Battlefield 2142 - poradnik do gry - Maciej Jałowiec - ebook

Battlefield 2142 - poradnik do gry ebook

Maciej Jałowiec

0,0

Opis

Poradnik do Battlefield 2142 zawiera analizę wszystkich map, opis uzbrojenia, klas i pojazdów obu stron, objaśnienia do trybu Titan i Conquest, porady taktyczne, zasady rządzące rozgrywką oraz wskazówki dotyczące gry drużynowej i roli na polu bitwy.

Battlefield 2142 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Szturmowiec (Klasy żołnierzy)
  • Żołnierz wsparcia (Klasy żołnierzy)
  • Czołgi (Pojazdy)
  • Wstęp (Analiza map)
  • Założenia trybu Titan cz.1
  • Zwiadowca (Klasy żołnierzy)
  • Battlewalkery (Pojazdy)
  • APC (Pojazdy)
  • Transport powietrzny (Pojazdy)
  • Pojazdy zwiadowcze (Pojazdy)

Informacja o grze

Battlefield 2142 jest kolejną częścią popularnego cyklu taktycznych gier akcji ze stajni Digital Illusions, obejmującego Battlefield 1942, Battlefield Vietnam i Battlefield 2 oraz liczne rozszerzenia. Tym razem posiadacze PeCetów trafiają na futurystyczne pole bitwy z XXII wieku, umiejscowione na Ziemi, którą wcześniej dotknęła tragiczna w skutkach katastrofa naturalna.

Gra Battlefield 2142, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 99

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Battlefield 2142poradnik do gry

autor: "Maciej Jałowiec"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=569

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Analiza map

Wstęp

Belgrade

Camp Gibraltar

Cerbere Landing

Fall of Berlin

Minsk

Shuhia Taiba

Sidi Power Plant

Suez Canal

Tunis Harbor

Verdun

Titan

Założenia trybu Titan cz.1

Założenia trybu Titan cz.2

Założenia trybu Conquest

Pojazdy

Wstęp

Battlewalkery

Czołgi

APC

Transport powietrzny

Powietrzne maszyny bojowe

Pojazdy zwiadowcze

Broń stacjonarna

Rosch Mk-S8

Rosch Kz-27

Uzbrojenie Titana

Klasy żołnierzy

Zwiadowca

Szturmowiec

Inżynier

Żołnierz wsparcia

Rola na polu bitwy

Członek drużyny

Dowódca drużyny

Komendant

Sprzęt do odblokowania

Sprzęt zwiadowcy

Sprzęt szturmowca

Sprzęt mechanika

Sprzęt jednostek wsparcia

Umiejętności

Sprzęt dowódcy drużyny

Dobór sprzętu i kolejność odblokowywania

Taktyka

Walka pancerna

Jazda APC

Transport powietrzny

Walka snajperska

Gra inżynierem

Rola jednostek szturmowych i wsparcia

Walka nożem i pistoletem

Uwagi dodatkowe

Broń EMP

Celowanie

Materiały wybuchowe

Strategia walki w Titanie

Kim grać?

Orientacja w terenie i komunikacja

Bezpieczeństwo i oznaczenia w pojazdach

Spadochron i kapsuła

Wprowadzenie

"Dopóki na świecie będzie istniał człowiek, będą też wojny." - Albert Einstein

Witam w poradniku do Battlefield 2142, najnowszej odsłony serii powstającej pod skrzydłami DICE i Electronic Arts. W tym tekście znajduje się analiza wszystkich dostępnych map, opis uzbrojenia, klas i pojazdów obu stron konfliktu, objaśnienia do trybu Titan i Conquest, porady taktyczne, zasady rządzące rozgrywką oraz wskazówki dotyczące gry drużynowej i roli na polu bitwy. Duża liczba sporej wielkości obrazków oraz wyróżnienie najważniejszych fragmentów tekstu pomoże w zrozumieniu niektórych elementów gry i zasadności udzielanych tu porad.

Nie przedłużając wstępu, życzę miłej lektury oraz sukcesów w grze.

Maciej "Sandro" Jałowiec

Battlefield 2142 w liczbach:

- W grze walczą ze sobą Unia Europejska (European Union - EU) i Koalicja Panazjatycka (Pan Asian Coaliton - PAC);

- Rozgrywkę możemy toczyć na 10 mapach;

- Mapy podzielone są po równo na 2 teatry działań: europejski i afrykański;

- Piechota została wyposażona w 16 ogólnodostępnych rodzajów broni i wyposażenia;

- Do odblokowania jest 40 rodzajów uzbrojenia i ekwipunku;

- Zabawa odbywa się w dwóch trybach - Conquest i Titan;

- Istnieją 4 klasy żołnierzy oraz podział na sześcioosobowe drużyny i role komendanta (Commander), dowódcy drużyny (Squad Leader) i członka drużyny (Squad Member);

- Do naszej dyspozycji oddano 12 pojazdów oraz 2 rodzaje dział stacjonarnych;

- Do zdobycia jest 14 znaczków, 20 baretek, 20 odznak, 20 medali;

- Umieszczono 40 stopni awansu wojskowego i 3 stopnie Naczelnych Oficerów.

Zwroty bliskoznaczne i określenia użyte w poradniku:

Jednostki pancerne - battlewalkery, czołgi;

APC - wozy transportowe BTR-4 Romanov i AVM-2 Groundhog;

Zabawki Commandera - urządzenia odpowiadające za, między innymi, skanowanie pola bitwy;

Transport powietrzny - maszyny UD-12 Shepherd i BTR-20 Yastreb;

Powietrzne maszyny bojowe - pojazdy latające UD-6 Talon i Type 4 Doragon;

Nalot - ostrzał rakietowy z powietrznych maszyn bojowych;

Posterunek, punkt, spawn - możliwa do przejęcia flaga;

Wyrzutnia rakietowa - wyrzutnia rakiet BLOC-2;

Ręczna wyrzutnia rakiet - wyrzutnie Mitchell AV-18 i Sudnik VP.

A ty? Po czyjej staniesz stronie?

Analiza map

Wstęp

Na kilku następnych stronach poradnika znajdują się objaśnienia i analizy wszystkich dziesięciu map. Od razu muszę zaznaczyć, że nie ma jedynego słusznego sposobu na wygranie rundy na danym terenie. Prezentowane poniżej opisy mają za zadanie pokazać, na co warto zwrócić uwagę i jak się poruszać, by uniknąć śmierci i jednocześnie przybliżyć drużynę do zwycięstwa.

Każda mapa występuje w przynajmniej dwóch wersjach - 16-osobowej i 32-osobowej. Niektóre mapy posiadają warianty 64-osobowe i 48-osobowe, stworzone na potrzeby trybu Titan. Ograniczyłem się do opisywania tylko tych dwóch ostatnich wersji, gdyż mniejsze różnią się przeważnie tylko dostępnością sprzętu ciężkiego i liczbą flag do przejęcia.

Kółkami z cyframi rzymskimi oznaczone są bazy obu drużyn, oraz miejsca, gdzie można znaleźć dużą ilość ciężkiego sprzętu. Szczegóły dotyczące tych punktów znajdują się przy analizach poszczególnych map. Oznaczenie w tekście - [cyfra rzymska].

Zielone kółka i obszary to miejsca wyjątkowe, na przykład ważne flagi i inne punkty strategiczne, a także ważne ścieżki, których kontrola ułatwia utrzymanie przeciwników w szachu. Szczegółowe opisy umieszczone zostały przy analizie danej mapy.

Różowe okręgi z cyframi oznaczają miejsca z dobrym punktem widokowym na pole bitwy, które mogą wykorzystać żołnierze z bronią przeciwpancerną i snajperzy. Oznaczenie w tekście - [cyfra arabska].

Każda mapa została przeanalizowana i sprawdzona pod względem:

Ukształtowania terenu, możliwości poruszania się sprzętem ciężkim;

Dostępności stron konfliktu do flag, ze względu na odległości od głównych baz i samo ich położenie;

Możliwości poruszania się pojazdami po mapie, ze względu na ewentualne przeszkody i nierówności terenu;

Dostępności sprzętu ciężkiego, ze względu na jego ważność na polu bitwy.

Uważnie przyglądaj się mapie terenu i wyciągaj wnioski - jaką klasą grać, skąd brać potrzebne zespołowi maszyny i gdzie najbardziej potrzebne są posiłki.

Warto pamiętać również, że przy głównych bazach obu stron znajdują się urządzenia wykorzystywane przez komendanta (Commandera). Zwiadowca z ładunkami RDX może podkraść się do wrogich zabaweczek i wysadzić je w powietrze.

Belgrade

Belgrade

Nazwa mapy: Belgrade

Lokacja:Belgrad, Serbia

Tryb:Conquest: Head-On

Opis mapy: Mapa miejska, na której flagi ułożone są gęsto, a rola pojazdów pancernych jest mocno ograniczona. Teren jest tutaj płaski, z wyjątkiem wzgórza na zachodzie, na którym znajduje się posterunek. Budynki z wysokimi balkonami umieszczone między spawnami zapewniają całkiem niezłą osłonę i jednocześnie są świetnymi miejscówkami dla snajperów. Najczęściej spotykane klasy na tej mapie szturmowcy i jednostki wsparcia. Od czasu do czasu można natknąć się na zwiadowców. Sprzęt pancerny w postaci czołgów nie jest w stanie zbyt wiele zdziałać, dużo lepiej sprawuje się wóz APC ze swoimi bombami przeciwpiechotnymi. Battlewalkery również się tutaj przydają - wspierają ataki na posterunki i stanowią eskortę dla wozów pancernych.

Analiza: Analizę zacznijmy od wzgórza znajdującego się w zachodniej części mapy. Jest ono zaznaczone zielonym kółkiem na powyższej mapie. Położony tam posterunek jest ważny o tyle, że z niego bardzo dobrze się atakuje flagi na wschodzie - snajperzy mogą eliminować kręcącą się przy nich piechotę, a ponadto droga do owych punktów jest całkiem krótka. Ponadto, na zachodnim wzgórzu pojawia się battlewalker, a więc warto walczyć o ten posterunek. Dodam jeszcze, że można go przejąć wyłącznie na piechotę; żaden pojazd nie podjedzie do flagi. Pozostałe spawny ułożone są między rzędami budynków oznaczonymi cyframi [1], [2] i [3]. Są to budowle o wysokich balkonach, a to oznacza, że snajperzy i inżynierowie znajdujący się w tych punktach mogą dobrze ochraniać znajdujące się w pobliżu flagi. EU i PAC mają w swoich bazach [I] i [II] po jednym czołgu i wozie APC. Ponadto, pojawiają się tam pojazdy zwiadowcze.

Strategia dla EU: Na samym początku należy zająć posterunek na zachodnim wzgórzu. Powinny zostać tam skierowane dość duże siły - czołg i jeden wypełniony piechociarzami wóz Bandit powinny załatwić sprawę, tym bardziej że po zajęciu flagi dostaniemy również battlewalkera. Pozostała część zespołu musi się skierować na wschód i zajmować kolejne spawny na swojej drodze. Piechota wspomagana wozem APC nie powinna mieć z tym większych problemów. W środku miasta dojdzie prawdopodobnie do najzacieklejszych walk i potrzebnych będzie sporo miejsc odrodzenia, dlatego zalecam tworzenie dużej ilości drużyn oraz stosowanie sprzętu SLSB. Z utrzymaniem zachodniego wzgórza też mogą być problemy, gdyż wszyscy, co zajęli ten punkt najczęściej kierują się potem do centrum miasta w celu zajęcia kolejnych flag i w rezultacie wzgórze pozostaje bez obrony.

Strategia dla PAC: Podobnie jak w strategii EU, walkę zaczynamy od próby zajęcia zachodniego wzgórza. Piechota powinna zająć się flagami w samym centrum miasta, natomiast czołg i garstka piechoty winny udać się na zachód. Szczęśliwie dla PAC, battlewalker pojawia się w północnej części wzgórza, co pozwala azjatyckim żołnierzom na szybsze obsadzenie go i jednocześnie ubiegnięcie sił EU. Walka na wschodzie będzie zacięta i tam należy w dalszej części rundy kierować większość sił, lecz PAC ma o tyle lepszą sytuację, że bez większych problemów może zająć posterunek znajdujący się na odległym południu i stamtąd atakować centrum miasta. Punkt ten jest jednak bardzo narażony na ataki wroga z tej prostej przyczyny, że leży blisko głównej bazy EU.

Camp Gibraltar

Camp Gibraltar

Nazwa mapy: Camp Gibraltar

Lokacja:północna Afryka

Tryb:Conquest: Assault

Opis mapy: Camp Gibraltar to zwarta mapa, mamy tutaj dużą ilość budynków otoczoną wysokimi murami. Północna część to w miarę rozległy plac, natomiast południe to gęsta zabudowa, gdzie piechota ma najwięcej do powiedzenia. Teren jest płaski, lecz ogromna ilość najróżniejszych przeszkód terenowych utrudnia manewrowanie sprzętem pancernym. Zresztą, i tak nie jest go tutaj dużo, ta mapa jest miejscem starć piechociarzy. Najczęściej spotykane klasy to zwiadowca (specjalizacja snajperska) i szturmowiec. Ponieważ liczba pojazdów jest malutka, trzeba przemieszczać się na piechotę, a przejście z jednego końca planszy na drugi zajmuje trochę dużo czasu.

Analiza: Duże zielone kółko oznacza początkowy rejon walk. Rozmieszczenie budynków i innych obiektów jest na tyle rzadkie, że da się tam walczyć battlewalkerami. Ponadto, jest to rejon zdominowany przez snajperów. Na dodatek, dwie znajdujące się tam flagi da się zająć będąc jednocześnie w pojeździe. Zielone kółko na południu oznacza trzy posterunki, które da się przejąć tylko na piechotę, battlewalkery mają tam bardzo niewiele do powiedzenia. Jeśli chodzi o miejsca dla snajperów, Camp Gibraltar jest prawdziwym rajem - cały teren otoczony jest wysokim murem, na który można wejść i obserwować pole bitwy przez lunetę karabinu. Oprócz tego, warte uwagi są punkty [1] i [2]. Są to zespoły budynków, z dachów których widać północną flagę i na dodatek wygodnie się z nich rzuca granatami. Punkty [I] i [II] to główne bazy obu stron. PAC ma u siebie jednego battlewalkera i pojazd zwiadowczy, EU ma tylko battlewalkera.

Strategia dla EU: Silna obrona w północnej części to podstawa, nie wolno pozwolić przeciwnikowi na wejście zbyt głęboko do obozu, gdyż skończy się to zajęciem głównej flagi, a więc i koniecznością odbicia jej. Wszelka broń przeciwpiechotna jest wskazana, zwłaszcza miny APM. Komendant powinien stale rozbijać grupy wrogiej piechoty ostrzałem orbitalnym i wspomagać sprzymierzonego battlewalkera skrzynkami z zaopatrzeniem. Jeżeli przeciwnikowi uda się zająć jedną z południowych flag, konieczny jest kontratak samą piechotą, gdyż żadna maszyna nie jest w stanie walczyć w tamtym terenie. Dobrze jest unikać rozproszenia członków zespołu, bo jeśli to nastąpi, nieprzyjaciel co chwilę będzie zajmował posterunki w środkowej i południowej części mapy, i trudno go będzie z tego rejonu wykurzyć.

Strategia dla PAC: Kluczem do szybkiego zwycięstwa jest zajęcie flag na południu. W tym celu należy w trójkę zapakować się do pojazdu zwiadowczego, przejechać przez mapę, tuż pod nosem przeciwników, i zaatakować główny posterunek EU. Battlewalker nie będzie zbyt przydatny, można nim sprawnie zaatakować jedynie pierwszą flagę. Wróg ma po swojej stronie sporo działek stacjonarnych Rosch Mk-S8, a poza tym walka w południowej części tą maszyną jest po prostu niemożliwa. Po zajęciu głównej bazy EU należy normalnie atakować wszystkie inne posterunki, doprowadzając liczbę kuponów przeciwnika do zera. Radzę poruszać się średnimi i dużymi grupkami, po sześciu żołnierzy. Przeszkody terenowe dają osłonę i pozwalają na sprawną walkę w centrum planszy.

Cerbere Landing

Cerbere Landing

Nazwa mapy: Cerbere Landing

Lokacja:południowa Europa

Tryb:Conquest: Assault

Opis mapy: Terenem