Dark Souls III - poradnik do gry - Norbert "Norek" Jędrychowski - ebook

Dark Souls III - poradnik do gry ebook

Norbert "Norek" Jędrychowski

5,0

Opis

W poradniku do gry Dark Souls 3 znajdziesz wszystko co potrzebne do ukończenie tego trudnego i rozbudowanego tytułu. Pierwsza część poradnik wyjaśnia wszystkie najważniejsze mechaniki rozgrywki. Dowiesz się z niej, jak poruszać się po świecie, jak walczyć, co jest potrzebne do ulepszania przedmiotów czy jak rozwijać swoją postać. Druga część poradnika to rozbudowany opis przejścia, który przeprowadzi cię przez wszystkie niebezpieczne krainy Dark Souls 3. Zostały w nim opisane również wszystkie sekrety, które można znaleźć podczas podróży. W poradniku znajdziesz też rozdział poświęcony postaciom niezależnym. Czytając go dowiesz się co zrobić, żeby doprowadzić historię każdego z bohaterów do same końca. Ostatni, ale wcale nie mniej ważny, jest rozdział poświęcony walkom z bossami. Znajdziesz tam szczegółowe strategie walki, dzięki którym, nawet najtrudniejsi przeciwnicy padną martwi przed twoim bohaterem.

Dark Souls 3 to trzecia część osadzonego w realiach fantasy, mrocznego RPG akcji studia From Software. Tytuł utrzymany jest w klimacie poprzednich części serii, ale oferuje nowe lokacje, nowych przeciwników i bossów, a także niedostępne wcześniej bronie, zbroje i przedmioty. Wprowadza również liczne usprawnienia do systemu walki.

Poradnik do gry Dark Souls 3 zawiera:

  • Opis systemu walki, rzemiosła i magii;
  • Dokładny opis przejścia gry;
  • Lokalizację wszystkich sekretów;
  • Strategie walki z bossami;
  • Informacje na temat postaci niezależnych;

Poradnik do gry Dark Souls III zawierał będziesz wszystko co niezbędne do ukończenia tego trudnego tytułu. Znajdziesz w nim m.in. opis przejścia wszystkich lokacji, strategie walki z bossami czy informacje na temat rzemiosła.

Dark Souls III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Niegasnące Jezioro (Opis przejścia)
  • Mapa świata (Opis przejścia)
  • Siegward (Siegward of Catarina) (Questy i NPC)
  • Katedra Głębin - w środku (Opis przejścia)
  • Sirris (Sirris of the Sunless Realms) (Questy i NPC)
  • Zamek Lothric (Opis przejścia)
  • Twierdza Farrona (Opis przejścia)
  • Niezłomny Łata (Unbreakable Patches) (Questy i NPC)
  • Anor Londo (Opis przejścia)
  • Anri (Anri of Astora) (Questy i NPC)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 367

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Dark Souls IIIporadnik do gry

autor: Norbert "Norek" Jędrychowski

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-377-6

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1692

[email protected]

Spis treści

Dark Souls III - poradnik do gry

Podstawowe informacje

O poradniku

Sterowanie

Ataki i ciosy specjalne

Przymierza

Ogniska

Multiplayer

Zakończenia

Dark Souls III na skróty

Pytania i odpowiedzi

Jaką klasę wybrać na początek?

Jak rozwijać postać? (buildy)

Jak pokonać kraby na Ofiarnej Drodze?

Jak zresetować punkty umiejętności?

Gdzie znaleźć ptasiego handlarza (Crow's Merchant)?

Jak dostać się na dach Kapliczki Zjednoczenia bez kupowania klucza?

Gdzie znaleźć wszystkie Fragmenty estusa?

Jak dostać się do Niegasnącego Jeziora?

Jak dostać się do Zapomnianych Grobów?

Jak dostać się na Szczyt Arcysmoków?

Gdzie znaleźć wszystkie Fragmenty kości nieumarłego?

Jak odblokować wszystkie gesty?

Jak tworzyć przedmioty z dusz bossów?

Gdzie szybko zdobywać dusze?

Opis przejścia

Mapa świata

Cmentarz Popiołu

Kapliczka Zjednoczenia

Wysoka Ściana Lothric

Wysoka Ściana Lothric - od ogniska Wieża na ścianie

Kapliczka Zjednoczenia - wieża

Osada Nieumarłych

Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga na wprost

Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga w prawo przez most

Osada Nieumarłych - droga na dół

Ofiarna Droga

Ofiarna Droga - bagno

Katedra Głębin - na zewnątrz

Katedra Głębin - w środku

Twierdza Farrona

Carthuskie Katakumby

Niegasnące Jezioro

Irithyll w Mroźnej Dolinie

Irithyll w Mroźnej Dolinie - od Kościoła Yorshki

Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo

Anor Londo

Lochy Irithyllu

Zbeszczeszczona Stolica - powrót do Lochów Irithyllu

Zbeszczeszczona Stolica - droga do Yhorma Giganta

Zamek Lothric

Ogród Zatraconego Króla

Zapomniane Groby

Wielkie Archiwa

Wielkie Archiwa - dachy

Szczyt Arcysmoków

Piec Pierwszego Płomienia

Bossowie

Iudex Gundyr

Vordt z Mroźnej Doliny

Toczony przez klątwę drzewiec

Kryształowy Mędrzec

Biskupi Głębin

Stróże Otchłani

Wielki Władca Wolnir

Stary Król Demonów

Pontyfik Sulyvahn

Aldrich, Pożeracz Bogów

Yhorm Gigant

Tancerka z Mroźnej Doliny

Oceiros, Zatracony Król

Czempion Gundyr

Zbroja zabójcy smoków

Lothric i Lorian

Starożytna wiwerna

Bezimienny Król

Dusza Pogorzelisk

Questy i NPC

Yoel (Yoel of Londor)

Yuria (Yuria of Londor)

Siegward (Siegward of Catarina)

Niezłomny Łata (Unbreakable Patches)

Ludleth (Ludleth of Courland)

Greirat (Greirat of the Undead Settlement)

Cornyx (Cornyx of the Great Swamp)

Anri (Anri of Astora)

Sirris (Sirris of the Sunless Realms)

Leonhard

Orbeck (Orbeck of Vinheim)

Eygon (Eygon of Carim)

Irina (Irina of Carim)

Karla

Velka - odpuszczanie grzechów

Hawkwood

Dark Souls III - wymagania sprzętowe

Dark Souls III - poradnik do gry

W poradniku do gry Dark Souls 3 znajdziesz wszystko co potrzebne do ukończenie tego trudnego i rozbudowanego tytułu. Pierwsza część poradnik wyjaśnia wszystkie najważniejsze mechaniki rozgrywki. Dowiesz się z niej, jak poruszać się po świecie, jak walczyć, co jest potrzebne do ulepszania przedmiotów czy jak rozwijać swoją postać. Druga część poradnika to rozbudowany opis przejścia, który przeprowadzi cię przez wszystkie niebezpieczne krainy Dark Souls 3. Zostały w nim opisane również wszystkie sekrety, które można znaleźć podczas podróży. W poradniku znajdziesz też rozdział poświęcony postaciom niezależnym. Czytając go dowiesz się co zrobić, żeby doprowadzić historię każdego z bohaterów do same końca. Ostatni, ale wcale nie mniej ważny, jest rozdział poświęcony walkom z bossami. Znajdziesz tam szczegółowe strategie walki, dzięki którym, nawet najtrudniejsi przeciwnicy padną martwi przed twoim bohaterem.

Dark Souls 3 to trzecia część osadzonego w realiach fantasy, mrocznego RPG akcji studia From Software. Tytuł utrzymany jest w klimacie poprzednich części serii, ale oferuje nowe lokacje, nowych przeciwników i bossów, a także niedostępne wcześniej bronie, zbroje i przedmioty. Wprowadza również liczne usprawnienia do systemu walki.

Poradnik do gry Dark Souls 3 zawiera:

Opis

systemu walki, rzemiosła i magii;

Dokładny

opis

przejścia gry;

Lokalizację

wszystkich

sekretów;

Strategie

walki z bossami;

Informacje

na temat postaci niezależnych;

Norbert "Norek" Jędrychowski (www.gry-online.pl)

Podstawowe informacje

O poradniku

Dark Souls III to gra rozbudowana, która w wielu miejscach rozgałęzia się w różnych kierunkach. Niemożliwe jest więc zaprezentowanie "jedynej słusznej drogi" i sposobu, w jaki powinno się eksplorować dane miejsca. Niemniej jednak w niniejszym poradniku kolejne lokacje zostały opisane w sposób pozwalający na odwiedzenie wszystkich ważnych miejsc. Posłużono się rozłożeniem opisu względem charakterystycznych miejsc (np. Kapliczka Zjednoczenia -wieża) oraz przełomowych wydarzeń. Dzięki takiej konstrukcji gracz korzystający z poradnika trafi do wszystkich znajdujących się w grze lokacji, a w nich samych odszuka najważniejsze przedmioty, bohaterów i przeciwników. Walki z bossami stanowią osobną część poradnika, podobnie jak całość questów związanych z napotkanymi postaciami.

Poradnik został przygotowany w oparciu o wersję gry 1.01.

Oznaczenia kolorystyczne

Do wyróżnienia najważniejszych miejsc, postaci, przeciwników i przedmiotów użyto następujących oznaczeń:

- kolorpomarańczowy - oznaczenie postaci niezależnych,

- kolorzielony - oznaczenie nazw przedmiotów,

- kolorbrązowy - oznaczenie przeciwników oraz bossów,

- pogrubienie - oznaczenie ważniejszych miejsc, lokacji i nazw

Sterowanie

PC

Ruch

Poruszanie się

Chód

Sprint/krok w tył/przewrót

Skok (podczas sprintu)

Sterowanie kamerą

Poruszanie kamerą

Namierzenie celu

Zmiana wyposażenia

Zmiana zaklęcia

Zmiana szybkiego przedmiotu

Zmiana broni w prawej ręce

Zmiana broni w lewej ręce

Atak

Atak (prawa ręka)

Silny atak (prawa ręka)

Atak (lewa ręka)

Silny atak (lewa ręka)

Użyj przedmiotu

Interakcja

Broń dwuręczna

Sterowanie w menu

Otwórz menu

Otwórz menu gestów

Zatwierdź

Anuluj

Zmień zakładkę (w lewo)

Zmień zakładkę (w prawo)

Funkcja 1

Funkcja 2

Funkcja 3

Przewiń okno

Sortuj

Otwórz menu pomocy

XONE

Ruch

Poruszanie się

Sprint/krok w tył/przewrót

Skok (podczas sprintu)

Sterowanie kamerą

Poruszanie kamerą

Namierzenie celu

Zmiana wyposażenia

Zmiana zaklęcia

Zmiana szybkiego przedmiotu

Zmiana broni w prawej ręce

Zmiana broni w lewej ręce

Atak

Atak (prawa ręka)

Silny atak (prawa ręka)

Atak (lewa ręka)

Silny atak (lewa ręka)

Użyj przedmiotu

Interakcja

Broń dwuręczna

Sterowanie w menu

Otwórz menu

Otwórz menu gestów

Zatwierdź

Anuluj

Zmień zakładkę (w lewo)

Zmień zakładkę (w prawo)

Funkcja 1

Funkcja 2

Funkcja 3

Sortuj

PS4

Ruch

Poruszanie się

Sprint/krok w tył/przewrót

Skok (podczas sprintu)

Sterowanie kamerą

Poruszanie kamerą

Namierzenie celu

Zmiana wyposażenia

Zmiana zaklęcia

Zmiana szybkiego przedmiotu

Zmiana broni w prawej ręce

Zmiana broni w lewej ręce

Atak

Atak (prawa ręka)

Silny atak (prawa ręka)

Atak (lewa ręka)

Silny atak (lewa ręka)

Użyj przedmiotu

Interakcja

Broń dwuręczna

Sterowanie w menu

Otwórz menu

Otwórz menu gestów

Zatwierdź

Anuluj

Zmień zakładkę (w lewo)

Zmień zakładkę (w prawo)

Funkcja 1

Funkcja 2

Funkcja 3

Sortuj

Ataki i ciosy specjalne

Dark Souls III ma dość złożony system walki, na który składa się spora liczba ruchów i ataków. Całą grę można przejść nie korzystając z większości z nich, ale warto się ich nauczyć, gdyż często mogą znacznie ułatwić starcia z konkretnymi przeciwnikami.

Cios z góry

Pchnięcie od tyłu (backstab)

Atak z wyskoku

Atak po przewrocie

Kopnięcie

Kontratak

Umiejętności broni

Cios z góry

Uderzenie to przydatne jest w przypadku, gdy przeciwnik znajduje się pod Tobą. Zamiast zeskakiwać obok niego, ryzykując utratę życia, zeskocz prosto na niego, przy okazji zadając mu spore obrażenia.

1. Stojąc powyżej miejsca, w którym znajduje się przeciwnik (np. nad krawędzią) zablokuj na nim kamerę.

2. Zeskocz na dół, mając przygotowaną broń.

3. W powietrzu, tuż przed spadnięciem na wroga wykonaj normalny atak (szybki cios). Twoja postać spadnie na przeciwnika, wbijając go w ziemię. W wielu przypadkach spowoduje to także chwilowe ogłuszenie, które koniecznie wykorzystaj.

Pchnięcie od tyłu (backstab)

Najlepszy z prezentowanych tutaj ataków. Uderzenie od tyłu pozwala na zadanie bardzo dużych obrażeń, opatrzone jest także animacją, podczas której Twoja postać przez chwilę pozostaje nieczuła na jakiekolwiek ataki.

1. Powoli podejdź do przeciwnika i namierz go. Musisz znajdować się na tym samym poziomie, a przeciwnik musi być nieświadomy Twojej obecności.

2. Będąc dokładnie za plecami wykonaj lekki atak, nic więcej.

Prawdziwa przydatność tego ataku objawia się podczas walk z przeciwnikami. Wtedy również możesz wykonywać ciosy od tyłu, w wielu przypadkach znaczaco ułatwiając walkę. Aby było to możliwe wykonuj uniki w taki sposób, aby znaleźć się za plecami przeciwnika. Masz wtedy niewielką ilość czasu, aby szybko wyprowadzić najzwyklejszy cios. Jeżeli Ci się to uda Twoja postać wykona pchnięcie opatrzone animacją.

Pamiętaj tylko, że ataku tego nie można wykonać na wszystkich przeciwnikach (głównie tych niepodobnych do ludzi i przewyższających znacznie swoimi rozmiarami postać gracza).

Atak z wyskoku

Ten atak przydatny jest, gdy chcesz szybko dobiec do przeciwnika i zniwelować dzielącą was odległość. Pozwala także na zadanie dużych obrażeń, chociaż przy nieudanym ataku pozostawia Cię wrażliwym na kontratak.

1. Biegnij sprintem w stronę przeciwnika.

2. W trakcie sprintu jednocześnie wciśnij przycisk odpowiedzialny za przygotowanie silnego ataku i drugi, odpowiedzialny za atak bronią trzymaną w prawej ręce. Twoja postać powinna wykonać skok, zakończony atakiem wbijającym przeciwnika w ziemię.

Atak po przewrocie

Atak ten pozwala na wykonanie uniku, po którym następuje od razu atak. Dobrze sprawdza się podczas walki więcej niż z jednym przeciwnikiem - odskakujesz od jednego w stronę drugiego, od razu wykonując atak.

1. Wykonaj przewrót (biegnąc w stronę przeciwnika wciśnij przycisk odpowiedzialny za unik, postać zacznie toczyć się po ziemi).

1A. Biegnąc sprintem wykonaj podskok. Po nim postać automatycznie wykona przewrót i zacznie toczyć się po ziemi.

2. W trakcie przewrotu, przed jego zakończeniem, wykonaj szybki atak bronią trzymaną w prawej ręce.

Kopnięcie

Kopnięcie pozwala na odepchnięcie przeciwnika, a w przypadku wrogów posiadających tarczę możesz w ten sposób przełamać ich obronę, aby następnie wyprowadzić cios prosto w odkrytego nieprzyjaciela.

1. Stań przodem do namierzonego przeciwnika.

2. Jednocześnie wciśnij przycisk odpowiadający za poruszanie się do przodu oraz za atak bronią znajdująca się w prawej ręce. Przytrzymanie przez ułamek sekundy obu przycisków powinno ułatwić wykonanie kopnięcia.

Kontratak

Jeżeli walczysz z pomocą tarczy powinieneś koniecznie nauczyć się jak parować przeciwnika i wykonywać potem miażdżąca kontrę. Potrzebujesz do tego tarczy, która posiada umiejętność Odparcie (sprawdź w jej opisie, zwykle są to niewielkich rozmiarów tarcze).

1. Ustaw się przed przeciwnikiem. Nie możesz być zbyt daleko, odległość ciosu jest wystarczająca.

2. Schowaj się za tarczą.

3. W chwilę po tym, gdy przeciwnik wyprowadzi atak, a tuż przed jego zakończeniem, możesz wykonać parowanie. W tym celu, będąc za osłoną tarczy, wciśnij przycisk odpowiedzialny za silny atak (w połączeniu z bronią trzymaną w prawej ręce). Wystarczy tylko wcisnąć przycisk lub, jeżeli nie chowasz się za osłoną, wspomniany przycisk oraz przycisk odpowiadający za atak bronią trzymaną w lewej ręce (w tym wypadku tarczą) jednocześnie. Spowoduje to odepchnięcie tarczy, a jeżeli wykonane zostanie tuż przed atakiem przeciwnika będziesz miał otwarte pole do ataku.

4. Wykonaj szybki cios. Zaraz po bloku przeciwnik jest podatny na atak, który zada mu bardzo duże obrażenia (opatrzone jest to odpowiednią animacją).

Uwaga: Jeżeli animacja nie nastąpiła oznacza to, że spóźniłeś się z atakiem lub wykonałeś go o ułamek sekundy za wcześnie (gra musi "załapać", że przeciwnik został skontrowany).

Umiejętności broni

Każdą bronią możesz wykonywać specjalny atak, który zabiera punkty skupienia. Dla różnych rodzajów broni wykonywane są one w ten sam sposób, mają one jednak inny skutek (sprawdzisz go w opisie danej broni lub tarczy).

1. W przypadku broni trzymanej w lewej ręce oraz tarczy przytrzymaj jednocześnie przycisk odpowiadający za silny atak oraz za atak lewą ręką (podobnie, jak w przypadku kontrataku). Spowoduje to wykonanie umiejętności specjalnej (np. duże tarcze pozwalają na odepchnięcie przeciwnika).

2. W przypadku broni głównej, trzymanej w prawej ręce, musisz zrezygnować z broni w lewej ręce (przełącz się na trzymanie broni oburącz). Następnie wykonaj silny atak w połączeniu z przyciskiem odpowiedzialnym za atak w lewej ręce. Spowoduje to wykonanie umiejętności związanej z główną bronią (np. przejście do postawy) - jeżeli atak od razu nie nastąpił, po przejściu do odpowiedniej postawy, wykonaj normalny atak (sekwencja jest następująca: przełączenie broni na trzymanie oburącz, wykonanie silnego ataku w połączeniu z jednoczesnym atakiem bronią trzymanej w lewej ręce, po przejściu do postawy normalny atak bronią trzymaną w prawej ręce).

Przymierza

Znak przymierza zwykle otrzymujesz od jego lidera, żywego lub martwego.

Przymierza to specjalne ugrupowania, które powiązane są głównie z rozgrywką multiplayerową. Zależnie od wybranego przymierza będziesz mógł atakować graczy innego, bądź pomagać graczom z tego samego przymierza i zwiększać swoją rangę w danym przymierzu. Wiążą się z tym różne bonusy i możliwość zdobycia specjalnych przedmiotów. Aby dołączyć do jakiegoś przymierza musisz mieć odpowiedni znak takiego przymierza, który możesz znaleźć w świecie gry lub otrzymać go od konkretnej postaci. Pomiędzy przymierzami możesz się przełączać i w ten sposób zmieniać je w dowolnym momencie. Wystarczy aktywować odpowiedni znak w menu ekwipunku.

Lista przymierzy:

Wojownicy słońca

Droga błękitu

Błękitni strażnicy

Ostrza mrocznego księżyca

Palce Rosarii

Kopiący kurhany

Ogary Farrona

Wierni Aldricha

Wojownicy słońca

Sekretny pokój, do którego dostaniesz się przez dziurę w podłodze, piętro wyżej.

Odpowiedni przedmiot znajdziesz w lokacji Osada Nieumarłych. Po znalezieniu się na dużym placu, na którym przy ognisku klęczy duża kobieta (pierwsze spotkanie z tym przeciwnikiem), a wokół stoi sporo innych wrogów możesz udać się na wprost, bądź w prawo, przez most. Wybierz tą pierwszą drogę i wejdź do budynku przez drzwi z lewej strony. Na tym samym poziomie znajdź dziurę w podłodze i zeskocz do pomieszczenia poniżej.

Droga błękitu

Przedmiot wręczy Ci Emma w lokacji Wysoka Ściana Lothric. Szukaj jej w katedrze naprzeciwko miejsca walki z bossem. Porozmawiaj z nią dwukrotnie.

Błękitni strażnicy

Ten znak otrzymasz w lokacji Ofiarna droga. Wystarczy, że przy pierwszym spotkaniu z Anri oraz Horacem porozmawiasz z każdym z nich. Okazję do tego będziesz miał przy ognisku Forteca wpołowie drogi.

Ostrza mrocznego księżyca

Po dostaniu się na wieżę, która po użyciu dźwigni przeniesie się do góry, tuż przed ognisko w lokacji Anor Londo. Będąc na górze zejdź po schodach na dół (gdy wieża umożliwia wejście do Anor Londo). W miejscu pokazanym na screenie znajdziesz inną wieżę, w której otrzymasz znak przymierza. Aby się do niej dostać musisz po prostu przejść przez niewidzialny most - skieruj swoją postać tak, jakby miała spaść w przepaść. Przechodząc po moście (wrażenie lewitacji w powietrzu) możesz dojść na drugą stronę i tam porozmawiać z przywódczynią przymierza. Jeżeli wcześniej otrzymałeś od Sirrisgest Lojalność mrocznego księżyca będziesz mógł uklęknąć - otrzymasz wtedy znak przymierza.

Palce Rosarii

Sala Rosarii - umożliwia dołączenie do przymierza oraz zresetowanie statystyk.

Rosarię znajdziesz w Katedrze Głębin. Aby dotrzeć do jej sypialni musisz wyjechać windą na górę, a następnie zeskoczyć niżej z rusztowań umieszczonych tuż pod dachem (dokładny opis zawarty został w rozdziale Katedra Głębin - w środku (Wjazd na górę). Postać umożliwia również ponowne rozdanie cech, a więc zresetowanie wszystkich umiejętności i przydzielenie ich od nowa, wedle uznania. Uważaj jednak, gdyż opcja ta dostępna jest tylko 5 razy. Możesz również zmienić wygląd swojej postaci przy pomocy Rosarii.

Uwaga: Dołączenie do tego przymierza może uniemożliwić wykonanie do końca questu Sirris.

Kopiący kurhany

Miejsce, w który możesz po raz pierwszy otrzymać znak przymierza.

Lokacja Osada Nieumarłych. Po znalezieniu się na dużym placu, na którym przy ognisku klęczy duża kobieta (pierwsze spotkanie z tym przeciwnikiem), a wokół stoi sporo innych wrogów możesz udać się na wprost, bądź w prawo, przez most. Wybierz tą drugą drogę. Zaraz za mostem obejdź budynek, z którego wnętrza wyszło dwóch przeciwników (droga w prawo, za przeszkodami). Znajdziesz się na wąskiej drodze, skąd z dachu będą do Ciebie strzelać przeciwnicy. Wyjdź po drabinie i zeskocz niżej, maksymalnie z prawej strony wspomnianego dachu. Spotkasz tam postać, która niesie na plecach klatkę - podejdź do niej i wejdź do środka (interakcja). Zostaniesz przeniesiony do lokacji, w której możesz otrzymać znak przymierza. Zrób to zanim pokonasz bossa znajdującego się w tej lokacji (Toczony przez klątwę drzewiec).

Uwaga: Jeżeli przegapisz to przymierze znak możesz zawsze otrzymać od Sirris, przy zakończeniu jej zadania.

Ogary Farrona

Wilk Farrona dający znak konwentu.

Ten znak możesz otrzymać w TwierdzyFarrona, od wilka leżącego przy ognisku Wilk Farrona. Miejsce to dostępne jest z dolnej partii lokacji (budynek z długą drabiną). Powyżej tego miejsca znajduje się miniboss - w przypadku problemów z dotarciem tutaj zobacz dokładną ścieżkę w rozdziale poświęconym TwierdzyFarrona.

Wierni Aldricha

Martwy arcybiskup "wręczy Ci" znak przymierza.

Ostatniego przymierza szukaj w lokacji Irithyll w Mroźnej Dolinie (w niniejszym poradniku jest to rozdział Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo). Zaraz za placem z gigantami wejdziesz do budynku prowadzącego po schodach do góry. Będąc jeszcze na dole odbij w lewo od tych schodów i postukaj bronią w ścianę, szukając iluzorycznej ściany. Gdy ją odkryjesz drabina zaprowadzi Cię na dół, gdzie musisz pokonać dwie rozszalałe bestie. Po walce w rogu pomieszczenia pomódl się przy ciele arcybiskupa.

Ogniska

Ogniska to punkty orientacyjne oraz miejsca odpoczynku.

Ogniska to specjalne miejsca, rozmieszczone w każdej lokacji. Stanowią one swego rodzaju punkty kontrolne, oddzielające kolejne części dużej lokacji i pozwalające na szybkie podróżowanie pomiędzy miejscówkami. W każdej lokacji dostępnych jest określona ilość ognisk, które początkowo są zablokowane. Podczas mijania danego ogniska nie zapomnij więc o jego zapaleniu, aby stało się dostępne jako punkt szybkiej podróży.

Przy ognisku możesz również odpoczywać. Wiąże się to z uzupełnieniem zdrowia oraz punktów skupienia, a także fiolek uzupełniających oba te parametry. Podczas odpoczynku zapisujesz także miejsce, w którym się odrodzisz w przypadku śmierci lub skorzystania z przedmiotu przenoszącego do ogniska - zawsze będzie to ostatnio odwiedzone ognisko. Odpoczynek niesie za sobą również jedną negatywną cechę, jaką jest odrodzenie się większości potworów (z pominięciem bossów oraz unikalnych przeciwników).

Ognisko daje także możliwość szybkiej podróży. Z dowolnego ogniska możesz przenieść się do innego, wcześniej odkrytego, niezależnie od tego czy znajduje się w tej samej, czy innej lokacji.

Dostrajanie czarów to kolejna możliwość dostępna przy ognisku. Pozwala ona na przypisywanie i wymienianie czarów, z których może korzystać Twoja postać.

Ostatnią możliwością jest skorzystanie ze skrytki i pozostawienie w niej niepotrzebnych w danej chwili przedmiotów. Są one dostępne podczas kolejnych odwiedzin lub po skorzystaniu z ogniska znajdującego się w innym miejscu.

Specjalnym rodzajem ogniska jest to dostępne w KapliczceZjednoczenia. Możesz przy nim palić znalezione Fragmenty kości nieumarłego. Zwiększasz w ten sposób poziom ogniska (maksymalnie na 10 poziom), co przekłada się na wzmocnienie działania Butelekestusa oraz Popielnychbutelekestusa.

Poniżej znajduje się spis wszystkich lokacji i każdego ogniska

Cmentarz Popiołu

Kapliczka Zjednoczenia

Cmentarz Popiołu

Iudex Gundyr

Zapomniane groby

Czempion Gundyr

Wysoka Ściana Lothric

Wysoka Ściana Lothric

Wieża na ścianie

Vordt z Mroźnej Doliny

Tancerka z Mroźnej Doliny

Oceiros, Zatracony Król

Osada Nieumarłych

Podnóże Wysokiej Ściany

Osada Nieumarłych

Podnóże klifu

Walący się most

Jama Pustych

Ofiarna Droga

Ofiarna Droga

Forteca w połowie drogi

Puszcza Ukrzyżowań

Kryształowy Mędrzec

Twierdza Farrona

Ruiny twierdzy

Okolice Twierdzy Farrona

Stary wilk z Farron

Stróże Otchłani

Katedra Głębin

Katedra Głębin

Kaplica Oczyszczania

Biskupi Głębin

Sypialnia Rosarii

Carthuskie katakumby

Wielki Władca Wolnir

Opuszczony grobowiec

Przedpokój Starego Króla

Demoniczne Ruiny

Stary Król Demonów

Irithyll w Mroźnej Dolinie

Irithyll w Mroźnej Dolinie

Centralny Irithyll

Kościół Yorshki

Odległa posiadłość

Pontyfik Sulyvahn

Zbiornik z wodą

Anor Londo

Wieża więzienna

Aldrich, Pożeracz Bogów

Lochy Irithyllu

Lochy Irithyllu

Zbeszczeszczona Stolica

Yhorm Gigant

Zamek Lothric

Zamek Lothric

Smocze Koszary

Zbroja zabójcy smoków

Wielkie Archiwa

Książęta bliźniacy

Szczyt Arcysmoków

Szczyt Arcysmoków

Mauzoleum Smoczego Rodu

Wielka Dzwonnica

Bezimienny Król

Piec Pierwszego Płomienia

Kapliczka bez płomienia

Piec Pierwszego Płomienia

Multiplayer

Grając w Dark Souls III możesz współpracować z innymi graczami, najeżdżać ich światy lub samemu być najeżdżany. Niezbędne do tego jest oczywiście połączenie internetowe i gra w trybie online, a w przypadku samej mechaniki gry - bycie "rozżarzonym" (stan po zabiciu bossa lub po użyciu Żaru). Dopiero wtedy zaczniesz widzieć znaki przywołania oraz będziesz mógł używać przedmiotów multiplayerowych.

Uwaga: W grze offline również występuje rozróżnienie na to, czy jesteś "rozżarzony", czy też nie. Związane jest to z możliwością przyzywania NPC-ów do pomocy, w niektórych miejscach, a także pomagania im lub bycia przez nich atakowanym.

Wzywanie pomocy

Najprościej jest wezwać kogoś do pomocy. Znaki przywołania (różnego koloru) znajdziesz najczęściej gęsto rozsiane przed arenami prowadzącymi do bossów. Zostawiają je inni gracze, których możesz wezwać do swojego świata. Pomogą oni w walce z bossem, jednakże mogą podczas niej zginąć. To Ty powinieneś jednak najbardziej uważać, aby nie zginąć, gdyż walka toczy się do momentu, do którego żyjesz. Z tego względu osoby przyzwane do pomocy powinny wziąć ciężar potyczki na siebie, pozwalając Ci przeżyć walkę. Jeżeli zginiesz wezwani do pomocy gracze są odsyłani i nie mogą "dobić" bossa dla Ciebie.

Możesz wezwać do pomocy dwóch graczy. Wezwanie trzeciego wiąże się z koniecznością użycia Wysuszonych palców (do kupienia u Opiekunki Kapliczki). Pamiętaj, że im więcej pomocników, tym więcej punktów życia mają przeciwnicy.

Bycie wzywanym

Aby być wezwanym musisz zakupić u Opiekunki KapliczkiBiały steatytowy rysik. Następnie wystarczy użyć go w dowolnym miejscu (ponownie, zwykle przed areną z bossem), aby zostawić tam swój znak. Jeżeli ktoś Cię wezwie zostaniesz przeniesiony do jego świata jako duch. Nie możesz wtedy podnosić przedmiotów, jednakże normalnie zdobywasz dusze. Po pokonaniu bossa zostaniesz odesłany z powrotem, spełniając obowiązek (zostaniesz nagrodzony Żarem).

Uwaga: Jeżeli zabijesz bossa w czyimś świecie przed pokonaniem go we własnym to po powrocie nadal będziesz musiał to zrobić. Zabicie bossa liczy się w świecie hosta.

Najeżdżanie innych światów

Najeżdżając innego gracza Twoim głównym celem jest jego zabicie. Pamiętaj tylko, że Butelek estusa będziesz miał o połowę mniej niż normalnie.

Jako fantom możesz nie tylko pomagać, ale również atakować innych graczy. Nagroda jaką otrzymasz za pokonanie ich w ich świecie zależy od przymierza, którego znak aktualnie nosisz. Aby najechać czyjś świat podążaj questem Leonharda - otrzymasz od niego pierwsze Pęknięte czerwone kule oka, a w dalszej części Czerwoną kulę oka, której możesz używać do woli. Gdy to zrobisz zostaniesz przeniesiony do losowo wybranej osoby, a Twoim celem będzie jej zabicie.

Innym sposobem na pojedynek jest pozostawienie znaku inwazji po skorzystaniu z Czerwonego steatytowego rysika. Znajdziesz go przed Sypialnią Rosarii, przy białym robaku. Pozwala na zostawianie na ziemi śladu przywołania. Jeżeli inny gracz będzie się chciał z Tobą pojedynkować zostaniesz wtedy przeniesiony do jego świata.

Ustawianie hasła

W menu gry możesz ustawić hasło. Pozwoli Ci ono na ominięcie limitu poziomów, jaki obowiązuje podczas przywoływania, czy bycia przywoływanym (+-10 poziomów). Jeżeli ustawisz to samo hasło z inną osobą, będziecie wtedy mogli korzystać z przywołania, niezależnie od waszych leveli. Jeśli potrzebujesz pomocy zostaw wtedy zwyczajnie swój znak, korzystając z Białego steatynowego rysika. Jako osoba, która ma zostać przywołana, znajdź odpowiedni znak w swoim świecie, a następnie podaj wcześniej ustalone hasło.

Przymierza

Ktoś atakuje Ciebie, Twój sojusznik atakuje jego.

Rozgrywka multiplayerowa silnie związana jest z przymierzem, do jakiego należysz. W zależności od tego wzywanie i inwazja może mieć różny efekt. Ponadto za udane pokonanie przeciwnika otrzymasz przedmiot odpowiedni dla danego konwentu (np. Palce Rosarii).

Droga błękitu - gdy zostaniesz zaatakowany przez nieprzyjaciela automatycznie otrzymasz także wsparcie innego gracza, jako Twojego sojusznika.

Błękitnistrażnicy, Ostrza mrocznego księżyca - zostaniesz automatycznie wezwany do pomocy graczowi, który jest w przymierzu Droga błękitu i został zaatakowany.

Wojownicy słońca - nagrodę w tym przymierzu otrzymasz, gdy pomożesz innemu graczowi zabić bossa w jego świecie.

Kopiący Kurhany - w tym przymierzu Twoim celem jest zabicie gracza. Jednakże możesz atakować również jego przeciwników. Oznacza to, że możesz być sojusznikiem lub wrogiem. Albo być przez chwilę sojusznikiem, aby zaatakować hosta w najmniej odpowiednim dla niego momencie i szybko go zabić.

Wierni Aldricha, OgaryFarrona - w tym przymierzach będziesz automatycznie wzywany, aby zaatakować gracza, który wszedł do danej lokacji (odpowiednio Irithyll w Mroźnej Dolinie oraz TwierdzaFarrona).

PalceRosarii - typowo nastawiony na inwazję kowenant. Twoim celem jest zabicie przeciwnika i tylko wtedy otrzymasz nagrodę i spełnisz swój obowiązek.

Zakończenia

Dark Souls III może zostać ukończone na 4 różne sposoby. Zasadniczo nie zmienia się ostatnia walka, a jedynie wyświetlony po jej ukończeniu filmik. Poniżej wszystkie dostępne zakończenia, wraz z kolejnymi krokami, jakie muszą zostać podjęte do ich odblokowania.

To Link the First Flame

Jest to podstawowe i domyślne zakończenie, które nie wymaga wcześniejszego przygotowania. Należy w nim pokonać Duszę Pogorzelisk, ostatniego bossa, a następnie zapalić ognisko.

The End of Fire

Iluzoryczna ściana w ciemnej wersji Kapliczki Ognia.

1. Udaj się do lokacji ZapomnianeGroby, a następnie pokonaj w niej bossa Czempiona Gundyra.

2. Wejdź do ciemniejszej wersji Kapliczki Zjednoczenia. Przejdź do miejsca, w którym normalnie znalazłbyś Irinę i zniszcz znajdującą się tam iluzoryczną ścianę. Za nią znajdziesz Oczy strażniczkiognia.

3. Wróć do normalnej Kapliczki Zjednoczenia i porozmawiaj ze Strażniczką Ognia. Następnie oddaj jej znalezione oczy i wyczerp dialog, wybierając opcję "tak".

4. Pokonaj Duszę Pogorzelisk, ale nie zapalaj ogniska.

5. Zamiast tego podejdź do ogniska, obok którego znajdziesz znak przywołania Strażniczki Ognia.

6. Oglądnij cutscenkę, nie atakując Strażniczki Ognia do samego końca.

Uwaga: To zakończenie może zostać cofnięte, jeżeli po oddaniu Strażniczce Ognia jej oczu zabijesz ją przed ukończeniem gry. Spowoduje to "wymazanie" jej pamięci.

The End of Fire - wersja alternatywna

Wypełnij wszystkie założenia poprzedniego zakończenia. Jedyna różnica polega na tym, że podczas cutscenki powinieneś (gdy ekran ciemnieje przez kilka sekund) zaatakować Strażniczkę Ognia.

Usurpation of Fire

Ceremonia zaślubin jest niezbędna do aktywowania tego zakończenia.

Jest to najbardziej wymagające zakończenie i aby je odblokować musisz wypełnić cały szereg założeń, związanych z questem Yoela, Yurii oraz Anri.

1. Odszukaj Yoela zaraz po przeniesieniu się do Osady Nieumarłych. Znajdziesz go przy krawędzi, na wprost bramy, którą wchodzisz na teren osady.

2. Porozmawiaj z Yoelem w Kapliczce Zjednoczenia.

3. Wydobądź prawdziwą siłę pięć razy. Otrzymasz wtedy do swojego ekwipunku 5 Mrocznych pieczęci. Aby kontynuować quest musisz zrobić to przed zabiciem Stróży Otchłani i śmiercią Yoela. Ponadto, nie możesz w żadnej chwili skorzystać z usług Strażniczki Ognia i wyleczyć Mrocznejpieczęci - spowoduje to przedwczesne zakończenie zadania.

4. Znajdź Anri i Horace'a w lokacji Ofiarna Droga, przy ognisku Twierdza w połowie drogi. Porozmawiaj z nimi.

5. Porozmawiaj z Anri i Horacem w Kapliczce Zjednoczenia po pokonaniu Biskupów Głębin.

6. Znajdź Anri dwukrotnie w Carthuskich Katakumbach. Nie mów jej o miejscu pobytu Horace'a, jeżeli go znalazłeś.

7. W Carthuskich Katakumbach zrzuć na dół drewniany most. Dostaniesz się po nim do Niegasnącego Jeziora. Znajdź w nim Horace'a i zabij go, nie mówiąc o tym Anri.

8. Znajdź Anri w Irithyll w Mroźnej Dolinie przy ognisku KościółYorshki. Porozmawiaj z nią i opuść ten teren nie zabijając skrytego pomiędzy figurami zabójcy z Londoru.

9. Po zabiciu Pontyfika Sulyvahna udaj się do Kapliczki Zjednoczenia i porozmawiaj z Yurią. Powinna Cię w tym momencie poinformować o słudze, oczekującym w świątyni.

10. W lokacji Irithyll w Mroźnej Dolinie udaj się do miejsca przed obrotową wieżą, które prowadzi do AnorLondo. Znajdziesz tam przejście z prawej strony (za fałszywą statuetką), prowadzące do świątyni. Przed zejściem weź od sługi miecz, a następnie użyj go przy ołtarzu z ciałem Anri.

11. Wróć do Kapliczki Zjednoczenia i ostatni raz porozmawiaj z Yurią.

12. Ukończ grę, zabij Duszę Pogorzelisk i zapal ognisko.

Dark Souls III na skróty

Ten rozdział przedstawia w punktach niezbędne kroki, które należy podjąć, aby zwiedzić wszystkie lokacje i pokonać każdego z bossów, również tych opcjonalnych. Pominięte zostały tutaj zadania związane z NPC-ami.

1. Rozpoczynasz na Cmentarzu Popiołu. Zabij Iudexa Gundyra i przejdź do Kapliczki Zjednoczenia. Wbij miecz w ognisko i przenieś się do Wysokiej Ściany Lothric.

2. Porozmawiaj z Emmą w katedrze, a następnie pokonaj znajdującego się naprzeciwko budynku Vordta. Użyj Małego sztandaruLothric przy krawędzi, aby zostać przeniesionym do OsadyNieumarłych.

Uwaga: Jeżeli w tym momencie zabijesz Emmę zainicjujesz walkę z Tancerką, przewidzianą na później. Niemniej jednak jej pokonanie otworzy dla Ciebie Zamek Lothric i możliwość zdobycia lepszego uzbrojenia wcześniej. Są to jednak lokacje z bardzo silnymi przeciwnikami, raczej niepolecane na początek.

3. Przejdź przez Osadę Nieumarłych kierując się do katedry, w której zjedź windą na dół do OfiarnejDrogi. Opcjonalnie pokonaj Toczonego przez klątwę drzewca.

Uwaga: Boss może i jest opcjonalny, ale bez zabicia go nie będziesz mógł zmieniać na bronie, zaklęcia i przedmioty dusz innych pokonanych bossów. Potrzebny jest do tego Piec transpozycyjny, otrzymywany właśnie za pokonanie Drzewca.

4. Pokonaj bagna w Ofiarnej Drodze i zabij KryształowegoMędrca.

5. Udaj się do KatedryGłębin i zabij BiskupówGłębin.

6. Wróć do Ofiarnej Drogi i przejdź do TwierdzyFarrona. Zabij StróżówOtchłani. Opcjonalnie zabij Demona, znajdującego się w górnej części, od ogniska Stary wilk z Farron (jest to opcjonalny miniboss).

7. Przejdź do Carthuskich Katakumb i pokonaj tam Wielkiego Władcę Wolnira.

Opcjonalnie zniszcz most w tej lokacji, aby móc przejść do Niegasnącego Jeziora i zająć się nieobowiązkowym bossem - Starym Królem Demonów.

8. Przejdź przez most w Irithyll w Mroźnej Dolinie, zabijając przeciwnika na moście (inaczej zagrodzi Ci drogę w dolnej części, po drodze do lochów). Zabij Pontyfika Sulyvahna.

Uwaga: Przez most przejdziesz tylko, jeżeli posiadasz Małą lalkę, otrzymaną za zabicie BiskupówGłębin.

9. Przejdź do Anor Londo i zabij Aldricha.

10. Wróć do Irithyllu w Mroźnej Dolinie i przejdź do LochówIrithyllu, a następnie do ZbeszczeszczonejStolicy, gdzie zabij Yhorma Giganta.

11. Zostaniesz przeniesiony do Wysokiej Ściany Lothric. Weź misę od umierającej Emmy i umieść ją na ołtarzu. Zainicjujesz w ten sposób walkę z Tancerką. Po jej pokonaniu ponownie umieść misę na ołtarzu i wejdź do góry po drabinie.

12. Kieruj się dalej w głąb Zamku Lothric. Pokonaj Zbroję zabójcy smoków.

Uwaga: Po otrzymaniu dostępu do Zamku Lothric możesz zboczyć z głównej trasy, aby udać się do dwóch opcjonalnych lokacji: OgroduZatraconegoKróla (Oceiros) i dalej do Zapomnianych Grobów (CzempionGundyr). Ponadto po zabiciu tego pierwszego możesz podnieść przedmiot (gest) pozwalający na udanie się na Szczyt Arcysmoków (opcjonalni bossowie: Starożytna wiwerna, BezimiennyKról), do którego możesz podróżować z Lochów Irithyllu.

13. Wróć do KapliczkiZjednoczenia i umieść prochy czterech Władców Popiołów na odpowiednich tronach. Porozmawiaj ze Strażniczką Ognia.

14. Po cutscence zostaniesz przeniesiony do lokacji Piec Pierwszego Płomienia. Zapal ognisko i wyjdź z kaplicy na zewnątrz. Znajdziesz tam kolejne ognisko, które przeniesie Cię niedaleko miejsca walki z ostatnim bossem - wystarczy, że przejdziesz kawałek do góry.

15. Pokonaj ostatniego bossa, Duszę Pogorzelisk, inicjując jedno z czterech dostępnych zakończeń zaraz po walce.

Pytania i odpowiedzi

Jaką klasę wybrać na początek?

Początkowo wybrana klasa nie ma bardzo dużego znaczenia w trakcie rozgrywki, gdyż tak naprawdę bohater będzie rozwijał się w taki sposób, jaki został przez Ciebie zaplanowany. Oznacza to, że jeżeli chcesz nic nie stoi na przeszkodzie, aby początkowo wybrać Rycerza, a następnie inwestować w jego umiejętność inteligencji i skupić się na czarach. Lepiej jednak od razu wybrać taką klasę, która będzie odzwierciedlać Twój sposób rozgrywki. Dzięki temu nie będziesz musiał wydawać cennych punktów umiejętności na rozwój nieprzydatnych w danym buildzie statystyk. Pamiętaj, że z każdym kolejnym poziomem będziesz miał do rozdysponowania tylko 1 punkt umiejętności.

Jako początkujący gracz Twoim priorytetem powinno być utrzymanie się przy życiu podczas rozgrywki z dala od innych graczy (walki PvP). Z tego też powodu warto zainteresować się jak największą ilością punktów życia oraz opancerzeniem, nawet kosztem mobilności. Nieodłącznym elementem uzbrojenia powinna być też dla Ciebie tarcza, przynajmniej do czasu, aż opanujesz wykonywanie uników pozwalające Ci na całkowite unikanie obrażeń. Zablokowanie ciosu jest łatwiejsze niż odpowiedni unik. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki początkowo najlepszym wyborem wydaje się być klasa Rycerza. Zaczyna on rozgrywkę w konkretnej zbroi, z tarczą oraz dobrym mieczem. Jest to postać powolna, to prawda, jednakże wysoko rozwinięty atrybut witalności pozwala na wytrzymanie sporej liczby ciosów. Innym warty rozważenia wyborem jest klasa Piromanty. Jest on wytrzymalszy od Czarodzieja, kosztem mniejszych zdolności ofensywnych, jeśli chodzi o zaklęcia. Z drugiej strony pozwala Ci on na atakowanie z dystansu, a w razie potrzeby potrafi obronić się w bliskim kontakcie. Dodatkowym bonusem jest wrażliwość większości początkowych przeciwników na ogień, jakim włada ten bohater.

Pamiętaj, że wybór klasy ma tylko znaczenie na początku rozgrywki. Od momentu trafienia do Kapliczki Zjednoczenia, co ma miejsce zaraz po pierwszej walce z bossem, będziesz mógł dowolnie dysponować duszami i rozwijać takie umiejętności, jakie chcesz. Początkowo warto rozwijać witalność oraz cechy związane z wybraną postacią (np. siła i wigor dla Rycerza, a inteligencja i wiara dla postaci władających magią).

Zestawienie statystyk

Klasa

Rycerz

Najemnik

Wojownik

Herold

Złodziej

Witalność

12

11

14

12

10

Dostrojenie

10

12

6

10

11

Wytrzymałość

11

11

12

9

10

Wigor

15

10

11

12

9

Siła

13

10

16

12

9

Zręczność

12

16

9

11

13

Inteligencja

9

10

8

8

10

Wiara

9

8

9

13

8

Szczęście

7

9

11

11

14

Klasa

Zabójca

Czarodziej

Piromanta

Kapłan

Człowiek znikąd

Witalność

10

9

11

10

10

Dostrojenie

14

16

12

14

10

Wytrzymałość

11

9

10

9

10

Wigor

10

7

8

7

10

Siła

10

7

12

12

10

Zręczność

14

12

9

8

10

Inteligencja

11

16

14

7

10

Wiara

9

7

14

16

10

Szczęście

10

12

7

13

10

Początkowe klasy

Rycerz - dobrze opancerzona klasa, nastawiona na rozwój witalności, siły i wigoru. Grę rozpoczyna z tarczą i mieczem oraz dobrą zbroją, co czyni ją jedną z łatwiejszych na początek.

Najemnik - klasa nastawiona na rozwój związany z szybkim stylem walki, oferując przy tym rozsądną wytrzymałość.

Wojownik - potężny wojownik, silniejszy początkowo od rycerza za cenę mniejszej odporności na otrzymywane ciosy.

Herold - postać będące połączeniem wojownika, posiadając przy tym możliwość używania czarów uzdrawiających. Dzięki tarczy i możliwości leczenia także jest sensownym wyborem dla graczy początkujących.

Złodziej - klasa niezalecana początkującym graczom. Mało wytrzymała, nadrabia to wysoką możliwością i szukaniem okazji do zadawania ciosów w plecy. Wymaga to jednak pewnej wprawy w wykonywaniu uników.

Zabójca - połączenie wojownika, wspomagającego się czarami ofensywnymi.

Czarodziej - klasa raczej dla zaawansowanych graczy, nastawionych na korzystanie z czarów ofensywnych.

Piromanta - połączenie wojownika z czarodziejem. Jest przez to słabszym magiem, jednakże pozwala na zaadaptowanie się do sytuacji i w razie potrzeby walkę wręcz.

Kapłan - podobne połączenie jak Piromanta, z tą różnicą, że Kapłan nastawiony jest na używanie cudów leczniczych i defensywnych.

Człowiek znikąd - postać dla zaawansowanych. Nie posiada rozwiniętego poziomu, przez co początkowo jest bardzo słaba. Wybór tego bohatera daje jednak możliwość dowolności w rozdzielaniu statystyk już od początku rozgrywki.

Umiejętności

Witalność