Boiling Point: Road to Hell - poradnik do gry - Maciej Jałowiec - ebook

Boiling Point: Road to Hell - poradnik do gry ebook

Maciej Jałowiec

0,0

Opis

Poradnik do gry „Boiling Point: Road to Hell” zawiera opis przejścia zadań głównego wątku, kilkunastu zadań pobocznych oraz informacje jak znaleźć sześć części kamienia o nazwie Xenus.

Boiling Point: Road to Hell - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Realia
  • Sześć części Xenusa
  • Główny wątek cz.4
  • Główny wątek cz.2
  • Główny wątek cz.3
  • Główny wątek cz.7
  • Baza GVP-13 (1) (Misje poboczne)
  • Baza GVP-13 (2) (Misje poboczne)
  • Wioska Salvatore (Misje poboczne)
  • Lotnisko Rządu (1) (Misje poboczne)

Informacja o grze

Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Akcja gry toczy się w Kolumbii. Gracz musi odnaleźć swoją zaginioną córkę i przeciwstawić się licznym przeciwnikom.

Gra Boiling Point: Road to Hell, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 60

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Boiling Point:Road to Hellporadnik do gry

autor: "Maciej Jałowiec"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=405

[email protected]

Spis treści

Wstępniak

Realia

Frakcje

Mapa

Główny wątek cz.1

Główny wątek cz.2

Główny wątek cz.3

Główny wątek cz.4

Główny wątek cz.5

Główny wątek cz.6

Główny wątek cz.7

Misje poboczne

Baza RTN-25 (1)

Baza RTN-25 (2)

Baza GVP-13 (1)

Baza GVP-13 (2)

Lotnisko Rządu (1)

Lotnisko Rządu (2)

Baza OMP-6

Wioska Salvatore

Yahont'sat

Sześć części Xenusa

Wstępniak

Witam w poradniku do gry Boiling Point: Road to Hell. W tym tekście znajdziecie opis przejścia zadań głównego wątku, kilkunastu zadań pobocznych oraz jak znaleźć sześć części kamienia o nazwie Xenus. Na samym początku muszę zaznaczyć, że gra jest bardzo rozbudowana i można ją przejść na wiele różnych sposobów, a to dzięki temu, że da się tutaj korzystać z różnych źródeł informacji, pracować dla różnych frakcji itd. Ja opisałem tylko jedną z możliwych dróg ukończenia, mam nadzieję że przypadnie wam do gustu. Dodam jeszcze, że grę przechodziłem na średnim poziomie trudności, a w tekście poradnika będę zaznaczał kolorem brązowym to, co prezentuje obrazek. Zrobiłem tak, byście mogli lepiej i szybciej zrozumieć to, co chcę przekazać. Jednak zanim przejdę do właściwego opisu gry, opiszę jakimi zasadami rządzi się Realia.

W telegraficznym skrócie - bohaterem gry jest Saul Myers. Spędził dziesięć lat w Legii Cudzoziemskiej, a teraz żyje spokojnie (i przy tym samotnie - żona od niego odeszła) w Paryżu. Jego córka, Lisa, pracuje jako dziennikarka w Realii, państwie położonym w Ameryce Południowej. Wszystko szło naprawdę nieźle, ale od pewnego czasu Lisa nie daje znaku życia. Wygląda to na porwanie dla okupu. Wobec takiego obrotu sytuacji Saul musi jechać do Realii i odnaleźć córkę.

Byłbym zapomniał - wszystkie czasowniki w czasie przeszłym (np. poszedłeś, zdobyłeś itd.) są w rodzaju męskim, za co wszystkie przedstawicielki płci pięknej czytające ten tekst bardzo przepraszam. :-)

Maciej "Sandro" Jałowiec

Realia

Kraj, w którym przyjdzie nam walczyć i wydawać pieniądze (walutą jest tutaj pesos) jest naprawdę bardzo ciekawy i przy tym dość tajemniczy. Poniżej przedstawiam garść wskazówek ułatwiających życie w Realii.

Na temat poruszania się:

Pokonywanie dużych odległości na piechotę jest bardzo uciążliwe i nadzwyczaj nudne, ale czasem po prostu nie ma innej rady. Jeśli musisz iść na nogach, poruszaj się po drogach (tylko trzymaj się pobocza, by cię nic nie przejechało). Nie polecam długich spacerów przez gęsty busz - dzikie zwierzęta i owady tylko czekają na takie kąski.

Jeśli musisz dostać się do jakiegoś odległego punktu, a znajdujesz się na utwardzonej drodze, możesz ukraść samochód. Poczekaj aż jakiś będzie przejeżdżał, a wtedy właduj kilka naboi w człowieka za kółkiem. Jeśli nie uda ci się go zabić pierwszą serią, nie przejmuj się. Istnieje szansa, że kierowca sam wysiądzie i będzie chciał podjąć walkę o swoje cztery koła. Wówczas wystarczy go rozwalić i ukraść samochód.

Każdy samochód ma w bagażniku koło zapasowe. Jeśli w pobliżu znajdują się cudze wozy, możesz ukraść kilka kół i przenieść je do swojego auta.

Jazda z przebitymi oponami jest niemalże samobójstwem, dlatego staraj się, by twoje ogumienie zawsze nadawało się do długich i szybkich podróży.

Samochody w grze zużywają benzynę i mają własne punkty energii. Jeśli planujesz dłuższą podróż, nie zapomnij zatankować i naprawić swojego samochodu. Obie te czynności da się wykonać na stacji benzynowej... za drobną opłatą.

Jeśli planujesz zostawić gdzieś samochód na dłużej, nie zapomnij wyłączyć silnika (domyślnie klawiszem Z). Samochód pozostawiony na luzie cały czas pożera benzynę, więc po powrocie do wozu może się okazać, że masz pustkę w baku.

Saul może nauczyć się kierować kilkoma różnymi pojazdami - helikopterami, samolotami, łodziami (dwa rodzaje), a nawet pojazdami gąsienicowymi. Potrzebna jest tylko książka do nauki (na zasadzie "jedna książka - jeden wehikuł") i nauczyciel, którym jest Augusto. Jego chałupa mieści się na północny zachód od Puerto Sombra (więcej szczegółów w dziale "Misje poboczne").

Jeśli latasz helikopterem, poruszaj się nisko, wśród koron drzew. Dzięki temu rakiety helikopterów (i dział p-lot) wrogich frakcji będą miały utrudnione zadanie.

By zatankować do helikoptera paliwo lotnicze, musisz wylądować na lądowisku tuż obok stacji benzynowej, a potem udać się do pracownika stacji w celu dokonania zakupu paliwa.

Broń w helikopterach i samolotach zmienia się klawiszami od 1 do 9.

Na temat handlu:

Sprzedawać i kupować można niemal wszystko - broń, amunicję, alkohol, jedzenie, medykamenty, pojazdy, drogocenne przedmioty. Musisz tylko znaleźć odpowiedniego kupca. Bronią i amunicją z powodzeniem pohandlujesz w bazach, jedzeniem na przydrożnych bazarach, akcesoriami medycznymi w szpitalu, alkoholem w barach, pojazdami u dilerów samochodowych, a przedmiotami zbytku - u kolekcjonera w Puerto Sombra.

Handlując wzrastają umiejętności kupieckie twojej postaci, a to oznacza że będziesz mógł drożej sprzedawać swoje rzeczy i jednocześnie taniej kupować to, co inni mają ci do zaoferowania.

Staraj się kupować jak najmniej. Wszystko co jest potrzebne do walki zdobędziesz na przeciwnikach. Największym problemem może być amunicja, na szczęście nie jest ona droga i warto od czasu do czasu kupić kilka magazynków.

Sprzedaż (obok wykonywania misji pobocznych) to jedno z twoich głównych źródeł zarobkowania. W trakcie walki zabieraj poległym wrogom ich karabiny i amunicję, później będziesz mógł je sprzedać za kilkadziesiąt pesos.

Na temat broni:

Musisz wiedzieć, że w Boiling Point: Road to Hell da się ulepszać broń. Musisz mieć tylko pakiet ulepszający. W ekwipunku wygląda on jak... walizeczka. Żeby jednak ulepszyć pukawkę, musisz umieć majstrować przy broni. Na początku takich umiejętności Saul w ogóle nie ma, ale może je sobie wyrobić próbując ulepszać broń. Z każdym zmarnowanym pakietem jego umiejętności rosną o 2% :) Zawsze jednak można znaleźć kogoś kto umie ulepszać karabiny - na ogół są to te same osoby co sprzedają broń. Ulepszenia mogą zwiększać zasięg broni, pojemność magazynka lub dodawać lepsze przyrządy celownicze (np. lunetę).

Nawet nie próbuj strzelać w biegu! To jest tylko strata amunicji, już lepiej przykucnąć, przystawić broń do twarzy, wycelować i strzelić, najlepiej w głowę wroga.

Drzewa, murki i budynki stanowią całkiem niezłą osłonę - korzystaj z nich, gdy musisz zmienić magazynek.

Najlepsza taktyka polega na chowaniu się zaraz po strzale. Puszczasz serię i się chowasz. Czynność tę należy powtarzać aż do wybicia wszystkich przeciwników w zasięgu wzroku.

Najgorzej jest wtedy, gdy zaatakują cię z kilku stron naraz. Można temu zapobiec sumiennie wybijając wszystkich wrogów po drodze do celu. Pozostawiaj za sobą tylko krew i trupy.

W dżungli możesz czasem natknąć się na dwuosobowe patrole. Jeśli spotkasz ludzi przyjaznej frakcji, to nic ci nie zrobią. Natomiast jeśli zaczepią cię wrogowie, będziesz musiał rozpocząć walkę. Sytuacja wygląda tak: jeden koleś z patrolu podbiegnie do ciebie, a drugi będzie obserwował cię z kilkudziesięciu metrów. Zabij strzałem w głowę tego co podbiega, a kolejnego wykończ w tradycyjnej strzelaninie. Jeśli nauczysz się szybko mierzyć i strzelać, żaden patrol nie będzie dla ciebie straszny.

Czasami w grze będziesz zmuszony zamordować kogoś po cichu. Możliwe jest to tylko za pomocą noża lub tłumionego pistoletu. Podejdź do ofiary od tyłu, tak by cię widziała, a następnie wyceluj nożem/gnatem w czubek jej głowy. Wykonaj atak jednym swobodnym kliknięciem myszki, by zabić przeciwnika nie ogłaszając tego wszem i wobec.

Broń można kupić nawet na niektórych stacjach benzynowych! Na lewo od okienka, w którym siedzi kasjer można znaleźć drabinę do piwnic. Właśnie tam, pod ziemią, czasem siedzą handlarze.