Botanicula - poradnik do gry - Mateusz "Boo" Bartosiewicz - ebook
PROMOCJA

Botanicula - poradnik do gry ebook

Mateusz "Boo" Bartosiewicz

0,0
8,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Poradnik do Botaniculi zawiera kompletny opis przejścia poszczególnych etapów gry łącznie z kartami-znajdźkami. Większość z załączonych do tekstu grafik zawiera stosowne oznaczenia, każdorazowo doskonale obrazujące opisywaną kwestię.

Botanicula - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Etap czwarty - kasztanki (Opis przejścia)
  • Etap drugi - klucze (Opis przejścia)
  • Etap siódmy - nasionka (Opis przejścia)
  • Etap piąty - kurczaki (1) (Opis przejścia)
  • Etap trzeci - życzenia (Opis przejścia)
  • Etap pierwszy - piórka (Opis przejścia)
  • Etap szósty - symbole żywiołów (1) (Opis przejścia)
  • Etap szósty - symbole żywiołów (2) (Opis przejścia)
  • Etap VI - symbole żywiołów (2) (Lista kart)
  • Etap I - piórka (Lista kart)

Informacja o grze

Klimatyczna przygodówka, za którą odpowiada studio Amanita Design, znane z takich hitów jak Samorost oraz Machinarium. W grze wcielamy się w małe istoty leśne, które zamierzają uratować ostatnie nasionko ze swojego drzewa, zaatakowanego przez hordy pasożytów. Botanicula to rasowa gra przygodowa – podczas zabawy przemierzamy różne lokacje, zbieramy przedmioty i rozwiązujemy proste zagadki. Na uwagę zasługuje świetna oprawa artystyczna, tak charakterystyczna dla gier tego producenta.

Gra Botanicula, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 38

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Botaniculaporadnik do gry

autor: Mateusz "Boo" Bartosiewicz

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1237

[email protected]

Spis treści

Poradnik do gry - Botanicula

Opis przejścia

Etap pierwszy - piórka

Etap drugi - klucze

Etap trzeci - życzenia

Etap czwarty - kasztanki

Etap piąty - kurczaki (1)

Etap piąty - kurczaki (2)

Etap szósty - symbole żywiołów (1)

Etap szósty - symbole żywiołów (2)

Etap siódmy - nasionka

Lista kart

Etap I - piórka

Etap II - klucze

Etap III - życzenia

Etap IV - kasztanki

Etap V - kurczaki

Etap VI - symbole żywiołów (1)

Etap VI - symbole żywiołów (2)

Etap VII - nasionka

Poradnik do gry - Botanicula

Poradnik do Botaniculi zawiera kompletny opis przejścia poszczególnych etapów gry łącznie z kartami-znajdźkami. Dla ułatwienia nawigacji zastosowano następującą legendę:

pomarańczowy - postaci

brązowy - przedmioty potrzebne do ukończenia etapu

zielony - pozostałe przedmioty

niebieski - miejsca, które należy kliknąć

(cyfra) - odnośnik do znajdującej się powyżej tekstu ilustracji

[KARTA nr 0] - odnośnik do kart-znajdziek z działu Lista kart

Wszelkie oznaczenia umieszczone na ilustracjach będą wyjaśnione na bieżąco (w tekście poniżej obrazka); w przypadku pojawienia się danego oznaczenia ponownie, należy je interpretować analogicznie.

Zanim przejdziemy do części głównej poradnika, warto przyjrzeć się bliżej piątce bohaterów Botaniculi. Każdy z nich posiada pewne cechy, które pomogą nam przebrnąć przez kolejne wyzwania na drodze do ukończenia przygody. Oto oni:

1. Pan Latarnia - pod swoją skorupą schował nasionko, które nasza drużyna chce uratować.

2. Pani Grzybek - jest na tyle gibka, że bez trudu wygra w pojedynkę mecz siatkówki!

3. Pan Piórko - jako jedyny z grupy potrafi latać, dzięki czemu może dostać się do miejsc nieosiągalnych dla pozostałej czwórki.

4. Pan Makówka - największy twardziej z całej ekipy, bez dwóch zdań.

5. Pan Gałązka - dzięki rozpuszczaniu swoich kończyn potrafi sięgnąć najdalej położone przedmioty.

Początek gry

Grę rozpoczyna filmik, który zatrzymuje się na kadrze przedstawionym na powyższej ilustracji. By rozpocząć przygodę, musimy kliknąć wszystkienasionka znajdujące się na gałęziach (w dalszej części poradnika każde miejsce kliknięcia oznaczone będzie czarną strzałką z szarą oprawą). Gdy to zrobimy, filmik zakończy się i przejdziemy do pierwszego etapu.

Mateusz "Boo" Bartosiewicz (www.gry-online.pl)

Opis przejścia

Etap pierwszy - piórka

Etap pierwszy - piórka

Grę rozpoczynamy od lokacji, gdzie znajduje się stworek, któremu brakuje trzech piórek (powinny się znaleźć w miejscach wskazanych przez czerwone strzałki na powyższej ilustracji) by mógł odlecieć, a tym samym umożliwić nam zejście na dół. Z braku innych możliwości, udajmy się w górę.

Choć w tej lokacji nie znajdziemy nic, co potrzebne jest nam do odnalezienia piór, to możemy tu odblokować kilka kart-znajdziek. W pierwszej kolejności kliknijmy robaczka(1), który schowa się za jednym z listków(2). Klikajmy w owe listki tak długo, aż w końcu robaczek wyjdzie z ukrycia niosąc dynię. Po dwukrotnym kliknięciu na nią wyleci z niej latający owad - w ten sposób pozyskamy [KARTA nr 1]. Następnie kliknijmy dwukrotnie na każdą z gałązek(3), do których po rozwinięciu pąków zlecą się pszczoły. By zdobyć [KARTA nr 2], będziemy musieli znaleźć pozostałe gałązki. Zanim jednak w tym celu udamy się do sąsiedniej lokacji, kliknijmy zielonegoślimaka(4). Gdy wyjdzie z ukrycia, kliknijmy go ponownie - zje on wtedy listek, przeciąży się i spadnie na dół. Po powrocie do tej lokacji, otrzymamy [KARTA nr 3]. Następnie przejdźmy w lewo.

Znajdziemy tu pozostałe gałązki (1) potrzebne do zdobycia [KARTA nr 2] - wystarczy kliknąć je tyle razy, by wypuściły kwiaty. Za listkiem(2) chowa się mały pająk, dlatego kliknijmy na niego. Następnie kliknijmy pająka i pociągnijmy kursor tak, jak wskazuje niebieska strzałka. W ten sposób sprawimy, iż zacznie on się unosić dzięki białej bańce. Klikając ją pająk spadnie, a my zdobędziemy [KARTA nr 4]. Udajmy się w lewo.

By zdobyć chronione przez groźne stwory piórko (czerwona strzałka), wystarczy kliknąć Pana Gałązkę - wykorzystując swoje umiejętności bez trudu pozyska tak potrzebny nam przedmiot oraz [KARTA nr 5]. Cofamy się do poprzedniej lokacji, a następnie odbijmy do góry.

Gdy tu przybędziemy, kliknijmy na kokon a następnie wyjdźmy i wróćmy za moment do tego miejsca. Łodyga będzie pokryta kokonami, które będziemy mogli otworzyć - [KARTA nr 6] należy do nas.

Następnie wróćmy się do