Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Borderlands 2 zawiera między innymi bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich dostępnych w tytule zadań, garść porad ogólnych, porady ułatwiające poważniejsze potyczki oraz opis zdolności specjalnych każdej z dostępnych postaci.
Borderlands 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Druga odsłona postapokaliptycznej serii strzelanek FPP z trybem kooperacji, rozgrywających się na tajemniczej planecie Pandora. Twórcy produkcji postarali się o ciekawsze rodzaje broni, nieznane wcześniej gatunki i typy przeciwników oraz unikalne specjalne umiejętności.
Gra Borderlands 2, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, PSV. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 122
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1273
Doświadczenie
Umiejętności specjalne
Drzewka umiejętności
Ulepszenia
Tryb Fight for your Life
Bronie
Wyzwania - Badass Rank
Podróżowanie po świecie gry
My First Gun/Blindsided
Cleaning up the Berg
Best Minion Ever
The Road to the Sanctuary
Plan B
Hunting the Firehawk
A Dam Fine Rescue
A Train to Catch
Rising Action
Bright Lights, Flying City
Wildlife Preservation
The Once and Future Slab
The Man Who Would Be Jack
Where Angels Fear to Tread part 1, 2
Toil and Trouble
Data Mining
The Talon of God
This Town Ain't Big Enough
Handsome Jack Here!
Shielded Favors
Bad Hair Day
Symbiosis
Assassinate the Assassins
The Name Game
Rock, Paper, Genocide
Claptrap's Secret Stash; Do No Harm
Medical Mystery
Splinter Group
Cult Following - Eternal Flame
In Memoriam
No Vacancy
Neither Rain nor Sleet nor Skags
The Ice Man Cometh
Positive Self Image
Too Close For Missiles
Clan War - Reach the Dead Drop
Clan War - Trailer Trashing
Clan War - Wakey Wakey
Clan War - Zafords vs. Hodunks
No Hard Feelings
You Are Cordially Invited: Party Prep
You Are Cordially Invited: RSVP
You Are Cordially Invited: Tea Party
The Pretty Good Train Robbery
Mine, All Mine
Mighty Morphin
Won't Get Fooled Agine
Claptrap's Birthday Bash!
Slap-Happy
Perfectly Peaceful
Safe and Sound
The Good, the Bad, and the Mordecai
Clan War - Starting the War
Doctor's Orders
Hidden Journals
Swallowed Whole
The Cold Shoulder
The Overlooked - Medicine Man
Torture Chairs
Poetic License
Stalker of Stalkers
Arms Dealing
Clan War - First Place
Clan War - End of the Rainbow
Best Mother's Day Ever
The Overlooked - Shields Up
The Overlooked - This Is Only a Test
Hyperion Contract #873
Rakkaholics Anonymous
Animal Rights
Home Movies
The Bane
Hell Hath No Fury
Rocko's Modern Strife; Demon Hunter
Bearer of Bad News
The Chosen One
Capture the Flags
BFF's
Monster Mash (Part 1,2,3)
This Just In
3:10 to Kaboom
Breaking the Bank
Showdown
Animal Rescue - Medicine
Animal Rescue - Food, Shelter
Customer Service
To Grandmother's House We Go
Kill Yourself
A Real Boy - Clothes Make the Man, Face Time, Human
The Lost Treasure
The Great Escape
Uncle Teddy
Get to Know Jack
Hungry Like the Skag
Poradnik do Borderlands 2 to bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich misji z głównego wątku fabularnego a także zadań pobocznych. Osoby rozpoczynające zabawę znajdą tutaj również garść porad ogólnych, dzięki którym bez problemu odnajdą się w grze. Dodatkowo wszystkie zadania zawierają mapki, ułatwiające poruszanie się między kolejnymi etapami misji.
Poradnik do Borderlands 2 zawiera:
Porady ogólne
;
Strategie na bossów oraz trudniejszych przeciwników
;
Opis zdolności specjalnych poszczególnych postaci
;
Szczegółowe rozwiązanie misji z głównego wątku fabularnego
;
Szczegółowe rozwiązanie misji pobocznych
;
W poradniku użyto następujących oznaczeń:
Kolorem brązowym
oznaczono
bohaterów niezależnych;
Kolorem zielonym
oznaczono
przedmioty powiązane z zadaniami;
Kolorem niebieskim
oznaczono
przeciwników;
Kolorem pomarańczowym
oznaczono
urządzenia;
Pogrubiona czcionką
wyróżniono
nazwy
lokacji, skrzynie, bronie, modyfikacji i Eridium.
Borderlands 2 - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
18 października 2012 - Ukończono opis zadań głównych: Data Mining, The Talon of God. Uzupełniono misje poboczne z obszarów Thousand Cuts, Sanctuary 3 oraz dodano Arid Nexus Badlands.
15 października 2012 - Dział zadań głównych został poszerzony o trzy nowe: The Man Who Would Be Jack, Where Angels Fear To Tread, Toil and Trouble. Dodano misje poboczne z obszarów Thousand Cuts, Lynchwood, Opportunity, Eridium Blight, Sawtooth Cauldron, Sanctuary 3 oraz uzupełniono The Highlands.
8 października 2012 - opublikowano dokładne opisy zadań głównych Wildlife Preservation oraz
The Once and Future Slab. Uzupełniono zadania poboczne z obszarów The Dust, Sanctuary 2 i The Highlands, a także dodano opis lokacji Caustic Caverns.
1 października 2012 - załączono opisy zadań pobocznych z obszarów Tundra Express, Sanctuary 2 i The Highlands.
25 września 2012 - dodano zadania główne - A Dam Fine Rescue, A Train to Catch, Rising Action orazBright Lights, Flying City. Uzupełniono solucję o opis misji pobocznych z obszarów Sanctuary, Three Horns Valley, The Dust i Bloodshot Stronghold.
19 września 2012 - dodano porady ogólne, opis pierwszych misji z głównego wątku fabularnego i kilka misji pobocznych
Michał Rutkowski (www.gry-online.pl)
Za wykonywanie zadań oraz zabijanie przeciwników, będziesz otrzymywał punkty doświadczenia. W zależności od Twojego aktualnego poziomu, stopnia trudności zadania i poziomu rywali, ich liczba będzie się różnić. Im większa różnica poziomów, tym mniej (oponenci/misja niższego poziomu) lub więcej (oponenci/misja wyższego poziomu) będziesz zdobywał doświadczenia. Zabicie przeciwnika w trakcie jazdy dodatkowo zmniejsza liczbę otrzymywanych punktów. Dobrym sposobem na zdobywanie doświadczenia jest osłabianie wrogów z pojazdu, a następnie zabicie ich na piechotę.
Zdobywając punkty doświadczenia będziesz awansował na kolejne poziomy. Po osiągnięciu piątego poziomu, otrzymasz pierwszy punkt umiejętności. Od tego momentu, z każdym następnym poziomem, będziesz otrzymywał dodatkowy punkt. Pierwszy z nich zostaniesz zmuszony przeznaczyć na Action Skill. Jest to specjalna umiejętność, inna dla każdej postaci. W nawiasie podany jest czas odnowienia się umiejętności.
Sabre Turret (42 sekundy) - czyli działko stacjonarne, które będzie automatycznie atakować pobliskich wrogów przez określony czas lub do momentu zniszczenia. Kiedy w zasięgu działka, nie będzie żadnych przeciwników, warto je "zabrać" przez naciśnięcie przycisku Użyj (domyślnie E) w jego pobliżu. Skróci to czas odnowienia się tej umiejętności.
Decepti0n(13 sekund) - tworzysz swój hologram oraz stajesz się niewidzialny na kilka sekund. Im dłużej przebywasz w takim stanie, tym silniejszy będzie twój następny atak. Jeżeli jednak zdecydujesz się wyjść z niewidzialności wcześniej, skróci to czas odnowienia się umiejętności.
Phaselock (13 sekund) - przeciwnik zostaje zamknięty w specjalnej sferze, która unieruchamia go na pewien czas. Niektórzy wrogowie są odporni na tą umiejętność. Taki przeciwnik otrzyma obrażenia, po użyciu na nim tej umiejętności.
Gunzerking (42 sekundy) - możesz używać dwóch broni jednocześnie. Przebywając w tym stanie, odnawiasz 50% swojego całkowitej ilości punktów życia, otrzymujesz mniej obrażeń oraz regenerujesz amunicję oraz zdrowie.
Po przeznaczeniu pierwszego punktu zdolności, uzyskasz dostęp do drzewek umiejętności. Każde z nich dotyczy innej specjalizacji. W przypadku Axtona, drzewko umiejętności Survival skupia się na podniesieniu żywotności postaci, przez np. zwiększenie maksymalnej ilości energii czy tarczy. Możesz oczywiście rozwijać wszystkie drzewka równolegle, ale w ten sposób bardzo późno lub wcale nie odblokujesz ostatniej, najlepszej umiejętności w danym drzewku. Pamiętaj, że w sumie będziesz miał do wydania 44 punkty.
Kolejne poziomy drzewka, oznaczone cyframi po lewej stronie powyższego obrazka, odblokowujesz po wydaniu minimum pięciu punktów na poprzednim poziomie. Oznacza to, że aby odblokować umiejętność Fearless z drugiego poziomu dla Zero (oznaczona kwadratem), najpierw będziesz musiał wydać w sumie przynajmniej pięć punktów na Fast Hands/Counter Strike z pierwszego poziomu.
W grze odnaleźć można również modyfikacje klasowe (Class Mod), które po wyposażeniu postaci np. zwiększają szybkość strzelania wszystkich członków drużyny.
Kiedy dotrzesz do miasta Sanctuary, u Crazy Earla (kwadrat na mapie), będziesz mógł kupować ulepszenia do ilości noszonej amunicji do poszczególnych rodzajów broni, granatów, pojemności plecaka oraz sejfu/skarbca. Każde kolejne usprawnienie tego samego typu, jest coraz droższe. Możliwość powiększania pojemności jest jednak ograniczona.
Walutą za wszystkie ulepszenia jest Eridium. Możesz znaleźć je absolutnie wszędzie, szafkach, rozbijając lód, zabijając przeciwników lub wykonując zadania. Warto więc przeszukiwać każdy zakątek mapy.
Ukończenie wybranych misji (np. misja Plan B) odblokowuje kolejne miejsca na broń, którą możesz wyekwipować swoją postać. Maksymalnie, będą to cztery sztuki.
Kiedy twoja tarcza oraz punkty zdrowia spadną do zera, uruchomi się tryb Fight for Your Life. Na dole ekranu pojawi się pasek odmierzający czas do Twojej śmierci.
Zanim pasek spadnie do zera, musisz zabić jakiegoś przeciwnika, lub jeżeli grasz z kimś, drugi gracz musi Cię reanimować, trzymając przycisk Użyj (domyślnie E). Jeżeli, któryś z powyższych warunków zostanie spełniony staniesz na nogi. Twoja tarcza odnowi się do 100%, a Ty będziesz mógł kontynuować grę.
Jeżeli jednak nie dasz rady nikogo zabić, lub nikt Cię nie uleczy, zaczniesz grę przy najbliższym punkcie zapisu, tracąc przy tym część posiadanych pieniędzy. Jeżeli wiesz, że nie masz szans na powrót do żywych, przytrzymaj przycisk Użyj, by się wskrzesić.
Wszystkie bronie w grze opisane są następującymi statystykami:
Level Requirement
: poziom wymagany do używania danej broni.
Damage
: czyli ilość zadawanych obrażeń przez daną broń.
Accuracy
: celność danej broni. Wyższe wartości zapewniają trafienie nawet przy bardzo dużym dystansie.
Fire Rate
: szybkość oddawania strzałów. Należy pamiętać, że dłuższe serie zwiększają rozrzut (
Recoil
) strzałów, warto więc strzelać krótkimi seriami.
Reload Speed
: szybkość przeładowania magazynku. Pukawki firmy
Tediore
podczas przeładowania zapewniają dodatkowy efekt rzucenia broni, która wybucha po pewnym czasie.
Pod statystykami, znajdują się atrybuty dodatkowe broni, jak np. większa stabilność.
Dodatkowo, niektóre bronie powodują dodatkowe obrażenia od żywiołów. Każda broń tego rodzaju, posiada procentową szansę np. na podpalenie przeciwnika i zadanie obrażeń wraz z upływem czasu. Efekty również dzielą się na kilka rodzajów:
Shock -
obrażenie dodatkowe od elektryczności. Ten rodzaj broni świetnie nadaje się do niszczenia tarcz przeciwników.
Fire -
obrażenia dodatkowe od ognia. Zadają zwiększone obrażenia żywym przeciwnikom, niechronionym tarczą.
Corrosive -
obrażenia dodatkowe od kwasu. Doskonała broń przeciwko robotom oraz przeciwnikom opancerzonym.
Slag
: czyli efekt uboczny
Eridium
. Przeciwnicy trafieni tego rodzaju amunicją stają się jeszcze bardziej wrażliwi nazwykłe obrażenia.
Explosiv
: obrażenia, które nie należą do
Elemental Effects
, ale amunicja tego typu dodatkowo eksploduje przy trafieniu.
Elemental Effects mogą również być wykorzystane w granatach (odpowiednia modyfikacja) oraz tarczach.
Za wykonywanie poszczególnych wyzwań, rośnie twój poziom rangi Badass. Te wyzwaniadzielą się na kategorie, w których awansujesz na kolejne poziomy (maksymalnie może być ich pięć). Generalnie działa tu prosta zasada: im wyższy poziom wyzwania tym trudniejsze warunki do jego spełnienia.
Po osiągnięciu odpowiedniej rangi Badass, otrzymujesz token, który możesz wydać na jedno z pięciu losowych ulepszeń (opcja Reedem Token). Usprawnienia te wpływają permanentnie na statystyki, np. zwiększając żywotność postaci lub zadawane przez niego obrażenia w zwarciu.