Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do taktycznej gry akcji „Battlefield 2”. Znajdziecie w nim analizę poszczególnych map, charakterystykę profesji, opis dostępnego uzbrojenia oraz pojazdów, a także rozwinięcie ważniejszych aspektów rozgrywki w dziale ABC żołnierza.
Battlefield 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Battlefield 2 jest kontynuacją niezwykle popularnych PeCetowych gier z gatunku FPS o tytułach Battlefield 1942 i Battlefield Vietnam oraz siostrzaną pozycją w stosunku do Battlefield: Modern Combat dla stacjonarnej konsoli Sony PlayStation 2. Zatem warstwa fabularna przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny z przełomu XX i XXI wieku.
Gra Battlefield 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 71
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=407
Wstęp
Gulf of Oman
Strike at Karkand
Mashtuur City
Kubra Dam
Operation Clean Sweep
Sharqi Peninsula
Zatar Wetlands
Dalian Plant
Daqing Oilfields
Dragon Valley
FuShe Pass
Songhua Stalemate
Wstęp
Special Ops (komandos)
Assault (szturmowiec)
Medic (sanitariusz)
Enginner (mechanik)
Support (wsparcie)
Anti-Tank (grenadier)
Sniper (snajper)
Wstęp
Nóż, miny, C4, granaty
Bronie alternatywne
Bronie podstawowe - Spec Ops
Bronie podstawowe - Assault
Bronie podstawowe - Medic
Bronie podstawowe - Engineer
Bronie podstawowe - Support
Bronie podstawowe - Anti-Tank
Bronie specjalne - Anti-Tank
Bronie podstawowe - Snaiper
Bronie ukryte - Stopnie
Bronie ukryte - Bronie do odblokowania
Bronie naziemne - Stinger
Bronie naziemne - TOW, Carrier Gun Turret
Wstęp
Transport na lądzie
Transport na wodzie
Transport w powietrzu
Czołgi
APC
Pojazdy przeciwlotnicze
Helikoptery bojowe
Samoloty
Commander
Zdobywanie flagi
Teamplay
Bycie snajperem
Wysadzanie obiektów
Miny przeciwpancerne
Helikoptery
Samoloty
Grenadierzy
Bezpieczeństwo
Pisanie poradników do gier typu Battlefielda jest rzeczą trudną. Nie można powiedzieć, że grę "przeszedłem", "znam na pamięć". Nie ma tutaj bossów do pokonania na każdym poziomie. Nie można rozpracować schematycznego do bólu, komputerowego AI. Tutaj naszym przeciwnikiem jest najbardziej nieprzewidywalna istota na Ziemi - człowiek. Dlatego pisanie obszernych strategii wojskowych mija się zupełnie z celem. Wszystko i tak weryfikują nasze manualne zdolności i psychika. To, co zobaczycie i przeczytacie na kolejnych stronach, to jedynie zbiór spostrzeżeń, jakie udało mi się wysnuć, grając w tę grę bez opamiętania od premiery. Zdawałem sobie sprawę, jak ciężko zaspokoić ambicje poszczególnych graczy. Dlatego mój poradnik powstał z myślą o nowicjuszach. Gracze doświadczeni, którzy spędzili nad poprzednimi częściami kilkaset godzin nie znajdą tu nic zaskakującego.
W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować kilku osobom, które czynnie udzielają się w wątku o grze Battlefield 2 na forum GRY-OnLine: piokos, bone_man, J0lo, Sandro, ZgReDeK, PIL, drapichrust7, Ozzie. To również dzięki nim ten poradnik ma taki kształt. Liczne wymiany poglądów dotyczące broni i pojazdów zaowocowały dogłębną analizą, która z pewnością pomoże nowicjuszom w walce o przetrwanie.
Poradnik został oparty na angielskiej wersji językowej.
Battlefield 2 w pigułce:
W grze biorą udział 3 strony konfliktu: USMC (Amerykanie), Chinese (Chiny) i MEC (Koalicja Środkowego Wschodu).
Chiny i MEC korzystają ze sprzętu wyprodukowanego w byłym ZSSR i nie toczą ze sobą w grze potyczek.
Amerykanie jako jedyna nacja ma do dyspozycji lotniskowiec.
W grze jest 12 map.
Podstawowe założenia trybu Conquest:
Na mapie umieszczone są flagi, które trzeba zająć. Flaga to spawn (miejsce odrodzenia po śmierci). Im więcej flag mamy tym lepiej. Obie drużyny zostały wyposażone w tickets (kupony). Ich liczba może być dowolna i spada wraz z utratą więcej niż połowy flag (są też inne założenia). Tej drużynie, której nie zostanie ani jeden kupon, przegrywa.
Rodzaje trybu Conquest:
Assault - Jedna nacja broni się, druga atakuje. Atakujący muszą zdobyć wszystkie flagi, wtedy przeciwnik przegrywa. Broniąca się drużyna musi mieć w swojej kontroli więcej niż połowę flag - kupony drużyny atakującej wtedy spadają. Drużyna broniąca się nie ma ani jednej flagi "niezajmowalnej" (takiej, której nie można zdobyć). Drużyna atakująca ma ich co najmniej jedną i rozpoczyna z większą ilością kuponów.
Head-On - Obie nacje mają co najmniej jedną flagę "niezajmowalną'". Toczą bój o pozostałe. Gdy któraś z nich zdobędzie więcej niż połowę flag na mapie, wtedy przeciwnik traci kupony.
Double Assault - Żadna z nacji nie ma "niezajmowalnej" flagi. Przegrywa ta, której kupony spadną do zera lub nie będzie mieć ani jednej flagi do dyspozycji przy śmierci wszystkich żołnierzy.
Skróty użyte w poradniku:
Buggy - pojazdy szybkie (konkretnie modele FAV).
Transporter - pojazdy służące do transportu. Najczęściej Humvee i Blackhawk.
W tym rozdziale skupimy się mapach, na których będzie mieli okazję zagrać. Opis dotyczy wyłącznie map przeznaczonych dla 64 osób. Odpowiednie korekty względem zmiany wielkości plansz będziecie mogli wprowadzać sami. W 90% przypadków zmniejszenie liczby graczy równe jest wyeliminowaniu z rozgrywki samolotów, lotniskowców i helikopterów. Pewnym zmianom mogą ulec również miejsca spawnów. Jednak wszystko skupia się do rozgrywania meczu na mniejszej powierzchni. Dlatego nie widziałem większego sensu pisania oddzielnych analiz dla poszczególnych wariantów danej lokacji. Wszelkie uwagi będą wyraźnie zaznaczone.
Kółkami z cyframi rzymskimi oznaczone są bazy obu drużyn, oraz miejsca, gdzie warto zaopatrzyć się w sprzęt typu czołg czy jeep. Wszystko szczegółowo opisane znajdziecie przy analizie mapy. Oznaczenie w tekście - [cyfra rzymska]
Zielone kółka to miejsca szczególne np. tereny zabudowań czy miejsca trudne pod względem defensywnym. Szczegółowe opisy przy każdej analizie danej mapy.
Różowe okręgi z cyframi oznaczają gniazda snajperskie oraz miejsca z dobrym punktem widokowym na pole bitwy. Snajper jako jedyna profesja w grze dobrze sprawdza się jako jednostka indywidualna, nie mająca nic wspólnego z żadnym squadem. Dlatego też zaznaczenie takich miejsc wydało mi się niezbędne. Oznaczenie w tekście - [cyfra].
Każdą mapę opisałem i przeanalizowałem pod względem:
Ukształtowania terenu - ze względu na pojazdy i ich poruszanie się po planszy.
Dostępności wszystkich stron konfliktu do flag - ze względu na odległości.
Wielkości plansz - ze względu na możliwość wykorzystania samolotów i helikopterów.
Dostępności sprzętu ciężkiego - preferuję potyczki wojsk zmechanizowanych.
Powyższe rozważania mogą wydawać wam się dziwne, ale uwierzcie mi - mają one często decydujący wpływ na przebieg wydarzeń meczu. Ze względu na dynamizm rozgrywki mogą często ulegać zmianie. Do bardziej dogłębnych informacji odsyłam was do analiz poszczególnych map.
Nazwa mapy: Gulf of Oman
Lokacja:Bliski Wschód
Frakcje:MEC vs USMC
Tryb:Conquest Head-On
Opis mapy: Akcja rozgrywa się w Zatoce Perskiej. Na plaży znajdują się 4 flagi. Wybitnie równinny teren pozwala na swobodne przemieszczanie się czołgów. W okolicach jednej z flag (2 od prawej) są małe zabudowania. W zachodniej części rozciąga się zatoka, która pozwala na wpłynięcie amerykanów w głąb mapy. W centrum znajdują budynki. Między nimi znajduje się 1 flaga, o którą będą się toczyć ciężkie walki. Dla Amerykanów jest ona strategicznym miejscem respawnu. We wschodniej części znajduje się małe wzniesienie i budynek. Tam również znajduje się flaga. Obok niej, co jakiś czas pojawia się czołg, który można wykorzystać w celu zdominowania części centralnej. Na samej północy znajduje się baza MEC, zawierająca czołg, 2 samoloty i helikopter.
Analiza: