Conflict: Denied Ops - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

Conflict: Denied Ops - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

Poradnik do „Conflict: Denied Ops”. koncentruje się nie tylko na elementarnym opisie przejścia poszczególnych misji (tych jest 10), ale zawiera także wskazówki dotyczące realizowania celów dodatkowych, nagradzanych tutaj wzmiankami pochwalnymi.

Conflict: Denied Ops - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 2 - Metuwe Township (cz.1)
  • Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.2)
  • Misja 2 - Metuwe Township (cz.5)
  • Misja 2 - Metuwe Township (cz.4)
  • Misja 2 - Metuwe Township (cz.3)
  • Misja 2 - Metuwe Township (cz.2)
  • Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.6)
  • Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.5)
  • Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.4)
  • Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.3)

Informacja o grze

Conflict: Denied Ops jest grą z gatunku FPS, opracowaną przez Pivotal Games – bastion twórców serii Conflict (Desert Storm, Vietnam etc.). Zabawa traktuje o przygodach dwóch dzielnych agentów, pracujących na zlecenie amerykańskiej Centralnej Agencji Wywiadowczej.

Gra Conflict: Denied Ops, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 170

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Conflict: Denied Opsporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=743

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.1)

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.2)

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.3)

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.4)

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.5)

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.6)

Misja 2 - Metuwe Township (cz.1)

Misja 2 - Metuwe Township (cz.2)

Misja 2 - Metuwe Township (cz.3)

Misja 2 - Metuwe Township (cz.4)

Misja 2 - Metuwe Township (cz.5)

Misja 3 - Sveta-Ostrov Whaling Station (cz.1)

Misja 3 - Sveta-Ostrov Whaling Station (cz.2)

Misja 3 - Sveta-Ostrov Whaling Station (cz.3)

Misja 3 - Sveta-Ostrov Whaling Station (cz.4)

Misja 4 - Kolyma Castle (cz.1)

Misja 4 - Kolyma Castle (cz.2)

Misja 4 - Kolyma Castle (cz.3)

Misja 4 - Kolyma Castle (cz.4)

Misja 4 - Kolyma Castle (cz.5)

Misja 4 - Kolyma Castle (cz.6)

Misja 4 - Kolyma Castle (cz.7)

Misja 5 - Chemical Tanker The Aideed (cz.1)

Misja 5 - Chemical Tanker The Aideed (cz.2)

Misja 5 - Chemical Tanker The Aideed (cz.3)

Misja 5 - Chemical Tanker The Aideed (cz.4)

Misja 6 - Atak Diamond Mine (cz.1)

Misja 6 - Atak Diamond Mine (cz.2)

Misja 6 - Atak Diamond Mine (cz.3)

Misja 6 - Atak Diamond Mine (cz.4)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.1)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.2)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.3)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.4)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.5)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.6)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.7)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.8)

Misja 7 - Kyrkalov Submarine Facility (cz.9)

Misja 8 - Salem Union Sawmill (cz.1)

Misja 8 - Salem Union Sawmill (cz.2)

Misja 8 - Salem Union Sawmill (cz.3)

Misja 8 - Salem Union Sawmill (cz.4)

Misja 8 - Salem Union Sawmill (cz.5)

Misja 8 - Salem Union Sawmill (cz.6)

Misja 9 - Petro-Naviera Refinery (cz.1)

Misja 9 - Petro-Naviera Refinery (cz.2)

Misja 9 - Petro-Naviera Refinery (cz.3)

Misja 9 - Petro-Naviera Refinery (cz.4)

Misja 9 - Petro-Naviera Refinery (cz.5)

Misja 9 - Petro-Naviera Refinery (cz.6)

Misja 10 - Military Command Base (cz.1)

Misja 10 - Military Command Base (cz.2)

Misja 10 - Military Command Base (cz.3)

Misja 10 - Military Command Base (cz.4)

Misja 10 - Military Command Base (cz.5)

Misja 10 - Military Command Base (cz.6)

Wprowadzenie

Witaj w poradniku do "Conflict: Denied Ops". Poradnik powstawał na podstawie anglojęzycznej wersji 1.0 gry i dotyczy najwyższego (extreme) poziomu trudności (a co, zaszalałem sobie ;-). W swojej solucji starałem się skupiać nie tylko na elementarnym opisie przejścia poszczególnych misji (tych jest 10), ale zawrzeć także wskazówki dotyczące realizowania celów dodatkowych, nagradzanego tutaj wzmiankami pochwalnymi (citations). Główne cele misji wytłuszczałem w tekście kolorem niebieskim, zaś te dodatkowe - na zielono. Ok, to wstęp już można odhaczyć ;-P.

Życzę miłej lektury ;-) i powodzenia w grze!

Paweł "PaZur_76" Surowiec

Garść porad

Jeśli w którymś miejscu opisu przejścia danej misji proponuję by obu agentów wysłać różnymi trasami (gdy jest taka możliwość) to jest to tylko - no właśnie - propozycja. Często bowiem taka zagrywka taktyczna nastręcza dodatkowych trudności. Dzieje się tak wtedy gdy jeden z operatorów dostaje w czapę, tzn. zostaje ciężko ranny i trzeba mu udzielić pomocy medycznej. Wówczas próba dojścia do niego okrężną (bezpieczniejszą) drogą może się nie powieść - zapewne nie wyrobimy się z czasem (bo na uleczenie kolegi mamy 1,5 minuty na najwyższym poziomie trudności). Albo zwyczajnie nie przebijemy się do towarzysza broni wybierając krótszą lecz niebezpieczniejszą drogę, np. przez plac pełen wrogów (czytaj - sami w tę czapę dostaniemy).

Jeśli trzeba opatrzyć kompana - a tak nieszczęśliwie wyszło, że padł on w otwartym polu jak ostatni jeleń - to zanim do niego podbiegniemy rzucamy granat dymny by dymem zasłonić się przed ogniem npla. Od tego takie granaty mamy.

Miny też nie są dla picu. W tej grze przeciwnik jest nieustępliwy, nie odpuszcza - jeżeli przebijając się przez poziom łaskawie zostawimy przy życiu jakiegoś wroga za sobą to możemy się spodziewać, że po chwili spróbuje on wbić nam nóż w plecy (i ty, Brutusie!?). Dlatego czasami warto rzucić za siebie minę ppiech., a niech sobie ów uparciuch połamie na niej nogi. Inna sytuacja: jeśli do miejsca, z którego prowadzimy ogień biegnie ścieżka, której jeszcze nie zbadaliśmy, to także warto ją najpierw zaminować, na wypadek gdyby wrogowie wpadli na pomysł skorzystania z niej by nas dopaść. Agentom CIA nie robią krzywdy ich własne miny ppiech.

Na koniec wskazówka pewnie dosyć trywialna ale łatwo o niej zapomnieć w ferworze walki: często zapisujemy grę, szczególnie na wyższych poziomach trudności.

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.1)

Misja 1 "Santa Cecilia Monastery"

Spokojnie oglądaj film od którego zaczyna się misja [#1]. Na jego zakończenie zjawi się amerykański śmigłowiec szturmowy Apache AH-64 i rakietami ostrzela - by odwrócić uwagę twoich przeciwników - bramę prowadzącą na teren klasztoru. Po tej scence zaczynasz właściwą grę.

# 1
# 2

Twoje pierwsze zadanie polega na zinfiltrowaniu klasztoru (Infiltrate the Monastery) [#2]. Ruszaj kawałek prosto, po kilku metrach skręcając w prawo.

Po chwili zjawi się wrogi śmigłowiec Mi-24 lecz zostanie on zaatakowany rakietami i zniszczony przez Apacza [#3]. Gdy tak się stanie doskocz jednym z agentów do statuy/pomnika, który zobaczysz po swojej prawej.

# 3
# 4

Wychylając się w prawo zastrzel paru niedobruchów, którzy pojawią się przed Tobą [#4]. Możesz strzelać w beczki czy butle z gazem by powodować eksplozje.

Drugi z agentów powinien spojrzeć bardziej w lewo i zdjąć pojedynczego przeciwnika, którego spostrzeże pod stopniami w oddali [#5].

# 5
# 6

Kiedy już uporasz się ze wszystkimi nieprzyjaciółmi pora ruszać dalej. Kieruj się w stronę kilku pierwszych, świeżych nieboszczyków, mijając kolejny pomnik stojący we wnęce w ścianie [#6]. Wskocz wyżej podchodząc np. do skrzyni i wciskając w odpowiednim momencie klawisz Spacji.

Kieruj się w prawo. Za murkiem, przez który znowu będziesz musiał przejść, znajdziesz drewniane drzwi (po prawej) [#7].

# 7
# 8

Podejdź do nich i przez chwilę czytaj uważnie pojawiające się na ekranie uwagi gry dotyczące interfejsu i sterowania [#8]. Następnie otwórz drzwi i skręć za nimi w lewo.

Zejdź po schodach, po drodze wydając swojemu towarzyszowi komendę by udał się on w miejsce wskazywane czerwoną strzałką - kliknij to miejsce PPM (prawym przyciskiem myszy) [#9]. Pamiętaj, że w razie potrzeby możesz przełączać się pomiędzy operatorami wciskając klawisz Tabulatora (domyślnie).

# 9
# 10

U dołu schodów piorunem obróć się w prawo. Koledze możesz wydać rozkaz zajęcia pozycji pod kolumną tak, by miał on na oku drzwi naprzeciwko i dziedziniec poniżej. Niech sobie ostrzeliwuje wrogów ze swojego karabinka maszynowego (kbkmu), ty zaś możesz pobawić się przez chwilę w zdejmowanie niedobruchów ze "snajperki" [#10]. Gdy strzelanina trochę przycichnie ruszaj w prawo, po chwili skręcając w lewo i jeszcze raz w lewo.

Zmierzaj do drzwi, którymi wbiegło wcześniej kilku niedobruchów i które ostrzeliwał również twój kompan [#11]. Udaj się do tego wejścia (czyli skręć w prawo).

# 11
# 12

Ostrożnie idź korytarzem aż dojdziesz do sali z komputerami w środku [#12]. Zastrzel wszystkich gamoni w pomieszczeniu.

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.2)

Po walce każ Langowi wykraść tajne dane z jednego z komputerów (Steal the Classfied Data), wskazując tego PeCeta krzyżem celownika i klikając PPM [#13]. Sam w tym czasie osłaniaj kolegę pilnując wejścia do sali.

# 13
# 14

Ewentualnie możesz przełączyć się na agenta Langa, osobiście podejść do "blaszaka" (podczas gdy drugi z operatorów ubezpiecza cię) i wciskając odpowiedni klawisz zgrać dane nt. nuklearnych możliwości gen. Ramireza [#14].

Następnym celem jest zniszczenie bazy danych (Destroy the Data Dump) co pozwoli zamaskować kradzież tych danych, której się przed chwilą dopuściłeś. W tym celu musisz najpierw wrócić na dziedziniec, na którym wcześniej stoczyłeś większą bitwę [checkpoint - miejsce automatycznego zapisywania stanu gry, od którego zaczniesz zabawę jeśli zginiesz]. Teraz też będziesz miał okazję postrzelać bo na dziedzińcu poniżej znowu pojawi się kilku wrogów [#15]. Drugiego z agentów proponuję ustawić pod którąś z kolumn by również mógł prowadzić ostrzał.

# 15
# 16

Ostrzeliwując się możesz przemieszczać się na lewo, wokół dziedzińca i wykańczać kolejnych żołnierzy, którzy będą pchali się na dziedziniec między innymi schodami z dołu [#16]. Kiedy zabijesz wszystkich wróć się do partnera stojącego pod jednym z filarów.

W oddali za nim dojrzysz wyjście [#17]. Biegnijcie tam obaj, skręcając w prawo i schodząc schodami na dół, na dziedziniec.

# 17
# 18

Na nim skręć w lewo [#18].

Znowu zbiegnij po stopniach, którymi wcześniej pchał się zapewne jakiś przeciwnik lub kilku. U dołu schodów dojrzysz skrzynkę, z której można pobrać trochę amunicji, konkretnie granaty ręczne. Rozkaż kompanowi zabrać kilka z nich tradycyjnie wskazując skrzynię celownikiem i klikając PPM [#19]. Sam w tym czasie ubezpieczaj kolegę z prawej strony bowiem z dołu może was próbować zaskoczyć jakiś cwaniak.

# 19
# 20

Kiedy partner się dozbroi zamień się z nim rolami - teraz niech on cię osłania gdy zabierasz ze skrzyni granaty [#20].

Ostrożnie zbiegnij schodkami na dół. Korytarz skręca w prawo, a za rogiem przyczaiło się paru niedobruchów. Możesz starać się wybić ich po kolei gęsto siejąc z "rozpylacza" Langa, albo po prostu rzucić im jeden z granatów, które dopiero co zdobyłeś - niech się chłopaki trochę rozerwą [#21]. Później biegnij z kumplem w kierunku trupów.

# 21
# 22

Droga rozwidla się. W lewo możesz posłać jednego z agentów. Wchodząc po schodach [#22] i zdążając dalej korytarzem dojdzie on do pomieszczenia, w którym mieści się baza danych.

Ty zaś sam możesz ruszyć w prawo [#23] - droga ponownie będzie się rozgałęziać: po prawej znajdziesz zamknięte póki co drzwi, zaś na lewo będzie kolejny korytarz. Zasuwaj nim (najpierw skręca on w lewo, a chwilę potem w prawo).

# 23
# 24

Ostrożnie wychyl się zza winkla (rogu) i zdejmuj po kolei wszystkich niedobruchów, których dojrzysz w pomieszczeniu bazy danych. By szybko się z nimi uporać proponuję po raz kolejny skorzystać z granatów [#24]. W tym samym czasie partner, który pobiegł inną drogą może ci pomóc uporać się z nieprzyjaciółmi (tego drugiego z operatorów będziesz miał po lewej).

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.3)

Gdy kanonada ucichnie wejdź do pomieszczenia. Na prawo, w rogu sali, trzeba teraz podłożyć ładunek wybuchowy [#25].

# 25
# 26

Wygląda na to, że uczynić to może tylko agent Graves. Rozkaż mu to zrobić przywołując go, wskazują celownikiem zaznaczone na czerwono miejsce, w którym należy podłożyć ładunek i tradycyjnie klikając je PPM. Graves przybiegnie z lewej i zrobi swoje [#26] (oczywiście możesz też przełączyć się na niego Tabem i załatwić sprawę osobiście).

Kiedy tak się stanie w try miga zmykajcie na bezpieczną odległość. Po kilkunastu sekundach baza danych wyleci w powietrze. Czas założyć na facjatę gogle noktowizyjne wciskając odpowiedni klawisz - domyślnie V [#27].

# 27
# 28

Pamiętaj - szczególnie jeśli bawisz się na najwyższym poziomie trudności - o możliwości zapisywania stanu gry w dowolnym momencie rozgrywki [#28].

Musisz wrócić na dziedziniec, na którym (albo raczej wokół którego) już dwa razy toczyłeś boje. Wracaj dokładnie tą samą drogą, którą dotarłeś do bazy danych. Twoje następne zadanie to po prostu... dać nogę z klasztoru (Exfiltrate). Siły wenezuelskie zostały już jednak postawione w stan pełnej gotowości otaczając klasztor szczelnym kordonem, więc nie będzie łatwo się stąd wydostać. Wracając korytarzem i dochodząc do miejsca, w którym się on rozwidlał (czyli po skręcie w prawo) nadziejesz się najpewniej na kilku przeciwników (jeden może wybiec z lewej, z pomieszczenia, które wcześniej było zamknięte). Zastrzel szybko wszystkich wrogów [#29]. Potem ruszaj w prawo, a po chwili w lewo.

# 29
# 30

Jak odnaleźć właściwą drogę? Kierując się trupami leżącymi na ziemi. Wejdź po schodach skręcając w lewo przy skrzyni, w której znalazłeś granaty (jeśli trzeba ponownie zabierz z niej kilka takich "piguł") [#30].

Gdy dojdziesz do dziedzińca [checkpoint] zdejmij noktowizor, jak sugeruje gra. Proponuję szybko umieścić jednego z agentów za marmurowym grobem (zapewne jakiegoś mnicha) [#31].

# 31
# 32

Sam szybko również się gdzieś schowaj, np. za pobliską kolumną. Razem z partnerem z CIA zdejmujcie niedobruchów, którzy pewnikiem pojawią się na piętrach wokół dziedzińca [#32]. Od razu nadleci też kolejny wraży śmigłowiec ale nim proponuję się zająć dopiero wtedy gdy skończysz z Wenezuelczykami wokół dziedzińca.

Wówczas dopiero zajmij się strzelcem, który powinien znajdować się na burcie helikoptera - postaraj się wpakować mu serię wychylając się zza kolumny [#33]. Jeżeli drugi z operatorów dostanie przypadkiem kulkę będziesz miał, o ile dobrze pamiętam, 1,5 minuty na udzielenie mu pomocy (w lewym dolnym rogu ekranu pojawi się licznik zegara). Z pomocą ruszaj dopiero wtedy gdy poradzisz sobie ze śmigłowcem.

# 33
# 34

A ten powinien znowu zostać ostrzelany przez amerykańskiego Apache'a i spaść na dziedziniec [#34].

To dobry moment by szybko udzielić pomocy medycznej rannemu towarzyszowi (o ile faktycznie jej potrzebuje). Podbiegnij do niego i zrób zastrzyk wciskając klawisz Spacji [#35].

# 35
# 36

Następnie zajmijcie się kilkoma żołdakami Ramireza, którzy wbiegną wejściem za drugim z grobowców (na lewo od zestrzelonego śmigłowca) - ostrzelaj ich z karabinka maszynowego, podczas gdy kompan zdejmuje ewentualnych nieprzyjaciół na piętrach wokół dziedzińca [#36]. Po zwycięskiej wymianie ognia ruszaj do drzwi, którymi przed chwilą wbiegli wenezuelscy żołnierze.

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.4)

Za nimi drogę blokuje barykada - usuń ją szybko po prostu rąbiąc kulami drewniane stoły i skrzynki na drzazgi [#37]. Za barykadą korytarz rozgałęzia się.

# 37
# 38

Jeśli na rozwidleniu pójdziesz w lewo to trafisz do takiej okrąglej sali, która jest ślepym zaułkiem. Znajduje się tu jednak skrzynia z amunicją. By się do niej dostać zastrzel wartownika przechadzającego się wokół sali [#38]. Potem biegnij, wejdź na górę po drabince, którą zobaczysz i ponownie odbij w lewo zasuwając do skrzyni z amunicją.

Jeśli jednak nie musisz jeszcze uzupełniać amunicji to na wspomnianym wcześniej rozwidleniu idź w prawo. Korytarz po chwili skręca w prawo (uwaga, może wyskoczyć na ciebie jakiś pojedynczy szaleniec! [#39]) - a przy pomniku w lewo.

# 39
# 40

Gdy będziesz biegł tym korytarzem zbliżając się do stojących na nim skrzyń na końcu może pojawić się kolejny nieprzyjaciel, który wychyli się z prawej. Zastrzel go wykorzystując jako osłonę (dosyć lichą) wspomniane skrzynie [#40]. Potem ruszaj w kierunku trupa.

Ostrożnie wychylając się zza rogu zbadaj co się za nim czai. Może na ciebie zaszarżować kolejny napastnik albo nawet kilku - wystrzelaj wszystkich po kolei [#41].

# 41
# 42

Gravesem uzbrojonym w karabin wyborowy należy zdjąć pojedynczego "snajpera", który zajmuje pozycję w oddali, na wprost wyjścia z korytarza i na piętrze, za balustradą [#42]. Na prawo od wyjścia również może czaić się (a w zasadzie to biegać jak opętany) jakiś gostek - można go wykończyć strzelając w wybuchowe butle z gazem, które powinny znajdować się przy skrzyniach. Gdy zrobi się w miarę bezpiecznie ruszaj na zewnątrz - jeden z agentów może ostrożnie posuwać się wzdłuż lewej ściany, badając teren na lewo.

Drugim operatorem można zaś pobiec w prawo, pod wspomniane skrzynki. Szybko zastrzel niedobrucha, który wyskoczy najpewniej z prawej, a chwilę potem kolejnych dwóch, których powinieneś dojrzeć na wprost [#43].

# 43
# 44

Gdy pójdziesz w prawo, wchodząc do pomieszczenia nad którym pozycję zajmował wenezuelski snajper, znajdziesz skrzynię z amunicją [#44]. Na prawo od niej są schody prowadzące na górę, do trupa snajpera.

Z kolei na lewo jest krótki korytarzyk, którym powinien pójść przynajmniej jeden z twoich ludzi, najlepiej chyba Lang uzbrojony w kbkm (karabinek maszynowy) [checkpoint] [#45].

# 45
# 46

Korytarzyk kończy się wyjściem po prawej, za którym jest większa brama prowadząca na zewnątrz [#46]. Przy niej Lang powinien na razie spokojnie czekać nie zdradzając strzałami swojej pozycji wrogom.

W tym czasie drugi z agentów, Graves uzbrojony w "snajperkę", powinien pobiec do Wenezuelczyków, których Lang położył trupem na obrazku #43. Gdzieś przy nich znajdziesz wejście do korytarza prowadzącego w prawo [#47].

# 47
# 48

Po chwili tunel skręca w lewo i kończy się pomieszczeniem ze skrzynią amunicji i drabinką prowadzącą na górę [#48]. Wejdź po niej, u góry skręcając w prawo i przykucając.

Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.5)

Zobaczysz okno, z którego rozciąga się piękny widok na przyklasztorny teren [#49].W oddali i trochę bardziej na prawo stoi bojowy wóz piechoty BWP-1, który obaj agenci muszą "zwinąć" (Steal the BMP-1), by w nim wydostać się z klasztoru przez silnie strzeżoną główną bramę. Również na prawo, ale bliżej i poniżej wyjścia/okna, w którym klęczy Graves, dostrzeżesz zapewne stanowisko nieobsadzonego wielkokalibrowego karabinu maszynowego (wkmu). Możesz od razu spróbować się do niego dostać by zrobić z wkmu użytek, ale na razie proponuję zamiast tego zacząć zdejmować wrogów tradycyjnie, zabijając ich z karabinu wyborowego.

# 49
# 50

Postaraj się najpierw unieszkodliwić operatorów (strzelców) wkmów [#50]. Niektóre stanowiska znajdują się przy eksplodujących beczkach więc możesz urządzić sobie fajerwerki. Rozglądaj się po placu poniżej i zdejmuj po kolei wszystkich niedobruchów, których dojrzysz w okularze celownika optycznego.

Uważaj jednak, bo gdy twoja pozycja zostanie wykryta, jakiś delikwent może spróbować się do ciebie dostać wbiegając po schodach znajdujących się po lewej [#51].

# 51
# 52

Można oczywiście w końcu zeskoczyć na dół i dostać się do wspomnianego wkmu [#52]. Operowanie nim jest jednak deko utrudnione ze względu na sknocone sterowanie więc może być trudno trafić z niego w cokolwiek.

W tym samym czasie gdy Graves toczy boje z nieprzyjaciółmi, Lang również nie powinien siedzieć bezczynnie przy bramie z obrazka #46, lecz ruszyć kumplowi z pomocą. Najpierw szybko zdejmij zawodnika, który zajął pozycję na prawo i powyżej, na tej zrujnowanej ścianie [#53]. Kiedy już razem z Gravesem uporacie się z nieprzyjaciółmi na placu pora ruszać do transportera BWP-1, który widać przy jednym z bunkrów (pojazd wskazywany jest na ekranie niebieskim znacznikiem).

# 53
# 54

Przełącz się na Gravesa i każ Langowi zasiąść na miejscu kierowcy wskazując celownikiem BWP-1 i klikając PPM [#54]. Sam zajmij miejsce celowniczego armaty i sprzężonego z nią karabinu maszynowego, podchodząc do pojazdu i wciskając odpowiedni klawisz.

Następnie ruszaj w kierunku głównej bramy wyjazdowej z klasztoru - BWP-1 prowadzisz klawiszami WSAD, armatę naprowadzasz na cel poruszając myszką. Oczywiście gdy obaj agenci siedzą w transporterze można wykonywać te dwie czynności naraz i nie ma potrzeby przełączać się Altem pomiędzy stanowiskami kierowcy i celowniczego. Jadąc w kierunku głównego wyjścia obróć wieżę BWP-1 w lewo by szybko rozwalić chłoptasia z granatnikiem ppanc., który pojawi się na ścianie po lewej [#55]. Następnie przełącz się na armatę i zniszcz samochód rozkraczony w głównym wyjściu by utorować sobie drogę.

# 55
# 56

Opuszczając przez główną bramę teren klasztoru uważaj na kilku niedobruchów, którzy najpewniej wyskoczą z prawej - szybko ich rozstrzelaj [#56].

Przystań w tej bramie i zacznij eliminować po kolei innych wrogów, których dostrzeżesz także przed sobą. Po chwili powinien zjawić się amerykański śmigłowiec szturmowy Apache AH-64 i pomóc ci odrobinę [#57]. Ruszaj za nim skręcając w lewo.

# 57
# 58

Czasami łatwiej jest rozjeżdżać Wenezuelczyków zamiast do nich strzelać, klnąc przy tym na skiepszczone naprowadzanie armaty [#58]. Staraj się likwidować w pierwszej kolejności piechurów, u których widzisz na plecach czerwone głowice rakiet przeciwpancernych (do granatników RPG-7) - oni stanowią przecież największe zagrożenie dla twojego dosyć słabo opancerzonego pojazdu. Pamiętaj też by od czasu do czasu, gdy akurat nikt cię nie niepokoi, zapisywać sobie grę.