Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Dokładny opis przejścia wszystkich pięciu spraw śledczych, umożliwiający ukończenie wszystkich śledztw na poziomie Mistrz.
CSI: 3 Wymiary Zbrodni - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Kolejna część cyklu gier przygodowych opartych na popularnym (głównie w USA) kryminalnym serialu telewizyjnym, CSI: Crime Scene Investigation. Poprzednia odsłona serii rzucała nas do słonecznego Miami, teraz powracamy do Las Vegas, by zmierzyć się z kolejnymi zagadkami kryminalnymi.
Gra CSI: 3 Dimensions of Murder, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 131
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=668
Galeria sztuki: Miejsce zbrodni, (1)
Galeria sztuki: Miejsce zbrodni, (2)
Galeria sztuki: Miejsce zbrodni, (3)
Prosektorium
Laboratorium
Biuro Brassa
Pokój hotelowy
Pracownia artysty
Laboratorium #2, Galeria sztuki: Miejsce zbrodni #2
Laboratorium #3, Biuro Brassa #2
Biuro galerii
Laboratorium #4, Biuro Brassa #3
Prosektorium #2, Biuro galerii #2, Biuro Brassa #4
Laboratorium #5, Prosektorium #3
Biuro Brassa #5
Pracownia artysty #2
Laboratorium #6, Biuro Brassa #6
Sala pokazowa: Miejsce zbrodni, (1)
Sala pokazowa: Miejsce zbrodni, (2)
Mobilna jednostka badawcza, Prosektorium
Biuro Brassa
Pokój hotelowy Stana i Andy'ego, (1)
Pokój hotelowy Stana i Andy'ego, (2)
Strzelnica "Linia ognia", Biuro Brassa #2
Parking centrum konferencyjnego, Laboratorium
Biuro Brassa #3, Parking centrum konferencyjnego #2, Laboratorium #2, Strzelnica "Linia ognia" #2
Laboratorium #3, Biuro Brassa #4, Pokój hotelowy Stana i Andy'ego #2
Parking centrum konferencyjnego #3, Prosektorium #2, Biuro Brassa #5, Strzelnica "Linia ognia" #3
Pokój hotelowy Stana i Andy'ego #3, Laboratorium #4, Biuro Brassa #6, Laboratorium #5, Biuro Brassa #7
Laboratorium #6, Biuro Brassa #8
Mieszkanie ofiary: Miejsce zbrodni, (1)
Mieszkanie ofiary: Miejsce zbrodni, (2)
Mieszkanie ofiary: Miejsce zbrodni, (3)
Mieszkanie Michaela, Biuro Lucy
Prosektorium
Laboratorium
Biuro Brassa, Biuro Lucy #2, Szpital Skylera, Mieszkanie Michaela #2, Biuro Lucy #3
Laboratorium #2, Biuro Lucy #4, Biuro Brassa #2, Szpital Skylera #2, Mieszkanie Michaela #3
Szpital Skylera #3, Laboratorium #3, Szpital Skylera #4, Mieszkanie Michaela #4, Szpital Skylera #4
Biuro Brassa #3,Mieszkanie Michaela #5
Laboratorium #4, Biuro Brassa #4
Biuro Lucy #5, Laboratorium #5
Prosektorium #2, Biuro Brassa #5, Szpital Skylera #5, Biuro Brassa #6
Szpital Skylera #6
Laboratorium #6, Biuro Brassa #7
Obozowisko na pustyni: Miejsce zbrodni, (1)
Obozowisko na pustyni: Miejsce zbrodni, (2)
Mobilna jednostka badawcza, Prosektorium
Obozowisko na pustyni: Miejsce zbrodni #2, Laboratorium, Prosektorium #2, Biuro Brassa
Mieszkanie Derricka i Carli, Warsztat budowlany
Posiadłość Emily, Biuro Brassa #2, Laboratorium #2, Warsztat budowlany #2
Posiadłość Emily #2, Laboratorium #3, Biuro Brassa #3
Warsztat budowlany #3
Laboratorium #4, Prosektorium #3, Biuro Brassa #4
Posiadłość Emily #3
Laboratorium #5, Biuro Brassa #5
Mieszkanie Derricka i Carli #2
Laboratorium #6, Biuro Brassa #6, Laboratorium #7
Biuro Brassa #7
Zaułek: Miejsce zbrodni
Prosektorium, Zaułek: Miejsce zbrodni #2, Laboratorium, Prosektorium #2
Biuro Brassa, Biuro ofiary
Laboratorium #2, Biuro galerii, Biuro Brassa #2, Mieszkanie Michaela
Mieszkanie Carrie, Laboratorium #3, Biuro Brassa #3, Biuro galerii #2
Laboratorium #4, Biuro Brassa #4, Mieszkanie Michaela #2
Biuro galerii #3, Mieszkanie Carrie #2, Laboratorium #5, Biuro Brassa #5
Mieszkanie Michaela #3, Laboratorium #6
Biuro Brassa #6, Magazyn, Laboratorium #7
Biuro Brassa #7, Magazyn #2
Laboratorium #8, Biuro Brassa #8
Mieszkanie Carrie #3, Laboratorium #9, Biuro Brassa #9, Laboratorium #10, Biuro Brassa #10
Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "CSI: 3 Dimensions of Murder" (polski tytuł to "CSI: 3 Wymiary Zbrodni"). Tekst ten w całości składa się z bardzo dokładnego opisu przejścia gry, a konkretnie wszystkich pięciu spraw śledczych, którymi w trakcie zabawy trzeba się będzie zająć.
W poradniku przedstawiam oczywiście wszystkie te czynności, które niezbędne są do rozwiązania danej sprawy. Pozwoli to jednocześnie na uzyskanie najwyższej rangi.
Ponadto chciałbym zaznaczyć, iż poradnik odnosi się do ustawień najwyższego poziomu trudności (Ekspert). Oznacza to, iż wyłączonych jest pięć dodatkowych opcji pomocniczych. Mowa tu o asystencie narzędziowym, aktywnych punktach nawigacyjnych, aktywnych punktach narzędziowych, oznaczaniu dowodów oraz oznaczaniu lokacji. Poradnik jest oczywiście równie przydatny dla graczy wybierających niższe poziomy trudności. Należy wtedy jednak pamiętać o tym, że niektóre przedmioty, czy lokacje będą w dodatkowy sposób oznaczane, mając ułatwić tym samym przebieg śledztwa.
Opisywana gra jest stosunkowo liniowa. Przeważnie jest bowiem tak, iż jeśli nie wykona się jakiejś szczególnie ważnej czynności, nie będzie można posunąć śledztwa do przodu. W niektórych lokacjach można się jednak wykazać pewną inicjatywą i badać przedmioty w innej kolejności. Dla zachowania porządku proponowałbym jednak wykonywać wszystkie akcje zgodnie z przedstawionymi w tym tekście wskazówkami.
Na koniec pragnąłbym jeszcze zwrócić uwagę na zastosowane przeze mnie oznaczenia kolorystyczne. W założeniach mają one pomóc w zwróceniu uwagi na najważniejsze elementy prowadzonego śledztwa.
Pozyskiwane obiekty, stanowiące dowody rzeczowe w sprawie, będę oznaczał kolorem czerwonym. W nawiasie podaję także, z jakim typem dowodu mamy do czynienia. Dokonano tu bowiem podziału na poszlaki, dokumenty/zdjęcia oraz przedmioty.
W trakcie śledztwa należy się też oczywiście zająć przesłuchiwaniem napotykanych osób. Pierwsze spotkanie z każdym podejrzanym (nie wliczając oczywiście pracowników biura śledczego) oznaczyłem kolorem niebieskim. Przy kolejnych spotkaniach nie będzie to już konieczne. Wszystkie te osoby przenoszone są bowiem do okna podejrzanych w sprawie.
Pozostała jeszcze kwestia wykorzystywanych narzędzi. Mogą one służyć zarówno do wyszukiwania śladów, jak i pozyskiwaniu dowodów rzeczowych do dalszej analizy. Każdorazowe użycie jakiegoś narzędzia oznaczone zostało kolorem zielonym. Po dokładniejszy opis każdego narzędzia zapraszam do instrukcji obsługi gry. Dodatkowe opisy można też zawsze znaleźć w dolnej części ekranu.
Życzę udanej gry!
Jacek "Stranger" Hałas
Na początek czeka Cię oczywiście krótki briefing. Będziesz musiał wysłuchać tego, co Gil Grissom ma ci do powiedzenia. Wkrótce zjawi się tu też Catherine i to ona będzie nadzorowała pierwsze śledztwo. W wykonywaniu zadań śledczego będzie ci natomiast towarzyszył Warrick Brown. Pierwsze zadania związane jest z morderstwem w galerii sztuki. Wybierz menu lokacji i udaj się do Galerii sztuki: Miejsce zbrodni.
Po dotarciu na miejsce będziesz miał okazję ku temu żeby bliżej przyjrzeć się miejscu zbrodni. Warto także wysłuchać komentarza Warricka. Nie dowiesz się prawda niczego, co miałoby kluczowe znaczenie dla sprawy, ale tego typu dialogów radziłbym mimo wszystko nie pomijać.
Na początek będziesz musiał ustawić się w taki sposób żeby widzieć przed sobą ciało zabitej kobiety. Kliknij na niej, tak aby wysłuchać kolejnego komentarza ze strony Warricka. Zgodnie z jego sugestią, trzeba będzie wykonać dwa zdjęcia. Ponownie najedź kursorem, tak aby znalazł się on nad ciałem kobiety. Powinieneś zauważyć, iż kursor przybrał kształt teczki śledczego CSI. Będzie się tak działo za każdym razem, gdy z danym obiektem będziesz mógł wejść w jakąś interakcję. Kliknij na ciele zabitej kobiety. Z rozwijanego menu będziesz musiał wybrać aparat cyfrowy (znajduje się w dziale Zbieranie).
Zauważysz teraz zapewne, iż załączony zostanie widok z perspektywy pierwszej osoby. Generalnie nic wielkiego tu nie musisz robić, gdyż widok powinien być automatycznie wycentrowany na postaci kobiety. Kliknij więc na lewy przycisk myszy, tak aby zrobić zdjęcie. W inwentarzu pojawi się pierwszy dowód rzeczowy - zdjęcie ułożenia ciała ofiary (dokumenty/zdjęcia).
Ponownie kliknij na ciele kobiety. Tym razem kamera powinna dokonać przybliżenia obrazu. Ciała chwilowo nie powinieneś badać, gdyż należy jeszcze wykonać drugie zdjęcie. W tym celu będziesz musiał kliknąć na krwi znajdującej się na ścianie. Możesz z tym mieć troszeczkę problemów. Sprawdź więc poniższy screen żeby mieć pewność, iż kliknąłeś w odpowiednie miejsce.
Jeszcze raz kliknij na znajdującej się na ścianie plamie krwi, tak aby móc dokonać wyboru prawidłowego narzędzia z rozwijanego menu. Musi to być oczywiście aparat fotograficzny. Ponownie obraz powinien już być wycentrowany, tak więc musisz jedynie zrobić zdjęcie. W inwentarzu pojawi się zdjęcie rozprysku krwi (dokumenty/zdjęcia). Będziesz mógł także obejrzeć wstępną rekonstrukcję zdarzeń. Wróć do widoku ukazującego ciało kobiety.
W pierwszej kolejności proponowałbym kliknąć na palcach lewej ręki ofiary, tak aby gra mogła dokonać zbliżenia na charakterystyczny pierścionek. Wysłuchaj komentarza ze strony Warricka. Obiekt ten będziesz musiał podnieść. W tym celu z rozwijanego menu wybierz rękawiczki. Po zabraniu obiektu w inwentarzu pojawi się pierścionek zaręczynowy ofiary (przedmioty).
Teraz będziesz musiał zlokalizować pojedynczy włos, również widoczny przy lewej ręce ofiary. Zerknij na poniższy screen, jeśli masz z tym problemy. Kliknij na włosie. Z rozwijanego menu wybierz pęsetę. Po chwili w inwentarzu pojawi się włos znaleziony przy ofierze (poszlaki). Warrick ponadto doda, iż najprawdopodobniej jest to włos jakiegoś zwierzęcia.
Najwyższa już pora zająć się widoczną przy ciele ofiary krwią. Na początek kliknij na kałuży krwi, znajdującej się przy głowie zabitej obiekty. Gra dokona tu drobnego zbliżenia. Będziesz musiał wybrać odpowiednie narzędzie. Jest to oczywiście wacik. Kliknij następnie na krwi, tak aby zdobyć próbkę. W inwentarzu pojawi się wymaz krwi ofiary (poszlaki).
Analogicznie trzeba będzie postąpić z krwią znajdującą się na ścianie. W pierwszej kolejności będziesz musiał dwukrotnie cofnąć przybliżenie obrazu, tak aby móc docelowo kliknąć na ścianie. Teraz kliknij na krwi. Ponownie wybierz wacik. Inwentarz powiększony zostanie o krew ze ściany (poszlaki). Możesz już wrócić się do głównego widoku, ukazującego ofiarę.
Zacznij obracać kamerę w prawo, tak aby móc bliżej przyjrzeć się dolnej części tułowia kobiety. W pierwszej kolejności proponowałbym kliknąć na torebce, znajdującej się w dolnej części ekranu. Z rozwijanego menu będziesz musiał wybrać rękawiczki, gdyż torebkę musisz zabrać do laboratorium. W inwentarzu pojawi się torebka znaleziona przy ofierze (przedmioty).
Odnalezienie kolejnego dowodu rzeczowego może być dość kłopotliwe, gdyż wnętrze galerii jest stosunkowo ciemne. Zerknij na poniższy screen, gdyż to właśnie w zaznaczony obszar musisz kliknąć. Odnajdziesz tu odcisk buta. Z teczki agenta wybierz aparat cyfrowy i wykonaj zdjęcie odcisku. W inwentarzu pojawi się zdjęcie rozmazanego odcisku na podłodze (dokumenty/zdjęcia).
Możesz już powrócić na główny ekran, ukazujący wnętrze galerii. Zacznij obracać kamerę w prawo, do momentu gdy na ekranie pojawi się miejsce, z którego skradziono dzieło sztuki. To właśnie na tym elemencie będziesz musiał dokonać zbliżenia. Kliknij drugi raz, tym razem wybierając znajdującą się w prawym dolnym rogu plakietkę.
Powinieneś zauważyć tu bardzo charakterystyczny odcisk palca. Będziesz tu musiał wykonać dwie różne akcje. Na początek wybierz proszek daktyloskopijny, znajdujący się w kategorii wykrywanie. Proszku użyj oczywiście na odcisku. Teraz będziesz musiał wybrać z teczki taśmę klejącą. Użyj jej na odcisku. W inwentarzu pojawi się odcisk palca z pustego postumentu (poszlaki). To by było na tyle, jeśli chodzi o zbieranie dowodów. Teraz zajmiemy się przesłuchaniem jednego z podejrzanych.
Obróć kamerę maksymalnie w prawo, tak aby móc wycentrować widok na Warricku oraz stojącym obok niego pierwszym podejrzanym. To Nathan Ackerman, właściciel galerii. Będziesz oczywiście musiał zacząć zadawać mu następujące pytania:
- Jak się pan nazywa?
- Co się tu stało?
- W jakim celu Rachel przebywała w galerii?
- Dlaczego zostawił pan Rachel w galerii?
- Jak nazywa się ten artysta?
- O której godzinie oczekiwano Patricka Miltona?
- Co pana łączy z Miltonem?
Zadaj teraz Miltonowi pytanie:
- Czy ma pan adres pana Miltona?
Dowiesz się, iż Nathan nigdy nie był w mieszkaniu Miltona. Nie wie też, gdzie może on mieszkać. Od właściciela galerii otrzymasz jedynie numer telefonu Miltona. W inwentarzu pojawi się numer telefonu Patricka Miltona (dokumenty/zdjęcia).
Możesz już powrócić do zadawania bardziej standardowych pytań:
- Jak nazywa się jej narzeczony?
- Co może nam pan jeszcze powiedzieć o Marku?
- Dlaczego ich pan zostawił samych, skoro się kłócili?
- Jeszcze jakieś przemyślenia na temat Marka Stocka?
- Ma pan ich aktualny adres?
Zadaj teraz pytanie:
- Co może nam powiedzieć o brakującej rzeźbie jastrzębia?
Od właściciela galerii otrzymasz zdjęcie skradzionego dzieła sztuki. Sprawdź inwentarz w poszukiwaniu zdjęcia zaginionej rzeźby jastrzębia (dokumenty/zdjęcia).
Teraz będziesz musiał zadać następujące pytanie:
- Możemy przyjrzeć się pańskim butom?
W inwentarzu automatycznie pojawi się but Nathana Ackermana (przedmioty). Nie zamykaj jeszcze okna oglądania przedmiotu. Będziesz musiał obrócić but w taki sposób żeby widzieć podeszwę. Wykonasz tu bowiem kilka dodatkowych czynności.
Kliknij na podeszwie, tak aby otworzyć rozwijane menu. Skieruj się do kategorii wykrywania i wybierz fiolet krystaliczny. Będziesz musiał kilkakrotnie kliknąć na podeszwie, tak aby odkryć ślady krwi. Z teczki wybierz teraz wacik (kategoria zbierania) i kliknij na krwi. Inwentarz powiększony zostanie o krew na bucie Nathana Ackermana (poszlaki).
Pozostały ci już tylko dwie kwestie. Na początek poproś o następującą sprawę:
- Możemy zdjąć panu odciski palców, aby pana wykluczyć z grona podejrzanych?
Właściciel galerii oczywiście zgodzi się. W rezultacie w inwentarzu pojawi się nowy dowód rzeczowy - odciski palców Nathana Ackermana (poszlaki).
Mężczyznę mógłbyś spróbować poprosić o jeszcze jedną rzecz:
- Chcielibyśmy rzucić okiem na pańskie biuro. Może je pan otworzyć?
Nathan