Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry - Łukasz "Salantor" Pilarski - ebook

Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry ebook

Łukasz "Salantor" Pilarski

4,0

Opis

Opis przejścia po grze Assassins Creed: Unity zawiera informacje przeznaczone dla osób, które chcą poznać podstawowe mechanizmy gry, zaliczyć wszystkie sekwencje na 100% oraz dowiedzieć się, jak bardzo różnią się od tych zaprezentowanych w Black Flag. Poza opisem najważniejszych reguł oraz zmian w nich wprowadzonych poradnik zawiera również porady, jak w najlepszy sposób z nich korzystać. W środku znajdują się również porady na temat:

  • Podróżowania po Paryżu czasów rewolucji,
  • Walki z licznymi w mieście przeciwnikami,
  • Wyboru najlepszego ekwipunku,
  • Skutecznego powiększania majątku Arno,
  • Dodatkowych aktywności rozsianych na terenie Paryża.

Wszystkie dodatkowe aktywności zostały w tej części poradnika opisane ogólnie. Szczegółowe informacje na temat kolejnych zagadek Nostradamusa, tajemniczych morderstw oraz pozostałych Paryskich Opowieści znajdują się w sekcji mapy i sekrety. Przewodnik wieńczy sekcja Opis przejścia - historia Anno Doriana, w której znajdują się szczegółowe opisy przejścia wszystkich dwunastu sekwencji głównego wątku fabularnego. Znajdują się w niej również objasnienia dotyczące rozmaitych rodzajów misji, jakie zlecane są Arno w ramach jego kariery Asasyna.

W poradniku do gry Assassin's Creed: Unity znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą ci ukończyć misje główne oraz poboczne, znaleźć wszystkie znajdźki, a także odkryć ciekawe sekrety.

Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zagadki Nostradamusa (Aktywności dodatkowe)
  • Źródła pieniędzy
  • Tajemnicze Morderstwa (Aktywności dodatkowe)
  • 03 - Twierdza Temple (Sekwencja 12)
  • Umiejętności
  • 03 - Konfrontacja (Sekwencja 7)
  • Le Cafe Theatre (Aktywności dodatkowe)
  • Szczeliny Helixa (Aktywności dodatkowe)
  • Wyposażenie
  • Prolog - Tragedia Jakuba de Molay

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 282

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,0 (1 ocena)
0
1
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Assassin's Creed:Unityporadnik do gry

autor: Łukasz "Salantor" Pilarski

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1509

[email protected]

Spis treści

Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry

Informacje na temat Assassin's Creed: Unity

Zarys fabuły

Zmiany i nowości

Tryb kooperacji

Porady ogólne

Podróżowanie po mieście

Wzrok orła

Poruszanie się

Trzy grupy i stany Paryżan

Zabójstwa i ogłuszania

Walka

Zasoby

Umiejętności

Otwieranie zamków

Wyposażenie

Aktywności dodatkowe

Aktywności w tłumie

Rzeczy do zbierania

Le Cafe Theatre

Szczeliny Helixa

Paryskie Opowieści

Tajemnicze Morderstwa

Zagadki Nostradamusa

Aktywności sieciowe

Źródła pieniędzy

Opis przejścia - historia Arno Doriana

Prolog - Tragedia Jakuba de Molay

Sekwencja 1

01 - Wspomnienia z Wersalu

02 - Stany Generalne

03 - Śmietanka towarzyska

Sekwencja 2

01 - Za kratami

02 - Odrodzenie

Sekwencja 3

01 - Nauka

02 - Spowiedź

03 - Fin de Siecle (Most Serwerowy)

Sekwencja 4

01 - Królestwo żebraków

02 - Umarł król...

Sekwencja 5

01 - Jubiler

02 - La Halle Aux Bles

03 - Prorok

Sekwencja 6

01 - Klub Jakobinów

02 - Zasadzka Templariuszy

Sekwencja 7

01 - Sojusz z rozsądku

02 - Spotkanie z Mirabeau

03 - Konfrontacja

04 - Ruch Oporu (Most Serwerowy)

Sekwencja 8

01 - Królewska Korespondencja

02 - Masakry Wrześniowe

Sekwencja 9

01 - Wielki Głód

02 - Spekulanci

03 - Ucieczka

Sekwencja 10

01 - Spotkanie przy obiedzie

02 - Egzekucja

Sekwencja 11

01 - Na dnie

02 - Powrót Asasyna

03 - Bastylia (Most Serwerowy)

Sekwencja 12

01 - Istota Najwyższa

02 - Upadek Robespierre'a

03 - Twierdza Temple

Mapy i sekrety

Wersal

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Ile Saint-Louis

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Cite

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Palais de Justice

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Hotel de Ville

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Marais

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Arsenal

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Temple

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Porte-Saint-Denis

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Halles

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Feydeau

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Vendome

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Tuileries

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Invalides

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Saint-Lambert

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Saint-Thomas-d'Aquin

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Faubourg Saint-Germain

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Paryskie Opowieści

Sorbona

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Luxembourg

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Panteon

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Saint-Jacques

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Saint-Marcel

Sklepy i punkty widokowe

Rzeczy do zbierania

Zadania poboczne

Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry

Opis przejścia po grze Assassins Creed: Unity zawiera informacje przeznaczone dla osób, które chcą poznać podstawowe mechanizmy gry, zaliczyć wszystkie sekwencje na 100% oraz dowiedzieć się, jak bardzo różnią się od tych zaprezentowanych w Black Flag. Poza opisem najważniejszych reguł oraz zmian w nich wprowadzonych poradnik zawiera również porady, jak w najlepszy sposób z nich korzystać. W środku znajdują się również porady na temat:

Podróżowania po Paryżu czasów rewolucji,

Walki z licznymi w mieście przeciwnikami,

Wyboru najlepszego ekwipunku,

Skutecznego powiększania majątku Arno,

Dodatkowych aktywności rozsianych na terenie Paryża.

Wszystkie dodatkowe aktywności zostały w tej części poradnika opisane ogólnie. Szczegółowe informacje na temat kolejnych zagadek Nostradamusa, tajemniczych morderstw oraz pozostałych Paryskich Opowieści znajdują się w sekcji mapy i sekrety. Przewodnik wieńczy sekcja Opis przejścia - historia Anno Doriana, w której znajdują się szczegółowe opisy przejścia wszystkich dwunastu sekwencji głównego wątku fabularnego. Znajdują się w niej również objasnienia dotyczące rozmaitych rodzajów misji, jakie zlecane są Arno w ramach jego kariery Asasyna.

Łukasz "Salantor" Pilarski (www.gry-online.pl)

Informacje na temat Assassin's Creed: Unity

Zarys fabuły

Seria Assassin's Creed od samego początku miała wiele wspólnego z historią. Praktycznie cała fabuła opierała się na wydarzeniach, które wydarzyły się w mniej lub bardziej zamierzchłych czasach. Wplecenie losów głównych bohaterów w prawdziwe wydarzenia przypadło do gustu rzeszom wiernych fanów. Każda gra z tej serii jest także swego rodzaju lekcją historii, tym bardziej, że w trakcie naszej podróży spotykamy postacie, które żyły naprawdę. Nie inaczej jest i tym razem.

Fabuła Assassin's Creed: Unity zsyła nas do XVIII wiecznego Paryża, podczas trwającej we Francji rewolucji francuskiej. Oprócz tego, przez cały czas trwa walka między Bractwem Asasynów, a Zakonem Templariuszy, których jedynym pragnieniem jest zdobycie władzy na całym świecie.

Główny bohater będzie musiał stawić czoła nowym wyzwaniom, i tak jak do tej pory starać się eliminować swoje cele jak najciszej i najdyskretniej. Tym bardziej, że oprócz Termplariuszy, Arno będzie musiał podjąć walkę z samym sobą. Czuje się winny tragedii, której niegdyś był świadkiem i wyrusza w poszukiwanie asasynów, którzy mogą dać mu szanse na odkupienie.

Zmiany i nowości

W Assassin's Creed Unity zmienił się nie tylko bohater

Assassin's Creed: Unity to pierwsza gra z serii, która dostępna będzie tylko na sprzęcie nowej generacji. Nie można sobie wyobrazić tego faktu bez żadnych zmian w rozgrywce. A zmian jest dużo, poczynając od samej mechaniki gry do rozmiarów i możliwości lokacji, które określają całkiem nowy poziom dzięki nowemu silnikowi, na którym stworzono grę.

Skok wiary nie będzie jedyną możliwością zejścia z wysokiego budynku

Podstawową rzeczą, jaka została zmieniona, to system poruszania się głównego bohatera. Teraz, będąc na dachu jakiegoś budynku, nie będziesz musiał szukać stogu siana,aby dostać się spowrotem na ulicę. Tym razem bez przeszkód będziesz mógł zejść z dachu kontrolując ruchy swojego bohatera. Jeden z projektantów gry zaznaczył, że taki system pozwoli na dużo bardziej swobodną eksplorację świata, ponieważ gracz nie będzie musiał za każdym razem wykonywać skoku wiary, aby dostać się na ulicę.

W Unity będzie można chować się za osłonami

Zmian doczekał się także system skradania. Po raz pierwszy w historii serii, gracz będzie mógł swobodnie ukrywać się za osłonami. Po naciśnięciu konkretnego przycisku asasyn będzie mógł także przykucnąć, co dodatkowo zmieni postrzeganie świata. Dzięki tym zmianom system skradania i ukrywania się tłumie, będzie miał jeszcze większe znaczenie podczas rozgrywki niż w poprzednich częściach.

Walka ma być bardziej wymagająca

Zmian doczekała się także system walki. Wrogowie mają być jeszcze bardziej wymagający a sama walka bardziej realistyczna. Aby bez problemu pokonać grupę wrogów, trzeba będzie użyć odpowiedniej taktyki. Asasyn nadal ma być silnym i bardzo sprawnym wojownikiem, któremu żaden przeciwnik nie jest straszny, jednak, aby go pokonać trzeba będzie użyć nieco więcej sprytu i umiejętności.

Do gry został wprowadzony system Adaptive Mission Mechanic

Do gry został wprowadzony także nowy system prowadzenia misji o nazwie Adaptive Mission Mechanic. Polega on na tym, że w przypadku, kiedy coś pójdzie nie tak, misja nie zostanie zrestartowana tylko pójdzie całkiem innym torem. Cała fabuła będzie szła torem wyznaczonym przez gracza. Jeśli ktoś, kogo musisz śledzić, przypadkiem zginie, nie będziesz musiał rozpoczynać misji od nowa. Gra wyznaczy dla ciebie zmieniony cel misji. Nareszcie pojawi się gra, w której to nie gracz musi się dostosować do misji, tylko misja dostosowuje się do gracza i jego wyborów.

Tryb kooperacji

Będziesz mógł przechodzić misje fabularne w kooperacji z żywymi graczami

W Assassin's Creed Unity nie będzie dostępny klasyczny multiplayer, w tym tryb rywalizacji. W zamian otrzymamy rozbudowany tryb kooperacji. Paryż będziemy mogli przemierzać wraz z przyjaciółmi i wykonywać specjalnie misje, przygotowane dla trybu kooperacji.

Ubisoft przygotować specjalne misje z myślą o kooperacji

Każdą misję będzie można przejść kilka razy, podejmując inne decyzje, co za tym idzie zdobywając inne osiągnięcie. Sposób rozwiązania konkretnej misji zależeć będzie także od liczby uczestników konkretnej misji oraz od ich specjalizacji i umiejętności. Każdą z tych misji będzie można przejść także w pojedynkę. System ten wydaje się być bardzo ciekawy, jednak na końcowe oceny trzeba będzie poczekać na premierę gry, kiedy będziemy mogli zagrać ze swoimi przyjaciółmi.

Porady ogólne

Patrz na ekran i mapę. Wszystkie cele zadań, dodatkowe aktywności albo przeciwnicy są zaznaczeni w obu tych miejscach. Jeśli nie wiesz, co masz zrobić albo zwyczajnie się zgubiłeś, rozejrzyj się po ekranie albo włącz mapę. Z pewnością znajdziesz na nich wszystkie potrzebne ci informacje.

Synchronizuj punkty widokowe. Dzięki nim odkryjesz sporą część sekretów Paryża oraz uzyskasz możliwość szybkiej podróży po mieście. Pozwoli ci to zaoszczędzić mnóstwo czasu, który w innem wypadku przeznaczyłbyś na przemieszczanie się.

Badaj teren. Skrzynie, kokardy oraz wiele innych dodatkowych aktywności zostanie zaznaczonych na mapie, jeśli pojawisz się w ich pobliżu. Gra dodatkowo je podświetli z pomocą snopu światła. Wyjątkiem niektóre zadania wieloosobowe. One mają zwyczaj pojawiać się i znikać.

Oszczędzaj pieniądze. W przeciwieństwie do poprzednich gier, w Unity przez długi czas będziesz miał mało pieniędzy. Główne sekwencje nie nagradzają cię liwrami, najlepsza broń i ubrania kosztują krocie, a większość oszczędności wydasz na amunicję i lekarstwa. Dlatego staraj się grać rozsądnie, nie rzucać na duże grupy przeciwników i nie ryzykować niepotrzebnie. Inaczej wszystko, co zarobisz, wydasz na uzupełnianie zapasów lekarstw oraz amunicji. Z czasem zadania oraz inwestycje w Cafe Theatre pozwolą ci zrównoważyć budżet, ale na początku lepiej być oszczędnym.

Wydawaj punkty kredo. Punkty te wydawane są na ulepszanie ekwipunku. Zyskujesz je na tyle dużo i często, że oszczędzanie ich pozbawione jest sensu. Wyjątkiem drogie wyposażenie, na przykład najdroższa broń, do ulepszenia której potrzeba tysięcy punktów kredo. Jednak do czasu jej zdobycia twój zapas punktów powinien być dostatecznie duży.

Walcz z głową. Jesteś w stanie bez problemu pokonać grupę czterech przeciwników. Więcej może stanowić problem, zaś od ośmiu zaczynają się poważne kłopoty. Wrogowie potrafią atakować jeden po drugim, nie będą czekać, aż wykończysz ich towarzyszy, mogą jednocześnie strzelać i atakować mieczami i generalnie stanowią spore wyzwanie. Zwłaszcza w późniejszej części gry, gdy ich poziom, a co za tym idzie także statystyki, rosną. Przy dużej grupie wrogów o wysokim poziomie nie będziesz w stanie skutecznie parować ich ataków albo unikać strzałów z pistoletów. Bomby nie pozwalają już na szybkie zabijanie, posiadasz też mało lekarstw oraz amunicji. Dlatego wiedząc, że w pobliżu czai się duża grupa przeciwników, spróbuj najpierw obrzucić ich trującymi bombami, ostrzelać z pistoletów lub widmowych ostrzy, albo użyj petard i zadźgaj tych, którzy odwrócą się do ciebie plecami. Dzięki temu będziesz walczył z osłabionymi przeciwnikami. Możesz też, jeśli wrogów jest bardzo dużo, wywabiać ich małymi grupami. Bezpieczniej walczyć z trzema grupami po trzech wrogów, niż jedną złożoną z dziewięciu.

Nie bój się walczyć. Teoretycznie znaczną część misji powinieneś przejść będąc niewykrytym. W praktyce możesz każdą z nich zaliczyć dzięki bezpośredniej walce. Wynika to z faktu, że przeciwnicy nie zawsze widzą i słyszą siebie nawzajem. Możesz walczyć ze strażnikami przy bramie rezydencji, ale dwójka strażników stojąca kilkanaście metrów dalej zareaguje dopiero, gdy do nich podejdziesz. Dlatego tak istotne staje się niszczenie dzwonów alarmowych i wciąganie przeciwników w pułapki. Dzięki temu będziesz mógł walczyć z mniejszymi grupkami, podczas gdy nieświadoma niczego reszta dalej będzie maszerowała po wyznaczonych dla nich trasach patroli. Poza tym liczba wrogów w każdym wspomnieniu jest ograniczona. Gdy raz ich zabijesz, więcej się nie pojawią, dzięki czemu trudność zadania spada.

Broń palna jest potężna. Z pomocą pistoletu oraz kuszy możesz zabić wroga, zanim ten do ciebie podejdzie. Dzięki nim jesteś w stanie szybko zadać dużo obrażeń dzięki opcji szybkiego strzału. Strzał w głowę zabije większość przeciwników, a dzięki opcji celowania można szybko wystrzelić kilka pocisków. Warto więc zakupić dobrą broń oraz ekwipunek zwiększający ilość amunicji. Dzięki nim wiele walk stanie się łatwiejszych.

Wykorzystuj każdą okazję do zdobycia przewagi. Jeśli możesz, dokonuj zabójstw z dachu. Najlepiej podwójnych. Walcz tam, gdzie przebywają sojusznicy. Korzystaj ze wsparcia straży. Podejdź do stojącego spokojnie wroga i wyeliminuj go, zanim wyciągnie broń. Dokonuj zabójstw zza osłon. Przy walce z dużą grupą wrogów rzucaj bomby dymne. Używaj ostrzy berserkera na najsilniejszych wrogach. Wiele mechanizmów gry pozwala szybciej lub łatwiej wygrać walkę, jeśli tylko będziesz chciał z nich skorzystać.

Nie działaj pochopnie. Znaczna część misji pozwala ci na wybór drogi do celu oraz kolejność eliminowania przeciwników. Skorzystaj z tego. Zamiast rzucać się do szturmu, przeprowadź dokładny rekonesans. Odszukaj dostępne wejścia, znajdź miejsca, które patroluje najmniej strażników, opracuj plan i dopiero wtedy działaj. Jest to szczególnie istotne w późniejszych, zdecydowanie trudniejszych misjach, gdzie spotkasz mnóstwo silnych przeciwników. Przy odpowiednim planowaniu jesteś w stanie każdą z nich wykonać bez wykrycia oraz bezpośredniej walki. Ewentualnie walcząc, ale z osłabionym przeciwnikiem.

Biegaj po dachach. W Unity na dachach znajduje się dużo mniej strzelców, niż we wcześniejszych odsłonach serii. Większość przeciwników nie jest również w stanie wspiąć się na dach lub traci tobą zainteresowanie, gdy tam dotrzesz. Dlatego najlepszym miejscem na ucieczkę przed przeciwnikami jest właśnie dach. Dodatkowo z dachów możesz przeprowadzić ciche i niemożliwe do uniknięcia zabójstwa bez zostania wykrytym. To ważne, ponieważ nie możesz dokonać zabójstwa z powietrza wobec przeciwnika, który cię widzi. Musisz jednak uważać, gdyż przeciwnicy są w stanie wbiec na dach, jeśli w pobliżu znajduje się drabina albo stos skrzynek. Jeśli nie znajdą takiej możliwości, a ty się odsłonisz, to zaczną do ciebie strzelać. Dachy to wciąż bardzo dobre miejsce dla każdego Asasyna, ale należy korzystać z nich z głową.

Biegaj po ziemi. Wszystkie zadania losowe - łapanie złodziei, walki z bandytami i tak dalej - są łatwiejsze do wykonania, gdy wędrujesz po ziemi. To ważne, ponieważ za ich rozwiązywanie będziesz zdobywał coraz cenniejsze nagrody. Poza tym są dobrą okazją do szybkiego zarobku oraz poćwiczenia umiejętności walki.

Korzystaj z encyklopedii. Wiele informacji, na przykład odpowiedzi na zagadki Nostradamusa, możesz znaleźć właśnie tam. Poza tym jest interesującą lekturą sama z siebie.

Schodź do kanałów. Część sekretów ukryta jest w kanałach. Niektóre zadania również będą wymagały zejścia na dół. Kanały nie posiadają osobnej mapy, ale ich konstrukcja nie jest skomplikowana. Jeśli się w nich zgubisz, po prostu idź przed siebie. Prędzej czy później znajdziesz wyjście na powierzchnię.

Z kanałami wiąże się również pewne oszustwo. Przeciwnicy nie grzeszą inteligencją. Jeśli zejdziesz po drabinie do kanałów, zaczną schodzić za tobą, ale pojedynczo. Jeśli więc jesteś goniony przez dużą grupę, zejdź po drabinie do kanałów i eliminuj schodzących samotnie przeciwników.

Jeśli gra jest za trudna, spróbuj innego zadania. Gra podpowie ci, jeśli uzna dane zadanie za zbyt trudne dla ciebie. W takim wypadku możesz próbować, ale jeśli nie czujesz się na siłach, zajmij się czymś innym. W grze znajduje się mnóstwo aktywności, dzięki którym zbierzesz pieniądze na ekwipunek albo punkty synchronizacji na wykup umiejętności. Jest to szczególnie istotne w późniejszych etapach, gdy główne misje potrafią być bardzo trudne.

Graj, jak ci wygodnie. Poza pojedynczymi sytuacjami gra jest bardzo wyrozumiała. Do prawie każdego budynku prowadzi kilka wejść, a większość misji możesz przejść na kilka sposobów. Możesz grać powoli i ostrożnie, jak również szybko i bezpośrednio. Dlatego wybierz styl gry, który najbardziej ci odpowiada i się go trzymaj. Unity nie będzie z tego powodu na ciebie złe.

Podróżowanie po mieście

Wzrok orła

Jeśli nie wiesz, kogo powinieneś śledzić, gdzie znajdują się skrzynie ze skarbami oraz jak daleko czekają wrogowie, użyj Wzroku Orła. Użyj go równiez, jeśli znajdujesz się w dobrym miejscu, ale nie wiesz, co zrobić dalej. Na przykład poszukujesz osoby do śledzenia w gęstym tłumie. Umiejętność zazwyczaj naprowadzi cię na właściwy trop.

W przeciwieństwie do poprzednich części, w UnityWzrok ma cooldownoraz czas trwania, które można ulepszyć z pomocą ekwipunku. Nie możesz więc mieć go uruchomionego przez cały czas. Dlatego staraj się go oszczędzać i używać tylko, gdy akurat jest ci to potrzebne.

Po uruchomieniu Wzroku zobaczysz wokół Arno błękitny okrąg. Wyznacza on zasięg umiejętności. Za każdym razem, gdy poruszysz się z włączonym Wzrokiem, podświetlone zostaną kolejne osoby i rzeczy, które wejdą w jego zasięg. Gdy minie czas działania Wzroku, podświetlone osoby wciąż takie pozostaną. Nie będą tylko zaznaczane nowe. Podświetlenie zniknie, gdy umiejętność ponownie się naładuje.

Po włączeniu możesz wyłączyć Wzrok w dowolnym momencie trwania umiejętności. Co prawda nie będziesz zbierał nowych informacji o ważnych osobach i rzeczach do zebrania, ale zachowasz te już zebrane. Przy okazji pozbędziesz się również błękitnego filtra.

Poruszanie się

Możesz przemieszczać się między miejscami na cztery sposoby - z pomocą swobodnego biegu, skradania się, pływania albo szybkiej podróży.

Swobodny bieg

W Unityswobodny bieg występuje w dwóch rodzajach - góra i dół. Dzięki tej funkcji masz pełniejszą kontrolę nad postacią oraz kierunkiem, w którym się porusza.

By zrozumieć działanie powiedzmy, że Arno biegnie po dachu w stronę krawędzi. Jeśli w czasie biegu przytrzymasz klawisz góry, Arno z krawędzi dachu przeskoczy na sąsiedni dach albo rozpięte między nimi liny. Jesli przed nim nie będzie żadnego domu albo innego obiektu, na który można przeskoczyć, Arno zeskoczy z dachu na skrzynki, w siano albo prosto na ziemię. Jeśli w czasie biegu przytrzymasz klawisz dołu, Arno dobiegnie do krawędzi i zawiśnie na niej, przez co zamiast biec zacznie się wspinać.

Podczas wspinaczki nie musisz używać przycisków góry orazdołu. Wystarczy korzystać z lewej gałki odpowiedzialnej za poruszanie się postaci, by Asasyn wspinał sie albo opuszczał w wybranym przez ciebie kierunku.

Pamiętaj, że gra posiada trochę błędów. Może się zdarzyć, że dobiegając do krawędzi z przyciskiem dołu Arno od razu zeskoczy na jakiś obiekt, a dzięki przyciskowi góry zamiast zeskoczyć na ziemię zacznie się wspinać na sąsiedni mur. Nie zdziw się więc, jeśli Asasyn nie wykona twoje polecenie inaczej, niż chciałeś.

Wtapanie się w tłum

Podobnie jak w poprzednich częściach możesz ukrywać się przed przeciwnikami w gęstym tłumie. W tym celu należy wejść między ludzi bez włączonego swobodnego biegu. Włączony swobodny bieg zmusi Arno do roztrącania przechodniów. Jest to jedna z rzeczy, na którą straż i ekstremiści zwracają uwagę. Ukrywać można się również wśród osób siedzących na ławkach i podpierających ściany, wymaga to jednak zakupu odpowiedniej umiejętności.

Ukrywanie się w tłumie wymaga obecności przynajmniej dwóch osób. Po odsunięciu się od nich osłona nie zniknie od razu. Jest to tak zwane wygaszenie wtapiania i zależy od posiadanego ekwipunku. Innymi słowy im lepsze masz rzeczy przeznaczone do ukrywania się, tym dłużej będziesz ignorowany tak w tłumie, jak i tuż po jego opuszczeniu.

Skradanie się

Arno może ukryć się za ścianami albo niskimi obiektami. Może również przemieszczać się między sąsiednimi przeszkodami. W trybie skradania się Arno jest niewidoczny dla przeciwników po drugiej stronie przeszkody. Arno jest schylony tak długo, póki nie wyciągniesz broni strzeleckiej (przy kucaniu można celować) albo nie odsuniesz go od przeszkody.

Krycie się za przeszkodą pozwala na atak zza zasłony. Poczekaj, aż w pobliżu zasłony - obok niej albo po jej drugiej stronie - pojawi się wróg, by zyskać możliwość jego cichej eliminacji. Ciało zabitego Arno ukryje, dzięki czemu szansa na wykrycie zabójstwa spadnie.

Arno może również cicho poruszać się. Po przykucnięciu jego kroki zostają wyciszone, a on sam gorzej widoczny dla przeciwników. Jest to bardzo przydatna umiejętność w czasie misji infiltracyjnych oraz w celu ukrycia się przed wrogami. Przyczajony Arno jest jednak wolniejszy, przez co może nie zdążyć dotrzeć do nowej osłony.

Pływanie

Arno potrafi pływać, ale nie potrafi nurkować. W Unitynie musisz często pływać, ale jeśli już tak się zdarzy, to będziesz całkowicie odsłonięty. Pamiętaj o tym, kiedy będziesz zmuszony zbliżyć się do grupy przeciwników.

Szybka podróż

Szybka podróż działa z poziomu mapy. Możesz ją wykorzystac, by dostać się do czterech miejsc:

Zsynchronizowanych punktów widokowych,

Cafe Theatre

po tym, jak zyskasz nad nią kontrolę,

Wykupionych klubów towarzyskich,

Punktów pozwalających na podróż między Paryżem i Wersalem.

Po wybraniu lokacji na mapie wciśnij odpowiedzi klawisz i poczekaj, aż Arno pojawi się na miejscu.

Trzy grupy i stany Paryżan

W grze istnieją trzy grupy, z którymi możesz walczyć - sojusznicy, straż oraz ekstremiści. Sojusznicy, oznaczeni kolorem zielonym, będą ci pomagali zawsze, gdy w pobliżu toczy się walka. Nie możesz ich zaatakować, a oni nie zaatakują ciebie. Niebieska straż zaatakuje cię tylko wtedy, gdy złamiesz prawo, na przykład zaatakujesz ich albo ekstremistów. Będzie ci również pomagać, jeśli zostałeś zaatakowany na ulicy. Czerwoni Ekstremiści zaatakują cię, jeśli będziesz zbyt długo stał w ich pobliżu.

Kiedy zwrócisz na siebie uwagę przeciwnika, obok niego pojawi się żółte pole z wykrzyknikiem. Oznacza to, że wróg cię zobaczył, ale zniknąłeś mu z oczu, lub jesteś widoczny, a druga strona ma wobec ciebie jakieś podejrzenia. Niektórzy od razu dadzą ci spokój, inni zaczną iść w stronę ostatniego miejsca, gdzie cię widzieli. Żółty znak pojawia się również w momencie szturchnięcia strażnika lub ekstremisty w czasie swobodnego biegu, ewentualnie wyciągnięcia przy nich broni.

Po podejściu do ciebie reakcja zależeć będzie od frakcji. Straż Paryża potrząśnie tobą i zostawi w spokoju. Ekstremiści potrząsną, po czym wyciągną broń i zaatakują.

Pomarańczowe pole oznacza, że druga strona cię widzi i jest w jakiś sposób poirytowana twoją obecnością. Strażnik zirytuje się, jeśli rzucisz się na niego i przewrócisz. Ekstremiści zirytują się, jeśli będziesz stał w ich pobliżu za długo. Jeśli postać nie miała wcześniej broni, to w tej fazie ją wyciągnie.

Pole czerwone oznacza, że osoba chce walczyć. Jeśli pole się wypełnia, to masz ostatnią sekundę czasu na dobycie broni albo ucieczkę. Pudełko pełne oznacza, że wróg atakuje.

Zabójstwa i ogłuszania

Istnieją dwie metody eliminacji wrogów przed bezpośrednią walką - zabójstwa i ogłuszania. Różnice między nimi są znaczące. Ogłuszać możesz naraz tylko jednego przeciwnika. Wymaga to podejścia do niego i przytrzymania odpowiedniego przycisku. Inaczej Arno zostawi przeciwnika w spokoju, a ten po chwili rzuci się na niego. Ogłuszanie wymaga dłuższej chwili, ale jest ciche. Jeśli żaden inny wróg cię nie zauwazył, pozostaniesz niewykryty. Naraz możesz ogłuszać tylko jednego wroga.

Zabójstwa możesz dokonać zarówno stojąc za wrogiem, jak i skacząc na niego z balkonu albo dachu. Zabójstwo jest szybkie i może objąć do dwóch stojących obok siebie wrogów naraz. Jest jednak głośne i zazwyczaj łatwo zdradza twoją obecność. Zazwyczaj, bo gra nie zawsze zwraca na to uwagę. Jeśli więc musisz zachować ciszę, postaraj się stosować ogłuszenia.Są pod tym względem pewniejsze. Jeśli z kolei musisz kogoś szybko się pozbyć, a cisza nie jest ci potrzebna, stosuj zabójstwa.

Walka

Manewry

Różnica między parowaniem i unikiem opiera się na rodzaju przeciwnika. Siłacze potrafią atakować w sposób, którego nie można skontrować. Parowanie nie działa też przeciw pociskom, za to pozwala na kontratak i chwilowe ogłuszenie przeciwnika. Stąd te dwa manewry należy stosować wymiennie - parować, gdy pojawia się okazja i unikać, gdy kontratak nie działa.

Dlaczego parowanie bardziej się opłaca? W czasie walki zwróć uwagę na pasek nad głową przeciwnika. Gdy jest czerwony, parowanie zablokuje cios i to tyle. Gdy stanie się zółty, Arno nie tylko odbije atak, ale również chwilowo ogłuszy przeciwnika. Jest to tak zwane idealne parowanie. Jeśli tuż po nim zaatakujesz przeciwnika, ten nie będzie się bronił, nawet jeśli wcześniej blokował każdy twój atak. Nie uzyskasz takiego efektu z pomocą uników. Parowanie jest niepotrzebne, jeśli posiadasz szybszą broń. Dzięki niej możesz przerwać atak przeciwnika.

Silny atak zadaje większe obrażenia od zwykłego, ale wymaga dłuższego przygotowania do zadania ciosu. W walce z szybkimi przeciwnikami jest nieprzydatny, gdyż wróg szybciej cię zrani, niż ty zdołasz zranić jego. Silny atak staje się bardziej przydatny przeciwko powolnym wrogom, którzy nie są w stanie go zablokować albo wykonać uniku. Dodatkowo potrafi przełamać blokadę praktycznie każdego przeciwnika. Silny atak jest umiejętnością i wymaga wykupienia za punkty synchronizacji. Każdy rodzaj broni białej wymaga wykupienia osobnej umiejętności.

Atak oszałamiający działa na większość przeciwników. Wyjątkiem siłacze, którzy odepchną Arno. Wykonaj go raz, a na moment ogłuszysz wroga. Wykonaj drugi i trzeci, a przeciwnik upadnie na ziemię i stanie się na chwilę całkowicie podatny na ciosy. Atak oszałamiający jest umiejętnością i wymaga wykupienia za punkty synchronizacji.

Szybki strzał działa na większość przeciwników. Arno strzela wybraną w danym momencie bronią strzelecką, niezależnie od rodzaju. Jest to ważne, gdyż pozwala na użycie zarówno pistoletu, jak i ostrza berserkera. Większość wrogów nie jest w stanie uniknąć szybkiego strzału, warto więc stosować go przeciw silnym przeciwnikom, którzy sprawiają ci problemy w walce na broń białą.

Szybki rzut bombą działa na wszystkich przeciwników w zasięgu. Podobnie jak przy szybkim strzale, Arno używa bomby, którą akurat dla niego wybrałeś. Dzięki temu możesz rzucić pod nogi zarówno bombę dymną, jak i z trującym gazem. Tego ostatniego unikaj, bo bomba trująca rani również ciebie.

Przeciwnicy

Nad paskiem życia przeciwnika zauważysz symbole. Oznaczają jego poziom trudności. Jeden oznacza bardzo łatwego przeciwnika, pięć bardzo trudnego. Silniejsi przeciwnicy mają więcej punktów życia, a ich ataki zadają więcej obrażeń. Poza tym ich możliwości zależą od rodzaju.

Instrukcja wyróżnia sześć rodzajów wrogów. Podstawowi to żołnierze. Mają słaby atak, mało punktów życia i są podatni na wszystko. Będziesz ich pokonywał łatwo i szybko. Silnych wrogów rozpoznasz po szerokiej sylwetce. Ich ataki są wolne, ale bardzo silne. Niektórych z nich nie możesz parować, dlatego w walce z nimi najlepiej stosować uniki albo strzały. Obserwatorzy to snajperzy i inne osoby z muszkietami. Potrzebują czasu na wycelowanie, ale ich strzały zadają duże obrażenia. Są jednak beznadziejni w walce bezpośredniej. Poszukiwacze posiadają szybkie ataki oraz mogą rzucać bomby błyskowe, które na krótko będą oślepiały Arno. W walce z nimi dobrze jest stosować uniki, gdyż nie każdy ich atak będziesz w stanie idealnie sparować. Obrońców rozpoznasz po broni drzewcowej. Mają zwiększony zasięg ataku, sporo zdrowia i potrafią długo parować twoje ataki. Nie są odporni na strzały. Oficerowie mają najwięcej punktów życia, silne i szybkie ataki, a na dodatek potrafią unikać pocisków. Rozpoznasz ich po drogich lub eleganckich czapkach lub hełmach.

Dzwony alarmowe

Z pomocą dzwonów przeciwnicy mogą przywołać posiłki. Słysząc dźwięk dzwonu pobliscy wrogowie zaczną biec w jego kierunku. Dzwon nie tworzy, tylko ściąga wsparcie. Jeśli więc w pobliżu nie pozostał nikt przy życiu, to dzwonienie nie przyniesie efektów.

Przeciwnika, który będzie chciał uderzyć w dzwon, rozpoznasz po ikonce nad jego głową. Postaraj się go obalić albo zastrzelić zanim do niego dobiegnie. W czasie walki grupowej przynajmniej jedna osoba będzie próbowała dotrzeć do dzwonu. Najczęściej będzie to wróg stojący najbliżej niego, korzystający z okazji, że inni walczą. W takim wypadku użyj bomby gazowej albo ogłuszającej i go dopadnij, zanim uderzy w dzwon.

Arno może psuć dzwony, ale musi w tym celu pozostać niewykrytym. Zauważenie przez przynajmniej jedną osobę uniemożliwia sabotaż dzwonu.

Zasoby

Liwry

Czyli pieniądze. Zdobywasz je za przeszukiwanie zwłok i rozmaite aktywności dodatkowe (zadania, skrzynie i tak dalej). Wydajesz je na ekwipunek oraz przedmioty użytkowe (amunicja, leki).

Punkty Kredo

Dostajesz je za asasyńskie czynności, takie jak wykończenia, znikciecia, perfekcyjne kontrataki, psucie dzwonów alarmowych, zabójstwa z powietrza, szybki wyciąg oraz szybkie strzały. Jest ich duże i posiadają różną wartość. Pełną listę znajdziesz w instrukcji do gry. Używa się ich do ulepszania już posiadanego sprzętu (broni i ubrań). Odpowiednio dużo punktów zapewnia również awans kolejne asasyńskie rangi, co jest istotne dla trybu wieloosobowego.

Punkty synchronizacji