Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Aliens vs Predator zawiera szczegółowy opis ukończenia wszystkich trzech kampanii dla jednego gracza. W tekście znajduje się również dokładny wykaz wszystkich znajdźek.
Aliens vs Predator - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Strzelanka pierwszoosobowa opowiadająca o starciu trzech frakcji: Obcych, Predatorów oraz Marines (znanych z wielu filmów, komiksów i książek). Twórcy gry przygotowali trzy odrębne kampanie (po jednej dla każdej ze stron). Każda z nich wprowadza nowe elementy rozgrywki, gdyż poszczególne postacie dysponują zupełnie innymi zdolnościami. Dodatkiem do trybu solowego jest multiplayer.
Gra Aliens vs Predator, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 105
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=972
Colony (1)
Colony (2)
Colony (3)
Refinery (1)
Refinery (2)
Refinery (3)
Jungle (1)
Jungle (2)
Ruins (1)
Ruins (2)
Research Lab (1)
Research Lab (2)
Pyramid
Research Lab (1)
Research Lab (2)
Colony (1)
Colony (2)
Refinery
Jungle (1)
Jungle (2)
Ruins
Tutorial
Jungle (1)
Jungle (2)
Refinery (1)
Refinery (2)
Ruins (1)
Ruins (2)
Research Lab (1)
Research Lab (2)
Pyramid
Colony
Refinery
Jungle
Ruins
Research Lab
Pyramid
Research Lab
Colony
Refinery
Jungle
Ruins
Jungle
Refinery
Ruins
Research Lab
Pyramid
Poradnik do gry Aliens vs Predator zawiera szczegółowy opis ukończenia wszystkich trzech kampanii dla jednego gracza. W tekście znajduje się również dokładny wykaz wszystkich znajdźek, czyli dzienników audio w misjach żołnierza, kanistrów u Obcego i trofeów w kampanii Predatora.
Krystian "U.V. Impaler" Smoszna
Akcja gry Aliens vs. Predator rozpoczyna się na terenie koloni opanowanej przez Ksenomorfy. Zaraz po przebudzeniu [#1] połączy się z Tobą Tequila - koleżanka z oddziału i zarazem Twoja przełożona, która od tej chwili będzie wydawać Ci rozkazy. Zanim jednak wkroczysz do akcji, będziesz musiał opanować podstawy poruszania się w świecie gry.
[#1]
[#2]
Poczekaj aż odzyskasz swobodę ruchów i zgodnie z poleceniem kobiety, rozejrzyj się po sali. Kiedy komandos stanie wreszcie na nogi, podreperuj siły witalne za pomocą apteczki, a następnie wykonaj kilka kroków w dowolnym kierunku [#2]. Kolejne instrukcje dotyczyć będą dostępnych źródeł światła. Żołnierz ma na wyposażeniu latarkę (włącz ją na stałe, bo urządzenie nie traci energii) oraz flarę. Ta ostatnia daje zdecydowanie lepszy efekt, ale ma też pewną wadę. Komandos może wyrzucić tylko jedną racę naraz, która na dodatek świeci się przez kilka sekund. Na szczęście ilość flar nie jest w żaden sposób ograniczona.
Tequila zleci Ci pierwsze zadanie, które będzie polegać na wydostaniu się z garażu. Kierunek ucieczki wskaże Ci strzałka umieszczona nad detektorem ruchu - pełni ona rolę drogowskazu, prowadzącego bohatera do celu misji.
Wejdź w korytarz [#3] i poruszaj się naprzód jedyną dostępną drogą. Gdy natkniesz się na zaporę złożoną z pudeł [#4], wycofaj się do tyłu na maksymalną odległość, a następnie strzel do czerwonego kanistra. Wybuch zniszczy barykadę, a Ty będziesz mógł ruszyć w dalszą drogę.
[#3]
[#4]
Zejdź na dół po schodach i wkrocz do kolejnego korytarza. Po prawej stronie zobaczysz otwarte drzwi [#5], z których oczywiście skorzystaj. Idź przed siebie jedyną dostępną drogą, nie zważając na odgłosy - na razie nie grozi Ci żadne niebezpieczeństwo. Kiedy zauważysz zacinające się drzwi, podejdź do nich i otwórz je rękami. Uzyskasz w ten dostęp do małej sali, w której leży martwy kolonista. Użyj znajdującego się obok niego przełącznika [#6].
[#5]
[#6]
Opuść pomieszczenie z trupem i skieruj się do jedynych, otwartych drzwi. Idź cały czas przed siebie, a po chwili natkniesz się na kolejne schody [#7]. Kiedy wyjdziesz na górę, Twoim oczom ukaże się przejście [#8] prowadzące na powierzchnię.
[#7]
[#8]
Możesz pokręcić się trochę po najbliższej okolicy, ale z racji tego, że nie ma tu nic ciekawego, skieruj się do bloku oznaczonego literą B [#9]. Okres ochronny się skończył, dlatego od tej pory musisz zachować uwagę - śmiertelnie niebezpieczne Ksenomorfy mogą pojawić się przy Tobie w najmniej oczekiwanym momencie.
[#9]
[#10]
Idź przed siebie. Pęknięte kable blokują przejście przez korytarz, dlatego musisz ominąć pułapkę przechodząc przez pomieszczenie po lewej stronie [#10]. Nie ma sensu żebyś się zatrzymywał. Po sforsowaniu schodów, otrzymasz kolejne zadanie.
Kieruj się naprzód i na pierwszym skrzyżowaniu skręć w prawo [#11]. Znajdź drogę w labiryncie metalowych szafek i wkrocz do większego pomieszczenia. Tequila poprosi Cię, byś przesunął dźwignię wiszącą na ścianie [#12]. Zrób to. Systemy kontrolne stacji zostaną zresetowane i przez chwilę zrobi się ciemno. Poczekaj cierpliwie kilka sekund i ponownie pchnij wajchę. Spięcie odrzuci Cię od ściany, ale nie przejmuj się - nic Ci nie będzie.
[#11]
[#12]
Po zresetowaniu systemu zrobi się jaśniej, ale detektor zacznie wskazywać położenie intruza. Wyjdź z pomieszczenia i zbliż się do zacinających się drzwi. Kiedy spróbujesz otworzyć je rękami, przed Tobą pojawi się Ksenomorf. Poczekaj cierpliwie aż Tequila usmaży Obcego, a następnie skieruj się do sąsiednich wrót.
Skręć w prawo i przygotuj się na swoje pierwsze starcie z wrogiem. Ksenomorf pojawi się na drugim końcu korytarza [#13]. Zabij go za pomocą pistoletu, uważając przy tym, by za wszelką cenę uniknąć kontaktu z płynącym w żyłach stwora kwasem.
[#13]
[#14]
Idź cały czas przed siebie. W kolejnych odwiedzanych pomieszczeniach [#14] nie musisz obawiać się kontaktu z Obcymi - na razie nikt więcej nie będzie Cię niepokoić. Po krótkiej wędrówce znajdziesz się ponownie na powierzchni planety [#15]. Zwiedź okoliczny teren i skręć w prawo do jedynych otwartych wrót [#16]. Po chwili usłyszysz odgłosy wystrzałów - to znak, że zbliżasz się do kolegów.
[#15]
[#16]
Od walczących o życie kompanów dzielą Cię metalowe wrota [#17]. Nie możesz nic zrobić, więc cierpliwie poczekaj na dalszy rozwój wypadków. Po chwili zaatakuje Cię Ksenomorf. Kiedy się go pozbędziesz, drzwi zostaną otwarte. Twoim oczom ukaże się bardzo smutny obrazek [#18]. Żaden z żołnierzy nie przeżył starcia.
[#17]
[#18]
Na powierzchni możesz pozbierać amunicję i apteczki, a także dzienniki, które poukrywane są w różnych punktach kompleksu (dokładną lokalizację wszystkich nagrań znajdziesz w rozdziale Marines - Dzienniki Audio). Gdy załatwisz wszystkie formalności, skieruj się do budynku, w którym przebywa Tequila. Nie sposób go przegapić, bo jako jedyny będzie mieć otwarte drzwi [#19].
[#19]
[#20]
Po krótkiej wędrówce dotrzesz do spowitego w półmroku pomieszczenia. Dalszą drogę blokują Ci zamknięte drzwi. Aby je uruchomić, będziesz zmuszony podnieść jedną z walających się tu i ówdzie baterii [#20], a następnie przenieść ją i włożyć do gniazda [#21]. Po dokonaniu tego wyczynu wrota otworzą się i wreszcie spotkasz Tequilę.
Wysłuchaj tego, co ma do powiedzenia Twoja przełożona, a w międzyczasie podnieś leżący na stole karabin [#22] oraz dwie inne pukawki, wiszące na ścianie. Broń ta zdecydowanie lepiej sprawdza się w walce, choć trzeba pamiętać, że w przeciwieństwie do pistoletu, jej amunicja jest ściśle ograniczona.
[#21]
[#22]
Tequila odbierze wiadomość od żołnierzy zgromadzonych w dyskotece, a następnie wyśle Cię do klubu z zadaniem pomocy osaczonym przez wrogów kolegom. Przejdź przez jedyne, otwarte drzwi i wyjdź na powierzchnię. Po drodze trzeba ubić Ksenomorfa, który przedostał się do kompleksu przez kanał wentylacyjny.
[#23]
[#24]
Poszukiwany klub znajduje się w bloku F - łatwo go znaleźć, gdyż z wnętrza słychać będzie głośno grającą muzykę. Idź zatem przed siebie, a gdy dotrzesz w pobliże budynku, zejdź po schodach na dół [#23]. Skorzystaj z otwartych drzwi [#24] i użyj znajdującej się w środku windy.
Kabina zamknie się automatycznie i natychmiast pomknie w górę. Po krótkiej przejażdżce znajdziesz się na miejscu. Wiszące pod sufitem, odarte ze skóry zwłoki, to znak, że w dyskotece pojawił się Predator. Głośna muzyka ucichnie, a Ty otrzymasz kolejne rozkazy od Tequili.
Dziewczyna rozkaże Ci dostać się na piętro. Nie zastanawiając się długo, przejdź na drugą stronę pomieszczenia i wkrocz do kabiny windy [#25].
[#25]
[#26]
Kiedy znajdziesz się na górze, rozpęta się piekło. Muzyka ponownie zacznie dudnić w uszach - to znak, że już za chwilę dotrą tu Ksenomorfy. Pozbieraj szybko walającą się na podłodze amunicję [#26] i przygotuj się na odparcie ataku. Uważnie obserwuj detektor ruchu i staraj się przewidzieć skąd nadejdą przeciwnicy. Próbując określić lokalizację stworów, warto spojrzeć na sufit i ściany - Obcy rzadko stąpają po ziemi, kiedy mają inne opcje.
W walce z Ksenomorfami doskonale sprawdzi się znaleziony wcześniej karabin. Jeśli otrzymasz szansę trafienia kilku wrogów naraz, wykorzystaj granatnik. Używaj również flar - im więcej widzisz, tym szybciej zareagujesz na zbliżających się przeciwników.
Wyeliminowawszy stwory, ponownie uzyskasz dostęp do windy, która wcześniej zawiozła Cię na górę. Wejdź do kabiny [#27] i poczekaj aż ta dostarczy Cię do innej części kompleksu.
[#27]
[#28]
Po krótkiej przejażdżce wylądujesz w nieznanym Ci wcześniej pomieszczeniu. Idź przed siebie i otwórz rękami zacinające się drzwi. W korytarzu spotkasz jednego z żołnierzy [#28], któremu udało się przeżyć w tym niegościnnym świecie.
[#29]
[#30]
Żołnierz skieruje się do kolejnej Sali, więc pójdź w jego ślady i poczekaj, aż kompan zamknie za sobą wrota. Skorzystaj z klatki schodowej [#29], by dostać się na najwyższe piętro. Znajdziesz tam grupkę komandosów, która z pomocą wieżyczki osłania zabarykadowany tunel [#30]. Zabierz leżące obok działka granaty i wycofaj się do tyłu.
Obcy ruszą do ataku z kilku stron jednocześnie. Tequila uzna, że będziesz bardziej przydatny na pierwszym piętrze kompleksu, więc udaj się tam niezwłocznie. Gdy dotrzesz od żołnierza, który opatruje rannego kompana [#31], otrzymasz kolejne zadanie.
[#31]
[#32]
Musisz zejść jeszcze niżej i szybko uruchomić leżący na ziemi komputer [#32]. Dzięki temu działko po drugiej stronie drzwi odzyska moc i zabije wszystkich znajdujących się w korytarzu wrogów. W tym samym czasie możesz zostać zaatakowany przez któregoś z Obcych. Miej oczy dookoła głowy i w przypadku zagrożenia, szybko pozbądź się drania.
Teraz czeka Cię ponowny rajd na najwyższe piętro. Kiedy dotrzesz na miejsce, znów zostaniesz zaatakowany.
Na górze gra wyznaczy Ci kolejne zadanie - musisz odeprzeć atak Ksenomorfów w asyście koleżanki. Nie oglądaj się na partnera, tylko samodzielnie dokonaj dzieła zniszczenia. Walka nie przysporzy Ci większych trudności.
Pamiętasz barykadę w tunelu na ostatnim piętrze? Skieruj się tam niezwłocznie [#33], by spotkać się z drugą drużyną. Gdy dotrzesz na miejsce, będziesz świadkiem kolejnego ataku Ksenomorfów - jako pierwsi zamordowani zostaną żołnierze, którzy przybyli Wam na ratunek. Widząc rzeź, szybko wycofaj się do tyłu i utrzymaj pozycję w pobliżu wieżyczki. Działko zacznie atakować Obcych - pomagaj mu, dopóki nie otrzymasz wyraźnego sygnału do ucieczki.
[#33]
[#34]
Tequila próbuje otworzyć drzwi do windy, które pozwolą Ci uciec z zagrożonej strefy. Weź nogi za pas i biegnij w kierunku włazu [#34], który znajduje się na ostatnim piętrze, na lewo od schodów. Nie przestając biec omiń leżące na podłodze przeszkody i zatrzymaj się dopiero pod ścianą. Teraz musisz odeprzeć atak ścigających Cię Ksenomorfów. Ładuj w stwory ile fabryka dała, uważając, by nie dopuszczając przeciwników do siebie.
Po przedłużającej się w nieskończoność chwili, Tequila w końcu otworzy drzwi do windy [#35]. Natychmiast do niej wbiegnij! Kabina zamknie się automatycznie i pomkniesz w dół, uwalniając się od niebezpiecznych stworów.
[#35]
[#36]
Winda przywiezie Cię do pomieszczenia technicznego, którego charakterystycznym obiektem jest olbrzymi wiatrak umieszczony w podłodze [#37]. Łopaty nie obracają się, dlatego będziesz mógł bez obaw zeskoczyć przez dziurę w siatce ochronnej do położonego niżej tunelu.
Podążaj cały czas przed siebie, zabijając kolejno pojawiających się Ksenomorfów i zbierając porzuconą amunicję [#38]. Po chwili ponownie odezwie się Tequila i rozkaże Ci uciekać przed zbliżającymi się w Twoim kierunku Obcymi. Nie daj się prosić i natychmiast weź nogi za pas.
[#37]
[#38]
Biegnij cały czas przed siebie. Gdy wypadniesz z kanału, od razu skieruj się do znajdującego się na wprost tunelu [#38]. Wystarczy pokonać jeszcze krótki odcinek, by zakończyć pobyt na tym etapie.
Zmagania rozpoczniesz w bardzo niekorzystnym położeniu, gdyż jeden z Obcych będzie ciągnąć Cię w kierunku gniazda. Żołnierz samodzielnie zabije Ksenomorfa [#39] i po chwili odzyskasz kontrolę nad swoim podopiecznym. Musisz jak najszybciej wydostać się z tego piekła.
[#39]
[#40]
Idź przed siebie jedyną dostępną drogą. Kiedy przedrzesz się przez stertę gruzu, zauważysz Obcego [#40]