DARK - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

DARK - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do gry DARK to dokładna solucja jej wszystkich rozdziałów wzbogacona o informacje na temat kompletu opcjonalnych zajęć oraz lokalizacji wszystkich znajdziek. Nie zabrakło omówienia dostępnych umiejętności i ulepszeń.

DARK - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rozwój postaci (Wampirze moce)
  • Sanctuary (Rozdział 0)
  • Druga średniowieczna wystawa (Rozdział 1 - Harding Museum)
  • Xbox 360 (Sterowanie)
  • Zestawienie mocy - Inherent Powers (wrodzone) (Wampirze moce)
  • Najbardziej przydatne moce (Wampirze moce)
  • Tutorial - alejki (Rozdział 0)
  • Pawilon (Rozdział 1 - Harding Museum)
  • Plac (Rozdział 1 - Harding Museum)
  • Pierwsza średniowieczna wystawa (Rozdział 1 - Harding Museum)

Informacja o grze

Zręcznościowa skradanka, w której kierujemy poczynaniami cierpiącego na amnezję wampira. Zabawa polega głównie na cichym przemieszczaniu się po rozległych poziomach, unikaniu patroli strażników i bezszelestnym eliminowaniu przeciwników. Rozgrywkę wzbogacają elementy RPG w postaci bogatych opcji dialogowych oraz systemu rozwoju postaci.

Gra DARK, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł premierę światową miał w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 181

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



DARKporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1337

[email protected]

Spis treści

DARK - poradnik do gry

Sterowanie

Xbox 360

Rozdział 0

Sanctuary

Tutorial - alejki

Tutorial - getto

Salvation

Rozdział 1 - Harding Museum

Plac

Pawilon

Główny hol

Pierwsza średniowieczna wystawa

Druga średniowieczna wystawa

Katakumby

Piwnica

Kryjówka Bloominga

A New Hope

Rozdział 2 - Geoforge

Lobby

Pomieszczenie ochrony

Biuro księgowości

Dział administracji

Biuro księgowości (2)

Park

Penthouse

Park (2)

Tereny łowieckie Vlada

Following An Angel

Rozdział 3 - Atlantis

Wejście

Główna sala klubu (przed rozpyleniem gazu)

Główna sala klubu (po rozpyleniu gazu)

Titty Twister

Magazyn

Pomieszczenie ochrony

Siedziba Steinera

Rozdział 4 - The Hole

Pierwsze podwórze

Drugie podwórze

Stare kino

Pierwszy dziedziniec

Drugi dziedziniec

Zrujnowany klub

Rozdział 5 - Cryogenic

Plac

Lobby (przed pojawieniem się łowców)

Lobby (po pojawieniu się łowców)

Atrium

Magazyn

Laboratorium

Rozdział 6 - M17 Base

Centrum dowodzenia

Komory kriogeniczne

Pomieszczenie ochrony

Miejsce przetrzymywania Toma

Cele

Kantyna

Miejsce przetrzymywania Rose

Finałowy boss - Steiner

Wybór zakończenia

Wampirze moce

Rozwój postaci

Zestawienie mocy - Inherent Powers (wrodzone)

Zestawienie mocy - Vampiric Powers (aktywne)

Zestawienie mocy - Passive Powers (pasywne)

Najbardziej przydatne moce

Wyzwania i osiągnięcia

Wyzwania

Osiągnięcia (achievementy)

DARK - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry DARKzawierabardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich rozdziałów. W omówieniach poszczególnych etapów szczególny nacisk położono na sprawę przechodzenia przez kolejne lokacje pozostając w ukryciu i nie doprowadzając do podnoszenia alarmów. W opisie przejścia znajdują się także informacje na temat wszystkich opcjonalnych zajęć (m.in. rozmowy z postaciami niezależnymi, zadania poboczne) oraz lokalizacji wszystkich sekretnych przedmiotów (znajdziek).

W dalszej części poradnika zamieszczony został ponadto odrębny rozdział poświęcony kwestii rozwoju sterowanej postaci, zawierający szczegółowe omówienia wszystkich dostępnych umiejętności i ulepszeń oraz wskazówki odnośnie najbardziej przydatnych wampirzych mocy.

Poradnik do gry DARK to:

kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich rozdziałów, stawiający szczególny nacisk na skuteczne unikanie wykrycia

omówienia wszystkich opcjonalnych zajęć oraz lokalizacje wszystkich sekretów

zestawienie wszystkich umiejętności sterowanej postaci z wyszczególnieniem tych najbardziej przydatnych

pełna lista osiągnięć

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

kolor brązowy

- kolor ten używany jest do oznaczania wszystkich napotykanych postaci (sojusznicy, osoby neutralne, przeciwnicy)

kolor niebieski

- kolor ten używany jest do oznaczania wykorzystywanych przez Erica wampirycznych mocy

kolor pomarańczowy

- kolor ten używany jest do informowania o zdobywanych przez sterowaną postać punktach doświadczenia

kolor zielony

- kolor ten używany jest do oznaczania odnajdywanych sekretnych przedmiotów

DARK - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

18 lipca 2013 - poradnik zaktualizowany o opis przejścia rozdziału 6 - M17 Base, wampirzych mocy, wyzwań oraz osiągnięć.

15 lipca 2013 - opublikowano opis przejścia rozdziału 5 - Cryogenic.

11 lipca 2013 - zaktualizowano poradnik o opis przejścia rozdziału 4 - The Hole.

08 lipca 2013 - poradnik został rozbudowany o solucję rozdziału 3 - Atlantis.

05 lipca 2013 - opublikowano sekcję poświęconą sterowaniu na konsolę xbox 360, a także opis przejścia pierwszych trzech rozdziałow wliczając w to wprowadzenie do rozgrywki.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

Xbox 360

Poruszanie się

Skradanie się

Rozglądanie się

Przybliżenie obrazu

Interakcja

Pominięcie scenki przerywnikowej

Użycie aktywnej mocy

Wyświetlenie okna wyboru mocy

Szybkie użycie mocy

Szybkie użycie mocy

Szybkie użycie mocy

Szybkie użycie mocy

Przeciąganie ciał (przytrzymaj)

Chowanie się za zasłoną (przytrzymaj)

Shadow Leap - teleportacja (przytrzymaj)

Auspex - wampirzy tryb widzenia (przytrzymaj)

Wyświetlenie okna rozwoju postaci

Zatrzymanie gry

Rozdział 0

Sanctuary

Zejście do piwnicy

Zaczekaj aż uzyskasz pełną kontrolę nad postacią Erica. Jako że bramkarzenie wpuszczą Cię chwilowo ani do głównej sali klubu ani na piętro wybierz schody prowadzące do piwnicy.

Przejście do lewej toalety

Kieruj się w stronę toalet zlokalizowanych w piwnicy budynku. Wejdź do lewej toalety, doprowadzając do wyświetlenia nowej, krótkiej scenki przerywnikowej ze spotkania z "aniołem".

Ochroniarz

Ruszaj z powrotem na górę, czyli w stronę miejsca, w którym rozpocząłeś grę. Skręć tu w prawo i podejdź do stojącego przy wejściu do budynku bramkarza, doprowadzając do zainicjowania rozmowy z tą postacią. Bramkarz wyśle Cię do swojego szefa Toma.

Główna sala lokalu

Odwróć się i wyrusz w stronę głównej sali klubu, do której będziesz mógł teraz bezproblemowo wejść. W trakcie przemierzania tej lokacji możesz zaczepiać niektóre z napotykanych postaciniezależnych, czy to z zamiarem wysłuchiwania ich krótkich odpowiedzi czy dołączania do tańca. Oprócz tego możesz obejrzeć fontannę znajdującą się niedaleko miejsca startu.

Bar

Po wstępnym zbadaniu lokalu (później będziesz miał na to więcej czasu) podejdź do baru zlokalizowanego na przeciwległym końcu głównej sali, dzięki czemu doprowadzisz do wyświetlenia cut-scenki ze spotkania z April(barmanką) orazRose(właścicielką klubu).

Miejsce pobytu Toma

Odwróć się i skorzystaj z prawych schodów, docierając dzięki nim na wyższy balkonik. Przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i zainicjuj rozmowę z opartym o ścianę Tomem.

Przejście na górne piętro klubu

Po zakończeniu (krótkiej) rozmowy z Tomem wyrusz jego śladem, kierując się po raz kolejny w stronę miejsca, w którym rozpocząłeś eksplorację klubu. Zauważ, że możesz teraz wyjść na piętro, docierając dzięki temu do biura Rose, czyli spotkanej już wcześniej szefowej Sanktuarium.

Rose

W trakcie spotkania z RoseEric zostanie przede wszystkim poinformowany o tym, że został przemieniony w wampira. Gra po raz pierwszy da ci możliwość zadania kilku dodatkowych pytań związanych z wampirami (opcja dialogowa Vampires), choć możesz też od razu poruszyć temat przemiany w pełnoprawnego wampira (Full-fledged vampire), dowiadując się w jaki sposób należy dokończyć cały proces i tym samym uniknąć stania się bezmyślnym ghulem.

Rozmowa z Tomem

Po zakończeniu rozmowy z Roseraz jeszcze udaj się do pomieszczenia na piętrze, w którym przebywa Tom. Także i tej osobie możesz zadać kilka dodatkowych pytań (Museum i Vampires) i zdecydowanie warto się na to zdecydować, bo otrzymasz w ten sposób poboczne zadanie związane z odnalezieniem w muzeum elektronicznych wersji książek o wampriach. Na koniec spotkania wybierz opcję dialogową Tutorial i następnie Start tutorial, dzięki czemu przystąpisz do rozgrywania dość złożonego samouczka.

Tutorial - alejki

Instrukcje gry odnośnie pozostawania w ukryciu

Założeniem tego samouczka jest przedstawienie ci interfejsu użytkownika oraz podstawowych mocy wampirycznych Erica (bardziej złożone akcje będziesz musiał sobie później odblokować). Na początek zapoznaj się z działaniem okręgu, który pojawia się na ekranie w momencie gdy Eric zostanie zauważony i stopniowo zmienia swój kolor na czerwony. W momencie gdy okrąg stanie się krwistoczerwony wrogowie zostaną zaalarmowani o obecności sterowanej postaci. Nie przejmuj się tym, że tak właśnie się teraz stało, ale na przyszłość pamiętaj już o jak najszybszym uciekaniu z pola widzenia wrogów po tym jak znajdziesz się przypadkowo w odsłoniętej pozycji.

Wysysanie krwi z przeciwnika

Zaczekaj aż Eric znajdzie się za pierwszym z bandytówi przytrzymaj wskazany przez grę klawisz/przycisk żeby przystąpić do wysysania jego krwi. Jest to dość czasochłonny proces (w dalszej części gry będziesz go mógł skrócić), który ma na celu zapełnianie paska energii witalnej (Vitae) wykorzystywanej do odpalania innych mocy. Zauważ jednocześnie, że za pozbycie się wrogo nastawionej postaci otrzymałeś 80 punktów doświadczenia (20 punktów to minimum przyznawane za udane zabójstwo, a dodatkowych 60 punktów możesz dostać za pozbycie się osoby, która nie była przygotowana na atak Erica).

Alejka prowadząca do kolejnych bandytów

Jeśli chcesz możesz już teraz przećwiczyć odciąganie ciał przeciwników z widocznych miejsc, wykonywane po to żeby uniknąć zaalarmowania pozostałych wrogów. Ustaw się w tym celu przy zwłokach, przytrzymaj wskazany przez grę klawisz/przycisk i zacznij się przemieszczać w widoku z pierwszej osoby. Ciała warto oczywiście pozostawiać w słabiej oświetlonych i nie odwiedzanych przez wrogów obszarach. Niezależnie od tego czy schowałeś ciało czy też nie udaj się prosto, docierając do miejsca pobytu pozostałych bandytów.

Wciśnij gałkę analogową (lub odpowiedni klawisz) żeby kucnąć, a następnie ostrożnie zbliż się do pokazanej na screenie 1 zasłony. Przemieść się teraz w stronę pokazanej na screenie 2 prawej zasłony i przytrzymaj wskazany przez grę klawisz/przycisk żeby się do niej "przykleić".

Lista wyboru egzekucji na nieświadomym obecności Erica przeciwniku

Przesuwaj się w prawo, a po dotarciu do narożnika wciśnij dodatkowy klawisz/przycisk żeby go bezpiecznie ominąć. Na sam koniec ostrożnie zbliż się od tyłu do drugiego bandyty. Zgodnie z sugestią gry nie należy tu ryzykować kolejnej próby wyssania krwi, a wykonać jedynie cichą egzekucję. Szybkie egzekucje pozwalają w łatwy sposób pozbywać się wrogów, ale ich wadą jest to, że nie możesz dzięki nim odzyskiwać energię witalną.

Test mocy Shadow Leap

Nie musisz chować ciała tego przeciwnika. Zamiast tego udaj się od razu w stronę wskazanego przez grę obszaru. Gra wkrótce wymusi na Tobie przetestowanie działania umiejętności Shadow Leap, czyli bardzo szybkiego sprintu (niemalże teleportacji) w inne miejsce. Wejdź do trybu celowania i wybierz dowolne miejsce wewnątrz fioletowego okręgu. Puść teraz klawisz/przycisk, tak by Eric dotarł do wyznaczonego celu podróży.

Likwidacja ostatniego bandyty z grupy

Zaletą akcji Shadow Leap jest szybkie i bezproblemowe przemieszczanie się w inne miejsca. Dwie zasadnicze jej wady to konieczność odczekania na regenerację umiejętności oraz możliwość zaalarmowania wrogów głośnym dźwiękiem wydawanym w momencie zakończenia "teleportacji". W przyszłości korzystaj z tej akcji z umiarem i dokładnie dobieraj miejsca docelowe, tak by nie znajdowały się one zbyt blisko wrogów. Warto też wiedzieć, że wspomniane wyżej wady w dalszej części gry będziesz mógł częściowo ograniczyć poprzez odblokowanie stosownych ulepszeń "bazowych" wampirzych mocy. Po zakończonej akcji upewnij się, że trzeci bandytaodwrócił się do Ciebie plecami, zbliż się do niego i zdecyduj się na to żeby się na nim pożywić.

Okno wyboru mocy

Możesz już wyruszyć w stronę alejki biegnącej między budynkami. Po tym jak zostaniesz ostrzelany przez ostatniego czwartego bandytęEric odniesie pewne obrażenia. Wywołaj okno mocy i zainteresuj się umiejętnością Regeneration, czyli regeneracją zdrowia. Możesz przypisać tę zdolność do listy szybkiego wyboru, a także od razu użyć jej poprzez poświęcenie części zgromadzonej wcześniej energii witalnej (Vitae). Warto na przyszłość pamiętać o regularnym wysysaniu krwi z wrogów, tak by dysponować wspomnianą energią Vitae niezbędną do korzystania z bardziej zaawansowanych wampirzych mocy.

Zignoruj fakt, że zostałeś odkryty przez wspomnianego wyżej bandytę, bo nie możesz liczyć na to, że nagle przestanie szukać Erica. Do wspomnianego przeciwnika najlepiej będzie zbliżyć się dzięki wsparciu umiejętności Shadow Leap, przemieszczając się pomiędzy zasłonami zlokalizowanymi po bokach alejki (screen 1). Na sam koniec teleportuj się za plecy bandyty (screen 2) i zdecyduj się na wyssanie jego krwi.

Wskazane przez grę miejsce do pozostawienia ciała

Kolejna część samouczka to zapoznanie się z działaniem mechanizmu chowania ciał. Jeżeli podążałeś zgodnie z moimi wytycznymi to powinieneś już wiedzieć jak należy się zachować - musisz ustawić się przy ciele, przytrzymać wskazany przez grę klawisz/przycisk i zacząć się przemieszczać, doprowadzając do przesunięcia ciała do nowego fioletowego okręgu.

Bramka, której Eric może się złapać

Podejdź do krat i użyj umiejętności Shadow Leapżeby przeteleportować się do oznaczonej przez grę interaktywnej krawędzi. Przejdź na drugą stronę i zeskocz na dół.

Tutorial - getto

Podgląd na przeciwników z getta

Zanim wyruszysz w stronę nowej lokacji użyj zgodnie z podpowiedzią gry umiejętności VampireVision, czyli wampirzego trybu widzenia. Warto jak najczęściej używać tej zdolności, monitorując w ten sposób poczynania wrogów (dodatkowym ułatwieniem jest załączające się spowolnienie czasu). W tym przypadku ustalisz, że zbliżasz się do placu pilnowanego przez trzech bandytów.

Zbliż się do dziedzińca i na początek podejdź do bandytypokazanego na powyższym screenie, czyli tego, który przez cały czas stoi plecami do Erica. Upewnij się, że postać ta nie znajduje się w polu widzenia jednego z okolicznych wrogów i dokonaj szybkiej egzekucji. Po wykonanej akcji możesz odciągnąć ciało trochę do tyłu, ale nie powinno to być absolutnie wymagane.

Drugi z bandytów

Zainteresuj się teraz bandytąrozstawionym na lewo od miejsca startu. Postać ta podróżuje pomiędzy dwoma punktami i warto za nią wyruszyć tuż po tym jak rozpocznie przemarsz w stronę bardziej oddalonego obszaru. Szybko odciągnij ciało po udanym ataku, tak by nie doprowadzić do wszczęcia alarmu (możesz je schować np. w jednym z szałasów).

Ostatni przeciwnik

Na sam koniec zajmij się bandytąpatrolującym obszar najdalej od miejsca startu. Zaczekaj aż postać ta zacznie się przemieszczać, szybko się do niej zbliż i wykonaj egzekucję lub zdecyduj się na wyssanie krwi. W przypadku tego oraz opisanego powyżej przeciwnika możesz sobie pomagać umiejętnością Shadow Leap żeby łatwiej znaleźć się za plecami danej osoby, ale nie jest to wymagane do osiągnięcia sukcesu.

Wyjście z getta

Po oczyszczeniu dziedzińca skieruj się do oznaczonego przez grę wyjścia z tej lokacji. Wkrótce powrócisz do klubu nocnego, otrzymując jednocześnie nagrodę w postaci 2000 punktów doświadczenia.

Salvation

Okno wyboru nowych mocy i ulepszeń

Na sam początek dobrze byłoby zająć się rozwinięciem umiejętności Erica, a to dlatego, że dwukrotnie awansował on na wyższy poziom doświadczenia i zdobył dzięki temu w sumie dwa punkty mocy (Power Points). Dysponujesz tu pełną swobodą wyboru, tak więc zapraszam do końcowej części poradnika, w której opisane zostały wszystkie dostępne wampirze moce oraz ich ulepszenia.

Tom

Na początek dobrze byłoby powrócić do Tomai zadać mu kilka dodatkowych pytań na temat klubu nocnego (Sanctuary).

June

Kolejna osoba, której powinieneś złożyć wizytę, to pełniąca rolę DJ-a June. Postać ta przebywa na jednym z lewych balkoników, do którego prowadzą proste i dobrze oświetlone schody. Niestety, pomimo dużej ilości opcji dialogowych (Museum, Vampires, June) kobieta nie będzie zbyt rozmowna.

April

Ponownie zawitaj teraz do baru żeby porozmawiać z April(Vampires, Museum). Warto odnotować, że możesz zamówić u April drinka (opcja dialogowa Order drink).

Jennifer

Pozostań w pobliżu baru i zlokalizuj Jennifer, na której będziesz się mógł pożywić (opcja dialogowa Feed), doprowadzając w ten sposób od odnowienia paska energii witalnej (Vitae) i zdobywając 100 punktów doświadczenia.

Rozmowa kończąca rozdział

Po załatawieniu wszystkich spraw powróć do biura Rose. Potwierdź chęć wyruszenia do muzeum (opcja Ready) i ostatecznie zadecyduj o preferowanym poziomie trudności.

Rozdział 1 - Harding Museum

Plac

Pierwszy napotkany wartownik

Wysłuchaj rozmowy z Rosedotyczącej "nieproszonych gości", po czym przystąp do działania. Ostrożnie zbliż się do pierwszego żołnierza stojącego na moście. Gra poinformuje Cię tu o tym, że przeciwnik ten nie opuści swojego posterunku. Najprościej byłoby oczywiście pozbyć się tej osoby, choć równie dobrze możesz też ją oszczędzić. W takiej sytuacji musiałbyś jednak pamiętać o niej w dalszej części przeprawy, tak by nie znaleźć się przypadkowo w jej polu widzenia.

Boczne przejście

Niezależnie od tego czy zlikwidowałeś opisaną wyżej osobę czy też nie udaj się na prawo od miejsca startu. Zbliż się tu do dwóch nowych przeciwników i wysłuchaj podpowiedzi dotyczącej unikania głośnych powierzchni, dzięki którym wrogowie mogą usłyszeć skradającego się za ich plecami Erica.

Strażnik stojący przy śmieciach

Jeżeli nie chcesz nikogo zabijać to skieruj się w lewo, wyruszając w stronę pobliskich schodów. W przeciwnym wypadku zbliż się do bliżej rozstawionego żołnierza. Zaczekaj aż widoczny w oddali jego kolegawyruszy w lewo i dopiero wtedy zdecyduj się na wykonanie ataku (musi to być szybka egzekucja), pamiętając o tym żeby nie stanąć przypadkowo na okolicznych śmieciach. Po udanej akcji odciągnij ciało przeciwnika w jakieś słabiej oświetlone miejsce.

Strażnik patrolujący górną ścieżkę

Teraz skup się na eliminacji bardziej oddalonego wartownika. Mógłbyś tu oczywiście użyć "dystansowych mocy" takich jak Shadow Killczy Shadow Grip. Jeśli nimi jednak nie dysponujesz lub nie chcesz zużywać punktów energii witalnej to skorzystaj z prawych schodów. Schowaj się za zasłoną, zaczekaj aż wartownik wyruszy w stronę dużej skrzyni i szybko się do niego zbliż z zamiarem wykonania na nim egzekucji lub wyssania z niego krwi.

Okolice wejścia do pawilonu

Możesz już wyruszyć w stronę ignorowanego do tej pory pawilonu (jeżeli nikogo nie zabijałeś to pamiętaj o unikaniu ominiętych wartowników!). Po dostatecznym zbliżeniu się do wejścia gra wyświetli scenkę przerywnikową z rozmowy strażników. Dwóch z nich pozostanie w tym miejscu, a trzeci wejdzie do budynku.

Murek w pobliżu pawilonu

Tuż po odzyskaniu kontroli nad Ericiem upewnij się, że jesteś schowany za murkiem, bo w przeciwnym wypadku możesz zostać zauważony. Jeśli nie chcesz zabijać żołnierzy to zaczekaj aż odwrócą się od Ciebie plecami i szybko przemknij obok nich (rozważ skorzystanie z mocy Shadow Leap, przy czym właściwie ustal cel teleportacji). Osobiście nie polecam tego rozwiązania, bo musiałbyś wtedy niepotrzebnie stresować się w trakcie eksploracji pawilonu, szczególnie że ma on oszklone ściany.

Pierwszy z przeciwników pilnujących wejścia do pawilonu

O wiele lepszym pomysłem jest pozbycie się obu przeciwników, którzy pilnują wejścia do pawilonu. Zaczekaj aż wrogowie rozejdą się, a konkretnie aż żołnierzrozstawiony przy drzwiach uda się w lewo. Szybko zbliż się do bliżej rozstawionego wartownika i szybko go zlikwiduj (powyższy screen). Po udanej akcji błyskawicznie odciągnij ciało tej postaci, pozostawiając je na przykład na schodach.

Drugi z przeciwników pilnujących wejścia do pawilonu

Pozostań przy schodach, schowaj się za zasłoną i zaczekaj aż drugi przeciwnik