Call of Juarez - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Call of Juarez - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do gry „Call of Juarez” zawiera dokładny opis przejścia kampanii singleplayer, na którą składa się kilkanaście rozbudowanych poziomów, przedstawiający najlepszą ścieżkę, pozwalającą w szybszy i bezpieczniejszy sposób dotrzeć do celu.

Call of Juarez - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Część druga (2) (Epizod I)
  • Część pierwsza (1) (Epizod I)
  • FINAŁ (1) (Epizod XV)
  • Część druga (1) (Epizod I)
  • Część pierwsza (2) (Epizod I)
  • Część trzecia (1) (Epizod I)
  • FINAŁ (2) (Epizod XV)
  • Część pierwsza (1) (Epizod XI)
  • Część pierwsza (Epizod VII)
  • Część pierwsza (2) (Epizod XI)

Informacja o grze

Polska strzelanka pierwszoosobowa utrzymana w westernowych klimatach. W grze wcielamy się naprzemian w dwie postacie: Indianina Billy’ego i polującego na niego kowboja McCalla. Produkcja powinna spodobać się fanom Dzikiego Zachodu, bo ma wszelkie cechy dobrego westernu: małe miasteczka, charakterystyczne bronie i klimatyczną muzykę. Dzieło studia Techland wyróżnia się tez bardzo ładną grafiką.

Gra Call of Juarez, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 137

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Call of Juarezporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=547

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Epizod I

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część druga (1)

Część druga (2)

Część trzecia (1)

Część trzecia (2)

Część czwarta

Epizod II

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Epizod III

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część pierwsza (3)

Część druga (1)

Część druga (2)

Część druga (3)

Epizod IV

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część druga (1)

Część druga (2)

Część druga (3)

Część trzecia (1)

Część trzecia (2)

Część czwarta

Epizod V

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część druga (1)

Część druga (2)

Część trzecia (1)

Część trzecia (2)

Epizod VI

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część druga (1)

Część druga (2)

Część druga (3)

Epizod VII

Część pierwsza

Część druga (1)

Część druga (2)

Część druga (3)

Część trzecia (1)

Część trzecia (2)

Epizod VIII

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część druga (1)

Część druga (2)

Część druga (3)

Epizod IX

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część pierwsza (3)

Część pierwsza (4)

Epizod X

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część pierwsza (3)

Część pierwsza (4)

Epizod XI

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Epizod XII

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Epizod XIII

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Epizod XIV

Część pierwsza (1)

Część pierwsza (2)

Część pierwsza (3)

Epizod XV

FINAŁ (1)

FINAŁ (2)

Przydatne porady

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "Call of Juarez". Poniższy tekst zawiera dokładny opis przejścia kampanii singleplayer gry, na którą składa się kilkanaście rozbudowanych poziomów. W miarę możliwości staram się przedstawić najlepszą ścieżkę, pozwalającą w szybszy i bezpieczniejszy sposób dotrzeć do celu. "Call of Juarez" jest stosunkowo liniowym produktem, aczkolwiek w kilku miejscach będziesz mógł wybierać pomiędzy paroma różnymi ścieżkami (szczególnie w miasteczkach). Warto również zauważyć, iż poziomy Ray'a oraz Billy'ego w zdecydowany sposób się pomiędzy sobą różnią. Więcej o tym będziesz sobie mógł poczytać w końcowej części tego poradnika. Zawarłem tam bowiem szereg cennych wskazówek. Wiele z nich może ci się przydać, szczególnie, jeśli marzy ci się sprawne pokonywanie kolejnych plansz. Wskazówki w głównej mierze dotyczą tych kwestii, które są unikatowe dla każdej ze wspomnianych wcześniej postaci. Radziłbym się więc z tym podpunktami bliżej zapoznać, aczkolwiek sądzę, iż w miarę rozwoju zabawy wszystkie te kwestie staną się dla Ciebie bardzo oczywiste. Korzystając z okazji pragnę też już teraz przypomnieć o konieczności częstego zapisywania stanu gry i to najlepiej na kilku różnych slotach (gra na szczęście wykonuje też autosave'y). "Call of Juarez" jest dość wymagającą strzelanką, szczególnie na najwyższym poziomie trudności. Wyjątkowo łatwo jest tu więc zginąć, szczególnie w tych etapach, w których główną rolę odgrywa Billy. Niejednokrotnie będzie też tak, iż o porażce będzie decydował jakiś inny czynnik, na przykład upływający czas. Warto się więc odpowiednio zabezpieczyć i dysponować co najmniej kilkoma save'ami.

Tradycyjnie już życzę owocnej gry oraz przeprowadzania samych udanych akcji. Mam nadzieję, że mój poradnik pomoże ci w sprawnym ukończeniu tej gry. Powodzenia!

Jacek "Stranger" Hałas

Epizod I

Część pierwsza (1)

Kim sterujemy: Billy Świeca

Główny cel misji: Musisz dotrzeć do miasteczka Hope, a następnie odnaleźć farmę Thomasa i Marisy.

Najtrudniejsze momenty: Najwięcej problemów sprawi ci zapewne ucieczka przed bandytami. Będziesz musiał w bezpieczny sposób wydostać się z miasta. To pierwszy poważny sprawdzian ze skradania się. Tego typu zachowania musisz opanować do perfekcji, gdyż Billy bardzo często będzie musiał pozostawać w ukryciu.

Opis przejścia misji:

Zaczynasz w lesie (#1). Gra co pewien czas będzie wyświetlała na ekranie dodatkowe podpowiedzi, z którymi powinieneś się oczywiście bliżej zapoznawać. Nie musisz teraz ćwiczyć żadnych ruchów, gdyż wszystkie podstawowe akcje zostaną przedstawione w dalszej części tego etapu. Ruszaj więc przed siebie (#2). Zgodnie z sugestią gry, zerkaj często na kompas, tak aby wiedzieć gdzie znajduje się Twój aktualny cel. Powinieneś jednak pamiętać o tym, iż niejednokrotnie do zaznaczanych punktów będziesz musiał docierać okrężną drogą.

Po dotarciu do niewielkiego wodospadu skieruj się w stronę lewych półek. Postaraj się nie wpaść do wody, choć nic złego ci się tu nie stanie. W dwóch miejscach będziesz musiał przeskoczyć na kolejne półki (#1). W tym celu skorzystaj ze SPACJI. Skieruj się teraz w lewo. Do celu prowadzi tylko jedna ścieżka (#2), tak więc nie możesz się zgubić.

Dojdziesz do miejsca, w którym załączy się bardzo ładna scenka przerywnikowa (#1). Jak się zapewne domyślasz, będziesz musiał przedostać się na dół. Nie jest to jednak tak proste, jak mogłoby się początkowo wydawać. Nie możesz po prostu zeskoczyć na dół, gdyż oznaczałoby to natychmiastową śmierć. Zauważ natomiast, że gra wyświetli nową podpowiedź. Będziesz musiał ześlizgiwać się, rozsądnie wybierając kolejne półki. Na początek skieruj się w prawo (#2).

Rozsądnie wybieraj kolejne miejsca do ześlizgiwania się. Pamiętaj również o korzystaniu z klawisza S, dzięki czemu zwiększyć szanse na powodzenie takiej akcji. Po każdej udanej operacji zapisuj stan gry. W pewnym miejscu będziesz musiał skręcić w lewo (#1). Przeskocz nad niewielkim głazem i podejdź do kolejnej krawędzi (#2). Ruszaj na dół, cały czas korzystając ze wspomnianego klawisza.

Ponownie będziesz musiał skierować się w prawą stronę. Rozsądnie wybieraj sobie kolejne półki (#1). W miarę możliwości staraj się też nie uderzyć w okoliczne głazy, tak aby nie stracić punktów zdrowia. W końcowej części czeka Cię kilka zdecydowanie trudniejszych zeskoków. Jeden z nich ukazałem na screenie (#2). Bez obaw, jeśli tylko odpowiednio szybko wciśniesz S, to nic złego nie powinno ci się stać.

Po kilku chwilach powinno ci się wreszcie udać zeskoczyć na ziemię (#1). Nie zapomnij zapisać w tym miejscu stanu gry! Obróć się teraz w lewo, a następnie zacznij kierować w stronę niewielkiej farmy (#2). Po chwili załączy się nowa scenka przerywnikowa. Po raz pierwszy będziesz się musiał skradać. Zanim cokolwiek zrobisz, dokładnie przeczytaj wyświetlane przez grę podpowiedzi!

Tym razem wyjątkowo będziesz musiał trzymać się poleceń gry. Na szczęście w dalszej części zabawy będziesz dysponował większą ilością możliwości przy skradaniu się. Na początek skieruj się do znajdującego się po lewej stronie drzewa (#1). Korzystając z okazji warto byłoby wspomnieć o klawiszach, z których będziesz korzystał. Przytrzymuj CTRL w celu skradania się. Dodatkowo musisz rozglądać się na boki (Q i E). Możesz sobie także przybliżać widok (X). Musisz zaczekać na odpowiedni moment. Bez obaw - gra Cię o tym poinformuje (#2).

Część pierwsza (2)

Ruszaj w stronę farmy. Pamiętaj o tym żeby przez cały czas mieć wciśnięty klawisz skradania się. Będziesz musiał zatrzymać się przy niewielkim wozie. Kucnij w ukazanym na screenie miejscu (#1). Po raz kolejny będziesz się musiał wychylać. Skorzystaj w tym miejscu z podpowiedzi gry. Wychylaj się jedynie na chwilę, tak aby gospodarz Cię nie zauważył. Musisz teraz cierpliwie zaczekać, aż przejdzie w odpowiednie miejsce. Ruszaj w stronę niewielkiej chatki (#2). Jeśli chcesz możesz się chować w krzakach, aczkolwiek teraz nie jest to wymagane.

Spróbuj podkraść się do wejścia prowadzącego do tej chatki. Przez cały czas powinieneś pozostawać w cieniu. Obróć się w prawo i zaczekaj aż farmer odejdzie w prawo (#1). Obróć się w przeciwną stronę. Będziesz się teraz musiał skierować na tyły chatki (#2). Pamiętaj o tym żeby się przez cały czas skradać!!

Po raz kolejny przeczytaj wyświetlone przez grę podpowiedzi. Tym razem będziesz musiał podnieść znajdującą się obok skrzynię (#1). W tym celu wciśnij klawisz F. Uwaga! Skrzynia nie może o nic uderzyć, gdyż zaalarmowałoby to farmera!! Musisz się z nią ostrożnie obrócić. Połóż skrzynię w oznaczonym przez grę miejscu (#2).

Wciśnij terazSPACJĘ żeby wskoczyć na skrzynię. Ponownie skorzystaj z tego klawisza, dodatkowo pomagając sobie klawiszem W (musisz go przytrzymać). W ten sposób będziesz mógł wspinać się na niektóre obiekty (#1). W tym przypadku chodzi oczywiście o znalezienie się na dachu chatki. Ruszaj przed siebie. Będziesz musiał zlokalizować niewielką skrzynię (#2).

Otwórz skrzynię. W środku znajdziesz rewolwer (#1). Podnieś tę broń, a także znajdującą się obok amunicję. Gra wyświetli kilka nowych podpowiedzi. Dokładnie je przeczytaj. Wciśnij też R żeby przeładować rewolwer. Zeskocz spokojnie na dół. Farmer nic ci teraz nie będzie mógł zrobić (#2), tak więc możesz go zignorować.

Zgodnie z sugestią gry, ustaw się przy niewielkiej beczce. Spróbuj teraz zniszczyć znajdujące się kawałek dalej butelki (#1). W tym celu radziłbym przybliżyć sobie widok. Pamiętaj też o tym, iż dysponujesz sporą ilością amunicji, tak więc nie musisz się zbytnio ograniczać. Zostaw sobie jednak 3-4 pociski na później. Po udanej akcji skieruj się w stronę niewielkiej ścieżki, która z obu stron otoczona jest drewnianym płotem (#2).

Jak zapewne zauważyłeś, do swojego celu przedostaniesz się okrężną drogą. Idź cały czas przed siebie (#1). Przygotuj sobie broń, gdyż po chwili zostaniesz zaatakowany przez wilka. Zacznij do niego strzelać (#2), stopniowo się jednak wycofując. 2-3 celne trafienia w zupełności powinny wystarczyć. Schowaj broń i ruszaj dalej. Zeskocz na niższą półkę. Po chwili gra zacznie ładować dalszą część mapy.

Część druga (1)

Opis przejścia misji:

Idź dalej (#1). Nie wpadniesz tu już na żadne zwierzęta, tak więc możesz spokojnie schować broń. Po kilku chwilach zbliżysz się do miasteczka. Ruszaj przed siebie. Załączy się nowa scenka przerywnikowa (#2). Szeryf będzie chciał odebrać sterowanej przez Ciebie postaci broń. W tym celu musisz ją wyjąć z inwentarza, a następnie wcisnąć klawisz BACKSPACE. Jak się zapewne domyślasz, będziesz teraz musiał znaleźć jakąś inną giwerę.

Ruszaj w stronę miasta (#1). Jeśli chcesz, możesz się tu oczywiście rozejrzeć. Ja skupię się jedynie na opisaniu tych czynności, które pozwolą ci posunąć fabułę do przodu. Po drodze główny bohater zostanie zatrzymany przez tutejszego grabarza. Billy zwróci także uwagę na krążących po okolicy bandziorów (#2). Kieruj się w stronę głównego placu.

Skręć w prawo. Po chwili załączy się kolejna scenka przerywnikowa (#1). Billy postanawia odwiedzić swoją... hmm... przyjaciółkę. ;-) Z pewnością posiada ona bowiem broń, z której mógłbyś skorzystać. Na początek spróbuj skierować się do głównego wejścia prowadzącego do saloonu (#2). Otwórz sobie drzwi i wejdź do środka.

Udaj się w stronę schodów prowadzących na pierwsze piętro (#1). Niestety, po chwili zostaniesz zatrzymany. W rezultacie będziesz musiał w inny sposób przedostać się do pokoju Suzy. Wyjdź z saloonu i skręć w prawo. Będziesz musiał odnaleźć znajdującą się tu alejkę (#2).

Po chwili załączy się kolejna scenka przerywnikowa (#1). Aby móc przedostać się do pokoju Suzy, będziesz musiał odnaleźć jakąś linę. Odwróć się i ruszaj przed siebie. Gra powinna podpowiedzieć ci gdzie masz się teraz udać. Ruszaj do stajni. Koni chwilowo nie ruszaj. Po prawej stronie odnajdziesz natomiast bicz (#2), które musisz oczywiście podnieść. Wracaj do alejki przy saloonie. Po drodze możesz oczywiście przećwiczyć korzystanie z nowego nabytku.

W pierwszej kolejności będziesz musiał wspiąć się na najwyższą skrzynię (#1). W tym celu skorzystaj z poznanych wcześniej kombinacji klawiszy. Teraz będziesz musiał użyć lassa. Wyjmij je z inwentarza i popatrz się do góry. Celuj w czerwone punkty (#2). W tym celu będziesz musiał wcisnąć prawy przycisk myszy. Chodzi oczywiście o to żeby zaczepić się o jeden z oznaczonych drążków.

Ponownie skorzystaj z prawego przycisku myszy. Tym razem musisz zacząć podciągać się na górę (#1). Po znalezieniu się na miejscu, najlepiej będzie jeśli skorzystasz ze SPACJI, tak aby znaleźć się w pokoiku Suzy. Załączy się krótka scenka przerywnikowa (#2). Suzy spróbuje zatrzymać jednego z bandytów. Będziesz musiał wykorzystać ten czas, tak aby odnaleźć potrzebny pistolet. Masz na to 60 sekund.

Jeśli chcesz, możesz oczywiście zbadać wszystkie okoliczne szuflady i skrzynie. Nie jest to jednak konieczne. Upragniony obiekt odnajdziesz w jednej z szuflad zlokalizowanych po prawej stronie, niedaleko łóżka (#1). Podnieś pistolet. W tym momencie załączy się kolejna, dość "ciekawa" scenka przerywnikowa (#2).

Część druga (2)

Intymne sceny szybko dobiegną niestety końca, gdyż w pomieszczeniu zjawią się bandyci (#1). To właściwie pierwszy wymagający segment tej misji. Jak zapewne zauważyłeś, w pistolecie Suzy nie ma żadnych pocisków. Musisz się więc ratować ucieczką. Zacznij biec w stronę lewego okna (#2). W tym celu pomagaj sobie klawiszem CAPS LOCK. Wyskocz na zewnątrz. Spokojnie, upadek na ziemię nie odbierze ci punktów zdrowia.

Spróbuj podejść do znajdującego się kawałek dalej placu (#1). Załączy się nowa scenka. Będziesz teraz musiał unikać okolicznych bandytów, gdyż wyznaczono nagrodę za Twoją głowę. To najtrudniejszy fragment tej misji. Jak zapewne się domyślasz, będziesz się musiał dużo skradać. Staraj się pozostawać przez cały czas w pozycji kucającej. Osobiście radziłbym oddalić się od centralnego placu. W tym celu skorzystaj z niewielkiej ścieżki (jest ona po Twojej prawej stronie), która prowadzi na tyły dużego budynku (#2).

Po