Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

W poradniku do gry Aliens: Colonial Marines przedstawiono wyczerpujący opis przejścia kompletu jedenastu misji kampanii. W opracowaniu omówiono również sekretne przedmioty wraz z ich dokładną, zobrazowaną na licznych screenach lokalizacją.

Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Osiągnięcia
  • Aliens: Colonial Marines - wymagania sprzętowe
  • Legendarne bronie (Sekrety)
  • Misja 11 - Dom - Pokonaj królową
  • Użyj ładownika, by pokonać ksenomorfa (Misja 5 - Kruk)
  • Misja 1 - SOS - Sekrety
  • Misja 3 - Upadek Sulaco - Sekrety
  • Misja 2 - Bitwa o Sulaco - Sekrety
  • Misja 4 - Pogrzebane nadzieje Hadley's Hope - Sekrety
  • Misja 11 - Dom - Sekrety

Informacja o grze

Aliens: Colonial Marines to pierwszoosobowa strzelanina, bazująca na filmach z udziałem tytułowych ksenomorfów, a w szczególności na drugiej części cyklu, czyli Aliens w reżyserii Jamesa Camerona. Za produkcję odpowiada Gearbox Software.

Gra Aliens: Colonial Marines, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PS3, X360, PC, WiiU. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 106

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Aliens: Colonial Marinesporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1302

[email protected]

Spis treści

Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry

Sterowanie

PC

Xbox 360

PS3

Misja 1 - SOS

Pomóż O'Nealowi w ewakuacji

Znajdź zaginionych marines

Odetnij Keyesa

Zabij ksenosy

Odetnij Keyesa (2)

Odzyskaj czarną skrzynkę Sulaco

Wycofaj się na Sephorę

Chroń Keyesa łamiącego zabezpieczenia

Wycofaj się na Sephorę (2)

Dostań się do ładowni i pomóż ewakuować rannych

Chroń O'Neala otwierającego wyjście

Dostań się do ładowni i pomóż ewakuować rannych (2)

Dostań się do sterowni, żeby oczyścić okolicę z ksenosów

Misja 2 - Bitwa o Sulaco

Oczyść pokład dowodzenia i przerwij atak na Sephorę

Odnajdź Bellę

Użyj ładownika, by otworzyć wyjście

Odnajdź Bellę (2)

Przejdź przez sekcję inżynieryjną na pokład dowodzenia

Zabezpiecz pokład dowodzenia i przerwij atak na Sephorę

Zajdź wieżyczki z flanki i wyłącz je

Zabezpiecz pokład dowodzenia i przerwij atak na Sephorę (2)

Zniszcz systemy uzbrojenia Sulaco i powstrzymaj atak na Sephorę

Misja 3 - Upadek Sulaco

Przedostań się do lądownika i ucieknij z Sephory

Obejdź zabezpieczenia

Przedostań się do lądownika i ucieknij z Sephory (2)

Uzbrój awaryjne zwalniacze

Użyj dźwigu, żeby utworzyć przejście do awaryjnego zwalniacza

Uzbrój awaryjne zwalniacze (2)

Wejdź do lądownika, żeby uciec z Sephory

Misja 4 - Pogrzebane nadzieje Hadley's Hope

Odnajdź Hadley's Hope

Ruszaj na górę, do bazy wypadowej

Wysłuchaj rozkazów Cruza

Rozmieść czujniki ruchu, by zabezpieczyć obszar

Włącz ponownie czujnik w kostnicy

Wracaj do bazy

Odzyskaj wieżyczkę strażniczą, by bronić bazy wypadowej

Rozstaw wieżyczkę strażniczą, by bronić bazy wypadowej

Wysłuchaj rozkazów Cruza

Weź smartgun

Dostań się do wieży przekaźnikowej i odnajdź Bellę oraz Reid

Misja 5 - Kruk

Uciekaj

Wydostań się z kanałów

Znajdź windę

Dostań się do wieży przekaźnikowej i odnajdź Bellę oraz Reid

Uratuj Reid

Eskortuj Reid do wieży przekaźnikowej i nawiąż łączność

Chroń Reid podczas próby nawiązania łączności

Spotkaj się z Bellą i Reid w bazie wypadowej

Odnajdź O'Neala

Użyj ładownika, by pokonać ksenomorfa

Misja 6 - Dla Belli

Przedostań się do stacji Weyland-Yutani, by uratować Bellę

Odnajdź spis personelu

Zajdź wieżyczki z flanki i wyłącz je

Odnajdź spis personelu (2)

Uciekaj do windy z Bellą i O'Nealem

Misja 7 - Jeden pocisk

Przedostań się do stacji Weyland-Yutani, by uratować Bellę

Uratuj Bellę

Znajdź i uratuj pojmanego marine

Dotrzyj do modułu zasilania i wyłącz go

Zapędź transporter pod ładunek dźwigu

Użyj dźwigu, żeby spuścić ładunek na transporter

Dotrzyj do modułu zasilania i wyłącz go (2)

Znajdź i wyłącz 3 ogniwa, żeby odciąć zasilanie

Wróć do sterowni modułu, żeby go wyłączyć

Misja 8 - Wał obronny

Odnajdź więźnia w module bezpieczeństwa

Znajdź i uratuj pojmanego marine

Odnajdź więźnia we wraku

Uratuj pojmanego marine

Misja 9 - Nadzieje w Hadley's Hope

Dostań się do bazy wypadowej i pomóż odeprzeć atak

Dotrzyj do bazy i uratuj ocalałych marines

Spotkaj się z Cruzem na dole

Dotrzyj do stacji pojazdów i przygotuj się do obrony

Przygotuj systemy obronne

Dotrzyj do lądowiska, żeby Reid mogła wystartować

Odłącz przewody paliwowe lądownika

Zabij pozostałe ksenosy

Misja 10 - Wrak odzyskany

Dotrzyj do statku i nie daj mu wystartować

Przywróć zasilanie w windzie

Usuń wydzielinę

Dotrzyj do statku i nie daj mu wystartować (2)

Zniszcz działa przeciwlotnicze (1 z 3)

Zniszcz działa przeciwlotnicze (2 z 3)

Zniszcz działa przeciwlotnicze (3 z 3)

Pomóż rozbitkom z lądownika odeprzeć ksenosy

Przetrwaj gniew królowej

Dotrzyj do statku i nie daj mu wystartować (3)

Misja 11 - Dom - Pokonaj królową

Sekrety

Nieśmiertelniki (misje 01 - 05)

Nieśmiertelniki (misje 06 - 11)

Nagrania

Legendarne bronie

INNE

Odblokowywanie i ulepszanie broni

Zaliczanie wyzwań

Osiągnięcia

Aliens: Colonial Marines - wymagania sprzętowe

Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Aliens: Colonial Marines zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich jedenastu misji. W omówieniu każdego z etapów znalazły się informacje na temat wykonywania powierzonych zadań, skutecznego eliminowania ksenomorfów i wrogo nastawionych postaci orazodnajdywania sekretnych przedmiotów (nieśmiertelniki, nagrania, legendarne bronie). "Znajdźki" zostały także szczegółowo przedstawione w końcowej części poradnika, co może okazać się pomocne w szybkim zlokalizowaniu brakujących sekretów.

Uwagi wstępne

Poradnik omawia rozgrywkę jednoosobową, czyli z partnerami z drużyny sterowanymi w całości przez sztuczną inteligencję. W przypadku zdecydowania się na zabawę w kooperacji niektóre bitwy z oczywistych względów mogą mieć inny przebieg, albowiem wszystko jest w tym przypadku uzależnione od umiejętności i decyzji podejmowanych przez pozostałych graczy.

Większość standardowych przedmiotów, czyli fragmentów pancerza, apteczek oraz amunicji, pojawia się w losowych miejscach. Poradnik nie podaje w rezultacie ich szczegółowych lokalizacji i oznacza to, że we własnym zakresie należy badać każdy nowo odblokowany obszar.

Wszystkie odnajdywane w grze sekretne obiekty dla ułatwienia oznaczone zostały w poradniku kolorem zielonym. Dotyczy to mianowicie nieśmiertelników poległych marines, nagrań (dzienników audio) oraz tzw. legendarnych przedmiotów. Swoje postępy w odnajdywaniu sekretów możesz na bieżąco śledzić, wywołując ekran z aktualnymi celami misji. Dodatkowo po zakończeniu każdej głównej misji wyświetlane są kompletne statystyki.

Aliens: Colonial Marines - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

18 lutego 2013 - ukończono solucję załączając opisy misji 9 - 11. Dołączono również kompletny opis wszystkich sekretów - nieśmiertelników, nagrań i legendarnych broni. Ponadto opublikowano opisy dotyczące odblokowywania i ulepszania broni, zaliczania wyzwań, osiągnięć oraz wymagań sprzętowych.

14 lutego 2013 - uaktualniono niektóre opisy opublikowanych wcześniej zadań, a także dodano opisy kolejnych misji - Misja 7 - Jeden pocisk orazMisja 8 - Wał obronny.

12 lutego 2013 - opublikowano opis przejścia sześciu początkowych misji kampanii, wraz ze sterowaniem dedykowanym platformom PC, Xbox 360 oraz PS3.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Marines

Poruszanie się

Załączenie latarki

Bieg

Wybranie broni taktycznej

Rozglądanie się

Wybranie broni krótkiej

Atak wręcz

Wykrywacz ruchu

Skok

Celowanie

Kucanie

Strzał pomocniczy (alternatywny ostrzał)

Interakcja; przeładowanie broni

Strzał podstawowy

Wybranie następnej broni

Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników

Obelga

Zatrzymanie gry

Ksenomorfy

Poruszanie się

Użycie zdolności

Bieg

Chodzenie po ścianach

Skok

Atak pomocniczy

Wykończenie

Atak podstawowy

Interakcja

Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników

Wymierzony skok

Zatrzymanie gry

Syk

Xbox 360

Marines

Poruszanie się

Załączenie latarki

Bieg

Wybranie broni taktycznej

Rozglądanie się

Wybranie broni krótkiej

Atak wręcz

Wykrywacz ruchu

Skok

Celowanie

Kucanie

Strzał pomocniczy (alternatywny ostrzał)

Interakcja; przeładowanie broni

Strzał podstawowy

Wybranie następnej broni

Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników

Obelga

Zatrzymanie gry

Ksenomorfy

Poruszanie się

Użycie zdolności

Bieg

Chodzenie po ścianach

Skok

Atak pomocniczy

Wykończenie

Atak podstawowy

Interakcja

Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników

Wymierzony skok

Zatrzymanie gry

Syk

PS3

PlayStation 3

Marines

Poruszanie się

Załączenie latarki

Bieg

Wybranie broni taktycznej

Rozglądanie się

Wybranie broni krótkiej

Atak wręcz

Wykrywacz ruchu

Skok

Celowanie

Kucanie

Strzał pomocniczy (alternatywny ostrzał)

Interakcja; przeładowanie broni

Strzał podstawowy

Wybranie następnej broni

Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników

Obelga (tylko multiplayer)

Zatrzymanie gry

Ksenomorfy

Poruszanie się

Użycie zdolności

Bieg

Chodzenie po ścianach

Skok

Atak pomocniczy

Wykończenie

Atak podstawowy

Interakcja

Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników

Wymierzony skok

Zatrzymanie gry

Syk

Misja 1 - SOS

Pomóż O'Nealowi w ewakuacji

Początek gry jest bardzo liniowy i nie musisz się dodatkowo obawiać żadnych przedwczesnych spotkań z ksenomorfami. Zacznij od wejścia w interakcję z pobliskim panelem sterowania, doprowadzając do otwarcia znajdującej się na lewo od niego śluzy.

Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia i ruszaj przed siebie. Po znalezieniu się w tunelu łączącym oba statki kosmiczne będziesz świadkiem eksplozji, ale wbrew pozorom nie trzeba się tu śpieszyć. Kontynuuj bardzo liniowy przemarsz, wkraczając po kilku chwilach na pokład okrętu USS Sulaco.

Docelowo musisz dotrzeć do pomieszczenia z kilkoma rannymi marines i wysłuchać nowych rozmów. Zgodnie z sugestią gry wybierz po raz pierwszy z inwentarza wykrywacz ruchu (zauważ, że nie możesz równocześnie korzystać z broni palnej), dzięki czemu zlokalizujesz kilka niezidentyfikowanych sygnałów i otrzymasz dalsze wytyczne.

Znajdź zaginionych marines

Zaczekaj aż O'Neal otworzy wejście do hangaru i skorzystaj z niego. Tu możesz od razu skierować się do nowych drzwi zlokalizowanych po prawej stronie, choć po drodze warto przyjrzeć się zmasakrowanemu ciału Bishopa.

Przystąp do eksploracji kolejnych pustych pomieszczeń. Począwszy od tego miejsca warto korzystać z latarki, zwłaszcza że nie musisz się martwić o wyczerpanie jej baterii. Gra po drodze będzie sugerowała dalsze używanie wykrywacza ruchu. Nie jest to obowiązkowe, bo i bez tego urządzenia łatwo odnajdziesz dalszą drogę. Po zbadaniu szatni przejdź przez mesę oraz pomieszczenie z komorami kriogenicznymi.

Po dotarciu do nowego rozwidlenia skręć w prawo. Podejdź do pokazanych na powyższym screenie drzwi. Wejdź z nimi w interakcję żeby skorzystać ze spawarki i odblokować sobie dalsze przejście. Ruszaj po schodach na dół, wkraczając do strefy kwarantanny wyraźnie sugerującej obecność ksenomorfów. Także i tu musisz podążać liniową ścieżką, odnajdując po drodze martwych marines i jaja obcych, z których już wcześniej wykluły się facehuggery.