Assassin's Creed IV: Black Flag - opis przejścia - Arek "Skan" Kamiński - ebook

Assassin's Creed IV: Black Flag - opis przejścia ebook

Arek "Skan" Kamiński

4,0

Opis

Poradnik do misji Assassin's Creed IV: Black Flag – opis przejścia, to kompletne źródło wiedzy na temat głównego wątku fabularnego gry. Poradnik krok po kroku opisuje następujące po sobie elementy poszczególnych zadań kładąc szczególny nacisk na dokładny opis najtrudniejszych momentów. Zawiera także objaśnienie mniej oczywistych zasad rozgrywki, informując co należy zrobić by wykonać odpowiednią akcję, oraz szereg porad dotyczących sposobów wykonania poszczególnych misji. Poradnik prowadzi gracza przez wszystkie sekwencje gry pomagając mu dobrać najszybsze i najefektowniejsze drogi oraz sposoby walki. Dużą uwagę poświęcono także zadaniom opcjonalnym każdej misji, by gracz bezproblemowo był w stanie ukończyć grę w 100%. Oprócz głównych sekwencji gry w poradniku opisano także przerywniki w postaci krótkich zadań w biurze Abstergo Entertainment, występujących między sekwencjami, w tym rozwiązania do minigier.

Poradnik zawiera:

  • bogato ilustrowany, dokładny opis wszystkich sekwencji w grze wraz z poradami dla możliwie najefektywniejszego przejścia poszczególnych misji;
  • opis celów pobocznych poszczególnych zadań wraz z wyjaśnieniem jak i kiedy je wykonać;
  • opis zadań w biurze Abstergo Entertainment wraz z rozwiązaniami dla minigier

W poradniku Assassin's Creed IV: Black Flag – opis przejścia – znajdziesz szczegółową solucję do głównych sekwencji dostępnych w grze. Każda z nich została dokładnie opisana, uwzględniając zadania dodatkowe potrzebne do zdobycia pełnej synchronizacji.

Assassin's Creed IV: Black Flag - opis przejścia zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 04 - Ever a Splinter (Sekwencja 12)
  • 01 - The Forts (Sekwencja 5)
  • 01 - This Old Cove (Sekwencja 4)
  • 02 - Nothing is True... (Sekwencja 4)
  • 01 - Edward Kenway (Sekwencja 1)
  • 01 - To Suffer Without Dying (Sekwencja 11)
  • 03 - Tainted Blood (Sekwencja 12)
  • 03 - The Sage's Buried Secret (Sekwencja 4)
  • 01 - A Governor No Longer (Sekwencja 12)
  • 01 - Diving For Medicines (Sekwencja 6)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 106

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,0 (1 ocena)
0
1
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Assassin's Creed IV: Black FlagOpis przejściaporadnik do gry

autor: Arek "Skan" Kamiński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1406

[email protected]

Spis treści

Assassin's Creed IV: Black Flag - opis przejścia

Sekwencja 1

01 - Edward Kenway

Abstergo Entertainment 01

Sekwencja 2

01 - Lively Havana

02 - ...And My Sugar?

03 - Mister Walpole, I Presume?

04 - A Man They Call The Sage

05 - Claiming What's Due

06 - The Treasure Fleet

Sekwencja 3

01 - This Tyro Captain

02 - Now Hiring

03 - Prizes and Plunder

04 - Raise the Black Flag

05 - Sugarcane And Its Yields

06 - Proper Defenses

07 - A Single Madman

Abstergo Entertainment 02

Sekwencja 4

01 - This Old Cove

02 - Nothing is True...

03 - The Sage's Buried Secret

04 - Overrun And Outnumbered

Sekwencja 5

01 - The Forts

02 - Traveling Salesman

03 - Unmanned

Sekwencja 6

01 - Diving For Medicines

02 - Devil's Advocate

03 - The Siege of Charles-Towne

Abstergo Entertainment 03

Sekwencja 7

01 - We Demand A Parlay

02 - The Gunpowder Plot

03 - Commodore Eighty-Sixed

04 - The Fireship

Sekwencja 8

01 - Do not Go Gently...

02 - Vainglorious Bastards

03 - Marooned

Sekwencja 9

01 - Imagine My Surprise

02 - Trust Is Earned

Sekwencja 10

01 - Black Bart's Gambit

02 - Murder and Mayhem

03 - The Observatory

Abstergo Entertainment 04

Sekwencja 11

01 - To Suffer Without Dying

02 - Delirium

03 - …Everything Is Permitted

Sekwencja 12

01 - A Governor No Longer

02 - Royal Misfortune

03 - Tainted Blood

04 - Ever a Splinter

Assassin's Creed IV: Black Flag - opis przejścia

Poradnik do misji Assassin's Creed IV: Black Flag - opis przejścia, to kompletne źródło wiedzy na temat głównego wątku fabularnego gry. Poradnik krok po kroku opisuje następujące po sobie elementy poszczególnych zadań kładąc szczególny nacisk na dokładny opis najtrudniejszych momentów. Zawiera także objaśnienie mniej oczywistych zasad rozgrywki, informując co należy zrobić by wykonać odpowiednią akcję, oraz szereg porad dotyczących sposobów wykonania poszczególnych misji. Poradnik prowadzi gracza przez wszystkie sekwencje gry pomagając mu dobrać najszybsze i najefektowniejsze drogi oraz sposoby walki. Dużą uwagę poświęcono także zadaniom opcjonalnym każdej misji, by gracz bezproblemowo był w stanie ukończyć grę w 100%. Oprócz głównych sekwencji gry w poradniku opisano także przerywniki w postaci krótkich zadań w biurze Abstergo Entertainment, występujących między sekwencjami, w tym rozwiązania do minigier.

Poradnik zawiera:

bogato ilustrowany, dokładny opis wszystkich sekwencji w grze wraz z poradami dla możliwie najefektywniejszego przejścia poszczególnych misji;

opis celów pobocznych poszczególnych zadań wraz z wyjaśnieniem jak i kiedy je wykonać;

opis zadań w biurze Abstergo Entertainment wraz z rozwiązaniami dla minigier

Arek "Skan" Kamiński (www.gry-online.pl)

Sekwencja 1

01 - Edward Kenway

01 - Edward Kenway

Zwracaj uwagę na informacje o klawiszologii

Gra, całkiem dosłownie, od razu rzuca na głęboką wodę. Najpierw musisz przejąć ster. Nie przejmując się okolicznymi wybuchami od razu rusz w stronę mostku. Pamiętaj, że od razu możesz użyć przycisku biegu, by przyspieszyć swoje działania.

Staraj się celować w kadłub

Po przejęciu steru będziesz musiał zniszczyć pobliskie wrogie jednostki. Najpierw musisz wycelować działa przytrzymując przycisk celowania i wytaczając tor lotu za pomocą prawej gałki analogowej. Strzelasz używając prawego triggera. Jeśli cel jest oddalony, to weź także pod uwagę czas potrzebny na dolecenie kul i celuj troszeczkę do przodu, zamiast bezpośrednio w statek. Maksymalne obrażenia zadasz uderzając w kadłub. Pamiętaj także, że oprócz kierowania armatami cały czas kierujesz także statkiemużywając lewego analoga. Obserwuj dokładnie minimapę, by nie wpaść na ląd i by ustawiać się pod odpowiednim kątem do pozostałych statków.

Wrogi statek zostanie trafiony przez piorun

Małe statki nie będą stanowić wielkiego wyzwania i zostaną zniszczone jednym celnym strzałem. Potem przyjdzie ci się zmierzyć z flagową jednostką wroga. Na szczęście szybko zostanie uderzona przez piorun, który już na dzień dobry bardzo mocno ją uszkodzi. Mimo wszystko rywal dalej będzie stosunkowo groźny i będzie odpowiadał ogniem armatnim. Gdy będziesz pod ostrzałem przytrzymuj przycisk odpowiadający za chowanie się, by zminimalizować uszkodzenia. Sam strzelaj, gdy tylko będziesz mógł (ikonka kuli w prawym dolnym rogu ekranu informuje kiedy działa zostaną naładowane). Zniszczenie wrogiego statku będzie wymagać około czterech salw.

Trzymając przycisk biegu będziesz płynąć szybciej

Po cut-scence dopłyń do brzegu.

Znajdź asasyna

Rusz w pościg za asasynem

Wyrusz w pościg. Pamiętaj o przycisku biegu, który nie tylko pozwala postaci biegać, ale także wspinać się na drzewa, budowle, skały itp. Podążaj przed siebie na górę.

Dotrzesz do prymitywnych zabudowań w postaci szałasów. By ruszyć dalej musisz dostać się na górę. Rozpocznij wspinaczkę aż dotrzesz w przejście widoczne na screenie. Pamiętaj, że by postać się wspinała/przeskakiwała wystarczy przytrzymywać przycisk biegu, wybrać odpowiedni kierunek i zbliżyć się do ściany/krańca, a reszta praktycznie zrobi się sama. Dotrzyj na drugi koniec, gdzie kolejny raz wespnij się wyżej, po wieżyce widocznej z tyłu.

Za asasynem kieruj się na wprost

Bezpośrednio od wieżyczki skieruj się dalej w głąb wyspy. By znaleźć swój cel musisz cały czas posuwać się do przodu i pod górę. Najpierw możesz jednak trochę zboczyć, by przeszukać okolicę i znaleźć okoliczne skarby lub poobdzierać ze skóry okoliczne zwierzątka. Cały ten teren będziesz mógł także bez problemu zbadać w przyszłości, już po wykonaniu zadania, więc w zależności od tego co wolisz możesz póki co tylko skupić się na głównym wątku lub starać się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu zbierając po drodze okoliczne znajdźki. Zasada ta jest stała dla całej gry. Do praktycznie każdej lokacji będziesz mógł się wrócić, by zebrać to czego nie zdążyłeś lub przegapiłeś wcześniej.

Asasyn ucieka dalej

Po dostaniu się na kolejny wyższy poziom znów na chwilę zauważysz swój cel. Wejdź na szałas i rusz za nim w stronę wodospadu.

Cel trzeba będzie zabić

Przy wodospadzie asasyn otworzy ogień i ponownie zacznie ucieczkę. Teraz będziesz musiał go zabić. Podążaj za nim biegnąc tą samą trasą co on. Cała sztuka polega na odpowiednim dobraniu kierunku, w którym biegniesz. Wszystkie skoki i akrobacje twoja postać wykona sama.

Czerwony znaczek to okazja do kontry

Po krótkiej gonitwie cel zaprzestanie ucieczki i rozpocznie się walka. Najprościej wyczekać na odpowiedni moment, by skontrować, a potem błyskawicznie zabić przeciwnika. Wciśnij przycisk kontry gdy zauważysz czerwony wykrzyknik nad jego głową, a zaraz potem, podczas krótkiego spowolnienia czasu, wciśnij przycisk ataku, by jednym uderzeniem wykończyć asasyna.

Znajdź drogę do Havany

Sposób na dostanie się do Havany znajdziesz poniżej miejsca, w którym stoczyłeś swoją walkę. Zwróć uwagę na czerwoną poświatę na minimapie. Oznacza ona teren zamknięty, w którym nie wolno ci przebywać. Jeśli się w nim znajdujesz natychmiast zostaniesz zaatakowany po odkryciu przez wroga. Tam też jednak trzeba się udać, by dostać się do jedynego statku w okolicy. Rozpocznij więc podróż w dół.

Zieleń sprawia, że jesteś niewidzialny dla przeciwników

Jak się okazuje w okolicy znajduje się sporo straży. A także sporo gęstych krzaków, w których można się schować. Wszystkie miejsca, w których możesz się schować podświetlą się, gdy włączysz wzrok orła. Zejdź na dół, gdy w pobliżu nikogo nie będzie i poruszając się między krzakami ściągaj oddalonych od reszty strażników cichymi zabójstwami. Pamiętaj o bardzo użytecznej opcji gwizdania, by zwabiać do siebie strażników. Gdy tylko się zbliży od razu użyj przycisku ataku, by wykonać zabójstwo. Uważaj jednak, by nie gwizdać, gdy przeciwnicy znajdują się blisko siebie, bo wtedy zwrócisz na siebie uwagę więcej niż jednego.

Grupka pilnująca handlarza

Trójka żołnierzy bezpośrednio koło handlarza w przeciwieństwie do pozostałych nie będzie patrolować regionu w pojedynkę, więc ich ciche ściąganie po kolei nie wchodzi w grę. Dodatkowo znajdziesz tam wyposażonego w muszkiet gunnera, który pozostawiony długo przy życiu może być problematyczny, więc powinien być jak najszybciej spacyfikowany. Najlepiej będzie, podejść ich możliwie najbliżej od prawej strony, a następnie ruszyć szybko i zabić dwójkę stojącą obok siebie naraz z zaskoczenia nim się zorientują (czyli nim naładuje się w pełni czerwone kółko nad głowami). By tego dokonać po prostu biegnij prosto na nich i wciśnij przycisk ataku, gdy się wystarczająco zbliżysz. Pozostały przy życiu naturalnie zareaguje i będziesz zmuszony stoczyć z nimi walkę. Najlepiej skopiować taktykę z poprzedniego starcia i skontrować, a potem błyskawicznie zabić przeciwnika. Gdy cała trójka będzie martwa podejdź do leżącego na ziemi handlarza.

Zwalniając statek zwiększasz jego manewrowość

Po obejrzeniu cutscenki popłyń na statek i przejmij ster. Następnie będziesz musiał wypłynąć z wysepki po trasie przypominającej nieco slalom. W pobliżu lądu zwolnij, by łatwiej manewrować i omijać mielizny. Gdy wypłyniesz z zatoki opuścisz wyspę i wyruszysz na Havanę.

Abstergo Entertainment 01

Otoczenie trochę się zmieni

Czas zapomnieć na chwilę o Karaibach i wrócić do rzeczywistości. Teraz będziesz grał w trybie widoku z pierwszej osoby. Postępuj zgodnie z komendami prowadzącej cię francuski, a następnie idź za nią.

Znaczek wi-fi służy do aktywacji pobliskich urządzeń

Zostaniesz wyposażony w specjalny komunikator, który służy do aktywacji elementów w biurze Abstergo. Gdy będziesz mógł czegoś użyć znaczek wi-fi na nim będzie się świecić na zielono. Idź do windy i wybierz się na przejażdżkę.

Wznów symulację

Na górze będziesz miał okazję zapoznać się ze swoimi współpracownikami. Gdy wszystkie animacje się zakończą będziesz mógł rozejrzeć się trochę po biurze lub od razu wznowić symulację i wrócić do piracenia.

Sekwencja 2

01 - Lively Havana

01 - Lively Havana

Bonnet będzie prowadził

Po rozpoczęciu misji idź za Bonnetem.

Gdy będziecie przechodzić obok sklepu Bonnet zasugeruje, byś kupił broń. Podejdź do sprzedawcy i zakup kordelasy ze screena.

Wspinaj się po wieży

Teraz