Company of Heroes 2 - poradnik do gry - Arek "Skan" Kamiński - ebook

Company of Heroes 2 - poradnik do gry ebook

Arek "Skan" Kamiński

0,0

Opis

Poradnik do gry Company of Heroes 2 skupia się na objaśnienie zasad rządzących rozgrywką i udzieleniu porad. Poza opisem przejścia kampanii, znalazły się w nim opisy wszystkich jednostek i doktryn a także przykładowe strategie do gry wieloosobowej.

Company of Heroes 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Gra Niemcami (Multiplayer)
  • Doktryna Festung - Pancerni (Trzecia Rzesza - Dowódcy)
  • Taktyka koordynacji pojazdów dla gwardii (Związek Radziecki - Dowódcy)
  • Gra Sowietami (Multiplayer)
  • Sztab polowy pułku (Związek Radziecki - Jednostki)
  • Co, gdzie, jak? (Multiplayer)
  • Misja 14 - Reichstag (Kampania)
  • Kompania Zmechanizowana (Związek Radziecki - Jednostki)
  • Dowództwo Batalionu Pancernego (Związek Radziecki - Jednostki)
  • Pancerny Korpus Wsparcia (Trzecia Rzesza - Jednostki)

Informacja o grze

Druga część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Tym razem przenosimy się na Front Wschodni i wcielamy w dowódcę wojsk Armii Czerwonej, który musi odeprzeć atak nazistów. Twórcy gry przygotowali nowe taktyki, niedostępne wcześniej umiejętności dowódcze oraz lepszą oprawę audio-wizualną. Dodatkiem do kampanii jest tryb multiplayer.

Gra Company of Heroes 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 104

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Company of Heroes 2poradnik do gry

autor: Arek "Skan" Kamiński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1334

[email protected]

Spis treści

Company of Heroes 2 - poradnik do gry

Podstawowe informacje

Zasoby

Terytorium

Środowisko

Multiplayer

Co, gdzie, jak?

Gra Sowietami

Gra Niemcami

Związek Radziecki - Jednostki

Sztab polowy pułku

Dowództwo Karabinów Wsparcia

Kompania Broni Wsparcia

Dowództwo Batalionu Pancernego

Kompania Zmechanizowana

Związek Radziecki - Dowódcy

Taktyka koordynacji pojazdów dla gwardii

Taktyka wojsk połączonych dla gwardii

Taktyka strzelców na linii frontu

Taktyka pancernej armii uderzeniowej

Taktyka destrukcyjna strzelców NKWD

Trzecia Rzesza - Jednostki

Sztab Kampfgruppe

Kompania Piechoty

Lekka Kompania Zmechanizowana

Pancerny Korpus Wsparcia

Ciężki Korpus Pancerny

Trzecia Rzesza - Dowódcy

Doktryna Festung - Pancerni

Doktryna Festung - Wsparcie

Doktryna Jager - Pancerni

Doktryna Jager - Piechota

Doktryna szturmu - wsparcie

Kampania

Misja 01 - Stalingradzki dworzec

Misja 02 - Spalona ziemia

Misja 03 - Pomoc jest w drodze

Misja 04 - Zima cudów

Misja 05 - Stalingrad

Misja 06 - Następstwa Stalingradu

Misja 07 - Droga lądowa do Leningradu

Misja 08 - Polowanie na Tygrysy

Misja 09 - Cisza radiowa

Misja 10 - Lublin

Misja 11 - Za linią wroga

Misja 12 - Cytadela

Misja 13 - Halbe

Misja 14 - Reichstag

Company of Heroes 2 - poradnik do gry

Company of Heroes zyskało miano jednego z najlepszych RTS-ów wszechczasów. Company of Heroes 2 zamierza kontynuować to dziedzictwo poprzez jeszcze większe rozwinięcie i ulepszenie wszystkich aspektów rozgrywki. Aby jak najlepiej odnaleźć się w nowych realiach, warto skorzystać z poniższego poradnika.

Pierwszy kontakt z grą może być dość brutalnym przeżyciem dla graczy niezaznajomionych z podstawowymi zasadami i wprowadzonymi zmianami. Bez względu na to czy mierzysz się z komputerem, czy z innymi graczami, gra nie wybacza zawahania, a każdy, nawet najmniejszy, błąd może zaważyć o klęsce. By uniknąć przykrych niespodzianek przed pierwszą wyprawą na wojnę, warto wiedzieć, co z czym się je i dokładnie zapoznać się z treścią poradnika. Stanowić on będzie obszerne źródło wiedzy zarówno dla weteranów zachodniego frontu z pierwszej części, jak i dla świeżo powołanych rekrutów, którzy pierwszy raz wezmą do ręki karabin.

Poradnik został opracowany w oparciu o normalny poziom trudności, a w jego skład wchodzi:

objaśnienie głównych zasad rządzących rozgrywką;

szereg porad do gry, przydatnych zarówno dla trybu singleplayer, jak i multiplayer;

opis wszystkich dostępnych w grze jednostek i doktryn;

opis przejścia kampanii dla jednego gracza;

propozycje strategii do gry wieloosobowej.

Nie pozostaje już nic innego jak brać się do roboty. Naprzód! Mateczka Rosja wzywa!

Company of Heroes 2 - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

4 lipca 2013 - załączono opis trybu multiplayer z uwzględnieniem zarówno gry Sowietami jak i Niemcami, a także zakończono solucję publikując opisy misji od 11 do 14.

1 lipca 2013 - dołączono solucję wszystkich misji z zakresu 06-10.

28 czerwca 2013 - opublikowano podstawowe informacje skupiające się na zasobach, terytorium i środowisku. Ponadto w opracowaniu znalazły się rozdziały poświęcone jednostkom i dowódcom zarówno po stronie Związku Radzieckiego jak i Trzeciej Rzeszy. W skład tej aktualizacji weszła również dokładna solucja obejmująca pięć pierwszych misji.

Arek "Skan" Kamiński (www.gry-online.pl)

Podstawowe informacje

Zasoby

Company of Heroes 2 to oczywiście strategia czasu rzeczywistego. Zdobywasz zasoby, za zasoby stawiasz budynki produkcyjne, a w nich z kolei produkujesz jednostki, które następnie prowadzisz do boju. Rozgrywka przy tym toczy się w szybkim tempie i bardzo często będziesz zmuszony kontrolować jednocześnie działania na różnych częściach mapy.

W Company of Heroes 2 występują cztery główne zasoby wykorzystywane do rozwoju bazy i produkcji nowych jednostek:

Zasoby ludzkie - podstawowy i najważniejszy zasób w grze. Zużywany do produkcji jednostek, budynków i ulepszeń globalnych. Dostarczany bezpośrednio z bazy, więc jest to jedyny zasób, którego przychód jest gwarantowany. Tempo wzrostu "manpowera" zależne jest od aktualnej wielkości armii. Przy dużych siłach, wzrost jest zdecydowanie mniejszy; przy małych zaś, proporcjonalnie wyższy.

Amunicja - wykorzystywana do używania zdolności (np. rzut granatem) i ulepszenia poszczególnych drużyn. Dostarczana z zajętych punktów terytorialnych i składów amunicji.

Paliwo - paliwo jest kluczowym wyznacznikiem tego jak szybko będziesz mógł rozwinąć armię do naprawdę potężnych jednostek. Używane do budowy budynków (a także rozwijania fazy bitwy w przypadku Niemców), pojazdów i ulepszeń. Dostarczane z zajętych punktów terytorialnych i składów paliwa. Odcięcie przeciwnika od tego płynnego złota w większości przypadków oznaczać będzie zwycięstwo w grze.

Limit populacji - limit populacji nie jest zasobem w normalnym tego słowa znaczeniu. Każda jednostka na polu bitwy zajmuję określoną ilość punktów populacji. Gdy armia będzie na tyle duża, by osiągnąć limit, nie będziesz mógł już produkować nowych żołnierzy… Przynajmniej dopóki aktualni nie oddadzą życia za ojczyznę.

Terytorium

Kolejną podstawową kwestią jest mapa, na której toczy się grę i sektory ją dzielące. Poszczególne terytoria dostarczają zasobów i wyznaczają punkty o istotnym znaczeniu strategicznym. By przejąć kontrolę nad terytorium należy przemieścić jednostkę w region punktu. Jeśli nie znajdują się w nim jednostki wroga, wkrótce zostanie przejęte. Co ważne, punkty może przejmować tylko piechota, piechota w ciężarówce lub radzieckie czołgi w trybie bezpiecznym.

Kontrola terytorium wyznacza swego rodzaju linię frontu i działa na zasadzie linii zaopatrzenia. Tzn. ze każdy sektor potrzebuje bezpośredniego połączenia z bazą, by dostarczał zasoby. Jeśli któraś część terenów zostanie odcięta (prawa część mapy ze zdjęcia) pozostanie pod kontrolą gracza, ale nie będzie przynosić żadnych korzyści. Odcięte sektory migają na mini mapie, by łatwiej było je zauważyć.

Poszczególne terytoria dzielimy na:

Baza

- stanowi centrum dowodzenia, w którym zaczyna się grę, dostarcza zasobów ludzkich. Jest to jedyne terytorium w grze, którego nie można zdobyć, ani stracić. Tylko na jej terenie można stawiać nowe budynki produkcyjne.

Standardowy punkt terytorialny

- oznaczone na mapie symbolem okręgu. Dostarczają paliwa i amunicji. Dodatkowo można zbudować na nich skład zwiększając przyrost zasobów. Co jest prawdopodobnie ważniejsze, punkt ze składem nie może zostać przejęty, dopóki skład nie zostanie zniszczony. Dzięki temu skład spowalnia postępy wroga pozwalając przygotować kontratak.

Punkt z paliwem/amunicją

- oznaczone symbolem amunicji lub paliwa. Dostarczają więcej poszczególnego zasobu, niż zwykle punkty, ale nie można ich rozbudować.

Stanowisko naprawcze

- oznaczone symbolem dwóch kluczy francuskich. Pojazdy, które znajdą się w jego zasięgu działania będą naprawiane.

Szpital polowy

- oznaczony na mapie ikoną krzyża. Żołnierze znajdujący się w pobliżu będą leczeni.

Wieża strażnicza

- oznaczona symbolem wieży. Działa jako punkt obserwacyjny, by mieć większe pole widzenia.

Punkt zwycięstwa

- oznaczony gwiazdką. Na mapie znajdują się 3 takie punkty. Kontrola przynajmniej dwóch zapewni zwycięstwo w grze.

Środowisko

Środowisko ma duży wpływ na przebieg starć

Company of Heroes 2 jest niezwykle dynamiczną grą, nie tylko ze względu na szybkie tempo rozgrywki, ale także przez warunki atmosferyczne i zmienną zabudowę otoczenia. Wszystko to za sprawą silnika pogodowego Essence 3 i jego tzw. "True Sight", czyli realnemu oddaniu pola widzenia żołnierzy i wpływu na niego pogody. Na czym polega True Sight? Na tym, że żołnierze (a zarazem i gracz) nie będą widzieć co znajduje się za każdym elementem otoczenia, który jest większy niż pojedynczy wojak. Daje to szansę tworzenia pułapek na niespodziewające się niczego oddziały wroga, poprzez zwykłe schowanie się za ścianą. Taka ściana może jednak zostać zniszczona przez ostrzał artylerii, a wówczas wszyscy ukryci za nią delikwenci zostaną odsłonięci. Pole widzenia ograniczane jest również diametralnie podczas śnieżyc, dlatego tak istotne jest umiejętne wykorzystywanie otoczenia dla swojej sprawy.

Sama śnieżyce wymagają osobnego akapitu, gdyż jest to bodaj największa nowość w porównaniu do pierwszej części gry. Pogoda nie tylko wpływa na zakres widzenia jednostek. Podczas mrozów i dużych opadów tworzyć się będą zaspy śnieżne, które skutecznie będą spowalniać przemarsz wojsk. Rzeki będą zamarzać tworząc możliwość przejścia po nich, ale jednocześnie umożliwiając zniszczenie lodu za pomocą dział lub materiałów wybuchowych, a tym samym posłanie wszystkich, którzy się na nim znajdują, na dno. W końcu, co bodaj najważniejsze, niskie temperatury mogą doprowadzić do śmierci jednostek. Oznaczane jest to za pomocą niebieskiego termometru przy poszczególnych jednostkach. Jeśli "rtęć" takiego termometru sięgnie dna żołnierze zaczną umierać. By temu przeciwdziałać prowadź żołnierzy do ognisk i chowaj ich w budynkach lub pojazdach. Pokaże się czerwony termometr oznaczający, że żołnierze wygrzewają swoje wymarznięte kości i wkrótce znów będą pełni sił i wigoru.

Odpowiednie zadbanie o swoich żołnierzy w czasie śnieżyc może zaważyć o różnicy między zwycięstwem, a porażką. O przyjściu samej śnieżycy będziesz informowany za pomocą informacji słownej i dużego stopera na ekranie, pokazującemu kiedy zamieć się rozpocznie. Rozpal ogniska za pomocą saperów lub przesuń oddziały w region budynków. Sama śnieżyca i związana z nią zasłona może być wykorzystana do ofensywy na niespodziewającego się wroga. W czasie opadów nie można używać lotnictwa, co skutecznie osłabi jego obronę. Pamiętaj także, by podczas śnieżycy ręcznie wyznaczać trasy przejścia, tak żeby żołnierze omijali największe zaspy oraz przemieszczali się blisko ognisk. By ręcznie wyznaczyć drogę klikaj na kolejne miejsca, w które chcesz, by twoi żołnierze się przenieśli trzymając wciśnięty klawisz Shift.

Multiplayer

Co, gdzie, jak?

Ukończyłeś kampanię, ale masz ochotę na więcej? Chciałbyś spróbować swoich sił w multiplayerze, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Jesteś kickowany z każdego meczu za bycie noobem? Nie przejmuj się, każdy kiedyś zaczynał. W tej części poradnika zapoznasz się z podstawami starć wieloosobowych oraz poznasz propozycje podstawowych strategii dla obu armii.

Zważ, że propozycje