Beyond Divinity - poradnik do gry - Wojciech "Soulcatcher" Antonowicz - ebook

Beyond Divinity - poradnik do gry ebook

Wojciech "Soulcatcher" Antonowicz

0,0

Opis

Poradnik do interesującego i rozbudowanego cRPG Beyond Divinity zawiera opis wszystkich dostępnych lokacji i zadań do wykonania wraz z radami dotyczącymi wyboru postaci a także sposobu prowadzenia rozgrywki.

Beyond Divinity - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Cytadela I (2) (AKT 1)
  • Cytadela I (1) (AKT 1)
  • Cytadela II (AKT 1)
  • Cytadela X (AKT 1)
  • Cytadela VII-VIII (AKT 1)
  • Cytadela IX (1) (AKT 1)
  • Cytadela III (AKT 1)
  • Cytadela IX (2) (AKT 1)
  • Wioska Impów (1) (AKT 2)
  • Cytadela IV-V-VI (AKT 1)

Informacja o grze

Kolejne, po Divine Divinity, dzieło belgijsko-niemieckiego studia developerskiergo - Larian Studios. Jest to gra z gatunku cRPG osadzona w tych samych realiach fantasy, co Divine Divinity i stanowiąca swego rodzaju łącznik pomiędzy pierwszą, a drugą częścią tejże serii.

Gra Beyond Divinity, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 113

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Beyond Divinityporadnik do gry

autor: Wojciech "Soulcatcher" Antonowicz

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=311

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Uwagi ogólne

AKT 1

Cytadela I (1)

Cytadela I (2)

Cytadela II

Cytadela III

Cytadela IV-V-VI

Cytadela VII-VIII

Cytadela IX (1)

Cytadela IX (2)

Cytadela X

AKT 2

Wyspa Cytadeli

Wyspa Cytadeli - Więzienie

Wioska Impów (1)

Wioska Impów (2)

Wioska Impów (3)

Opactwo I

Opactwo II

Small Mushroom Forest

Spider Forest

Great Mushroom Forest

Dead Forest (1)

Dead Forest (2)

Mushroom Cave

Gospoda w Rivellon

Labirynt Szamana

Wioska Dzieci

AKT 3

Miasto Świątyni (1)

Miasto Świątyni (2)

Miasto Świątyni (3)

Miasto Świątyni (4)

Kryształowy Las I (1)

Kryształowy Las I (2)

Wastelands

Las Popiołów (1)

Las Popiołów (2)

Ruiny Zandalora

Spalony Las

Kryształowy Las II

Świątynia I-II-III

Świątynia IV-V-VI

Bagna i Nekromanta

AKT 4

Akademia I (1)

Akademia I (2)

Akademia I (3)

Podziemia Akademii I

Podziemia Akademii II

Akademia II (1)

Akademia II (2)

Akademia II (3)

Akademia III (1)

Akademia III (2)

Sen Impa

Akademia III Test 1

Akademia III Test 2

Akademia III Test 3

Akademia III Test 4

Akademia IV (1)

Akademia IV (2)

Wprowadzenie

Beyond Divinity to gra cRPG osadzona w realiach świata Divinity. Jest kolejną częścią, choć nie bezpośrednią kontynuacją gry Divine Divinity.

Minimalne wymagania sprzętowe gry to: Procesor PIII 800Mhz (lub AMD), 256Mb RAM, karta grafiki 3D z 64MBRAM kompatybilna DirectX8.1 (+drivery obsługujące DirectX9). Gra działa na systemach operacyjnych win98SE / 2000SP2 / ME / XP, jakkolwiek na win98 mogą wystąpić problemy. Obsługiwane rozdzielczości to od 640x480 do 1600x1200, jakkolwiek zalecane jest min. 1024x768. Gra NIE posiada trybu Multiplayer.

W drużynie kontrolujemy dwie główne postacie. Pierwsza postać to stworzony przez nas bohater, druga to Death Knight związany z nami klątwą. Nie ma możliwości dołączania do drużyny innych bohaterów, jakkolwiek podczas rozgrywki możemy przywoływać "sługi", które tymczasowo będą członkami naszej drużyny.

Gracz może wybrać dla swojego bohatera jedną z trzech podstawowych klas: Warrior (Wojownik), Wizard(Czarodziej) lub Survivor (coś jakby Złodziej). Podczas rozgrywki każda z klas może w pewnym stopniu nauczyć się umiejętności dwóch pozostałych.

Poradnik i Opis Przejścia zostały przygotowane na bazie angielskojęzycznego egzemplarza gry Beyond Divinity o numer wersji 1.42 (patch z 7 maja 2004). Jeżeli posiadasz inną wersję gry, fabuła i niektóre zadania mogą się nieznacznie różnić. Gra na rynku Polskim jest dostępna w Polskiej kinowej (z napisami) wersji językowej. Do rozgrywki w wersji PL nie jest wymagana znajomość języka obcego.

Gra Beyond Divinity jest nawet jak na standardy cRPG grą rozbudowaną, starałem się opisać wszystkie dostępne lokacje i zadania, jakkolwiek mogło się zdarzyć, iż któryś z pobocznych wątków został pominięty.

Uwagi ogólne

W pierwszej kolejności zapoznaj się z instrukcją dołączoną do gry, to bardzo ważne, abyś zapoznał się z podstawowymi pojęciami i obsługa gry, sposobem rozwoju postaci oraz opisami dostępnych skilli i parametrów. Nie opisuję w poradniku zagadnień opisanych w instrukcji do gry.

Poradnik i Opis przejścia jest skonstruowany w taki sposób, iż na początku gry opisane są nawet drobne czynności, dalej w miarę zdobywania umiejętności przez gracza opis skupia się na rzeczach najistotniejszych, nie pomijając jednak niczego istotnego.

Lokacje zwiedzamy zgodnie z kolejnością numerów na mapie.

Gra po zaaplikowaniu poprawki (patcha) jest prawie pozbawiona błędów, poza jednym dosyć irytującym, czasami postacie NPC i potwory "uciekają" poza ekran. W takim wypadku trzeba wyjść z gry i uruchomić ją ponownie.

Zapisuj grę często pod różnymi nazwami, tak abyś w razie potrzeby mógł wrócić do wcześniejszej lokacji.

Nie opisuję wszystkich przedmiotów, jakie można znaleźć w grze, gdyż jest ich bardzo wiele. Główna zasada jest taka: zbieramy wszystko, co znajdziemy w grze dokładnie przeszukując wszystkie kolejne lokacje.

Gra pozwala w dosyć dowolny sposób zwiedzać lokacje, ale jeżeli chcesz iść razem z tym poradnikiem, kieruj się kolejnymi numerami na mapie i w opisie.

Pamiętaj, iż w każdej chwili możesz zatrzymać rozgrywkę wciskając spację.

W zależności od klasy, jaką grasz może się okazać, iż konkretne zadania można również wykonać w sposób inny niż opisany w tej solucji.

Nauczonych wcześniej Skilli można się oduczać i przydzielać odzyskane w taki sposób punkty na inne skille.

[Nauczyciel] - tak w poradniku oznaczone są postacie, które za pieniądze odblokują nam niedostępne gałęzie drzewa umiejętności (skilli). Nie uczą nas nowych skilli, gdyż to możemy zrobić dopiero, jak zdobędziemy odpowiedni poziom doświadczenia, ale umożliwiają nam tę naukę. W praktyce, jeżeli mamy na to pieniądze, powinniśmy korzystać ze wszystkich Nauczycieli.

Inną metodą otwierania ścieżek do skilli są Skillbooks. Jeżeli otwieramy daną ścieżkę, otwiera się ona dla wszystkich członków naszej drużyny.

[Handlarz] - Tak oznaczone są postacie, z którymi możemy handlować, u których możemy rozpoznawać przedmioty i naprawiać ekwipunek. Sprzedawanie przedmiotów jest istotnym źródłem zdobywania pieniędzy w grze.

[Imię] - Kolorem niebieskim zostały oznaczone w poradniku postacie, z którymi możemy podjąć jakąś interakcję.

[Przedmiot] - Przedmioty w poradniku zostały oznaczone kolorem zielonym.

[Quest] - tak w poradniku oznaczone są zadania, jakie możemy (czasami musimy) wykonywać w grze.

ALT - Klawisz ALT podświetla leżące na ziemi przedmioty - używajcie go często, gdyż łatwo przegapić np. klucze schowane za innymi przedmiotami.

Summoning Dolls - To lalki "voodoo" służące do przywoływania dodatkowych członków naszej drużyny. Przywołany stwór będzie żył wyłącznie w określonej odległości od miejsca swojego przywołania w określonej lokacji, gdy zaczyna wychodzić z zasięgu staje się czerwony. Aby odległość tę powiększyć lub wzmocnić przywołanego stwora musimy rozwijać jednej z naszych postaci odpowiedni skill. Przywołaną postać można kontrolować do momentu przejścia do kolejnej lokacji, potem znika i musimy przywoływać je ponownie. Przywoływane postacie możemy wyposażać w ekwipunek, tak jak naszych bohaterów. Możemy je również rozwijać i uczyć skilli.

Battlefields - Poza głównymi lokacjami gry, w BD znajdziemy obszary generowane losowo. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w instrukcji do gry. Chciałbym tylko nadmienić, że Battlefields są istotnym miejscem podnoszenia poziomu doświadczenia, zdobywania przedmiotów i co chyba najważniejsze są niezawodnym miejscem do sprzedawania nadmiarowego ekwipunku.

AKT 1

Cytadela I (1)

Tu zaczyna się AKT 1 fabuły Beyond Divinity.

01-01 Cela naszego Bohatera - tu rozpoczynamy grę.

Naszą postać znajdujemy zamkniętą w więziennej celi. Po chwili drzwi otwierają się i do pokoju wkracza Dead Knight, nasz przymusowy towarzysz (druga postać naszej drużyny).

Dead Knight (DK) - Rozmawiamy z nim aby zorientować się w sytuacji. Dowiadujemy się iż Demon Samuel władca Cytadeli w której jesteśmy uwięzieni, ukarał DK i naszego bohatera rzucając na nich klątwę łączącą ich na śmierć i życie po wieczne czasy. Ich dusze są złączone ze sobą i jedna nie może przeżyć bez drugiej.

Wygląda na to że zarówno nasz bohater jak i DK (który w fabule poprzedzającej grę był jego wrogiem) nie są zadowoleni z zaistniałej sytuacji. Z tego co mówi DK tylkoSamuel i Isolde są w stanie usunąć klątwę łączącą dwie postacie. Na pomoc Samuela nie mamy co liczyć, pozostaje więc Isolde, lecz aby skorzystać z jej pomocy musimy wpierw opuścić więzienie i wydostać się z wymiaru w którym znajduje się Cytadela.

Dead Knight zostaje pełnoprawnych członkiem naszej drużyny.

W pomieszczeniu znajduje się posłanie. Z posłania korzystamy aby odzyskać siły jeżeli jest taka potrzeba, ale można to robić tylko wtedy gdy mamy jedzenie. Jeżeli nie mamy jedzenia a chcemy odzyskać zdrowie po prostu stoimy w miejscu i czekamy aż pasek zdrowia wróci z czasem do maksimum.

[Quest] 001: Escape from Samuel's Prison - Pierwsze zadanie jakie otrzymujemy to ucieczka z więzienia w Cytadeli. Aby spełnić to zadanie musimy przejść przez cały AKT 1, a jego zakończenie znajdziemy w 10-21.

To jest dobry moment aby zapoznać się ze sposobem obsługi gry i pooglądać opcje.

Wychodzimy z celi.

01-02 Przeszukujemy stertę śmieci w poszukiwaniu naszej pierwszej broni - Pałka. Uzbrajamy w nią naszego bohatera.

Niedaleko biega szczur, nasz pierwszy przeciwnik. Nie musimy go atakować. Jeżeli nie zaatakujemy go on i inne szczury pozostaną neutralne do końca gry. Ale atakujemy go aby zarobić kilka punktów doświadczenia.

01-03 Pałka i 4 Klucze

01-04 Cela Dead Knight - DK protestuje przed wejściem do celi. Nie ma w niej nic ciekawego poza jeszcze jednym szczurem do zabicia

01-05 Nie wchodzimy tu w tym momencie.

[...] Po otrzymaniu w 01-16 [Q]002 - Znalezionym kluczem otwieramy celę, wchodzimy do pokoju, zabijamy szczury, i znajdujemy Mikstura Uleczająca orazKość potrzebną do [Q]002

01-06 ZabijamyStrażnika

01-07 ZabijamySzkieletona i wchodzimy do celi. Na posłaniu leży Manuskrypt. W ścianie jest niewidoczny tunel, jeżeli na niego klikniemy otworzy się przejście do podziemnego korytarza 01-16. Nie wchodzimy w niego w tym momencie.

01-08 Mad Prisoner (Szalony więzień) - nie dogadamy się z nim, jest szalony, gdy wyjdziemy z celi będzie uciekał, a gdy zginie zostawi na ziemi Manuskrypt. Z celi zabieramy jedzenie i wodę.

01-09 Zabijemy kolejnego Strażnika i zbieramy po nim przedmioty w tym 2 x Klucz.

Jeżeli podczas dotychczasowego zwiedzania zabijaliśmy szczury to w tym momencie nasze postacie awansują na drugi poziom doświadczenia. Daje nam to możliwość rozwoju skilli. Klikamy na przycisk ze skillami:

U wojownika podnosimy damage w ataku mieczem, maga uczymy pierwszego czaru.

Nie musimy bardzo się przywiązywać do skilli których uczymy się na początku gdyż można potem oduczyć się tego co się nauczyliśmy i odzyskać punkty na rozwój nowych umiejętności. Co prawda kosztuje to sporo pieniędzy ale ze złotem nie będziemy mieli już nie długo problemu.

[!!!] Ważna Uwaga - nie można oduczyć się skilli związanych z Summoning Dolls (Lalki przywołujące kolejnych członków naszej drużyny)

Klikając na przycisk Plecaka:

podnosimy naszym postaciom atrybuty, sugeruję zainwestować punkty głównie w Staminę aby podnieś ilość punktów życia.

Znalezionymi kluczami otwieramy drzwi do pokoi 01-10 i 01-11

01-10 Cela jest pusta

01-11 Szkieleton - Łuk i strzały.

Cytadela I (2)

01-12 W podłodze celi jest tunel. Wejście/ Wyjście do 01-13. Wchodzimy w niego.

01-13 Lina prowadząca do góry. Wejście/ Wyjście do 01-12

01-14 Dead Imp - [P]: Rope (Lina)

01-15 W tym miejscu przyczepiamy linę znalezioną przy Dead Imp do sufitu, co umożliwi nam przejście dalej. Wejście/ Wyjście do 01-17

Nie wchodzimy na razie dalej po linie. W dwóch beczkach znajdujących się w tunelu powinniśmy znaleźć złoto. Cofamy się więc do 01-16

01-16 Dziura w ścianie prowadząca do podziemnego korytarza.

Edmond [Nauczyciel] - duch który nie zdaje sobie sprawy z tego iż nie żyje, kopie tunel aby wydostać się z więzienia.

Edmond jest pierwszym nauczycielem jakiego spotykamy, uczymy się tego co ma do zaoferowania.

[!!!] Ogólna zasada jest taka ze uczymy się (otwieramy nowe ścieżki do rozwoju skilli) u wszystkich nauczycieli jakich spotykamy na maksimum, nic nas to nie kosztuje poza złotem, którego i tak będziemy mieli w nadmiarze, a często nie będziemy mogli wrócić później to tych nauczycieli.

[Quest] 002: A Digging Ghost - idziemy do 01-05i zabijamy szczury, znajdujemy kość którą pokazujemy Edmond w 01-16. Wracamy do 01-17

01-17 Wejście/ Wyjście do 01-15

01-18Przełącznik otwierający drzwi 01-19

01-19 Drzwi łączące dwie części wiezienia

01-20 Skull - Gadająca czaszka (taka jak w Planescape Torment)

[Quest] 003: Kill The Torture Master - Mamy zabić głównego kata Fergus. Znajdziemy go w 01-21. Po zabiciu Fergusa wracamy po nagrodę. Przedmiot: Lucky Cap - Unique

01-21 Fergus The Torture Master. Zabijamy go. Jak na początek gry może być ciężkim przeciwnikiem, ale radzimy sobie w taki sposób że atakujemy go wojownikiem którego podczas walki leczymy za pomocą Mikstur Uleczających (Healing Potion) które znaleźliśmy do tej pory w labiryncie. Cytadela Guard Armour, Small Hammer, Klucz. Zapiszcie sobie przed walką grę, uzbrójcie swoje postacie w lepszy ekwipunek, używajcie klawisza Pauzy (spacja) do zatrzymywania gry podczas walki, możecie atakować go łukiem z dystansu. Tak czy inaczej najważniejsze jest uleczanie się podczas walki. Czyli zdrowie spada, wciskamy pauzę, uleczamy się, wznawiamy grę.

Skillbook - Książka która odblokuje nam kolejna gałąź drzewa skilli.

[!!!]Czytamy wszystkie SkillBooks (książki ze skillami) jakie znajdziemy w grze, to darmowy sposób na otwieranie nowych ścieżek rozwoju naszych postaci.

[Quest] 004: The Torture Master Slave - Gdy zabijemy Fergusa, jego sługa Plox prosi nas o łaskę. Nie zabijamy go i puszczamy wolno. Dostajemy za to punkty doświadczenia.

Plox - sługa Fergus, puszczamy go wolno.

Klikamy na obrazie na ścianie.

Coal (Beczka z węglem), to ważny przedmiot przyda się później bierzemy go ze sobą przeciągając ją do otwartego plecaka.

01-22 Shrine (Kapliczka) - Tu możemy zregenerować Mannę i Punkty Życia. Permanent Survival Potion (Mikstura podnosząca trwale jeden z atrybutów) - podnosi na stałe Survival +1

01-23 Bronze Key (klucz)

01-24 Na półce leży Silver Key (klucz) którym możemy otworzyć zamkniętą skrzynię znajdującą się w tym pokoju. Zbieramy przedmioty.

01-25 W szafce znajdziemy Manuskrypt z napisem 2-4-1-3. To kolejność przełączania przełączników na górnej ścianie licząc od lewej strony. Na końcu przełączamy piąty przełącznik w dolnej lewej części pokoju. Otwieramy w taki sposób przejście do 01-26.

01-26 Strażnik i Imp Fighter. Zabijamy Strażnika, a Imp Fighter puszczamy wolno.

01-27 Dwóch Strażników, zabijamy ich. Klucz do 01-28

01-28 Otwieramy drzwi i wchodzimy. Przy drzwiach są dwa przełączniki otwierające 01-29i 01-30

01-30 Zostawiamy Imp w spokoju i zbieramy wszystko co leży w pokojach. Water Bottle (Butelka Wody) - przedmiot potrzebny do zadania.

01-31 Przełączniki otwierają cele 01-32i 01-33.

01-32 Uwaga w tej celi jest dosyć mocny przeciwnik

01-33 Dziwny napis na ścianie

01-34 Strażnik i Przedmioty

01-35 Strażnicy, na podłodze poza pozostałymi przedmiotami leżą 3 x Composite Keys (Klucze) potrzebne do otwarcia trzech cel w tym korytarzu. Iron Bar (potrzebny w przyszłości)

01-36 Duch (5lvl), pod ścianą leży Manuskrypt