Benefit 2 2014 - Opracowanie zbiorowe - ebook
Wydawca: E-bookowo Kategoria: Humanistyka Język: polski Rok wydania: 2014

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo
0,00 zł
Do koszyka

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 103

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Benefit 2 2014 - Opracowanie zbiorowe

Dlaczego biznes nie ma zaufania do działów personalnych? Dlaczego w Polsce działy personalne są nadal tylko administratorami i wykonawcami poleceń?

Na te i inne pytania w tekście otwierającym dyskusję odpowiada Magdalena Kozłowska. Pomagania trzeba się uczyć – to temat z okładki, zapowiedź rozmowy z Janiną Ochojską, szefową Polskiej Akcji Humanitarnej, która mówi o tym, co nas, Polaków, motywuje do pomagania innym. Wywiad ukazuje trochę inne spojrzenie na 1 procent, który często przekazujemy organizacjom pożytku publicznego. W lutym nieco więcej miejsca poświęcamy coachingowi. Jest on coraz bardziej popularny i powoli staje się też benefitem – dodatkiem do wynagrodzenia za pracę i motywatorem, który pracodawcy proponują swoim pracownikom. Jak się okazuje, coachów na rynku jest coraz więcej, a w związku z tym trzeba zwrócić większą uwagę na jakość usług proponowanych przez trenerów.

W cyklu dotyczącym benefitów w innych krajach w tym miesiącu prezentujemy tekst o świadczeniach i benefitach we Francji.

Zapraszam do lektury.

Jacek Babiel
redaktor naczelny

Opinie o ebooku Benefit 2 2014 - Opracowanie zbiorowe

Fragment ebooka Benefit 2 2014 - Opracowanie zbiorowe






PISZEMY JAK MOTYWOWAĆ
http://www.miesiecznik-benefit.pl


WARTO TAM BYĆ

Akademia HRnews

Projekt szkoleniowo-doradczy przeznaczony dla specjalistów i menedżerów HR.

Atuty Akademii:

  • Specjalizacja wyłącznie w obszarze HR
  • Doskonale przygotowane programy zajęć oparte na badaniach i obserwacji
  • Konsultacje poszkoleniowe udzielane na każdym etapie wdrażania procedur we własnej organizacji
  • 3 lutego 2014 – Outplacement – pozytywnie o zmianach.
  • – 6–7 lutego 2014 – Zarządzanie projektami.
  • 13 lutego 2014 – WORK OUT Employer Branding.

Miejsce: Warszawa

Organizator: HRNews.pl

Informacje: http://www.akademiahrnews.pl

Wyzwania HR

W trakcie konferencji uczestnicy dowiedzą się m.in., jak budować zaangażowanie pracowników firmy, jakie przemiany zachodzą w polskich firmach, jak proaktywnie budować kulturę organizacyjną, jak zrekrutować 170 finansistów, jak identyfikować talenty wewnątrz organizacji i czy jest możliwa integracja narzędzi i procesów w HR.

W trakcie 6 sesji zaproszeni eksperci zaprezentują najlepsze praktyki, najnowsze trendy i rozwiązania oraz opowiedzą o wyzwaniach, jakie stoją przed działami HR.

Wśród prelegentów na konferencji będą m.in. psycholog biznesu – Jacek Santorski, międzynarodowi eksperci i najlepsi polscy praktycy, z którymi uczestnicy konferencji będą mogli także porozmawiać.

12 lutego 2014 – Warszawa, Hotel Sheraton

Organizator: Pracuj.pl

Informacje: http://www.wyzwaniahr.pl/

Brian Tracy po raz kolejny w Polsce

„Konflikt idei – rozwiąż dylematy i obierz właściwy kierunek” – III edycja konferencji poświęcona przywództwu.

Jeden dzień spędzony ze światowej klasy ekspertem daje czasami możliwość zaoszczędzenia miesięcy, a nawet lat nauki. Wielu uczestników seminariów relacjonuje, że po zastosowaniu tylko kilku elementów omawianych na wykładzie przez Briana Tracy zmiany w ich nastawieniu, zaangażowaniu i oczywiście rezultatach były ogromne.

Na konferencji wystąpią również tacy znani mówcy, jak: Marek Stelmaszak oraz prof. Andrzej Blikle. Uczestnicy uzyskają wiele informacji i rozwiązań, dzięki którym każdy menedżer, lider, prezes czy dyrektor dostanie silną dawkę inspiracji, które pomogą mu skuteczniej i efektywniej prowadzić biznes.

2 kwietnia 2014 – Warszawa

Organizator: Brian Tracy International

Informacje: http://www.btigroup.pl/przywodztwo

Kongres Sprzedaż

Prestiżowe wydarzenie dla branży sprzedaży. Gośćmi specjalnymi Kongresu będą Brian Tracy, Robert Krool i Urmil Gohil. Kongres Sprzedaż to 20 case study prezentowanych przez liderów polskiego rynku, 6 ścieżek tematycznych, 3 praktyczne warsztaty.

2 – 4 kwietnia 2014 –Warszawa

Organizator: Nowoczesna Firma S.A.

Informacje: http://www.kongressprzedaz.pl

Pełna MOC możliwości

Seminarium szkoleniowe Jacka Walkiewicza z udziałem wyjątkowych gości: Marka Skały, Marcina Prokopa, Kamila Cebulskiego oraz Wiktorii Jermoljewej.

Podczas seminarium Jacek Walkiewicz odpowie m.in. na pytania:

  • po czym poznać, że osiągnęliśmy sukces;
  • dlaczego warto wierzyć w siebie i wychodzić ze znanej „sfery komfortu”;
  • dlaczego „bezemocjonalne” podejście do biznesu grozi nudą, szybko prowadzi do rutyny i wypalenia;
  • dlaczego warto kreować śmiałe wizje przyszłości osobistej i zawodowej;
  • jak rozwijać w sobie gotowość do odważnego działania;
  • dlaczego upór, konsekwencja i regularność pomagają osiągać cele.

11 kwietnia 2014 Centrum Konferencyjne EXPO XXI w Warszawie

Organizator: 360 SMART BUSINESS CONSULTING

Informacje: http://www.pelnamocmozliwosci.pl/

XIX Kongres Kadry

Największe wydarzenie w branży HR. Towarzyszyć mu będzie ogólnopolski konkurs HR Innovator 2014. Zostaną zaprezentowane najnowsze trendy ZZL oraz firmy, dla których pracownicy są największą wartością. Wśród prelegentów: Wayne F. Cascio, Jerzy Bralczyk, Mirosław Godlewski oraz Krystyna Janda.

7 – 9 maja 2014 –Warszawa, Hotel Intercontinental

Organizator: Nowoczesna Firma SA

Informacje: http://www.kongreskadry.pl


Innowacyjne projekty poszukiwane

W czasach permanentnych zmian, globalizacji i destabilizacji gospodarczej innowacje w każdym aspekcie zarządzania organizacją stają się niezbędne. Dotyczy to także projektów w obszarze zarządzania ludźmi.

Ciągle jeszcze projekty personalne nie są postrzegane jako innowacje wspierające realnie działania biznesowe. Ale to postrzeganie ulega zmianie. Odwaga we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań z obszaru HR wymaga dużego zaangażowania, ale jest wyjątkowo opłacalna. By osiągać cele organizacji, dział personalny musi sięgać po nowe rozwiązania i szukać innowacji, by udowodnić własną przydatność. Potrzeba stałego udowadniania przez działy personalne własnej przydatności i przekładalności ich działań na wyniki organizacji powoduje, że innowacyjne rozwiązania personalne powinny być w centrum zainteresowania dyrektorów tych działów.

Nowoczesna Firma SA, która jest organizatorem wydarzenia dla menedżerów zarządzających ludźmi w firmie – Kongresu Kadry – postanowiła poszukiwać i nagradzać innowacyjne projekty z zakresu polityki personalnej.

Po raz pierwszy w tym roku podczas XIX edycji kongresu odbędzie się finał ogólnopolskiego konkursu HR INNOVATOR 2014.

Uczestnicy konkursu będą rywalizować w dwóch kategoriach:

  • projekty wdrażane z inspiracji zewnętrznych, tj. realizowane na podstawie wytycznych, wskazówek, projektów pochodzących z centrali firmy,
  • projekty indywidualne – realizowane na podstawie pomysłów jednego lub kilku członków zespołu.

HR INNOVATOR to konkurs dla odważnych, nowoczesnych firm, które wdrażają niestandardowe rozwiązania z obszaru HR – mówi Anna Włudarczyk, menedżer Kongresu Kadry.
– Chcemy wyłaniać innowacyjne działy personalne, które w swojej codziennej pracy wychodzą poza utarte schematy. Nasze doświadczenia w organizacji kongresu pokazują, że takich firm jest w Polsce coraz więcej, warto ich doświadczenia pokazywać i przede wszystkim nagradzać.

Uczestnicy konkursu powalczą o statuetkę i tytuł HR INNOVATOR 2014. Zwycięzca otrzyma prawo do posługiwania się tytułem HR INNOVATOR we wszystkich przekazach marketingowych i employer brandingowych firmy. Dodatkowo laureaci otrzymają zaproszenia do udziału w jesiennej edycji Kongresu Kadry oraz nagrody rzeczowe.

Zgłoszenie projektu jest bardzo proste, wystarczy wypełnić formularz, który znajduje się na stronie www.kongreskadry.pl/hrinnovator – mówi Anna Włudarczyk. Na zgłoszenia czekamy do 25 marca 2014 r. Jury konkursu wyłoni sześciu finalistów, którzy zaprezentują swoje projekty uczestnikom wiosennej edycji Kongresu Kadry. Drugiego dnia kongresu odbędzie się wręczenie statuetek zwycięskim firmom. A to wszystko w dniach 7–8 maja 2014 r. w Warszawie.


WYWIAD

Janina Ochojska – założycielka i prezes Polskiej Akcji Humanitarnej. Liderka i specjalistka w kwestiach udzielania pomocy.

Fot. Krzysztof Gumul

Pomagania trzeba się uczyć

Z Janiną Ochojską rozmawia Jacek Babiel

Naczelna zasada Polskiej Akcji Humanitarnej brzmi: „Asertywne działanie z poszanowaniem ludzkiej godności człowieka”. Jak to rozumieć?

Pomoc musi być asertywna, to znaczy nie może być związana z emocjami, bo musi przede wszystkim dawać rezultaty. I to nie takie, jakich oczekujemy, ale takie, jakich oczekują beneficjenci. Pomoc, której niesienie godzi w poszanowanie godności człowieka, jego indywidualności, różnic kulturowych, nie jest dobrą pomocą. To są rzeczy niby oczywiste, ale trzeba o nich mówić, ponieważ często o nich zapominamy. Zapominamy o tym, czym jest tak naprawdę pomaganie. Najczęściej traktuje się je jako odruch serca, a powinien to być „odruch” rozumu. Pomoc musi być dobrze przemyślana, zarówno co do przedmiotu, jak i sposobu jej udzielenia. Odruch serca to w naszym wydaniu najczęściej albo niepotrzebna odzież – albo wrzucenie pieniędzy do jakiejkolwiek skarbonki.

W takim razie co to znaczy pomagać?

Pomaganie przede wszystkim musi być mądre i jak powiedziałam wcześniej, dobrze przemyślane, musi być dostosowane do rzeczywistych potrzeb beneficjentów. Nie pomagamy, kierując się naszymi wyobrażeniami. Pomoc musi być dostosowana do potrzeb osób, którym jej udzielamy, powinna opierać się na dokładnym rozpoznaniu sytuacji oraz możliwości. Organizując np. pomoc na Filipinach, najpierw zbieraliśmy pieniądze w Polsce, gromadziliśmy informacje o sytuacji oraz nawiązywaliśmy kontakty z lokalnymi organizacjami. Później dopiero wysłaliśmy team PAH na Filipiny. Jego zadaniem było zrobienie dokładniejszego rozeznania, znalezienie miejsc oraz grup społecznych, do których nasza pomoc powinna dotrzeć, określenie formy i zakresu pomocy oraz możliwości rozwiązania problemów lokalnej społeczności. Są to działania wymagające dużej pracy. Nie chodzi o to, by pomagać gdziekolwiek i jakkolwiek, tylko o to, by pomagać tam, gdzie tej pomocy nie ma. W rezultacie znaleźliśmy się na wyspie Bantayan, w 90 proc. zniszczonej przez cyklon. Nie ma sensu rozdawać tam żywności i wody, ponieważ z tym problemem ludzie sobie jakoś poradzą. Czego nie mają? Domów, więc budujemy domy. Są one bardzo proste, niedrogie, co pozwoli nam zbudować ich tyle, ile potrzeba (około 1000). Problemem jest np. to, że większość z tych ludzi nie ma swojej ziemi, więc budują domy tam, gdzie jest to możliwe. Gdy ktoś każe im się przenieść, po prostu składają dom i przenoszą go gdzie indziej. To w większości ludzie bardzo biedni, wcześniej domy niektórych z nich były sklecone z kawałków desek, szmat, papy – tego, co tylko dało się znaleźć.

Wszelka pomoc musi być dostosowana do stylu życia potrzebujących oraz infrastruktury społecznej. W tak zorganizowany i przemyślany sposób działamy np. w Sudanie Południowym. Najbardziej potrzebny jest dostęp do wody, więc wiercimy studnie. Budowanie np. szkoły wyposażonej w baterie słoneczne czy komputery jest bez sensu, lepiej dać materiały na budowę zadaszenia, pod którymi dzieci mogą się uczyć.

Znalazłem informację, że budowa jednego domu na Filipinach wynosi 850 zł.

Tak! To jest dość szokujące. Jeśli znalazł pan tę informację, to również widział pan rysunki, które pokazują, jak prosta jest konstrukcja takiego domu. Wydrukowaliśmy foliowe instrukcje i dostaje je każdy, kto buduje sobie dom. Pracowaliśmy na miejscu z filipińskimi inżynierami oraz stowarzyszeniem stolarzy, którzy opracowali jego konstrukcję, ustalili wielkość obiektu, opracowali kosztorys, określili, jakie narzędzia będą potrzebne do budowy. W ten sposób powstał całościowy projekt tego domu. Ludzie ze stowarzyszenia stolarzy będą szkolili tych, którzy będą sami budowali sobie domy. W instrukcji znajduje się również informacja, gdzie nie wolno budować domu, np. za blisko wybrzeża albo skarpy, która może się osunąć. Biedni ludzie budują domy gdzie się da, stąd taka edukacja. Organizując pomoc, trzeba pomyśleć o wielu elementach i zrozumieć mechanizmy społeczne, które obowiązują w danym miejscu, bo bez tego pomoc nie będzie efektywna.

Chciałbym nawiązać do pani refleksji dotyczących mądrego pomagania. Co pani sądzi o akcjach, które są organizowane co jakiś czas w Polsce, np. raz w roku, raz na kilka lat. Czy są one skuteczne?

To zależy od tego, czego one dotyczą. Jurek Owsiak organizuje raz w roku Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Polacy są narodem akcyjnym. W pewnych warunkach ta cecha świetnie się sprawdza. Na przykład Jurek potrafi brawurowo odwoływać się do tej cechy Polaków, organizując swoją akcję raz do roku i osiągając ogromny sukces. Tego typu przedsięwzięcie byłoby bardzo trudne do kontynuowania przez cały rok.

Podobny charakter mają również nasze zbiórki, kiedy wydarzy się jakaś katastrofa, np. taka jak na Filipinach. Ale również w przypadku katastrof można działać planowo. Namawiamy ludzi do członkostwa w klubie PAH SOS. Członkiem klubu może zostać każdy, kto zdecyduje się regularnie wpłacać minimum 10 zł miesięcznie. To przedsięwzięcie pomaga nam gromadzić na koncie pieniądze, które potem przeznaczamy na konkretną pomoc w nagłych przypadkach. Kiedy Filipiny zostały spustoszone przez tajfun, najpierw musieliśmy zebrać pieniądze, żeby później móc coś zrobić. Mając pieniądze na starcie, możemy reagować bardzo szybko. Polakom rzeczywiście brakuje systematyczności w pomaganiu. Dlatego trudno jest zbudować bazę ludzi, którzy by co miesiąc wpłacali jakąś kwotę na cele humanitarne. Ludzie gdzieś przypadkowo zobaczą SMS-a, przypadkiem usłyszą o jakiejś akcji – i nawet bardzo chętnie wpłacają pieniądze zasilające środki przeznaczone na pomoc dla potrzebujących. Taka zbiórka ad hoc jest też bardzo ważna, zwłaszcza jeżeli wydarzy się coś niespodziewanego. Ale stałe wpłaty mają to do siebie, że można zaplanować pomoc długofalową.

Co zrobić, żeby pomaganie stało się czymś normalnym, żeby Polacy zaczęli bardziej angażować się w działania długofalowe?

To jest coś, co trzeba budować! Tutaj dużą rolę mogą odgrywać media, które będą o tym mówiły. I szkoła, ponieważ pomagania trzeba uczyć.

Polacy bardzo mało wiedzą o organizacjach pozarządowych i mają do nich małe zaufanie. To bierze się jeszcze z czasów komunistycznych. Ale również z tego, że o ile media chętnie informują o skutkach katastrof i o zbiórce, to już mniej chętnie o rezultatach pomocy. Do ludzi dociera apel, ale już nie informacja o tym, na co pieniądze zostały wydane. Jest wprawdzie na naszej stronie, ale ogląda ją mniej ludzi niż np. telewizję. Ogromną rolę odgrywają tutaj media oraz edukacja szkolna. Tylko za ich pośrednictwem jest możliwa zmiana mentalności, sposobu myślenia ludzi o organizacjach pozarządowych. Natomiast akcyjność lub stałość pomocy zależy od rodzaju akcji i od jej celu.

Jeżeli pomagamy jakiejś rodzinie, to powinna być to pomoc stała, chyba że charakter tej pomocy ma być właśnie doraźny, pozwalający na rozwiązanie konkretnego problemu, z jakim się zmaga ta rodzina. Polska Akcja Humanitarna prowadzi program finansowania obiadów w szkołach. Dzieci mogą dziś go dostać, a jutro już nie, bo zabraknie nam środków. Musimy planować – mieć określoną sumę pieniędzy, która pozwoli na sfinansowanie określonej liczby obiadów dla dzieci na cały rok szkolny. Przy organizowaniu takiej pomocy ciągłość wpłat jest niezbędna.

Co może być impulsem, który spowoduje, że będziemy chcieli pomagać innym?

Świadomość problemów i to, że możemy je rozwiązać. Poczucie odpowiedzialności, empatia, chęć dzielenia się, zrozumienie tego, że w świecie nie jesteśmy sami. Człowiek z natury jest istotą społeczną i nasze życie opiera się na relacjach z innymi ludźmi. Ważne jest poczucie odpowiedzialności za świat, ponieważ to, jaki on będzie, zależy od nas.

Aby przeczytać tę książkę w całości, kup ją w księgarni www.legimi.com.