Battlefield 2 - poradnik do gry - Adam "eJay" Kaczmarek - ebook

Battlefield 2 - poradnik do gry ebook

Adam "eJay" Kaczmarek

0,0

Opis

Poradnik do taktycznej gry akcji „Battlefield 2”. Znajdziecie w nim analizę poszczególnych map, charakterystykę profesji, opis dostępnego uzbrojenia oraz pojazdów, a także rozwinięcie ważniejszych aspektów rozgrywki w dziale ABC żołnierza.

Battlefield 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Special Ops (komandos) (Profesje)
  • Bronie ukryte - Bronie do odblokowania (Bronie)
  • Strike at Karkand (Analiza map)
  • Assault (szturmowiec) (Profesje)
  • Medic (sanitariusz) (Profesje)
  • Bycie snajperem (ABC Żołnierza)
  • Sniper (snajper) (Profesje)
  • Gulf of Oman (Analiza map)
  • Anti-Tank (grenadier) (Profesje)
  • Bronie ukryte - Stopnie (Bronie)

Informacja o grze

Battlefield 2 jest kontynuacją niezwykle popularnych PeCetowych gier z gatunku FPS o tytułach Battlefield 1942 i Battlefield Vietnam oraz siostrzaną pozycją w stosunku do Battlefield: Modern Combat dla stacjonarnej konsoli Sony PlayStation 2. Zatem warstwa fabularna przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny z przełomu XX i XXI wieku.

Gra Battlefield 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 71

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Battlefield 2poradnik do gry

autor: Adam "eJay" Kaczmarek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=407

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Objaśnienia

Analiza map

Wstęp

Gulf of Oman

Strike at Karkand

Mashtuur City

Kubra Dam

Operation Clean Sweep

Sharqi Peninsula

Zatar Wetlands

Dalian Plant

Daqing Oilfields

Dragon Valley

FuShe Pass

Songhua Stalemate

Profesje

Wstęp

Special Ops (komandos)

Assault (szturmowiec)

Medic (sanitariusz)

Enginner (mechanik)

Support (wsparcie)

Anti-Tank (grenadier)

Sniper (snajper)

Bronie

Wstęp

Nóż, miny, C4, granaty

Bronie alternatywne

Bronie podstawowe - Spec Ops

Bronie podstawowe - Assault

Bronie podstawowe - Medic

Bronie podstawowe - Engineer

Bronie podstawowe - Support

Bronie podstawowe - Anti-Tank

Bronie specjalne - Anti-Tank

Bronie podstawowe - Snaiper

Bronie ukryte - Stopnie

Bronie ukryte - Bronie do odblokowania

Bronie naziemne - Stinger

Bronie naziemne - TOW, Carrier Gun Turret

Pojazdy

Wstęp

Transport na lądzie

Transport na wodzie

Transport w powietrzu

Czołgi

APC

Pojazdy przeciwlotnicze

Helikoptery bojowe

Samoloty

ABC Żołnierza

Commander

Zdobywanie flagi

Teamplay

Bycie snajperem

Wysadzanie obiektów

Miny przeciwpancerne

Helikoptery

Samoloty

Grenadierzy

Bezpieczeństwo

Wstęp

Pisanie poradników do gier typu Battlefielda jest rzeczą trudną. Nie można powiedzieć, że grę "przeszedłem", "znam na pamięć". Nie ma tutaj bossów do pokonania na każdym poziomie. Nie można rozpracować schematycznego do bólu, komputerowego AI. Tutaj naszym przeciwnikiem jest najbardziej nieprzewidywalna istota na Ziemi - człowiek. Dlatego pisanie obszernych strategii wojskowych mija się zupełnie z celem. Wszystko i tak weryfikują nasze manualne zdolności i psychika. To, co zobaczycie i przeczytacie na kolejnych stronach, to jedynie zbiór spostrzeżeń, jakie udało mi się wysnuć, grając w tę grę bez opamiętania od premiery. Zdawałem sobie sprawę, jak ciężko zaspokoić ambicje poszczególnych graczy. Dlatego mój poradnik powstał z myślą o nowicjuszach. Gracze doświadczeni, którzy spędzili nad poprzednimi częściami kilkaset godzin nie znajdą tu nic zaskakującego.

W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować kilku osobom, które czynnie udzielają się w wątku o grze Battlefield 2 na forum GRY-OnLine: piokos, bone_man, J0lo, Sandro, ZgReDeK, PIL, drapichrust7, Ozzie. To również dzięki nim ten poradnik ma taki kształt. Liczne wymiany poglądów dotyczące broni i pojazdów zaowocowały dogłębną analizą, która z pewnością pomoże nowicjuszom w walce o przetrwanie.

Poradnik został oparty na angielskiej wersji językowej.

Objaśnienia

Battlefield 2 w pigułce:

W grze biorą udział 3 strony konfliktu: USMC (Amerykanie), Chinese (Chiny) i MEC (Koalicja Środkowego Wschodu).

Chiny i MEC korzystają ze sprzętu wyprodukowanego w byłym ZSSR i nie toczą ze sobą w grze potyczek.

Amerykanie jako jedyna nacja ma do dyspozycji lotniskowiec.

W grze jest 12 map.

Podstawowe założenia trybu Conquest:

Na mapie umieszczone są flagi, które trzeba zająć. Flaga to spawn (miejsce odrodzenia po śmierci). Im więcej flag mamy tym lepiej. Obie drużyny zostały wyposażone w tickets (kupony). Ich liczba może być dowolna i spada wraz z utratą więcej niż połowy flag (są też inne założenia). Tej drużynie, której nie zostanie ani jeden kupon, przegrywa.

Rodzaje trybu Conquest:

Assault - Jedna nacja broni się, druga atakuje. Atakujący muszą zdobyć wszystkie flagi, wtedy przeciwnik przegrywa. Broniąca się drużyna musi mieć w swojej kontroli więcej niż połowę flag - kupony drużyny atakującej wtedy spadają. Drużyna broniąca się nie ma ani jednej flagi "niezajmowalnej" (takiej, której nie można zdobyć). Drużyna atakująca ma ich co najmniej jedną i rozpoczyna z większą ilością kuponów.

Head-On - Obie nacje mają co najmniej jedną flagę "niezajmowalną'". Toczą bój o pozostałe. Gdy któraś z nich zdobędzie więcej niż połowę flag na mapie, wtedy przeciwnik traci kupony.

Double Assault - Żadna z nacji nie ma "niezajmowalnej" flagi. Przegrywa ta, której kupony spadną do zera lub nie będzie mieć ani jednej flagi do dyspozycji przy śmierci wszystkich żołnierzy.

Skróty użyte w poradniku:

Buggy - pojazdy szybkie (konkretnie modele FAV).

Transporter - pojazdy służące do transportu. Najczęściej Humvee i Blackhawk.

Analiza map

Wstęp

W tym rozdziale skupimy się mapach, na których będzie mieli okazję zagrać. Opis dotyczy wyłącznie map przeznaczonych dla 64 osób. Odpowiednie korekty względem zmiany wielkości plansz będziecie mogli wprowadzać sami. W 90% przypadków zmniejszenie liczby graczy równe jest wyeliminowaniu z rozgrywki samolotów, lotniskowców i helikopterów. Pewnym zmianom mogą ulec również miejsca spawnów. Jednak wszystko skupia się do rozgrywania meczu na mniejszej powierzchni. Dlatego nie widziałem większego sensu pisania oddzielnych analiz dla poszczególnych wariantów danej lokacji. Wszelkie uwagi będą wyraźnie zaznaczone.

Kółkami z cyframi rzymskimi oznaczone są bazy obu drużyn, oraz miejsca, gdzie warto zaopatrzyć się w sprzęt typu czołg czy jeep. Wszystko szczegółowo opisane znajdziecie przy analizie mapy. Oznaczenie w tekście - [cyfra rzymska]

Zielone kółka to miejsca szczególne np. tereny zabudowań czy miejsca trudne pod względem defensywnym. Szczegółowe opisy przy każdej analizie danej mapy.

Różowe okręgi z cyframi oznaczają gniazda snajperskie oraz miejsca z dobrym punktem widokowym na pole bitwy. Snajper jako jedyna profesja w grze dobrze sprawdza się jako jednostka indywidualna, nie mająca nic wspólnego z żadnym squadem. Dlatego też zaznaczenie takich miejsc wydało mi się niezbędne. Oznaczenie w tekście - [cyfra].

Każdą mapę opisałem i przeanalizowałem pod względem:

Ukształtowania terenu - ze względu na pojazdy i ich poruszanie się po planszy.

Dostępności wszystkich stron konfliktu do flag - ze względu na odległości.

Wielkości plansz - ze względu na możliwość wykorzystania samolotów i helikopterów.

Dostępności sprzętu ciężkiego - preferuję potyczki wojsk zmechanizowanych.

Powyższe rozważania mogą wydawać wam się dziwne, ale uwierzcie mi - mają one często decydujący wpływ na przebieg wydarzeń meczu. Ze względu na dynamizm rozgrywki mogą często ulegać zmianie. Do bardziej dogłębnych informacji odsyłam was do analiz poszczególnych map.

Gulf of Oman

Gulf of Oman

Nazwa mapy: Gulf of Oman

Lokacja:Bliski Wschód

Frakcje:MEC vs USMC

Tryb:Conquest Head-On

Opis mapy: Akcja rozgrywa się w Zatoce Perskiej. Na plaży znajdują się 4 flagi. Wybitnie równinny teren pozwala na swobodne przemieszczanie się czołgów. W okolicach jednej z flag (2 od prawej) są małe zabudowania. W zachodniej części rozciąga się zatoka, która pozwala na wpłynięcie amerykanów w głąb mapy. W centrum znajdują budynki. Między nimi znajduje się 1 flaga, o którą będą się toczyć ciężkie walki. Dla Amerykanów jest ona strategicznym miejscem respawnu. We wschodniej części znajduje się małe wzniesienie i budynek. Tam również znajduje się flaga. Obok niej, co jakiś czas pojawia się czołg, który można wykorzystać w celu zdominowania części centralnej. Na samej północy znajduje się baza MEC, zawierająca czołg, 2 samoloty i helikopter.

Analiza: