Podsumowując: Mimo wyżej wymienionych zgrzytów na premierę, w wersji 1.3 Dishonored 2 jest grą bardzo dobrą od strony technicznej. Brak błędów silnika, crashy czy innych spowodowało, że uplasowała się wyżej niż dzisiejsze gry AAA, które borykają się z ogromnymi problemami technicznymi. Jednak trzeba wspomnieć, że do patcha 1.3, gra chodziła bardzo źle.

Tryby gry

Singleplayer

- Tak

Kooperacja

offline (Split screen/Hot Seat) - Nie

Kooperacja

online - Nie

Multiplayer

- Nie

Nasz sprzęt

Poradnik do Dishonored 2 został przygotowany w oparciu o platformę PC na poniższej konfiguracji:

Procesor

- Intel Core i5 4460

Karta

graficzna - MSI Radeon R9 270x

Pamięć

RAM

- 8GB

Pamięć

karty

graficznej - 2GB

System

operacyjny - Windows 10 Pro 64bit

Na powyższej konfiguracji gra Dishonored działała bez zarzutu (tylko z patchem 1.3). Przez całą rozgrywkę nie pojawiły się żadne spadki wydajności czy błędy graficzne.

Dishonored 2 - Wymagania sprzętowe

Wymagania minimalne:

System

operacyjny: Windows 7/8/10 64bit

Procesor:

Intel Core i5 2400 lub AMD FX 8320

Karta

graficzna: Nvidia GTX 660 2GB lub AMD Radeon 7970 3GB

Pamięć:

8GB

RAM

Wymagane

miejsce na dysku HDD: 60 GB

DirectX

- DirectX 11.0

Wymagania rekomendowane:

System

operacyjny: Windows 10 64bit

Procesor:

Intel Core i7 4770 lub AMD FX 8350

Karta

graficzna: Nvidia GTX 1060 6GB lub AMD Radeon RX480 8GB

Pamięć:

16GB

RAM

Wymagane

miejsce na dysku HDD: 60 GB

DirectX

- DirectX 11.0

Misja 1 - Długi dzień w Dunwall

Samouczek/Prolog

Podążaj wyznaczoną ścieżką.

Wstępem do gry właściwej będzie samouczek, który możesz ominąć. Zalecane jest jednak zapoznanie się ze sterowaniem i ogólnym poruszaniem postaci, akcjami do wykonania czy interfejsem. Przez samouczek będziesz przechodził jako Emily, a dopiero w późniejszej scence przerywnikowej będziesz mógł wybrać postać. Na początku zaznajom się z systemem poruszania, a kiedy to zrobisz, udaj się na górne części lokacji, by spotkać się ze swoim ojcem, Corvo Attano. W trakcie drogi wyświetli się komunikat o dodatkowych akcjach takich jak na przykład sprint.

Szkolenie Emily to wstęp do dalszej rozgrywki.

Po dotarciu do Corvo, będziesz musiał ukończyć mały tor przeszkód. Zaznajomisz się tu z dalszą mechaniką poruszania się, taką jak sprint, kucnięcie, przeskok nad przeszkodami czy wślizg. W dalszej części wskocz do zbiornika wody i przepłyń pod przeszkodą, by dostać się na drugą stronę. Na końcu drogi znajdziesz zwisający łańcuch, dzięki któremu dostaniesz się na dachy. Stamtąd będzie już prosta droga do spotkania z Corvo. Przeskakuj po dachach i wykonuj manewry, o które prosi samouczek.

Nie daj się wykryć.

Dalsza część samouczka będzie dotyczyć skradania się. Zeskocz w widocznym miejscu na dół i od razu kucnij, by Corvo cię nie usłyszał. W takiej pozycji zakradnij się do jego pleców i naciśnij wymagany przycisk, by go poddusić. W ten sposób nauczysz się jak ogłuszać wrogów, a potrzebne będzie to do odblokowania dobrego zakończenia. Następnym zadaniem będzie wykradzenie klucza od Corvo. Jak tylko odzyskasz panowanie nad postacią, przykucnij i zakradnij się do twojego celu. Po zdobyciu klucza udaj się do drzwi głównych i przejdź do następnej sekcji samouczka.

Następnym rozdziałem samouczka będzie nauka strzelania. Zabierz kuszę i bełty ze stołu (możesz także zabrać bełty wbite w beczkę po lewej stronie) i strzel do celów. Ostatni cel będzie wisieć pod sufitem. Po zniszczeniu obiektu pod sufitem drzwi zostaną otwarte.

Kolejnym, a zarazem ostatnim krokiem będzie nauka walki wręcz z Corvo. Wykonuj manewry, o które prosi samouczek, by nauczyć się atakować, parować oraz przeprowadzać kontrataki. Jak tylko zakończysz swoje przygotowania do gry właściwiej, zostaniesz przeniesiony do sali tronowej.

Ucieknij z Dunwall Tower | Misja 1 - Długi dzień w Dunwall

Skorzystaj z okna, by przedostać się przez przeszkodę.

Po krótkim wprowadzeniu do gry staniesz przed wyborem postaci, z którą spędzisz czas do końca rozgrywki. Do wyboru masz zawodowego zabójcę Corvo Attano, którego znamy z pierwszej części Dishonored oraz jego córkę, Emily Caldwin. Wybór nie ma tak naprawdę większego znaczenia, ponieważ fabuła będzie postępować w ten sam sposób. Postacie różnią się jednak umiejętnościami, które szczegółowo opisane zostały we wcześniejszych rozdziałach tego poradnika. Po krótkiej scence przerywnikowej znajdziesz się w pokoju, z którego na pierwszy rzut oka nie ma wyjścia. Musisz dostać się z niego do sąsiedniego pomieszczenia, a pomoże ci w tym otwarcie okna po prawej stronie.

Odbierz broń od Alexi Mayhew.

Po przedostaniu się do sąsiedniego pomieszczenia, podejdź do Alexi Mayhew i przeprowadź z nią krótką konwersację. Jeszcze przed wyruszeniem w dalszą drogę, zacznij eksplorować pomieszczenie, którym aktualnie przebywasz. Znajdziesz tutaj sekretne przejście do Azylu, które potrzebne będzie ci w dalszej części misji, stoliki z jedzeniem (dzięki niemu odnowisz utraconą wcześniej część punktów witalności), a także kredensy, w których znajdziesz kilka monet (więcej o monetach znajdziesz w rozdziale waluta). Po wyjściu z pomieszczenia znajdziesz po lewej stronie drzwi do małego pokoiku gdzie leżeć będą sole do kąpieli (15 monet). Ten sam przedmiot znajdziesz w łazience znajdującej się na końcu holu.

Schowaj się za prawym filarem i poczekaj aż Ramsey opuści salę tronową.

Po eksploracji pomieszczenia udaj się na dół budynku, gdzie spotkasz swój pierwszy cel do eliminacji. Masz dwie główne drogi, którymi możesz podążać. Pierwszą z nich jest bezpośrednie starcie z Mortimerem Ramsayem. Stoi on w komnacie głównej z dwoma strażnikami, ale nie będzie to walka, która może przysporzyć ci problemów. Jeżeli jednak nie chcesz toczyć walki ze wszystkimi przeciwnikami na raz, schowaj się w pokazanym na obrazku miejscu i poczekaj aż sam Mortimer opuści salę tronową. Niezależnie jednak od decyzji, pierwszą drogą do wykonania zlecenia jest bezpośrednie zabójstwo Mortimera (dzięki niemu możesz odblokować złe zakończenie).

Drugą drogą jest obezwładnienie przeciwnika. Poczekaj aż Mortimer opuści salę tronową i zakradnij się do niego w sąsiednim pomieszczeniu w momencie, w którym przeciwnik będzie oglądał obraz zawieszony na ścianie. Po obezwładnieniu Mortimera otrzymasz przedmiot fabularny Cesarski Sygnet, którym otworzysz drzwi prowadzące do Azylu. Zanim jednak się tam udasz, możesz przeszukać wszystkie dolne pomieszczenia, w których znajdziesz dzienniki czy potrzebne w późniejszej rozgrywce złote monety. Po dokładnym przeszukaniu dolnej sekcji budynku zabierz ze sobą ogłuszonego Mortimera i zanieś go do Azylu. Eliminacja przeciwnika zakończy się sukcesem dopiero w momencie, w którym zamkniesz Azyl od środka. Miej także na uwadze, że w każdej chwili możesz zmienić zdanie i wbić sztylet w jego szyję.

Zabierz przedmioty ze stołu zanim ruszysz w dalszą drogę.