CSI: Kryminalne Zagadki Las Vegas: Niezbite dowody - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

CSI: Kryminalne Zagadki Las Vegas: Niezbite dowody - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do gry „CSI: Crime Scene Investigation: Hard Evidence”. w całości składa się z bardzo obszernego opisu wszystkich pięciu spraw śledczych, których ukończeniem zajmujemy się w trakcie gry.

CSI: Kryminalne Zagadki Las Vegas: Niezbite dowody - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Double Down (1) (Śledztwo 2)
  • Shock Rock (1) (Śledztwo 3)
  • The Peacemaker (1) (Śledztwo 5)
  • Burning for You (2) (Śledztwo 1)
  • Burning for You (1) (Śledztwo 1)
  • Shock Rock (2) (Śledztwo 3)
  • Shock Rock (3) (Śledztwo 3)
  • Shock Rock (4) (Śledztwo 3)
  • Shock Rock (5) (Śledztwo 3)
  • Shock Rock (6) (Śledztwo 3)

Informacja o grze

Crime Scene Investigation: Hard Evidence to kolejna, piąta już odsłona serii przygodówek opartych na popularnym, obsypanym nagrodami kryminalnym serialu telewizyjnym pod tytułem CSI: Crime Scene Investigation. Wyprodukowana przez studio Telltale Games, a wydana przez Ubisoft gra przeznaczona jest na komputery PC.

Gra CSI: Crime Scene Investigation: Hard Evidence, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, Wii. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 125

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



CSI: Kryminalne ZagadkiLas Vegas: Niezbite dowodyporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=684

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Śledztwo 1

Burning for You (1)

Burning for You (2)

Burning for You (3)

Burning for You (4)

Burning for You (5)

Burning for You (6)

Burning for You (7)

Burning for You (8)

Burning for You (9)

Burning for You (10)

Burning for You (11)

Śledztwo 2

Double Down (1)

Double Down (2)

Double Down (3)

Double Down (4)

Double Down (5)

Double Down (6)

Double Down (7)

Double Down (8)

Double Down (9)

Double Down (10)

Double Down (11)

Śledztwo 3

Shock Rock (1)

Shock Rock (2)

Shock Rock (3)

Shock Rock (4)

Shock Rock (5)

Shock Rock (6)

Shock Rock (7)

Shock Rock (8)

Shock Rock (9)

Shock Rock (10)

Shock Rock (11)

Shock Rock (12)

Śledztwo 4

In Your Eyes (1)

In Your Eyes (2)

In Your Eyes (3)

In Your Eyes (4)

In Your Eyes (5)

In Your Eyes (6)

In Your Eyes (7)

In Your Eyes (8)

In Your Eyes (9)

In Your Eyes (10)

In Your Eyes (11)

In Your Eyes (12)

Śledztwo 5

The Peacemaker (1)

The Peacemaker (2)

The Peacemaker (3)

The Peacemaker (4)

The Peacemaker (5)

The Peacemaker (6)

The Peacemaker (7)

The Peacemaker (8)

The Peacemaker (9)

The Peacemaker (10)

The Peacemaker (11)

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "CSI: Crime Scene Investigation: Hard Evidence". Tekst ten w całości składa się z bardzo obszernego opisu wszystkich pięciu spraw śledczych, których ukończeniem zajmujemy się w trakcie gry. W poradniku przedstawiam przede wszystkim możliwe do zbadania i podniesienia przedmioty, jak również podpowiadam w jaki sposób należy je w dalszej kolejności przeanalizować. Bardzo istotną rolę odgrywa także przesłuchiwanie napotykanych postaci niezależnych. Poradnik ten przedstawia dostępne linie dialogowe, między którymi będzie można wybierać. Radziłbym wszystkie przedstawione tu czynności wykonywać zgodnie z moimi wskazówkami, tak aby żadnych ważnych akcji nie pominąć. Brak wymaganej kwestii dialogowej czy wyniku porównania może właśnie wynikać z faktu przeoczenia jakiegoś śladu czy dowodu w sprawie.

W poradniku zastosowałem następujące oznaczenia kolorystyczne:

Koloremczerwonym oznaczane są wszystkie pozyskiwane dowody rzeczowe. Większość tych przedmiotów odnajduje się na miejscu zbrodni, czy w innych tego typu lokacjach. Niektóre obiekty otrzymuje się jednak w sposób automatyczny, na przykład w wyniku przeprowadzenia rozmowy z pracownikiem prosektorium. W nawiasie podaję oryginalną angielską nazwę przedmiotu.

Kolorniebieski wykorzystywany jest do oznaczania podejrzanych w sprawie, ale tylko w momencie gdy w trakcie rozgrywania danego śledztwa spotyka się ich po raz pierwszy.

Zielony kolor używany jest natomiast do oznaczania elementów ekwipunku agenta CSI, z których w danym momencie zabawy należy korzystać. Podaję tu zarówno polską, jak i oryginalną angielską nazwę przedmiotu (tę drugą w nawiasie).

Nie pozostaje mi już nic innego, jak tylko życzyć owocnej gry. Powodzenia!

Jacek "Stranger" Hałas

Śledztwo 1

Burning for You (1)

Biuro CSI (CSI office)

Tradycyjnie już na początek będziesz musiał wysłuchać krótkiego komentarza ze strony Grissoma. Twoim partnerem w tym pierwszym śledztwie będzie Nick Stokes. Po zakończeniu rozmowy z listy dostępnych lokacji wybierz Aleję: Miejsce Zbrodni (Alley: Crime Scene).

Aleja: Miejsce zbrodni (Alley: Crime Scene).

Dokładniejszym zbadaniem taksówki, w której znajduje się ciało zabitego mężczyzny zajmiemy się później, a dokładnie w momencie uaktywnienia garażu CSI. Na razie kliknij jednak na taksówce. Dokonaj zbliżenia na maskę pojazdu. Z inwentarza wybierz aparat cyfrowy (Digital SLR Camera) i wykonaj zdjęcie.

Nowy dowód: zdjęcie spalonego taksówkarza (Photo of Burnt Cabby)

Teraz powróć do ogólnego widoku na taksówkę. Z inwentarza ponownie wybierz aparat cyfrowy (Digital SLR Camera), wykonując zdjęcie całego pojazdu.

Nowy dowód: zdjęcie miejsca zbrodni (Photo of Crime Scene)

Możesz też przyjrzeć się plastrom na drzwiach, wysłuchując krótkiego komentarza Nicka.

Kliknij teraz w zaznaczonym na screenie miejscu, tak aby gra mogła dokonać zbliżenia obrazu. Na początek obejrzyj niewielki czerwony obiekt. Z inwentarza wybierz pęsetę (Tweezers).

Nowy dowód: czerwony fragment plastiku (Red Plastic)

Teraz wypadałoby pozyskać odcisk buta. W tym celu wybierz gips (Casting Plaster and Frame).

Nowy dowód: odcisk buta z miejsca zbrodni (Footprint from Crime Scene).

Obróć się teraz w lewo, tak aby móc przyjrzeć się kontenerowi na śmieci. Kliknij na znajdującym się obok kontenera czerwonym kanistrze. Z inwentarza wybierz rękawiczki (Latex Gloves).

Nowy dowód: kanister z miejsca zbrodni (Gas Can from Crime Scene).

Kliknij na kontenerze i otwórz prawą pokrywę. Zajrzyj do środka. Wysłuchaj komentarza Nicka w sprawie insekta. Najedź na żyjątko, a automatycznie pojawi się ikona ręki. Insekt nie pojawi się w inwentarzu, ale liczy się sam fakt jego zabrania.

Zbadaj teraz teren znajdujący się na prawo od taksówki. Kliknij na ukazanym na screenie zniszczonym fragmencie płotu i zaczekaj aż gra dokona zbliżenia obrazu. Użyj rękawiczek (Latex Gloves).

Nowy dowód: fragment niebieskiego ubrania (Blue Jean Cloth)

Otwórz teraz okno podglądu, tak aby nowo zebranemu przedmiotowi móc przyjrzeć się z bliska. Wybierz pęsetę (Tweezers) i zlokalizuj niewielki żółtawy obiekt.

Nowy dowód: łuska z niebieskiego ubrania (Flake From Blue Jean Cloth)

Powróć na główny widok. Sprawdź kratkę zejścia do ścieków. Jest to nowość. Za badanie pozornie niepotrzebnych w śledztwie obiektów będziesz dodatkowo premiowany.

Obróć teraz widok w prawo, cały czas spoglądając na siatkę. Odnajdziesz tu niebieską puszkę. Dokonaj na niej zbliżenia i skorzystaj z rękawiczek (Latex Gloves).

Nowy dowód: puszka terpentyny z miejsca zbrodni (Turpentine Can from Crime Scene)

Na puszcze znajduje się odcisk palca. Musisz go zlokalizować, a następnie skorzystać z proszku daktyloskopijnego (Fingerprint Brush and Powder). Po uwidocznieniu odcisku wybierz taśmę klejącą (Adhesive Lifting Tape).

Nowy dowód: odcisk palca z puszki terpentyny (Fingerprint from Turpentine Can)

Na koniec zbadaj prawą część planszy. Kliknij na drzwiach oraz gazecie. Możesz już opuścić to miejsce. Skieruj się do Mobilnej jednostki badawczej (Mobile Lab).

Burning for You (2)

Mobilna jednostka badawcza (Mobile Lab)

Tak na dobrą sprawę będziesz tu musiał dokonać tylko jednego badania. Wybierz komputer laboratoryjny i pierwszą kategorię, czyli badanie odcisków palców (Fingerprints). Do lewego pola przenieś odcisk palca z puszki terpentyny (Fingerprint from Turpentine Can). Do porównania wybierz odciski z akt policji (LVPD Records). Zdecyduj się na drugi odcisk (Search Result B). Teraz musisz dopasować częściowy odcisk z lewego pola, przeciągając go w odpowiednie miejsce prawego pola (górne prawe - screen). Zapoznaj się z aktami Edsela Danville'a. Udaj się do Prosektorium (Morgue).

Nowy dowód: odciski palców Edsela (Ed's Fingerprints)

Prosektorium (Morgue)

Doktora Robbinsa poproś o dostarczenie ciała:

- Can you recover the victim's body for us? (Czy możesz dla nas dostarczyć ciało?)

Kliknij na ciele i wysłuchaj krótkiego komentarza w sprawie tatuaży. Robbinsowi zadaj kolejne pytania:

- Were the burns the cause of death? (Czy oparzenia były przyczyną śmierci?)

- What about the time of death? (Co w sprawie szacowanego czasu zgonu?)

- Has the family been notified? (Czy rodzina zmarłego została poinformowana?)

Od Robbinsa otrzymasz dwa nowe dowody rzeczowe.

Nowy dowód: odciski palców ofiary (Victim's Fingerprints)

Nowy dowód: DNA ofiary (Victim's DNA)

Robbinsa poproś o jeszcze jedną rzecz:

- Can I take the items on the side table? (Czy możemy zabrać przedmioty ze stołu?)

Są to oczywiście przedmioty należące do denata. Kliknij na stole (na prawo od ciała) i wybierz rękawiczki (Latex Gloves).

Nowy dowód: koszula taksówkarza (Cab Driver's Shirt)

Nie zamykaj okna podglądu na przedmiot. Ponownie wybierz rękawiczki (Latex Gloves) i podnieś wystający z kieszeni przedmiot.

Nowy dowód: zniszczona ulotka (Burnt Flyer)

Doktorowi zadaj ostatnie już pytanie:

- What about items in the pants? Wallet? (Gdzie są przedmioty z jego spodni? Portfel?)

Możesz już udać się doLaboratorium (Lab).

Burning for You (3)

Laboratorium (Lab)

Na początek skorzystaj z mikroskopu. Do lewego pola przeciągnij kawałek plastiku (Red Plastic). Kliknij na Comparison B i CSI Samples (próbki CSI). Wybierz drugi rezultat wyszukiwania. Na koniec kliknij na przycisku porównania. Możesz już zamknąć to okno. Wysłuchaj krótkiej rozmowy pomiędzy Nickiem i Sarą.

Teraz skorzystajmy z komputera laboratoryjnego. Wybierz badanie odcisków palców (Fingerprints). Na początek porównaj odcisk palca z puszki (Fingerprint from Turpentine Can) z odciskami palców Edsela (Ed's Fingerprints). Będziesz musiał przeciągnąć lewy fragment w to samo pole (górne prawe). Teraz do lewego pola przenieś odciski palców ofiary (Victim's Fingerprints). Przeszukaj akta policji (LVPD Records). Po dokonaniu porównania okaże się, że ofiara była już wcześniej karana. Wróć do menu głównego i wybierz kategorię badania odcisków butów (Shoeprints/Tire Treads). Do lewego pola przeciągnij odcisk buta z miejsca zbrodni (Footprint from Crime Scene). Skorzystaj z próbek CSI (CSI Samples). Wybierz czwarty rezultat (Search Result D) i wysłuchaj komentarza Nicka.

Na koniec powinieneś skorzystać z analizatora składu chemicznego, znajdującego się po prawej stronie (na prawo od analizatora DNA). Musisz tu badać następujące przedmioty: kanister (Gas Can from Crime Scene), fragment ubrania (Blue Jean Cloth), puszkę terpentyny (Turpentine Can from Crime Scene) oraz koszulę taksówkarza (Cab Driver's Shirt). Wysłuchaj komentarza Nicka. Możesz już udać się do Biura Brassa (Brass' Office).

Biuro Brassa (Brass' Office)

Do Brassa musisz zwrócić się z następującymi pytaniami:

- Do we have info on Edsel Danville's current whereabouts? (Czy mamy informacje na temat aktualnego miejsca zamieszkania Edsela Danville'a?)

- Has the cab been transported to the garage yet? (Czy taksówka została już przetransportowana do garażu CSI?)

- Can you locate any old miniature golf courses that used red putting greens? (Czy możesz zlokalizować starsze pola golfowe, w których używana czerwonych dołków putting green?)

Poproś też go o wydanie nakazu przesłuchania Danville'a:

- Can I get a warrant? -> Ed Danville? -> Can we get a Suspect Warrant to bring Edsel Danville, if we can find him? (Czy możesz wydać nakaz przesłuchania Ed'a Danville'a, jeśli uda się nam go znaleźć?)

Teoretycznie nie możesz od razu nic zdziałać. Ponownie odwiedź jednak tę lokację (biuro Brassa), tak aby móc kontynuować jeden z wątków z poprzedniej rozmowy:

- Any luck finding our miniature golf course? (Odnalazłeś pasujące do naszych wymagań pole do mini-golfa?)

Możesz już udać się w nowe miejsce - na Opuszczone pole do mini-golfa (Abandoned Mini Golf Course).

Burning for You (4)

Opuszczone pole do mini-golfa (Abandoned Mini Golf Course)

Zanim porozmawiasz z siedzącym obok Nicka mężczyzną, radziłbym zbadać lewą część planszy. Klikając w zaznaczone na screenie miejsca otrzymasz bonusiki za wytrwałość. Pierwszy podejrzany w sprawie to Edsel Danville. Zadawaj mu następujące pytania:

- We'd like to ask you a few questions. Is your name Edsel Danville? (Chcielibyśmy zadać panu parę pytań. Czy pan Edsel Danville?)

- You do realize that you're trespassing? (Zdaje sobie pan sprawę z tego, że nielegalnie tu przebywa?)

- Are you aware that you look exactly like an Ed Danville who has a police record? (Czy zdaje sobie pan sprawę z tego, że wygląda tak samo jak posiadający kartotekę policyjną Ed Danville?)

Po tej rozmowie akcja przeniesie się do sali przesłuchań. Edselowi będziesz tu mógł zadawać bardziej konkretne pytania:

- Let's try the name one more time. Are you Edsel Danville? (Spróbujmy jeszcze raz. Pan Edsel Danville?)

- How did your fingerprints turn up on a can of turpentine that was used to set a cabby on fire? (W jaki sposób pańskie odciski palców znalazły się na puszce terpentyny, której użyto do podpalenia taksówkarza?)

- Art project? (Projekt artystyczny?)

- Do they have names? (Czy te panie jakoś się nazywają?)

- So Mr. Danville, where were you between 9 and 10 last night? (A więc, panie Danville. Gdzie pan był wczoraj pomiędzy 21:00, a 22:00?)

- Did